Skocz do zawartości
  • 0
supmich

Gra typu agar.io

Od ostatniej odpowiedzi w tym temacie minęło 123 dni. Pamiętaj, że odkopywanie takich tematów jest niewskazane, chyba że chcesz wnieść coś nowego do dyskusji.

Pytanie

W jakim oprogramowaniu moge zrobic gre typu agario? chodzi mi o łatwe do opanowania oprogramowanie, coś jeszcze bardziej niż unity, i żeby dało się grać multiplayer.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

14 odpowiedzi na to pytanie

Polecane posty

  • 0

@UP Nie dziękuj ;) Po prostu zadałeś pytanie w taki sposób, że ludzie od razu stwierdzili, że nie warto się wypowiadać ;) 

Cytat

W jakim oprogramowaniu moge zrobic gre typu agario?

Oprogramowaniu? Może lepiej zapytaj przy użyciu jakich technologii? Jeżeli pytasz o jakieś automagiczne rozwiązanie, w którym wyklikasz taką gierkę, to powodzenia. 

 

Cytat

chodzi mi o łatwe do opanowania oprogramowanie, coś jeszcze bardziej niż unity, i żeby dało się grać multiplayer.

Coś jeszcze prostszego niż unity i na dodatek ma za Ciebie załatwić sprawę z multiplayerem? :D Kolejna dawka śmiechu i powód dla którego nikt nawet się nie starał nakierować Cię na cokolwiek ;)
I nie zrozum mnie źle, ja po prostu piszę tę wiadomość w odpowiedzi na Twój drugi post, który aż kipi sarkazmem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
5 godzin temu, Sztalixon napisał:

Odsyłam Cię do poradnika na youtube:

 

To może być co najwyżej ciekawostka, niż sensowna odpowiedź. Jak autor przestanie oczekiwać cudów i weźmie się za naukę to napisze to przy użyciu np. właśnie unity, bo to jeden z sensowniejszych wyborów.  Łatwe, proste, przyjemne i niech obsługuje multi, jeszcze brakuje żeby kawę robiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

No cóż, przyznam trochę przesadziłem... 

Lecz na YouTube nie mogłem znaleść poradnika w którym dowiem się jak zrobić grę typu agar.io, a co dopiero dać ją w multiplayer.

I był bym wdzięczny jakby mi ktoś powiedział jak to zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Po pierwsze musisz opanować JavaScript bo to jest niezbędne aby w ogóle zacząć robić cokolwiek - nie da się tutaj iść na skróty, po prostu musisz nauczyć się programować. Dopiero wtedy możesz rozpocząć finalne tworzenie gry np. w Unity.
UWAGA: Nie nauczysz się programować w jeden wieczór, a takiej gry nie zrobisz nawet w miesiąc (zwłaszcza jeżeli nie masz żadnego doświadczenia) - to wymaga czasu, więc jeśli myślałeś, że trzaśniesz sobie gierkę w tydzień, w kreatorze i będziesz zarabiał na niej miliony to muszę Ci  zmartwić - to tak nie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Jak chce to zrobić dobrze niech zacznie od podstaw algorytmiki, później wybierze jakiś język i przy nim zostanie. Jeśli chodzi o Unity to wystarczy mu C#, nie widzę większego sensu nauki JS.

 

Z takimi oczekiwaniami i tak pewnie zniechęci się zanim zacznie, więc nie ma co tutaj się rozpisywać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

z robieniem gier jest taki bajer ze bez angielska to możesz sobie co najwyżej herbatę zaparzyć i zacząć uczyć się języka

ale sam jezyk to nie wszystko kolejna bolączka to niewielki/wielki zakres informacji w internecie... z jednej strony jest tego sporo, z drugiej jeden nietypowy problem i google milczy.
do zrobienia jakiejkolwiek gry polecam unity , głownie ze względu na prostote. nic prostszego a dodatkowo dającego taka swobodę i możliwości  nie znajdziesz.

 

algorytmika ?? , wtf , jak już to podstawy matematyki , może trochę analizy i na bank wiedza z algebry na takim podstawowym poziomie (choć nie trzeba konkretnie jej znać na blaszkę bo unity dostarcza masę uproszczeń jak Transform oraz quaternion ) a więc bankowo trzeba się orientować trochę w algebrze ale raczej agario tego za bardzo nie wymaga , cale sterowanie można ogarnąć bez jakiejkolwiek skomplikowanej matematyki (ot na samych wektorach) to samo z kolizja jeden skrypt , nie wiem jak by to było z dzieleniem kuleczki na mniejsze ale to wszystko jest do ogarnięcia i to w miarę prosto, ... problem to serwer :l ale zakładam ze taki prosty gdzie dołącza sie do lobby i z lobby do gry byłby wystarczający

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Żartujesz, prawda? Język programowania realizuje algorytm. Jest to jeden ze sposobów jego zapisu. Gościu jak chce napisać cokolwiek musi nauczyć się podstaw. Fajnie, że będzie wiedział co potrzebuje z matematyki jak nie będzie wiedział jak to zapisać, a później ewentualnie zoptymalizować. Z takim podejściem potem się dziwić, że jest tylu klepaczy kodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dokładnie. Jest dużo klepaczy kodu, którzy i tak są na bardzo niskim poziomie. Piszą PROSTE programy, które potrafią im zająć 300 linijek kodu ( WTF? ). Zacznij naukę od podstaw algorytmiki [ musisz mieć tą podstawową wiedzę ], dopiero później weź się za jakiegoś JS a dopiero później pisz gry. Gra to nie jest tydzień, miesiąc pisania jakiegoś kodu [ jest to zazwyczaj żmudna praca, którą wykonujesz z dnia na dzień, a jeśli w którymś z przypadków brakuje Ci wiedzy to musisz poświęcić kolejny tydzień na zrozumienie tego materiału ] 

Reasumując. Ucz się. Pisz małe projekty. Język Angielski to podstawa

Edytowano przez Poematyczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

wy tak na serio z ta algorytmika ?
trudno jest cokolwiek napisać w danym języku nie znając go ....

Cytat

 

§.1

Celem każdego Programu jest realizacja.
§.2

Ucieleśnieniem Programu jest Maszyna.

§.3

Maszyna to odrębna część Jedności.

§.4

Jedność jest Bytem. Byt jest Programem.

 

 

 

nie wiedziałem że aby znać instrukcje warunkowe niezbędna jest wiedza z algorytmiki :/, nie no tak na serio to warto znać język , a najlepsza nauka jest praktyka .
;l , nauka algorytmiki tylko po to aby nauczyć się języka programowania tudzież zacząć pisać jakieś gierki to jak wytaczanie armaty aby zabić muchę .

 

jesli chcesz robic cos w unity to żaden javascript tylko c# i tu nie ma wyjątku

 

Wolen,  co ty pierdzielisz ? ehm chcesz mi powiedzieć że moje kursy na studiach związane z programowanie były o kant dupy rozbić bo nie miałem logarytmiki :/ ,coście się jej tak czepili

 

tak aby cokolwiek zoptymalizować w programowaniu trzeba przede wszystkim znać język , algorytmy o których mówisz to często algorytmy do wyszukiwania elementów , do zapisu informacji (czesto wielkich ilości) (np algorytmy do renderu bardzo precyzyjnych brył z małych jak i dużych odległości od kamery ..)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

A po co odkrywać koło na nowo? Na githubie znajdziesz gotowe serwery i clienty gry. wystarczy zainstalować.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Chociażby dla nauki i zrobienia czegoś swojego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 9.11.2018 o 17:51, carbonx napisał:

Po pierwsze musisz opanować JavaScript bo to jest niezbędne aby w ogóle zacząć robić cokolwiek - nie da się tutaj iść na skróty, po prostu musisz nauczyć się programować. Dopiero wtedy możesz rozpocząć finalne tworzenie gry np. w Unity.
UWAGA: Nie nauczysz się programować w jeden wieczór, a takiej gry nie zrobisz nawet w miesiąc (zwłaszcza jeżeli nie masz żadnego doświadczenia) - to wymaga czasu, więc jeśli myślałeś, że trzaśniesz sobie gierkę w tydzień, w kreatorze i będziesz zarabiał na niej miliony to muszę Ci  zmartwić - to tak nie działa.

Musze cię zawieść że programowanie takiej gry w JavaScript, zajmie max. tydzień. Wraz z multiplayer oraz mechaniką gry. Clickteam Fusion to jedynie ciekawostka jak mówił @Jakub bo takiej gry nie da się stworzyć bez znajomości programowania. Widać że jesteś początkującym, zacznij najpierw od prostych projektów w JavaScript  (CANVAS2D/WEBGL)/C++ (SFML)/JAVA (LWJGL)/PYTHON (PYGAME/PYGLET). Jeżeli zdobędziesz odpowiednią wiedzę jak działa programowanie i tworzenie gier to także zrozumiesz jak stworzyć prototyp gry Agar.io, zaczynając od faktu że odrazu networkingu w grze nie zrobisz ale zawsze możesz stworzyć żeby grało się z botami (AI).

 

Jak miałaby taka gra działać?, tutaj dam ci wskazówkę potem logicznie ułóż je w jakimś języku, najprostszym na początek jest Python (pygame).

- Jeżeli gracz styknął się z "masą" usuń obiekt "masa" i dodaj do zmiennej PUNKTY, 1.

 

W programowaniu oczywiście będzie to brzmiało inaczej, bo musisz najpierw zacząć od "if" czyli funkcji "jeżeli coś się stało"

To jest najprostszy przykład w Python jak działa funkcja "if". 

punkty = "5"
if punkty == "5":
    print "Masz juz 5 punktow!"

Ja napisałem ci jedynie wskazówki, są to podstawowe rady większość możesz sprawdzić w internecie. Zrozum że tutaj nikt całej gry ci nie napisze, poniżej daje linki do nauki pygame:

https://rk.edu.pl/pl/podstawy-pygame/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Od ostatniej odpowiedzi w tym temacie minęło 123 dni. Pamiętaj, że odkopywanie takich tematów jest niewskazane, chyba że chcesz wnieść coś nowego do dyskusji.

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


×
Okienko zamknie się za 5 sekund...