Skocz do zawartości
  • 0

Unreal Engine


paxiz
 Udostępnij

Pytanie

23 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Wziąłeś pod uwagę, że owe gry zwykle tworzy zespół kilkunastu programistów i designerów z mocnym doświadczeniem przez kilkadziesiąt tygodni?

To nie jest kwestia pobrania Unreal Engine i wsadzenia potworów/przedmiotów, silnik też wymaga skryptów i grafik.

Non omnis moriar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

dlatego kolega szuka osob które jego genialne pomysły wdrożą w życie :*, innymi słowy szuka mudzyna co by mu ta gierke zrobil...

@nycaffjs masz racje :/ lepiej spędzić 2 miechy na robieniu silnika graficznego (notabene zarabiscie zawansowanego potrafiacego co najwyzej wyswietlic same meshe<o ile cokolwiek> ) po czym kolejne 2 miechy na jakas prosta fizyke zapis itp. a po pół roku zaczac robic gre , tak wiec hmm, masz zajebista racje lepiej wszystko robic samemu od podstaw .. o ile cokolwiek wyjdzie :P ale co tam przeciez masz racje .

ah ci specjaliści od nabijania postow

swoja droga nie wiem czemu panuje przekonanie ze unity jest b.b zly i brzydki :l , a jak robisz gre w ue to od razu wychodzi fotorealistyczny majstersztyk 4K

Edytowane przez damianq20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z wideo co widziałem to unity wydaję się mieć słabszą grafikę od ue.  Patrząc na to jak postacie ruszają się czy biją w 'grach' zrobionych w ue to nie wiem dlaczego czepiacie się fizyki ?  Jeżeli chodzi o tworzenie świata to jakieś łąki, góry, lasy - jeżeli ktoś potrafi to robi to błyskawicznie widziałem -

dodatki jak np nowe potwory chyba można narysować tak samo z czarami i stworzyć odpowiednią animacje.

UE wydaje mi się do tego odpowiednie bo jeżeli ktoś ogarnia to zrobi to sam lub z pomocą grafika  ( liczę się z tym że będę musiał za to zapłacić - tylko w ue bedzie taniej niż masz wszystko robić od podstaw ? 

Pomysł mam taki chcę  skopiować pewną popularną gre 2d na 3d podobne potwory/czary/miejsca... free account, premium account ....

Na początku chciałbym w małym % to zrobić, aby zobaczyć jakie będzie miała wzięcie.

( nie bawić się w miejsca dla np 50 lvl bo wbicie 30 przez miesiac by graniczyło z cudem...)

 

Znacie firmę lub kogoś kto by to zrobil i proszę mi odpowiedzieć oco wam chodzi z tą fizyką bo jak patrzę na ue a np na metina to dla mnie to samo a oczy mam ... proszę o jakieś namiary

 

PS. jeżeli chodzi mój zamysł RPG to zdobywanie doświadczenia, podnoszenie skila, sprzedawanie/zbieranie itemków - to ma zespół robić :> ....?

Narazie misje to będą polegały na kliknieciu w skrzynie gdzies na mapie :> ewentualnie wbiciu lvl przejsciu przez bramke

 

 

Panowie jeżeli coś źle myślę proszę mnie naprowadzić.

Edytowane przez paxiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

widział pan ahm... ja widzialem g^ d^ wystajaca z krzaka , do tej pory nie wiem czy to chlop czy baba (a moze nie chce wiedziec ?)

taaa tym wpisalem dowiedzialem sie ze nie masz zielonego pojecia o junity i prawdopodobnie zadnego o ue...

wprawdzie nie wiem jak funkcjonuje  ue ;/ , ale junity ma kilka zalet 1. spora spolecznosc 2.prostota (a z aktualizacje na aktualizacje dodaja coraz wiecj suwakow i chmurek dla leszczy co nie potrafia programowac (np ja i moja zerowa znajomowsc programowania gpu)) 3. taniocha praktycznie jesli nie osiagniesz pewnego progu zarobkowego nie placisz nic  (chyba 100k$ na rok m albo jesli chcesz placic) , 4.PROSTOTA i masa srutoriali ,

 

levelDesign to dosc ciekawe zajęcie :/ z jednej strony licza sie umiejetnosci z drugiej posiadane oprogramowanie . (nie zrobisz cuda w vhe , ale juz w zwyklym unityEditor znajac sie na programowaniu TAK , robiac wszystko od podstaw zgniesz marnie :) aaA pewno mozna sie wiecej rozpisac..

escape from tarkov jest na unity , i w sumie tak z nazwy to tylko to znam :l jeszcze na bank jakis assasin :l , hmm z takich ciekawszych i ladniejszych rzeczy to octanrender ale to tylko do renderowania cinematikow :/ . ogolnie gdybys sie postaral to grafika z takiego wiedzmina 3 pewno jest osiagalna :Y

popacz ostatnia aktualizacje .3 chyba.  cuda daje i kazdy leszcz (nawet leszczyk z przedszkola) moze cos zdzialac .
 

jak masz z kilka mil$ to na bank znajdziesz kogos kto ci to zrobi (zwlaszcza ze prawdopodobnie chcesz pieknej grafiki a to kosztuje) ,. a jak masz mniej (kilkadziesiat tysiecy  na zbyciu) to moze i ktos mniejszy zechce robic tobie gre

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy Ty komuś zlecałeś taką robotę bo masz dużą rozbieżność pomiędzy milionem a kilkoma.

Chcesz pisać sam silnik w którym trawa po 2 miesiacach nie wiadomo czy będzie prawidłowo powiewać na mapce.

Kolego szukam ludzi którzy się tym zajmują, żeby ich właśnie zapytać ile to kosztuje a nie odpowiedzi typu prawdopodobnie.

 

MAM KONKRETNE PYTANIE CZY ZNACIE LUDZI PRACUJĄCYCH na ue bądź unity - może faktycznie unity będzie lepsze wyjdzie w praniu

 

a jeszcze wracając kolego do Ciebie miałem takiego znajomego - gościu był na zajebistym, student za program geodezyjny przy którym siedział1-2 liczył 100 - 150 tysiecy uwierz mi że nie drapał się po głowie jak coś robił a Ty mi mówisz o milionach ? widziałeś milion ...?

pomoż albo zamknij papę bo widzę, że Ty tu nabijasz posty

 

patrze na escape i jest porównywalne bądź słabsze 

 

Edytowane przez paxiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Aby ktoś Ci to wycenił, to musisz podać DUŻO więcej szczegółów. Podstawowy networking to około 100k (tak orientacyjnie za pół roku pracy)

@paxiz

Cytat

Patrząc na to jak postacie ruszają się czy biją w 'grach' zrobionych w ue to nie wiem dlaczego czepiacie się fizyki ?

Zapewne nie chcesz poruszać swojej postaci na fizyce - szczególnie w grze online. Obliczenia fizyczne są dość ciężkie.

Cytat

Jeżeli chodzi o tworzenie świata to jakieś łąki, góry, lasy - jeżeli ktoś potrafi to robi to błyskawicznie widziałem -

Zależy czy ma to wyglądać dobrze. Ja nad małą prostą lokacją pracuję około tygodnia ze strony gameplayowej. Później tydzień na iteracje wraz z osobą, która ogarnia level art, później w zależności od contentu to tydzień/pół roku na tworzenie customowych modeli oraz env kitów. I na koniec pewnie około miesiąca-dwóch polishu.

Wiele zależy też od silnika, który wybierzesz. Np takie envito szybko robi się w CryEngine, Unity oraz UE pewnie mają do tego jakieś pluginy, ale nigdy nie sprawdzałem. W każdym razie gołe UE ani Unity są słabe do robienia dużych otwartych przestrzeni, chyba, że chcesz samemu układać każdy kamień.

Zakładając, że już masz ustalony styl graficzny.

Cytat

dodatki jak np nowe potwory chyba można narysować tak samo z czarami i stworzyć odpowiednią animacje.

No nie do końca. Jeśli chcesz mieć potworki 2d, to oczywiście możesz je sobie namalować i zrobić animacje mp w Spine. Jeśli chcesz mieć grę 3d, to trochę więcej roboty. Stworzenie meshy, rigowanie, texturowanie, UVki i normalki. Efekty czarów to sporo roboty. Są ludzie, którzy zajmują się jedynie takimi rzeczami i niczym więcej. W UE weszła teraz Niagara od partikli - dla mnie czarna magia, jak zerknąłem. W Unity było łatwiej, ale już dawno tam nie zaglądałem.

Cytat

UE wydaje mi się do tego odpowiednie bo jeżeli ktoś ogarnia to zrobi to sam lub z pomocą grafika  ( liczę się z tym że będę musiał za to zapłacić - tylko w ue bedzie taniej niż masz wszystko robić od podstaw ?

Tak, jeśli chcesz, aby robili to 20 lat, albo chcesz mieć jakość potworka zrobionego na assetach ze store.

Cytat

Pomysł mam taki chcę  skopiować pewną popularną gre 2d na 3d podobne potwory/czary/miejsca... free account, premium account ....

Na początku chciałbym w małym % to zrobić, aby zobaczyć jakie będzie miała wzięcie.

Mam wrażenie, że to ludzie nie zagrają w to samo tylko dlatego, że będzie 3d. No ale z tym bywa różnie.

Cytat

Znacie firmę lub kogoś kto by to zrobil i proszę mi odpowiedzieć oco wam chodzi z tą fizyką bo jak patrzę na ue a np na metina to dla mnie to samo a oczy mam ... proszę o jakieś namiary

^_^ Nie znam nikogo, kto chciałby się podjąć czegoś o czym nic nie wiadomo. Wybierz się na jakiś event dla game developerów. Pogadaj z ludźmi, postaw im piwo. UE to silnik gry, Metin to gra. Na UE robi się różne gry, a na Metinie nie da się robić gier. UE może mieć fizykę lub nie, a Metin... 

Cytat

Panowie jeżeli coś źle myślę proszę mnie naprowadzić.

Tak, myślisz dużo źle. Zrobiłeś już jakąś najprostszą grę? Może jakiś game jam? Widać, że jesteś jak Jon Snow.

 

Cytat

Kolego szukam ludzi którzy się tym zajmują, żeby ich właśnie zapytać ile to kosztuje a nie odpowiedzi typu prawdopodobnie.

To musisz ludziom coś więcej powiedzieć. Poważni ludzie za samą wycenę projektu wezmą od Ciebie troszkę pieniędzy, bo to też kilka dni roboty.

 

Cytat

MAM KONKRETNE PYTANIE CZY ZNACIE LUDZI PRACUJĄCYCH na ue bądź unity

Tak, znam.

 

 

@damianq20

Cytat

nie zrobisz cuda w vhe

co to VHE?

Cytat

levelDesign to dosc ciekawe zajęcie :/ z jednej strony licza sie umiejetnosci z drugiej posiadane oprogramowanie 

Nie wiem czemu się krzywisz. 

 

Ori jest na Unity zrobiony i wygląda ślicznie.

 

Cytat

popacz ostatnia aktualizacje .3 chyba.  cuda daje i kazdy leszcz (nawet leszczyk z przedszkola) moze cos zdzialac .

Bardzo się nie zgodzę. To, że narzędzie daje duże możliwości, to nie znaczy, ze każdy coś sensownego z niego wyciągnie.

 

Odwiedź mój profil aby zobaczyć adres mojego bloga o projektowaniu gier!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak w UE robią landscape wielkości xxx no i robią teksture np. las i góry , jakieś ścieżki i ustawią potwory.   To naprawdę kosztuje 100,200,500 tysiecy ? powiedzmy niech tych potworów będzie 20-30 różnych

Widziałem, że to się robi błyskawicznie większość mapy to mają być lasy woda góry :>

Tak jak poruszają się postacie w UE kiedy się właczy to jest wystarczające ...

Zmieniać się mają tylko bronie i skille gracza 

Edytowane przez paxiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Vhe velve hammer editor. Durnybprzyklad bo to edytor poziomow, i tyoko poziomow, edytor w unity jest prawie od wszystkiego do tego mozliwosc dodawania wlasnych wtyczek. Unity jak sam wspomniales jest goly sam w sobie i to samo tyczy sie narzędzi od edycji mapy. I wlasnie to mnie tak doluje, że zawsze staja 3 opcje. Kupic wtyczke do tego. Zrobic ja, poczekac na nowe aktualizacje unity.      Zrobienie duzej ladnej mapy to od groma roboty...  Same modele to problem nie mowiac juz nic o ustawieniu tego w mapie i madrego sposobu oszczedzania zasobow maszyny podczas renderu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
2 godziny temu, paxiz napisał:

Jak w UE robią landscape wielkości xxx no i robią teksture np. las i góry , jakieś ścieżki i ustawią potwory.   To naprawdę kosztuje 100,200,500 tysiecy ? powiedzmy niech tych potworów będzie 20-30 różnych

Widziałem, że to się robi błyskawicznie większość mapy to mają być lasy woda góry :>

Tak jak poruszają się postacie w UE kiedy się właczy to jest wystarczające ...

Zmieniać się mają tylko bronie i skille gracza 

Generalnie wygląda to tak: 

- jeżeli chcesz się zmieścić w budżecie do ok. 20-30 tys. to jedynym rozwiązaniem jest wzięcie jakiegoś freelancera (za taką kwotę nie będzie to developer z 10 letnim doświadczeniem, ale kogoś znającego się na rzeczy znajdziesz), który oprze tę grę na gotowych assetach i co najwyżej poskłada wszystko w całość dokładając szczątkowe ilości nowych funkcjonalności. Nie jest to rozwiązanie dobre, bowiem nie ma osób od wszystkiego (tzn. są ale wtedy od wszystkiego = od niczego) więc jeśli np. ta osoba będzie programistą, to siłą rzeczy nie możesz liczyć że przygotuje Ci grafikę na miarę gier AAA, bo po prostu będzie bazowała na ogólnodostępnych źródłach z delikatnymi przeróbkami. I od razu mówię - tak NIE DA się zrobić dobrej gry, owszem być może tytuł będzie grywalny, może nawet ktoś go kupi, ale nie masz tu co liczyć na tysiące sprzedanych kopii, będzie to po prostu kolejna (lepsza bądź gorsza) niszowa gra ze Steama (albo innej platformy). 

- jeżeli chcesz się zmieścić w budżecie do ok. 100 tys. to tu masz już większe pole manewru, aczkolwiek też jest to mała kwota w branży gier. W takim budżecie możesz już sobie pozwolić na zatrudnienie 2-3 osób, które będą pracowały nad tytułem ALE to nadal nie wystarczy, że stworzyć autorski i porywający tytuł, który przyciągnie tysiące osób przed komputery. 

Ponadto powyższe założenie zakładają, że prace nad grą udałoby się ukończyć w 6 miesięcy co jest w zasadzie awykonalne, do tego założyłem także organicznie unikalnego contentu do minimum i korzystanie z gotowych assetów.

 

Żeby bardziej uzmysłowić Ci ile pracy potrzeba aby zrobić coś sensownego, zerknij sobie na prezentację tej gry: https://www.youtube.com/watch?v=yDX_NBGJ2xM - jest to przykładowy FPS stworzony przez Dev Team Unity. Przez 2 lata pracowało nad nim 6 osób, czyli zakładając zerowe koszty poza samą robocizną, kosztowało to ponad 384 tysiące DOLARÓW (założyłem, że każdy pracownik zarabiał rocznie 32 tys. dolarów - a jest to mocno zaniżona pensja). Więc na polskie warunki musiałbyś liczyć na koszt w granicach półtora miliona złotych. To powinno Ci zobrazować ile czasu zajmuje i ile kosztuje stworzenie sensownej gry nie korzystając z gotowych komponentów.

 

Ogólna informacja moderacyjna: 

Prosiłbym nie odbiegać za bardzo od głównego tematu i argumentować swoje wypowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@paxiz

Jakość produktu jest proporcjonalna do czasu, który został poświęcony produktowi. Praca programisty to 16k miesięcznie, designera 12, artysty 10. Do tego potrzebujesz kogoś od audio, animacji, partikli itd. Jeśli nie chcesz potworka, to kilku tych ludzi musi być seniorami (czyli pomnóż ich zarobki przez 1.5-2). Zarobki juniorow możesz pomnożyć przez 0.5-0.75. Więc tak, robienie gier kosztuje.

Samo powiedzenie, że ma być 20 potworów nic nie znaczy. Potwór potworowi nie równy. Wiele zależy od ich złożoności, skomplikowania zachowania, animacji. 

Podtawowy character controller nadaje się do tego, co jego nazwa. Ma tylko kilka podstawowych funkcji i animacji. Machnięcia maczugą już tam nie ma.

Jak już powiedziałem. Nic nam nie powiedziałeś jeszcze o swojej grze. Walisz tylko ogółami, co świadczy tylko o tym, że wiesz to, co Snow. Daj GDD, refki, koncepty i będzie można wtedy określić cokolwiek. 

Jeśli jesteś z Wawy lub okolic, to mamy tu kilka razy w tygodniu spotkania game devu.

 

Tak, jak wspomniał @carbonx, budżek 20-30k może wystarczyć na jakiś prototyp.

 

Co do samego tematu. Głupio mi nawet wspomnieć znajomym, że ktoś szuka ludzi do zrobienia gry, nie chce określić ile ma kasy na projekt, ani nic nie chce powiedzieć o projekcie.

 

@damianq20

Nie pamiętam już jak było w Unity, do UE piracę wtyczki ^_^ Przynajmniej do czasu, gdy nie stwierdzę, że będzie faktycznie potrzebna i trzeba będzie ją kupić.

 

Odwiedź mój profil aby zobaczyć adres mojego bloga o projektowaniu gier!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Chce zrobić Tibia 3d początkowo mapa miała by obejmować miasto thais i okolice kojarzy ktoś z was ile takie coś możże ? wersja 8.0

Ile takie na takie coś może iść $ półtora miliona dużo troche ;/

na dobrą sprawę mogły by być potworki z UE gotowe :>??

tylko czary dodać niektóre i runy :)

20-30k to już jakaś rozmowa =)

 

 

Edytowane przez paxiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po pierwsze musisz zacząć od przygotowania poważnego planu i opisu całego projektu, bowiem ilość informacji, które od Ciebie dostaliśmy pozwala co najwyżej na wywróżenie tego z kart. 

 

Na taką grę jaką wstępnie opisujesz można spokojnie wydać i 50 milionów i nie będzie w tym nic dziwnego. Cena jest determinowana głównie przez ludzi, których zatrudnisz i czas jaki będą pracować. Jeżeli zdecydujesz się więc wziąć do tego kilku juniorów i założysz, że zrobią to w pół roku to wystarczy i 200 tys., ale jeżeli ma to być poważny projekt to mówimy tu o kwotach powyżej miliona.

I pewnie myślisz sobie, ale jakim cudem? Przecież np. na kickstarterze ludzie na projekty gier zbierają po 30 czy 50 tys, a nie milion - wynika to z tego, że najczęściej projekty tam przedstawiane tworzone są od lat przez pasjonatów, a zbierane pieniądze mają jedynie przyspieszyć prace i pozwolić na wydanie gry. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Powiedz mi jeszcze Mistrzu skąd ta rozbieżność cenowa ( widzę, że chyba mam wizje mega produkcji... ;)

 

patrzałem np w marketplace to bronie powiedzmy kosztują 800 zł to powiedzmy 'spell' jakiś w grze z takim i takim efektem powinien chyba podobnie?

 

Pod tym linkiem gościu robi las w ue mega wielki teren wystarczylo by postawić potworki :>  powiedzmy ze to jest 10x przyspieszone....

Naprawdę praca tego typka na filmie kosztuje milion złoty :>?

teraz to już nie wiem czy wogólę pisać w notatniku cokolwiek nawet jeżeli by to miało kosztowac 5mln złoty to nie wiem jak zabrać się za składanie $$4

 

Jak chcę rozwiązać kwestie z prawami autorskimi nie wiem rejestracja niekoniecznie w europie ewentualnie nie kopiować nic dokładnie tylko żeby przypominało... a masz jakiś pomysł ;)?

 

Odnośnie tego filmiku 3d tibia co mi wysłałeś widziałem Chciałbym to odrobinę zmienić tj. kamera tak jakbyś patrzył oczami + druga za siebie i trzecia z góry wlasnie tak jak tu chłopaki mają na filmiku oni tu jeszcze runy ręcznie przeciągają ja chciałbym hotkeye

Nie przesuną tez postaci bo nie maja kratkowego sterowanie ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez paxiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

ty sobie serio nie zdajesz sprawy jak bardzo moze byc skomplikowane tworzenie gier ... a to ze ktos wstawia modele i zajmuje mu to 10 min to nic nadzwyczajnego...

1.modele ma skonczone (tekstury odpowiednie shader itp)

2. ma narzzedzia do wstawiania/umieszczania tego typu elementow w swiecie

 

ty gdybys chcial to zrobic to albo piszesz to sam od podstaw (programowanie) a potem z tego krzystasz albo kupujesz
modele to samo albo kupujesz/zlecasz albo robisz sam . z modelami jest taki problem ze trzeba go zrobic wyanimowac , oteksturowac potem zaprogramowac
a same modele broni to tylko wierzcholek tego co potrzebujesz , sama bron to nie animacja jej poslugiwania sie czy mechanika sprawdzania trafien , do tego AI i network ...

ale z twoja odrealniona wizja tworzenia gier za wiele nie zajdziesz nawet jak znajdziesz odpowiednich ludzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

15 minut temu, paxiz napisał:

Pod tym linkiem gościu robi las w ue mega wielki teren wystarczylo by postawić potworki :>  powiedzmy ze to jest 10x przyspieszone....

 

Tylko nie wiem czy zauważyłeś, że ma już gotowe wszystkie modele i elementy. Jak myślisz skąd się biorą? No bo magicznie nie powstają, ktoś musi je najpierw zaprojektować. Ale jeśli faktycznie chcesz mieć grę opartą na assetach to przecież Ci napisałem, że i w 30 tys, się zmieścisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@paxiz

Ostatni post w tym temacie, chyba, że faktycznie zaczniesz chcieć się uczyć i słuchać.

 

Obiekty na rynku mogą mieć takie ceny. Jednak to są randomy. Nie zrobisz z nich spójnej gry. Bardzo możliwe, że większość z nich nie będzie działać w tej konkretnej grze (bo nie takie systemy, bo optymalizacja itp itd). Wyobraź sobie, że jeśli robisz otwarty świat, to potrzebujesz wiele wersji tego samego obiektu do celów optymalizacji.

 

Ten filmik przedstawia jedynie scenę zrobioną w UE. Nie oznacza to, że nadaje się ona do gry. Bo optymalizacja, bo mogą być problemy z AI, bo jest niegrywalne. Faktycznie też jest to mały fragment, a nie duży. Człowiek, który to robił miał w głowie jedynie to, aby to fajnie wyglądało z tego jednego miejsca i tyle. Faktycznie przy grze myśli się o większej ilości rzeczy.

 

Rok temu nawet pisałem o ludziach takich jak Ty na blogu:

https://gamedevmania.com/pl/2017/10/11/tworze-gre-mmo/

 

Więc jeśli chcesz faktycznie zrobić MMO RPG to: 

zawiń ogon pod tyłek
zacznij się uczyć
zacznij słuchać innych (tak to jest ważne nawet, jak już siedzisz 40 lat w branży)

 

A taki głupi prototyp robię już od 2 tygodni po godzinach, gdzie nie ma tu żadnych skomplikowanych assetów.

image.png

Edytowane przez jimmyblack

Odwiedź mój profil aby zobaczyć adres mojego bloga o projektowaniu gier!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

zależy co Cię najbardziej interesuje.

Tworzenie gry wymaga wielu rzeczy.: Modele, animacje, kod, design, level design, level art, audio, partikle, testowanie. Myślę, że naukę powinieneś zacząć od tego, co najbardziej Cię kręci, bo lepiej to wpływa na motywację.

Game jamy to świetna okazja do nauki wszystkiego. Za miesiąc będzie GlobalGame Jam, więc zobacz, gdzie będzie najbliższy przyczółek i rozważ wybranie się (w Wawie będzie na Politechnice).

Programowanie na podstawowym poziomie przyda Ci się w każdej sytuacji. Basic raczej bym odpuścił. Unity oraz UE warto poznać tak czy siak.

Książki może będę w stanie Ci polecić o ile będziesz wiedział co Cię interesuje.

Zapraszam też do siebie o ile interesuje Cię bardziej game design https://gamedevmania.com/pl/

Odwiedź mój profil aby zobaczyć adres mojego bloga o projektowaniu gier!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Audio bym wyeliminował bo nie jestem muzykiem a tak wszystko co polecicie będę próbował ogarnąć.

Level Design kojarzy mi się z tworzeniem landscape :x 

Modele animacje to jeżeli do czegoś dojdzie to będę zlecał  ( ale też dobrze bylo by cokolwiek wiedzieć) 

Jak mówiłem chce zrobić RPG jeżeli ktoś ma jakieś ciekawe artykuły tytuly na te tematy to bardzo proszę mi tu wklejać ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Level design to spora dziedzina. Często pod level design podciąga się level art (czyli sprawianie aby lokacja była ładna i ciekawa). Level design najczęściej wiąże się z tym, aby gracz miał co robić w lokacji, wiedział gdzie iść, często skryptuje się różne rzeczy. Rozstawia potworki, ścieżki ataku itp.

Jest polska książka o level designie, miałem okazję przeczytać i coś o niej napisać. https://gamedevmania.com/pl/2018/06/18/ksiazka-inzynieria-gier-level-design-dla-poczatkujacych/

Poczytaj coś o game designie. 

Zrób jakąś malutką gierkę, nie porywaj się na RPG na początku.

Na humble bundle często są jakieś książki lub narzędzia dla game devsów. 

Odwiedź mój profil aby zobaczyć adres mojego bloga o projektowaniu gier!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający forum Unreal Engine   0 użytkowników
    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...