Skocz do zawartości

jimmyblack

Postmaker
  • Zawartość

    1015
  • Rejestracja

  • Ostatnio

3 obserwujących

O jimmyblack

  • Ranga
    MPC Popular User
  • Urodziny 25.07.2000

Metody kontaktu

  • Skype
    jimmyblack7
  • Strona WWW
    http://projektowanie-gier.pl

O użytkowniku

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnio na profilu byli

1541 wyświetleń profilu
  1. Kontakt przez forum. Oczekiwana cena to 600zł Czołgi w garażu widoczne na screenach ~20k golda ~m srebra https://www.noobmeter.com/player/eu/smerf321/502934589/
  2. imho, jeśi robisz grę mmorpg, to potrzebujesz customowego rozwiązania ze względu na performance.
  3. Level design to spora dziedzina. Często pod level design podciąga się level art (czyli sprawianie aby lokacja była ładna i ciekawa). Level design najczęściej wiąże się z tym, aby gracz miał co robić w lokacji, wiedział gdzie iść, często skryptuje się różne rzeczy. Rozstawia potworki, ścieżki ataku itp. Jest polska książka o level designie, miałem okazję przeczytać i coś o niej napisać. https://gamedevmania.com/pl/2018/06/18/ksiazka-inzynieria-gier-level-design-dla-poczatkujacych/ Poczytaj coś o game designie. Zrób jakąś malutką gierkę, nie porywaj się na RPG na początku. Na humble bundle często są jakieś książki lub narzędzia dla game devsów.
  4. zależy co Cię najbardziej interesuje. Tworzenie gry wymaga wielu rzeczy.: Modele, animacje, kod, design, level design, level art, audio, partikle, testowanie. Myślę, że naukę powinieneś zacząć od tego, co najbardziej Cię kręci, bo lepiej to wpływa na motywację. Game jamy to świetna okazja do nauki wszystkiego. Za miesiąc będzie GlobalGame Jam, więc zobacz, gdzie będzie najbliższy przyczółek i rozważ wybranie się (w Wawie będzie na Politechnice). Programowanie na podstawowym poziomie przyda Ci się w każdej sytuacji. Basic raczej bym odpuścił. Unity oraz UE warto poznać tak czy siak. Książki może będę w stanie Ci polecić o ile będziesz wiedział co Cię interesuje. Zapraszam też do siebie o ile interesuje Cię bardziej game design https://gamedevmania.com/pl/
  5. Trochę przerwy minęło od ostatniego wpisu. Może więc podlinkuję: https://gamedevmania.com/pl/2018/12/21/devlog-1/
  6. @paxiz Ostatni post w tym temacie, chyba, że faktycznie zaczniesz chcieć się uczyć i słuchać. Obiekty na rynku mogą mieć takie ceny. Jednak to są randomy. Nie zrobisz z nich spójnej gry. Bardzo możliwe, że większość z nich nie będzie działać w tej konkretnej grze (bo nie takie systemy, bo optymalizacja itp itd). Wyobraź sobie, że jeśli robisz otwarty świat, to potrzebujesz wiele wersji tego samego obiektu do celów optymalizacji. Ten filmik przedstawia jedynie scenę zrobioną w UE. Nie oznacza to, że nadaje się ona do gry. Bo optymalizacja, bo mogą być problemy z AI, bo jest niegrywalne. Faktycznie też jest to mały fragment, a nie duży. Człowiek, który to robił miał w głowie jedynie to, aby to fajnie wyglądało z tego jednego miejsca i tyle. Faktycznie przy grze myśli się o większej ilości rzeczy. Rok temu nawet pisałem o ludziach takich jak Ty na blogu: https://gamedevmania.com/pl/2017/10/11/tworze-gre-mmo/ Więc jeśli chcesz faktycznie zrobić MMO RPG to: zawiń ogon pod tyłek zacznij się uczyć zacznij słuchać innych (tak to jest ważne nawet, jak już siedzisz 40 lat w branży) A taki głupi prototyp robię już od 2 tygodni po godzinach, gdzie nie ma tu żadnych skomplikowanych assetów.
  7. @paxiz Jakość produktu jest proporcjonalna do czasu, który został poświęcony produktowi. Praca programisty to 16k miesięcznie, designera 12, artysty 10. Do tego potrzebujesz kogoś od audio, animacji, partikli itd. Jeśli nie chcesz potworka, to kilku tych ludzi musi być seniorami (czyli pomnóż ich zarobki przez 1.5-2). Zarobki juniorow możesz pomnożyć przez 0.5-0.75. Więc tak, robienie gier kosztuje. Samo powiedzenie, że ma być 20 potworów nic nie znaczy. Potwór potworowi nie równy. Wiele zależy od ich złożoności, skomplikowania zachowania, animacji. Podtawowy character controller nadaje się do tego, co jego nazwa. Ma tylko kilka podstawowych funkcji i animacji. Machnięcia maczugą już tam nie ma. Jak już powiedziałem. Nic nam nie powiedziałeś jeszcze o swojej grze. Walisz tylko ogółami, co świadczy tylko o tym, że wiesz to, co Snow. Daj GDD, refki, koncepty i będzie można wtedy określić cokolwiek. Jeśli jesteś z Wawy lub okolic, to mamy tu kilka razy w tygodniu spotkania game devu. Tak, jak wspomniał @carbonx, budżek 20-30k może wystarczyć na jakiś prototyp. Co do samego tematu. Głupio mi nawet wspomnieć znajomym, że ktoś szuka ludzi do zrobienia gry, nie chce określić ile ma kasy na projekt, ani nic nie chce powiedzieć o projekcie. @damianq20 Nie pamiętam już jak było w Unity, do UE piracę wtyczki ^_^ Przynajmniej do czasu, gdy nie stwierdzę, że będzie faktycznie potrzebna i trzeba będzie ją kupić.
  8. Aby ktoś Ci to wycenił, to musisz podać DUŻO więcej szczegółów. Podstawowy networking to około 100k (tak orientacyjnie za pół roku pracy) @paxiz Zapewne nie chcesz poruszać swojej postaci na fizyce - szczególnie w grze online. Obliczenia fizyczne są dość ciężkie. Zależy czy ma to wyglądać dobrze. Ja nad małą prostą lokacją pracuję około tygodnia ze strony gameplayowej. Później tydzień na iteracje wraz z osobą, która ogarnia level art, później w zależności od contentu to tydzień/pół roku na tworzenie customowych modeli oraz env kitów. I na koniec pewnie około miesiąca-dwóch polishu. Wiele zależy też od silnika, który wybierzesz. Np takie envito szybko robi się w CryEngine, Unity oraz UE pewnie mają do tego jakieś pluginy, ale nigdy nie sprawdzałem. W każdym razie gołe UE ani Unity są słabe do robienia dużych otwartych przestrzeni, chyba, że chcesz samemu układać każdy kamień. Zakładając, że już masz ustalony styl graficzny. No nie do końca. Jeśli chcesz mieć potworki 2d, to oczywiście możesz je sobie namalować i zrobić animacje mp w Spine. Jeśli chcesz mieć grę 3d, to trochę więcej roboty. Stworzenie meshy, rigowanie, texturowanie, UVki i normalki. Efekty czarów to sporo roboty. Są ludzie, którzy zajmują się jedynie takimi rzeczami i niczym więcej. W UE weszła teraz Niagara od partikli - dla mnie czarna magia, jak zerknąłem. W Unity było łatwiej, ale już dawno tam nie zaglądałem. Tak, jeśli chcesz, aby robili to 20 lat, albo chcesz mieć jakość potworka zrobionego na assetach ze store. Mam wrażenie, że to ludzie nie zagrają w to samo tylko dlatego, że będzie 3d. No ale z tym bywa różnie. ^_^ Nie znam nikogo, kto chciałby się podjąć czegoś o czym nic nie wiadomo. Wybierz się na jakiś event dla game developerów. Pogadaj z ludźmi, postaw im piwo. UE to silnik gry, Metin to gra. Na UE robi się różne gry, a na Metinie nie da się robić gier. UE może mieć fizykę lub nie, a Metin... Tak, myślisz dużo źle. Zrobiłeś już jakąś najprostszą grę? Może jakiś game jam? Widać, że jesteś jak Jon Snow. To musisz ludziom coś więcej powiedzieć. Poważni ludzie za samą wycenę projektu wezmą od Ciebie troszkę pieniędzy, bo to też kilka dni roboty. Tak, znam. @damianq20 co to VHE? Nie wiem czemu się krzywisz. Ori jest na Unity zrobiony i wygląda ślicznie. Bardzo się nie zgodzę. To, że narzędzie daje duże możliwości, to nie znaczy, ze każdy coś sensownego z niego wyciągnie.
  9. Unreal Engine 4

    Chcesz prototyp, czy pełnoprawną grę? Jaki fundusz posiadasz?
  10. Możesz wybrać się na jakiś game jam. Przy okazji eventów takich, jak nadchodzący PGA często prowadzone są ciekawe warsztaty, które są w cenie biletu. Koła naukowe takie, jak Plygon, Poznańska Gildia Graczy mogą oferować bardzo dużo za cenę piwa. Co do bootcampów, to z pewnością zależy od konkretnego. Co jest w ich agendzie? Podstaw możesz nauczyć się sam, internet jest pełen wiedzy.
  11. a szukałeś w miejscach, gdzie normalni developerzy siedzą i szukają pracy? ^_^
  12. Szukany tryb serwera: vanilla-like White-lista: bez znaczenia Średnia ilość graczy: bez znaczenia Wersja serwera: najnowsza Informacje dodatkowe: Preferuję mapę, która nie ma ograniczonego rozmiaru. Nie chcę dostępu do komend typu /home /spawn. Wysoki poziom trudności. Grief prevention lub inna forma zabezpieczone przed griefem + brak claimów w netherze oraz endzie. Mile widzane resety endu oraz netheru. Modyfikowane mobki oraz sklepy wieśniaków mile widziane. Brak admin shopa.
  13. Witam Poszukuję kilku osób do testów gry nad którą pracuję. Lokalizacja: Warszawa, Powiśle Czas: Możesz wpaść pomiędzy 9, a 20. Test będzie trwał około 2h. Nagroda: Darmowa pizza i piwerko Zainteresowanych proszę o kontakt PW
  14. Chciałbym wiedzieć, czemu zignorowałeś te wszystkie rady, które mówiły o tym, że nie warto porywać się na MMORPG jako pierwszą grę. Myślę, że robienie gry singlowej, którą będziesz przekształcał w MMO nie ma sensu. Wiele systemów będzie się diametralnie różnić pomiędzy takimi grami, do tego dochodzi Ci obsługa lagów i inne.

×
Okienko zamknie się za 5 sekund...