Skocz do zawartości
  • 0

Programowanie - od czego zacząć ?

L. Val Hallen

Pytanie

Witam

Na wstępie powiem  szczerze że jestem zielony w te klocuszki :/

Kiedyś próbowałem sił  w HTML (gimnazjum) C++ (jakoś  parę miesięcy temu)  teraz  myślałem nad Java i mam pytanie od czego polecacie zacząć?
Chodzi mi o naukę jeżyka tak dla siebie ale  też żeby może w przyszłości było coś korzystnego z tego ($$$)
HTML uczyłem się w gimnazjum tak jak wyżej wspomniałem z jakiś  stron internetowych. Umiałem zrobić szkielet ale nigdy nie doszedłem do momentu tworzenia  oprawy graficznej takiej strony w CSS.

C++

zacząłem  się uczyć  (pisałem w codeblock) skończyłem naukę na pętlach (Odcinek 3  kurs autorstwa Mirosława Zelenta)
przerwałem naukę z braku czasu (klasa maturalna)

Ale właśnie jest marzec do matury pozostało 59 dni około i po  tych dwóch  no może trzech tygodniach matur czeka mnie 5 miesięcy wakacji (brak zadań domowych tylko bo wakacje nie zupełne  idę do pracy :D )

I tu pytanie do was jak język polecacie czy warto odkurzyć informacje z gimnazjum na temat  HTML podszkolić się w tym i pisać  dla ludzi strony internetowe za pieniądze?
Czy może nauczyć się  pisania programów w C++ i pisać programy na zamówienie?
A może  Java? Pomaganie w prowadzeniu serverów MC i pisanie pluginów?
Lub nauka pisania aplikacji w androidzie  a potem  sklep google play i  miliony reklam w aplikacji?

Co sądzicie o tym?

Wiem że w pięć miesięcy niczego  konkretnego nie  osiągnę a tym bardziej nie stanę się drugim Billem Gates'em  ( nie linczujcie mnie za ta odmianę)

Po prostu szukam  hobby które mogę rozwinąć przez te pięć miesięcy i będąc na studiach w wolnym czasie doszlifowywać umiejętności. Niestety moje  studia nie będą współgrały z hobby ponieważ jestem na biol chemie  :D

Tak więc co polecacie się uczyć i gdzie w jaki sposób Czy u MZ oglądać poradniki czy może książki czy jedno i drugie