Skocz do zawartości

Co uważacie o poziomie edukacji w polsce?

Milian

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam nic do zarzucenia technikum. Za to podstawówka i gimnazjum... Przejdźmy do rzeczy, bo nie określę ich żadnym ładnym wstępem. W razie co - mówię o moich doświadczeniach, nie wiem, jak jest w reszcie kraju.

Jestem rasowym informatykiem, więc pierw o infie. I w podstawówce, i w gimnazjum, uczył nas co najwyżej fotograf po kilkudniowym kursie z informatyki. Wcześniej te zadania spełniały panie od matematyki, które też nie znały się w żadnym stopniu na niczym. Całość nauki w podstawówce opierała się na rysowaniu w Paincie. Kurde, w tamtych czasach brałam udział w wielu konkursach graficznych, gdzie moje prace były na tysiąkroć większym poziomie od kogoś, kto nabazgrze coś w pięć minut w Paincie, a i tak zawsze wygrywały osoby, które narysują - załóżmy - brzydką, pikselowatą łódkę w owym prymitywnym programiku. Nic nie przebije tego, że w konkursie na design strony Internetowej, zrobiłam ową stronę od podstaw i siedziałam nad nią miesiąc, a laureat konkursu narysował sobie stronę we wspomnianym wcześniej Paintcie.

W gimnazjum uczyła mnie wspomniana pani fotograf. Tematy przeskoczyły na wyższy poziom: trochę programowania, trochę jakiegoś Excela i innych dupereli; ważne, że już nie Paint. No - szkoda tylko, że nauczycielka ze wszystkimi tymi zagadnieniami była zapoznana jedynie w teorii i miała z takim programowaniem tyle wspólnego, co polityk z uczciwością.