Skocz do zawartości

Azi o grach

  • wpisy
    9
  • komentarzy
    87
  • wyświetleń
    5 210

System mikropłatności

465 wyświetleń

W grach coraz częściej (najwięcej w "darmowych" grach) spotykamy się z systemem mikropłatności. Jak on działa, każdy na pewno wie- płacimy, otrzymujemy, gramy. Początkowo nie są to wielkie kwoty, ale z czasem ilość wydanej kasy wzrasta, do dziesiątek, a nawet setek złotych (lub też innej waluty).

 

Co myślę o tym systemie ? Do pewnego stopnia jest on dobry. Weźmy za przykład grę, jaką jest Metin 2. Część z Was (jeżeli nie większość) na pewno się z nią spotkała. Pieniądze rzeczywiste można było przeznaczyć na kupno wirtualnych "Smoczych monet" i korzystać z nich w grze, jednakże nie było wymagane do przejścia na następny etap gry, ale pomagało to w szybszym osiągnięciu celu. Taki pomysł na leniwych graczy :)

 

Nie wszystkie systemy mikropłatności są takie same. Spotkałem się z grą przeglądarkową, w której przejście na kolejny etap było mało prawdopodobne, ale pojawiło się rozwiązanie typu "zapłać, pomożemy". No cóż, z gry zrezygnowałem z prostej przyczyny. Taka sytuacja spotkała Mnie w dosyć wczesnym etapie, więc co się stanie, jeżeli się "wkręcę" ? Szkoda potem będzie wydawania większej ilości pieniędzy, ale równie mocno szkoda będzie tego, co już wydałem. Jak już wspomniałem, Ja się powstrzymałem, ale szczerze współczuję ludziom, którzy teraz borykają się z tym problemem, gdy już zaszli bardzo daleko.

 

Zdarza się tak, że nawet w grach na komórce, tych "darmowych" pojawia się wyżej wymieniony system. Spotkałem się z taką sytuacją i powiem, że jest bardzo niemiło... Gra wymagała ode Mnie jednej z dwóch rzeczy:

-Dostępności przez ok. 2/3 godziny dziennie

-Wypełnionego po brzegi portfela

 

Smutne jak dla Mnie jest to, że takie sytuacje zdarzają się coraz częściej....

 

Co Wy myślicie o systemie mikropłatności w grach ? Powinien on dalej funkcjonować w grach "darmowych" ? A może by uczynić te gry płatnymi otrzymując pełną zawartość ? System ten jest urozmaiceniem, czy może uprzykrzeniem w grach ? Chętnie dowiem się, jakie jest Wasze zdanie na ten temat. :)

 

 

Pozdrawiam

Azi

 



17 komentarzy


Rekomendowane komentarze

System płatności w grach takich jak LoL jak dla mnie jest bardzo dobry, nie będziesz lepszy od innych wydając pieniądze, możesz co najwyżej lepiej wyglądać.

Link do komentarza

Mi to też się spodobało, aczkolwiek występuje tutaj system taki jak w Metinie, bo można zapłacić za strony z runami, dopalacze PZ/XP itd. Coś dla niecierpliwych/leniwych : )

Link do komentarza

System płatności w grach takich jak LoL jak dla mnie jest bardzo dobry, nie będziesz lepszy od innych wydając pieniądze, możesz co najwyżej lepiej wyglądać.

Kupisz więcej postaci.

 

@topic

 

W Elswordzie są mikropłatności, ale gra jest łatwa bez nich.

Jedynie co mogą dać, to wygląd i małe statystyki - nic więcej korzystnego nie ma.

Link do komentarza

W NFS World np. najlepsze samochody można kupić jednie za SB (a je za PLN). Na początku wydałem sobie 30 zł, tak żeby spróbować... A teraz będzie już gdzieś 500 zł ;D

Link do komentarza

W Smite akurat nie grałem, ale rzeczywiście rozwiązanie świetne, gdyż twórcy dają możliwość raczej "wsparcia materialnego" ich dzieła.

 

Znacie może system mikropłatności w grze takiej jak Battlefield Heroes ? Tam większość broni jest za bodajże "Fundsy" tak samo jak strojów. Ciężko się tam teraz gra bez dodatkowego wsparcia, no ale da się utrzymać z "Daily Claw".

Link do komentarza

Co do MMORPG: Bardzo i to bardzo dobre wyjście ma Guild wars 2 bo:

 

1) B2P - Raz zapłać i graj ile chcesz

2) Item shop z walutą osobną którą można zdobyć za złoto w grze.

Link do komentarza

Idealnym przykładem jest darkorbit.

 

,,Darmowa gra'' - za darmo to możesz mieć tam chuja a nie konto xD

Chyba że grasz 10h na dobę to współczuję xD

 

Z najbardziej opłacalnego aliena 1k waluty, za dobre wrota 40k-60k

 

A wiecie ile trzeba na dobre konto ? Miliony !

 

Wrota nie robi się od tak pstryk nawet z botem a cubikon to już

wymaga czegoś więcej niż starego dobrego konta, jednak wyciąga

górę 30k na godzinę, o ile to nie kłamstwo xD

 

 

Głównym celem jest PvP ale nim chociaż wylecisz na wrogą mapę

to będziesz z kilka lat, miesięcy bił obcych.

 

 

Nim się załaduje to spokojnie fajkę wypalisz xD Kumplowi lagowało

na trochę ,,przeciętnym'' sprzęcie xD

 

 

 

A co masz w zamian ? Społeczność gimbusów i wyboconych

debili, uczciwość mają w dupie. Nawet ktoś sprawdził czy konto

z przelewami ma mniejszą szansę na bana i co ? - sukces, koleś

chyba ma konto do dziś xD

Link do komentarza

@UP

Ok. :> Cenię każdą opinię niezależnie od treści.

 

@2UP

Niektóre gry po prostu są nastawione na zysk, a takie odkładam po może 2 dniach gry... Czasami szybciej.

Link do komentarza

Zależy jaki system:

Są te dobre - jak chcesz to nas wspomóż , ale nie musisz tego robić by coś osiągnąć ;) , przykład ikariam,metin2 czy lol

Lub te złe

Jeżeli nie dasz nam kasy nie licz że zdobędziesz coś tutaj bez gry 24/7 ,przykład: darkorbit , różne gry z android marketu

 

Co do efektywności obu systemów jest mi ciężko powiedzieć który jest lepszy dla firmy , ale na pewno powiem że ten pierwszy jest more user friendly :)

Link do komentarza

@UP

Ok. :> Cenię każdą opinię niezależnie od treści.

 

@2UP

Niektóre gry po prostu są nastawione na zysk, a takie odkładam po może 2 dniach gry... Czasami szybciej.

 

 

Kiedyś ta gra była super.

 

Mikropłatności mogą być ale jako np. nie duża pomoc.

 

Np. Ogame czy gladiatus, fakt, faktem koleś z walutą specjalną jest

lepszy ale to nie wpływa w jakiś sposób na rozrywkę.

 

Tam już się liczy czas, koleś nie będzie miał to co ty masz w parę dni

a nawet miesięcy jak grasz latami.

 

Moim zdaniem tam panuje już taki minimalny próg.

 

 

 

Najlepsze gry to takie które mają przedmioty od lvl. a te za specjalną walutą są lepsze od tych co można kupić - no to przecież normalne ale nie od tych które zdobywasz na farmingu, bossach czy jakiś lochach. Również tzw. ,,skill'' ma znaczenie aby móc pokonać wroga który ma takie super itemki a nawet combosa który składa się z 2 ataków nie umie zrobić i go spokojnie skosić.

 

 

Ludzie lubią masowe i długie PvP gdzie można pokombinować samemu lub z klanem.

Link do komentarza
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
Okienko zamknie się za 5 sekund...