Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

Malzahar - To Ja jestem Voidem.


Aciek666

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Malzahar - To ja jestem Voidem.

Zapraszam do innych moich poradników! Thresh


74210344387408021181.png

1. 'Małe' wprowadzenie, osiągnięcia oraz historia Malzahara.

Jeżeli myślisz, że za pomocą sprawdzenia samego buildu, masterków czy skilli Ci wystarczy, to nie jest to poradnik dla Ciebie. Odpuść sobie. Taki profesjonalista jak Ty nie potrzebuje czytać mojego poradnika. To jest także poradnik dla ludzi którzy zaczynają swoją grę.

Malzaharem gram jeszcze od pierwszego sezonu, ostatnio miałem przerwę. Jednakże dzięki Malzaharowi na ostatnich tygodniach wybiłem się na 1600 ELO oczywiście za pomocą boosta bez żadnej właściwie przegranej. Jest to bardzo dobra postać do carrowania z tego względu, że wiele osób nie wie jak go counterować.


Historia:

 

Wiele ludzi oszalało pod blaskiem słońca Shurimy, ale to podczas chłodnych objęć nocy Malzahar postradał zmysły. Urodził się on jasnowidzem z darem do przewidywania przyszłości. Zapowiadało się, że ze swoim talentem, choć nieco nieokrzesanym, zostanie jednym z większych dobrodziejstw Runeterry. Przeznaczenie jednak miał dla niego inne plany. Jego wrażliwość na kłębiące się fale losu, sprawiła, że niechciane istoty mogły atakować jego nieświadomy umysł. We śnie, kiedy granica rozdzielenia jest najcieńsza, pojawiła się złowieszcza postać. Przez pewien czas, Malzahar opierał się ponaglającemu żądaniu, lecz każdej nocy, głos stawał się coraz głośniejszy i potężniejszy, aż w końcu nie mógł go ignorować.

Bez żadnych zapasów wyruszył na pustynię, zwabiony zwodniczym urokiem. Jego celem była leżąca na wschodzie zaginiona cywilizacja, w starożytnych księgach znana pod nazwą Icathia. Niewiele osób wierzyło w istnienie tego miejsca, a ci, którzy nie mieli co tego wątpliwości, byli przekonani, że piaski już dawno pogrzebały jego ruiny. Gdy zmęczone nogi odmówiły Malzahaorwi posłuszeństwa, zorientował się, że klęczy u podnóży przedziwnego, kruszącego się obelisku. Dalej wyłonił się nietypowy zarys zniszczonego miasta oraz olbrzymich rozpadających się posągów przerażających bogów. Jego oczy dojrzawszy to, czego inni nie widzieli i widzieć nie powinni, zostały wypełnione Esencją Pustki. Jego niegdyś zmienne wyobrażenia przyszłości zostały zastąpione przez nieuchronną wizję stworów z Pustki atakujących Valoran. Stojąc samotnie, lecz nie samemu, pośród wyjących wydm, zauważył, że z jego własnych ust znany głos wydobył się w postaci ochrypłego szeptu, a dookoła rozbrzmiały trzy słowa, pod których ciężarem ugięły się jego kolana. League of Legends. Malzahar natchniony siłą Pustki, wyrusza na północ, by spotkać się ze swoim przeznaczeniem.

'Ziemia może topnieć, morze wzbierać, niebo spaść... lecz Oni i tak przyjdą'. - Malzahar

2. Zalety i wady.

Wady: jest to sporna kwestia, moim zdaniem nie ma ich sensu wymieniać, każdy na ten temat ma swoje zdanie. Każdy dobry gracz który zna postać, nie wymieni wad, a je wykorzysta. No ale dobrze, w końcu są to wady i zalety.
- Właściwie każda z nowych postaci ma system escape, natomiast nasz Malzahar tego nie posiada.
- Podczas używania ultimate sam się w pewnym sensie stunuje.

- Squishy, podatny bardzo na obrażenia/cc.

- NIe jest manożerny, jednakże, po 6 poziomie na pewno nie jednokrotnie nam zabraknie many, gdy będziemy chcieli wykończyć przeciwnika.

- Jeżeli nasz przeciwnik kupi QSS będzie czekał, aż użyjemy ulti, więc go po prostu harassujemy jak możemy.

Plusy:
- Skuteczny przeciwko Tank'om zapomocą swojego W.

- AOE Silence trwające nawet 3 sekundy.

- Przeliczniki

- Bardzo łatwo nim farmić.

- Zasięg.

- Voiddle, który tańczy razem z Malzaharem.

- Regeneracja many za pomocą E.

- Na 1vs1 Malzahar wyjada przeciwnika.

- Przyjemna gra.

- Harass.

- Pochodzi z Voidu.

- Farma w late dzieje się tylko za pomocą jednego skillu i możesz iść gankować inne linie.

- Bardzo dobrze się zgrywa z jakimkolwiek dżunglerem który ma stuna.

- Silny.

- Małe CD (w late, niech Wam bedzie)

3. Umiejętności.

Nie będę pisał, czy kopiował tylko nazwy, wolę objaśnić jego umiejętności niż "majta i se przeczytajta."

1727779941122377788718568209882037889831Pasyw 1727779941122377788718568209882037889831

Po użyciu 4 umiejętności przywoływuje Voiddlinga, który pomaga w farmie jak i czasami za bardzo pushuje.

Ważne: Voiddling atakuje cel który został naznaczony przez Malzahara umiejętnością E, podąża za E. Natomiast, gdy nie ma naznaczonego przeciwnika, atakuje ten sam cel co Malzahar (co nie jest do końca prawdą)

- Żyje 21 sekund.

- Ma świetny taniec !

- Przeliczniki AD jak i penetracja armora od Malzahara.

- Jeżeli wystarczająco szybko będziemy spamować umiejętnościami, możemy przywołać dwa.

- Łatwiejsza farma z nim

1302353851838424268997166850279792569304 Call of the Void 1302353851838424268997166850279792569304


Obszarowe Silence, a przedewszystkim działa na kilka sposób.

Trzeba wziąć pod uwagę, że jest to umiejętność która wymaga skilla przez pierwszą gre jak nim rzucać, ale tak naprawdę musimy się dowiedzieć jak gra przeciwnik. Jak? Po unikach.

Pierwszą metodą jest rzucenie tego czaru zaraz za przeciwnika,

77297518203950168640.png

Nie mam z kim zrobić zdjęcia, więc wziąłem z yt. Nie pluć się.

Dlaczego? Już wyjaśniam, gdy ktoś mocno atakuje, lub po prostu chcą nam zarzucić jakiś skill, automatycznie się cofamy, przez co czas pojawienia się umiejętności jest wystarczająco długi, aby w to przeciwnik wszedł.

Drugą metodą jest właśnie to, jeżeli nasz przeciwnik jest odważny i nie będzie się cofał, gdyż będzie wiedział, że tam rzucasz? Po prostu rzuć na niego po skosie, wtedy i tak nie ucieknie.

Staramy się, aby rzucić na przeciwnika umiejętnosć TAK, aby znalazł się w środku. Każdy promień ma swój DMG, a w środku promienie się przecinają przez co możemy zadać niewyobrażalne ciosy.

Siła: 80/135/190/245/300

Silence: 1.4/1.8/2.2/2.6/3 sek.

Mana: 80/90/100/110/120

Cooldown: 9 sekund.

- Przy wymaksowaniu, trwa aż 3 sekundy.

- Działa na każdego (przeciwnika) który w to wejdzie.

- Nawet ostatni promień przy samym końcu także zadziała.

2115928072170772566718952336454263419269 Null Zone 2115928072170772566718952336454263419269

Najlepsza umiejętność która pozwala nam grać do late nie przejmując się kompletnie tym nawet jeżeli mają tanków.

Ten skill oferuje nam bardzo wysokie DMG przeciwko tankom. Trwa 5 sekund.

Siła: 4/5/6/7/8% ich maksymalnego zdrowia - Jest haczyk, potworom nie może zadać więcej niż 130

Mana: 90/100/110/120/130

Cooldown: 14 sekund.

- AOE

- Bardzo skuteczny przeciwko tankom.

- Nasze Null Zone świetnie się sprawuje z naszym Ulti.

- Duży zasięg.

1648364895784129525103232566314473590898 Malefic Visions 1648364895784129525103232566314473590898

Najprościej będzie jak Wam wytłumacze, że to działa jak Ignite, tylko nie redukuje wszelkiego leczenia, otóż dzięki temu nasza farma wygląda o wiele prościej. Po prostu przeczytajcie podpunkty. Warto pamiętać, że Voidling podążą za E!

Siła: 80/140/200/260/320

Mana: 60/75/90/105/120

Cooldown: 15/13/11/9/7 sekund.

Regenracja many: 10/14/18/22/26 po zabiciu jednostki.

- Regeneracja many za każdą jednostkę.

- Jest zabawnie, gdy rzucasz komuś kto ma mało HP i ginie przechodząc na następnego którego mało-hp przeciwnika, wtedy można posadzić popcorn i oglądać.

- Voiddle podążą za tą umiejętnością (przypominam ciągle!)

- Rzucając w mid game E wystarczy nam, aby farmiło mi całą linie.

8676725967339202226162145427172907571155 Nether Grasp 8676725967339202226162145427172907571155

Ultimate który zadaje olbrzymie dmg, a przedewszystkim ma 'stuna', właściwie zatrzymuje przeciwnika na 2,5sek. A ulti możemy przerwać w każdej chwili.

Siła: 250/400/550

Mana: 150

Cooldown: 120/100/80 sekund

- Zatrzymuje przeciwnika (przygwożdża) na 2,5 sekund.

- Spory zasięg.

- Ikonka skilla wygląda jak Malzahar strzelał niczym cyklop.

Combo Malzahara: Q, E, W, R.

Rozdajemy w ten sposób:

75779626041751249730.png

Objaśnienie: bierzemy pierwsze Q z tego względu, gdy przyjdą nas zgankować w dżungli lub po prostu szybko gank od dżunglera na 2 poziomie możemy go zablokować w pewien sposób. Jest to bardzo przydatne na pierwszym poziomie.

a) Dlaczego maksujemy E?

Ze względu na manę, dmg, jak i łatwą farmę.

B)Dlaczego nie dodaję punktów W wcześniej?

Otóż nie ma sensu dawać wcześniej niż przed mid/late game, przecież we wczesnej grze nie mamy żadnych tanków po 3k. Jest to skill na late, a do 20 minuty wbijemy już wysoki poziom. Wystarczy.

3. Masteriesy, runy oraz Summoner Spell.

A. Summoner Spell.

Nie przyjmuję innej opcji niż:

1338913888-U331881.png1338913905-U331881.png

Flash - do ucieczki, do złapania, do combo. Także po flashu możemy spróbować zrobić combo, tak szybko nam nie ucieknie.

Ignite - bardzo fajnie łączy się razem z naszym E, zadaje niewyobrażalny DMG nawet w early kiedy chcemy kogoś zabić.

B. Runy.

Nie będę objaśniał dlaczego takie, a nie inne. Dlatego, że rozegrałem z tymi runami tyle gier, że nawet nie było sensu z innymi grać. Manę mam z E. Jeszcze ani razu mnie nie zawidoły.

I TERAZ UWAGA:

KAŻDY MA SWOJE RUNY, KAŻDE MA SWOJE ZDANIE, KAŻDA GRA JEST INNA.

JA GRAM Z TAKIMI RUNAMI I NIGDY MNIE NIE ZAWIODŁY, TO, ŻE GRASZ Z INNYMI MNIE KOMPLETNIE NIE OBCHODZI.

62330598263003234258.png

C. Masteriesy.

Są to dwie opcje, jedna z nich to:

35945788707941212787.png

Czyli opcja nie bać się i przywalić. Wiem, że każdy inaczej przeczytał. Pozwalają nam przetrwać jak i zadać DMG.

Druga opcja to:

85861373567087412485.png

zanim mnie zjedziecie, dlaczego pod tanka? Dowiedziecie się w następnym rozdziale.

4. Counter-picki na Malzahara.

Najpierw powinniście zapamiętać, że podane tutaj picki POKONUJĄ MALZĘ JAKO POSTAĆ, NIE JAKO GRACZ.

Jednakże wracając do poprzedniego działu, chciałbym zwrócić uwage na postać jaką jest

leblanc.png No właśnie, przeciwko postaciom takim jak Leblance ta strona masterków pozwala nam na zachowanie odległości od takiej postaci jak Leblance oraz przetrwania jej combo, wiadomo, że jeżeli nie będziemy mieć nic, zniszczy nas jak będzie chciała, a nasz team nas tylko zwyzywa. Dlatego lepiej przetrwać i czekać na junglera oraz ult.

Przeciwnicy z którymi musimy grać ostrożnie:

leblanc.pngtalon.pngzyra.pngbrand.pngswain.pngxerath.pngveigar.pnggragas.png

Przeciwnicy którzy też są groźni:

gangplank.pngziggs.pngviktor.pnganivia.pngpantheon.pngmorgana.png

5. Fazy Gry

Opiszę Wam moje fazy gry, które zazwyczaj miałem.

Early:

1 - 5 Farma i tak większego DMG nie zrobisz, a zabawa zaczyna się od 6, więc gramy pasywnie, pamiętajmy, ze nie rzucamy E bezpośrednio na przeciwnika, a na miniony które mają mało HP, dzięki czemu będzie kasa jak i regneracja. W Early jeżeli przeciwnik ma mało HP, to nie rzucamy się Flash > E + ignite na przeciwnika, tylko próbujemy grać pasywnie, kiedy bedzie się przybliżał z niskim HP to będzie tylko oznaczało, że gdzieś w pobliżu jest dżungler. Dopiero po osiągnięciu 6/7 poziomu wracamy się do bazy, oczywiście po za wyjątkami.

Semi-Early / część 1

6 - XX Jeżeli mamy na midzie morganę, veigara, czy jakąkolwiek inną postać która nie wyjdzie do Ciebie, albo po prostu gra tak pasywnie, że się chcę rzygać i nie tylko to nie ograniczajmy się tylko do mida. Pamiętajmy, że możemy poinformować bot nawet jeżeli dopiero jesteśmy na dragonie, aby już zaatakował. Malzahar ma wystarczający zasięg jak i umiejętności do ganków. NIe takie genialne jak inne postacie, ale też.

Semi-Early / część 2

6 - 8 Skupiamy się na farmie, po dostaniu blue, jeżeli rzucicie Q + E na magiczne miniony (nie używamy W) to farma już jest wasza przy kilku uderzeniach tych zwykłych. NIe bójmy się używać skilli, pamiętajmy, że ważniejszą rzeczą jest farma niż kille. Ale na tym etapie ważniejszą rzeczą jest zabicie przeciwnika lub nie dopuszczenie go do farmy. Jeżeli macie dżunglera który ma stuna, już wygraliście mida przy większym starciu. Pamiętajmy, ze bardzo łatwo przerwać ulti malzahara. Staramy się zabić przeciwnika, czekając aż wejdzie w naszego silence, a następnie zakatrupić.

Semi-Early / część 3

9 - 11 Tutaj farma już idzie z górki, E i mamy kasę, tutaj staramy się gankować inne linie. Stosujemy tutaj Semi-Early z części 1

Late

Tutaj gra się zaczyna na poważnie, nie jestem w stanie opisać co konkrentie robie na tej postaci wtedy. Dlaczego? Każda gra jest inna, czasami bywa tak, że wszyscy zajmują mida i pushują, a jest czasami inaczej. Dlatego tutaj musicie używać swojego mózgu. Staramy się zabijać postacie, które mają szanse na feed lub bardzo przeskadzają w teamfightach. Nie bójcie się wywalić combo na tanka, gdyż wasze W zrobi wielkie obrażenia, jeżeli nikt Was nie zatrzyma.

6. Ważne TIP-y.

- Ignite możemy rzucać jeżeli jesteśmy w zasięgu na przeciwnika w trakcie używania Ulti!

- Przy pomocy CTRL + 1 możemy poczuć się niczym w GTA 2 i denerwować przeciwnika (jeżeli ten ma włączony głos) beknięciami. Oczywiście wiem, że to nie są beknięcia, ale są!

- Wychodząc z bazy, użyjcie jedyny raz Q, to bardzo pomaga później.

- Używajmy Voidinów nie tylko do farmienia, a do np. tankowania wieży.

- Nie używaj W od tak, lepiej sobie go zostawić, a do farmy się i tak nie przyda.

- Malzahar ma daleki zasięg więc nie podchodzimy blisko mida w early przyczyniając się do ganku na sobie.

- Staramy się grać pasywnie do 6 poziomu.

- Używaj Q tam gdzie będą szli przeciwnicy, a nie tam gdzie Ty byś chciał.

- Ulti, nawet jeśli tristana czy ezreal użyje skoku/teleportu, a ty użyłeś ulti. Nie przejmuj się! Twoje ulti nadal będzie działać.

- Ulti Malzahara zatrzymuje ulti Pantheona, poleci w górę, ale zaraz Malzahar go sprowadzi na dół.

- Malzahar jest bardzo skuteczny, gdy używa Q, więc jeżeli mają dżunglera typowego jak Warwick, Panteon ze stunem, to nie rzucajcie na nich Q, a na siebie. Efekt gwarantowany.

- Jeżeli twój przeciwnik jest za daleko, żeby rzucić E, ale wystarczajaco blisko jego minionów, nie starajmy się rzucać na niego, a właśnie na miniony, dlatego, że E przechodzi na następną jednostkę i po uprzednim rzuceniu Q po prostu załapię się na przejażdzkę u wroga.

- Często dostaje buffa.

Zapomniałem o wielu, ale dodam jeżeli mi się przypomną. :)


7. PROPONOWANY Build. - Każda gra jest inna


Pamietajcie, że to nie jest build na każdą sytuację i możecie także użyć swojego mózgu do buildu.

Zbliżamy się do 3 sezonu, więc mogą nastąpić jakieś zmiany, wtedy już zrobicie swój własny.

Start:

1001.png2003.png2003.png2004.png

Nastomiast jeżeli przeciwko jakąs postać która nam zadaje wysoki DMG, zamieniamy potkę na HP zamiast many.

Przy najbliżej okazji, kupujemy Dorana

1056.png

Jeżeli naszym przeciwnikiem jest naprawdę ktoś mocny, kupujemy

1028.png1027.png Składamy 3010.pngnastępnie 1026.png i 3027.png

Buty tak naprawdę są alternatywą, to już od nas zależy kiedy je kupić.

3020.pngMożemy je kupić PO 3010.pnglub PO 3027.pngtutaj już naprawde, co komu pasuje.

Jeżeli radzimy sobie z naszym przeciwnikiem, kupujemy:

1026.png A następnie 3010.png składamy 3027.png

ROA jest naprawdę świetnym itemem, który nie tylko pozwala nam na przeżycie early fightów, ale na zadanie DMG.

Jeżeli mamy na midzie dość upartego Veigara, lub coś co nas zmiażdży za pomocą combo jak stun + combo, kupujemy zaraz po p:

1057.pngi składamy 3140.png

Kupujemy tylko w takim przypadku, żadnym innym. No chyba, że ktoś z ich teamu naprawde się na Ciebie uparł, ale to już później można kupić.

Nawet jeżeli nie bedziemy mieć takiego DMG jak bedziemy chcieli, zawsze pozwoli nam na wiele więcej możliwości, niż paść od razu.

Jeżeli idzie nam w miarę możliwości nie mają tak dużo CC, idziemy prosto w AP,

1058.png1026.pngoraz składamy z tego czapkę niewidkę 3089.png

Nasz zestaw wygląda tak:

1056.png3020.png3027.png3089.png

Tak naprawdę naszych AP już wystarczy, więc jeżeli już nam idzie, ale ktoś w ich teamie się feeduje, np. Vayne, Jayce, Jax, to QSS nam już nie pomoże, wtedy kupujemy:

1033.png1031.png i składamy 3026.png

"Guardian na Malzahara" - Ha. Ha. Ha. Wiele razy, gdy carrowałem grę niejednokrotnie mi się przydał.

Następnie już składamy w wolnej chwili:

3135.pngsprzedajemy dorana i kupujemy 3157.png

Co właściwie już nas czyni nieśmieretelnymi. Zestaw jest drogi, ale bardzo skuteczny.

8. Koniec.

To jest mój pierwszy poradnik dotyczący postaci, ale sądzę, że jest dosyć przejrzysty. Zapraszam do komentowania, uwagi odnośnie buildu, masterków czy run mam po prostu gdzieś. Dlaczego? Każdy z Was ma swój mózg i równie dobrze może swoje własne, które pasuje użyć.



blank.png

Ludzi chcących poprawić sobie nastrój można podzielić na dwie kategorie. Niektórzy szukają kogoś bardziej zdołowanego od nich, by samemu poczuć się lepiej. Inni kierują wzrok ku czemuś ogromnemu, by sobie uświadomić, że ich problemy są bez znaczenia. ~ Madao

Malzahar, Thresh, Klinika pytań oczywistych

Opublikowano

build słaby jak dla mnie, GA jako 4 item? nie dzięki, do tego dorzucił bym dfg które imo na malzie jest must have, seale na armor są useless, lepiej kupić Hp per level, a m.res / per level zamienił bym na flat, gdyż wygrana w early to szybka droga na zwycięstwa, a na 18 poziomie te 12 resa więcej mało co ci da.

 

Do trudnych przeciwników dziwi mnie czemu nie dodałeś Ryze czy Annie, jakoś nigdy nie miałem problemów z malzą tymi champami. QSS i pada na bursta.

 

masterki też dziwne.. najlepiej sprawdzają się 21/0/9

Opublikowano

Tak jak napisałem, ogólnie poradniki powinny być nie o buildach, czy masterkach, a o samych postaciach, bo każda gra jest inna. Dlatego napisałem, że sami też potraficie mózgu. QSS lub Guardian, tutaj zależy od syutacji.

 

Już wyjaśniam, armor daje dlatego, że ganki w early strasznie mnie wkurzały. DMG który dostawałem od Lee sina zjadał mnie niczym papier, dlatego po prostu mam flat. Każdy ma to co chcę. Natomiast jeżeli chodzi o masterki pozwalają przetrwać vs takimi postaciami jak LB.

Ludzi chcących poprawić sobie nastrój można podzielić na dwie kategorie. Niektórzy szukają kogoś bardziej zdołowanego od nich, by samemu poczuć się lepiej. Inni kierują wzrok ku czemuś ogromnemu, by sobie uświadomić, że ich problemy są bez znaczenia. ~ Madao

Malzahar, Thresh, Klinika pytań oczywistych

Opublikowano

Ja nim na midzie wymiatam :) jak przeciwnik za bardzo wyskoczy na mnie to może paść , malza jest nawet niezły.

 

właśnie

 

 

Plusy:

- Skuteczny przeciwko Tank'om zapomocą swojego W.

- AOE Silence trwające nawet 3 sekundy.

- Przeliczniki

- Bardzo łatwo nim farmić. - double

;)

- Zasięg.

- Voiddle, który tańczy razem z Malzaharem.

- Regeneracja many za pomocą E.

- Na 1vs1 Malzahar wyjada przeciwnika.

- Przyjemna gra.

- Harass.

- Pochodzi z Voidu.

- Łatwa farma. double

;)

- Bardzo dobrze się zgrywa z jakimkolwiek dżunglerem który ma stuna.

- Silny.

- Małe CD (w late, niech Wam bedzie)

Kiedy nienawiść każe się człowiekowi rozwijać, staje się ona jedną z wielu form miłości.

Po śmierci obawiam się tylko reinkarnacji.

 

Mogę zatracić się we własnych myślach..
Chcę być szefem, w głowie mam tylko chromowane dziewiątki.

Opublikowano

Poprawione. Dzięki za wskazanie błędu.

 

#Dodany nowy punkt do#

 

6. Ważne TIP-y.

 

- Malzahar jest bardzo skuteczny, gdy używa Q, więc jeżeli mają dżunglera typowego jak Warwick, Panteon ze stunem, to nie rzucajcie na nich Q, a na siebie. Efekt gwarantowany.

 

Oraz zmiana nazwy 6. Build na 7. PROPONOWANY Build. - Każda gra jest inna

Ludzi chcących poprawić sobie nastrój można podzielić na dwie kategorie. Niektórzy szukają kogoś bardziej zdołowanego od nich, by samemu poczuć się lepiej. Inni kierują wzrok ku czemuś ogromnemu, by sobie uświadomić, że ich problemy są bez znaczenia. ~ Madao

Malzahar, Thresh, Klinika pytań oczywistych

Opublikowano

Absolutnie nie, Abyss ma mniejszy zasięg niż malzahara ulti, wiec jest po prostu bezsesnowne, już lepiej, żeby ktoś inny zbudował.

Ludzi chcących poprawić sobie nastrój można podzielić na dwie kategorie. Niektórzy szukają kogoś bardziej zdołowanego od nich, by samemu poczuć się lepiej. Inni kierują wzrok ku czemuś ogromnemu, by sobie uświadomić, że ich problemy są bez znaczenia. ~ Madao

Malzahar, Thresh, Klinika pytań oczywistych

Opublikowano

Możesz dodać do +, że jak wejdziemy dobrze w tf z łatwością zabijemy adc (e,q,e,r)

Build nawet ok, ale GA na nim nigdy nie kupiłem.

 

Poradnik dobry, prawie nie ma do czego się przyczepić.

Opublikowano

GA jest zamiennikiem QSS, a QSS GA, zależy czy mają tylko mocne CC w teamie, czy już ich adc poważnie się najadł.

 

NIe dodam tego ze względu na to, że jeżeli nie będziemy mieli czasu w TF, żeby użyć tych wszystkich umiejętności, co najwyżej W lub E > R, reszta naszego teamu go zje więc tak naprawdę to nie od nas zależy .

 

 

#Dodany nowy punkt do#

 

 

6. Ważne TIP-y.

 

- Jeżeli twój przeciwnik jest za daleko, żeby rzucić E, ale wystarczajaco blisko jego minionów, nie starajmy się rzucać na niego, a właśnie na miniony, dlatego, że E przechodzi na następną jednostkę i po uprzednim rzuceniu Q po prostu załapię się na przejażdzkę u wroga.

Ludzi chcących poprawić sobie nastrój można podzielić na dwie kategorie. Niektórzy szukają kogoś bardziej zdołowanego od nich, by samemu poczuć się lepiej. Inni kierują wzrok ku czemuś ogromnemu, by sobie uświadomić, że ich problemy są bez znaczenia. ~ Madao

Malzahar, Thresh, Klinika pytań oczywistych

Opublikowano

I co do malzahara polecam na początek buty i 3 poty many - dla tych pewnych a dla tych mniej pewnych 2poty hp i many lub na odwrót + buty i starajcie się prosić i blue buffa tym bardziej jak gracie bez junglera , żeby ktoś wam pomógł ; ) malzahar z blue buffem może spamować skillami i wtedy przeciwnik jest kompletnie przepychany na linii / przynajmniej ja tak mam jak nim gram i mam zapewnioną manę.

 

Wykorzystujcie też jak przeciwnik za bardzo wychodzi do was a ma mniej hp najlepiej jak następny skill stworzy

Voiddlinga

często miałem tak że jak przeciwnik za bardzo się wychylił , nie miałem ulta jeszcze a miał trochę mniej HP , to padał dość szybko , czyli pierw Q , W pod nogi i e + nasz moob go leje i wy , najczęściej kończyło się ucieczką i dobijaniem Q przy wieży :) - tylko też musicie uważać na nie których przeciwników ;P.

 

Kiedy nienawiść każe się człowiekowi rozwijać, staje się ona jedną z wielu form miłości.

Po śmierci obawiam się tylko reinkarnacji.

 

Mogę zatracić się we własnych myślach..
Chcę być szefem, w głowie mam tylko chromowane dziewiątki.

Opublikowano

@Up

To ci powiem,że albo ty nie masz 30 lvl albo -1000 elo grając bez junglera.

Spamować może z blue jak każdy caster ;x

Da plays :> zqrkgj10

Opublikowano

- Voiddle, który tańczy razem z Malzaharem.

- Pochodzi z Voidu.

Sorry, jak dla mnie to nie ma żadnego wpływu na grę, i na użyteczność, więc czemu to jest w plusach?

am%C3%A1simar_eune_103_0_nozg.png

Opublikowano

Masterki 9/12/9 jak już tak bardzo chcesz pod tanka x_x co do reszty nie przywalę się, ale te mastery w oczy rażą.

Gold Member

 

nvm

Opublikowano

Wreszcie jakiś porządny poradnik, wszystko ladnie, przejrzyscie i estetycznie wykonane. Treść też się oczywiście zgadza.

LIKE

Opublikowano

Doczepię się tych "counter picków":

- LB - okej, ale nie jest aż tak trudno., dopiero po 6 nam coś zrobi, a do tego czasu można ją harasować. Jak zaczynają Cię bić to nie uciekamy, walczymy.

- Talon - widziany głównie przeciwko morganie/kassidnie więc się nie wypowiem, jednakże nie może to być takie trudne, gdyż gdy mamy ignite + "e" to nie ucieknie na ulcie.

- Zyra - Jeżeli zdążymy rzucić jej combo, przed jej ultem to damy rady. Ważne żeby nie przerwała ulti

- Brand - Wcale nie. Można na niego spokojnie grać, nie jest trudny.

- Swain - Hmm. Tak, trudno się na niego gra. Zazwyczaj nie-ogarnięty gracz rzuci mu "w" + "r" kiedy swain jest na ulti. Wtedy gówno robi mu, szczególnie gdy jest przy creepach.

- Xerath - grałem na niego i nie jest trudno, jedynie jego range wkurza.

- Veigar - jego combo niszczy większość mageów, więc nie wiem czemu tu jest.

- Gangplank - tak jak z talonem więc nie wypowiem się, ale wkurza jak go ultujesz to pomarańczka i gówno robisz.

- Ziggs - Nie wiem, podobnie jak z talonem (chodzi o ucieczkę).

- Viktor - Bardzo potężny nuker, więc trudno się gra.

- Anivia - Silence/Ulti przerywa jej ulta, więc nic trudnego

- Morgana - 3 dobra kontra dopiero na tą postać. Gówno można zrobić przez te "e".

 

A ogólnie to dobrze, więc dam Ci lajka.

<>

Opublikowano

GA jest nie potrzebne wg mnie na większość ap i lepiej zbudować np. rylai

aha i się przyczepię, e jest przydatne do pushowania gdy ktoś się cofnął i zadaje dobre dmg, można go maksować pierwsze bo nie jest skillshotem.

Opublikowano

Jeden z dwóch porządnych poradników na MPC forum odnośnie LoLa.

I jedyne dwa. Bo reszta to same buildy masterki i runy plus bzdury.

 

Brawo.

 

 

ALE...

Albo angielski albo polski, chyba, że bawisz się w łamany angielski (lamany english ostatnio cool jest ) ...Czemu w tytule masz mieszany angielski z polskim ? Void - pustka. Voidem wcale nie znaczy pustką. WCALE.

Voidem - Void Them jedynie mozna tak to rozumiec ale wtedy tytul brzmi tak - To ja jestem utraciłem ich

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

A tak sobie odświeżę~

Ludzi chcących poprawić sobie nastrój można podzielić na dwie kategorie. Niektórzy szukają kogoś bardziej zdołowanego od nich, by samemu poczuć się lepiej. Inni kierują wzrok ku czemuś ogromnemu, by sobie uświadomić, że ich problemy są bez znaczenia. ~ Madao

Malzahar, Thresh, Klinika pytań oczywistych

Opublikowano

A proszę bardzo, jak już odświeżasz to coś powiem. Zacznę od kolegi "łamany angielski". Już się tak nie czepiaj, wszyscy tego używają i tak, voidem znaczy pustką. Dlaczego? Bo wszyscy wiemy o co chodzi.

Co do samego gameplayu - bardzo obawiam się o twój early game. Resisty per lvl są naprawdę słabe dla AP castera i spróbuj mi podać kontrargument.

Polecam Ahri vs Malza. Chociaż nie... Może to moje odczucie bo poprostu to mój main. Wracając do tego early, jak zapewne sam wiesz ciężko opisać co źle robisz bądź co mógłbyś zrobić lepiej, po prostu to wychodzi w grze, dobrym nauczycielem to ja nie jestem. Jednak patrząc na Twój early game jako mid player mógłbym się pokusić o stwierdzenie, że to Ty dostał byś outplay i to ja bym roamował (w tym momencie nie wliczamy dżunglera, każdy jest inny niewiadomo czy da Ci first blooda czy coś zepsuje i go odda). Od early dużo zależy niestety. No ale przede wszystkim te resisty... To naprawdę BARDZO boli.

Co do GA - jeżeli kolega jest pewny swojego skilla, dlaczego nie? Ja jestem w stanie zrobić po 2-3 itemach (nie wliczamy butów) GA na niektórych casterach (ulubionych) i mógłby zadziwić kolegę rezultat. Tutaj chodzi trochę o skilla i opanowanie postaci, patrz Alex Ich z Moscow Five.

Jednakże poradnik przyjemny. Zbyt przyjemny na MPC :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

+ za nazwanie voida "piesek" sam go tak ochrzciłem już dawno temu.

Poradnik całkiem niezły wiele wyjaśnia trochę za mało buildow eq bo jak dla mnie jednego złotego nie ma i wiele zależy od sytuacji.

Archangel staff też się przydaje bo wyprztykać się z many można łatwo a nie zawsze mamy okazje by trutką sobie nadrobić manę a jednak malzahar bez many to tylko do bazy może się wrócić.

 

Jak dla mnie poradnik 9/10 gdyby było więcej kombinacji eq ale jak pisałem to kwestia ogrania, własnego upodobania i tego co przeciwnicy w eq posiadają, a i już ktoś pisał nasz until nas nie stunuje można go przerwać w każdej chwili, dodatków null MPCforum nie warto zawsze oszczędzać na kombo dobrze pacnięta plamka w team fighcie robi masakrę, a na papierki bez ekstra hp truta i until często wystarcza zwłaszcza jak mamy około 500 ab.

Co do run ja osobiście wybrałem penetracje i ab, jakoś 175H na 18 lvl do mnie nie przemawia bo to kwestia jednego hita wiec jakoś nie sadze że nas to uratuje jak już się wystrzelamy ze skili a jednak taki fighter nas dorwie.

 

Ignite jest bardzo ważny na tą postać. Ignite musi być.

Problem drugiego spella - flasha czy ghosta. Ja osobiscie dłuuuugo grałem na flashu i też uważałem go za core i w ogóle super spell, ale po zwiększeniu range ulti przesiadłem się na ghosta i jestem o wiele bardziej zadowolony.

Nie podoba mi sie, że uważasz flasha jako core. Ten spell wcale nie jest malzaharowi tak bardzo potrzebny. Na pewno nie tak bardzo jak ignite. Ale to już kwestia stylu gry chyba.

Brakuje mi też RoA w buildzie. Core item wg. mnie. Dodatkowe survi, ap, no i ta mana. Bazowej many malza ma zdecydowanie za malo i nawet ogromny regen tego nie zrekompensuje. On po prostu musi miec jakis item zwiększający tą pulę.

Mejai w core też jest jakiś taki... dziwny. Fakt, na malzie się dosyć łatwo łapie stacki, no ale to jest PORADNIK, a z poradnika korzystają początkujący gracze, uczący się jeszcze grać daną postacią. Zresztą powiedzmy sobie szczerze - jest to bardzo sytuacyjny item. Co on zatem robi w core?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...