Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz
  • 0

Czy tak się da na app inventor

KooralYT

Pytanie

Opublikowano

Witam jestem początkujący w aplikacjach i kiedyś się uczyłem na app inventor robić aplikacje na telefon. I moje pytanie jest czy w tym można zrobić coś takiego że np przypuśćmy ze mam jakiś serwer gry i na tym serwerze jest ranking. I chce aby ten ranking był na tej aplikacji i się sam aktualizował czy da się takie coś zrobić? 

11 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przygotowujesz sobie jakieś API restowe np w pythonie. W nim towarzysz sobie odpowiednie endpointy które potrzebujesz. Np /api/v1/ranking

Pobierasz dane z jakiejs bazy np mongo/ redis. Wywalasz w jsonie na api.

Jesli chcesz aby osoby 3 nie miały dostępu do niego warto zrobić jakaś autoryzacje przez np token. Token możesz mieć stały jak i zmienny.

a pozniej tylko kwestia przygotowania komponentów aplikacji i walnięcia requestow do api. Pamiętaj tylko aby nie były one zbyt częste, ponieważ w przypadku dużej ilości użytkowników serwer może być przeciążony.

Nnajlepiej to request > dane do lokalnej bazy > wyswietlasz w apce.

Zapraszam na mojego githuba, znajduje się tam przykład podobnego api.

https://github.com/sectasy0/Python-REST

Swoją drogą niedługo będę przygotowywał „artykuł” o aplikacjach mobilnych i desktopowych spiętych w api.

Opublikowano
Dnia 29.04.2020 o 15:38, carbonx napisał: