Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

Tworzenie forum

Jenqy

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Na początku zaznaczę, że jestem informatykiem, a praktycznie to uczę się tego zawodu w technikum i wpadłem na pomysł stworzenia forum o tematyce pewnej gry. Nie interesowałem się dotychczas stronami internetowymi, webmasteringiem i innymi związanymi sprawami z forum. Dlatego piszę ten temat, aby ogarnąć podstawowe podstawy. Nie zamierzam bawić się w żadne programowanie forum ponieważ w ogóle nie znam języków do tego potrzebnych.

Mam kilka pytań odnośnie różnych aspektów tworzenia i działania forum, oto one:

1. Swoje forum zamierzam oprzeć o dostawcę: www.home.pl i tutaj moje pytanie, muszę tam zakupić serwer, na który wrzucę forum/szablon forum, czy powinienem zakupić hosting strony www?

2. Na jakiej stronie mogę znaleźć dobre i darmowe szablony?

3. Potrzebny jest jakiś silnik do forum, czy wklejenie samego szablonu wystarczy?

4. Sam "szablon" to tylko oprawa graficzna, czy całe gotowe forum z systemem rejestracji, jakimiś tam stworzonymi rangami?

5. Samo w sobie forum, które sobie ściągnę na pewno posiada jakieś zabezpieczenia, ale czy one wystarczają, czy powinienem doinstalować jakieś "wtyczki", które dodają jakieś inne aspekty bezpieczeństwa?

6. Czy jeśli chciałbym zmienić kolor/motyw forum, pozmieniać parę zdjęć, czy też edytować parę rang wymagana jest u mnie jakaś znajomość PHP lub HTML, czy to wystarczy znaleźć odpowiednią linijkę w kodzie i zmienić parę wartości?