Skocz do zawartości

NekroBlog

  • wpis
    1
  • komentarzy
    3
  • wyświetleń
    167

The Ark of Horizon - nowy Battle Royal

326 wyświetleń

Witam w moim pierwszym wpisie na tym blogu.

Będę dzielił się tutaj z wami moimi własnymi doświadczeniami, pomysłami na niektóre problemy.

 

Dziś chciałbym przedstawić wam grę, która jako jedyna spodobała mi się z tego gatunku, jedyną która pokazała, że tryb jest grywalny.

Mianowicie chodzi o grę, która 7 dni temu miała swoją premierę na Steam.

 

The Ark of Horizon

Gra jest darmowa, więc dostęp może otrzymać każdy zainteresowany produkcją.

Wymagania nie są wygórowane, więc śmiało można odpalać na starszym sprzęcie, a przy dobrych ustawieniach i na mikrofalówce.

Lecz nie odbiegając od tematu, gra wymaga procesora z rodziny i3 8 bądź i5 2 generacji.

Kartę graficzną z 2GB pamięci oraz 3.2GB miejsca na dysku.

Bądź ich odpowiednikach.

 

TAOH jest grą z rodziny battle royal, co oznacza że zostajemy wrzuceni z masą innych graczy na jedną mapę.

Naszym celem jest zabicie pozostałych, oraz zostać na polu bitwy jak najdłużej, dodatkowym utrudnieniem ma być tutaj pomniejszający się obszar walki.

Przez co jesteśmy zmuszeni do ciągłego poruszania się w kierunku "środka bitwy".

Brzmi jak każdy inny BT?
Otóż właśnie TAOH posiada rozwiązania których brakuje innym z tej rodziny gier.

 

Rozwiązania, które są lepsze niż w innych grach.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

System rang i medali

Wiele razy próbowałem swoich sił w Fortnite czy Apex, zawsze kończyło się tak samo, po 5 minutach byłem już w lobby.

Nie raz nie dwa, zdarzało mi się trafić jako nowicjuszowi na graczy, którzy w grę przegrali już długie godziny, mają większe doświadczenie o

ekwipunku w grze niż Ja, często z braku tejże wiedzy trafiałem na lepszych od siebie.

 

TAOH rozwiązał problem pojedynków 1lvl vs 30lvl.

Mianowicie dodał rangi, jeżeli jesteś słabym graczem, masz problemy z celowaniem, nie znasz mechaniki gry, to jako noob, 

trafiasz do drużyny z noobami, którzy mają te same bądź inne problemy.

Przez co, grając pierwszy raz masz szansę na wygranie bitwy.

Jest to system bardzo dobry, jako noob dasz radę zabić kilku wrogów, przez co po pierwszym meczu nie dostajesz wścieklizny.

Drugą stroną medalu są gracze pro, nie trafiają na noobów, których zabijają samym kichnięciem, tylko walczą 

przeciw mocniejszym i lepszym graczom, przez co rozgrywka jest cały czas wyrównana.

A zarazem nie jest tak stresująca, że mamy ochotę wyłączyć grę po 2/4 meczach.

 

Pozostali wydawcy, poszli na łatwiznę i pominęli tą wygodę, przez co zdarzają się sytuacje, gdzie walczysz z jednym graczem, który zna mechanikę gry,

poznał już odrzut każdej broni, zabił już setki Tobie podobnych, więc spotykając takiego gracza na mapie, jesteśmy praktycznie już w lobby, nawet o tym nie wiedząc.

Ten system punktuje nad całą resztą i właśnie z braku jej nie mam chęci ponownej instalacji pozostałych tytułów ponownie.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kolejny atut to możliwości poruszania

BR przyzwyczaiły nas to szybkiej gry, zbieranie broni i poruszania się po ziemi, ewentualnie szybowania z wysokich miejsc.

TAOH zmienił to, (jako drugi) dodał do naszej postaci plecak odrzutowy.

 

Dzięki czemu możemy szabrować dom z broni i wylecieć przez otwór w dachu.

Możemy dostać się w miejsca, które inni gracze uznają za nieistotne, przez co nasza kryjówka jest bezpieczniejsza.

Plecak ten ma także zastosowanie bojowe, dobrze sprawdza się do szybkiego przelotu pomiędzy osłonami, okrążeniu wroga, czy nawet ucieczki od grupy wrogów.

To rozwiązanie dodaje dynamiki do gry, możemy wzbić się na wysokości i zrobić zwiad, możemy latać nisko, tuż nad ziemią,

być niewykrywalnymi podczas lotów.

Rozwiązanie jest godne pochwały, jednak TAOH nie jest jedynym, które to posiada, nie mniej jednak dodanie tego do gry, podnosi jej wartość.

 

Sam nie raz, używałem plecaka jako drogi ucieczki, bo wróg okazał się lepszy i należało się oddalić i przyszykować inną strategię.

Plecak także nie raz pomógł oflankować wroga, gdy przyjaciel zajmował go z innej strony, My możemy szybko zbliżyć się do niego.

Nie musimy używać wciąż powolnego biegania i narażać się na śmierć.

Fajną opcją jest licznik maksymalnego dystansu po prostej, który wynosi 400m.

W połączeniu z trybem snajperskim, możemy ocenić czy wystarczy nam paliwa na dany lot.

 

Warto powiedzieć także, że plecak na 1szy przelot, zaraz po rozpoczęciu gry, nie pobiera paliwa aż do lądowania, dzięki czemu, możemy przelecieć całą

mapę, bez problemu, że spadniemy gdzieś bliżej statku.

 

Gra jak każda inna posiada 3 tryby poruszania, spacer, bieg i skradanie.

Choć można łączyć je dowolnie, możemy skradać się i biec, co daje dobry system gdy jesteśmy pod ostrzałem.

W dość szybki sposób można przebiec pomiędzy osłonami, nie wychylając postaci na linie strzału wroga.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bronie i mapa

Tutaj jak w każdym BR mapa jest sporych rozmiarów, usiana jest różnymi lokacjami, budynkami, górami, jeziorami i innymi assetami.

Bronie znajdują się w każdej lokacji, jest ich kilka typów, krótko dystansowe jak pistolety, maszynowe, długo dystansowe snajperki, wybuchowe.

Znajdziemy tutaj granaty, miny, pistolety uzupełniające życie, paliwo, poziom zbroi.

 

Każda z broni i przedmiotów posiada poziomy, które wpływają na ilość amunicji w magazynku, obrażeń na strzał

czy nawet szybkostrzelności, poza poziomami mamy także klasy broni, lekkie, średnie i ciężkie.

Więc każda z broni ma 9 odpowiedników, możemy wylosować 1lvl ciężkiej broni, albo 3 poziom lekkiej.

Wszystko obarczone jest połyskującym kolorem, dzięki czemu nie tracimy czasu na czytanie opisu.

 

W grze brak jest pojazdów, wszystkie znalezione na mapie są tylko ozdobami.

Jedynymi poruszającymi się pojazdami są statki, którymi przylecieliśmy.

Z każdym pomniejszeniem się pola bitwy, przenoszą się na jej obrzeża.

Na każdą mapę są 2 statki, na które możemy polecieć, ich pokład obfity jest w bronie i inne przedmioty.

Jednak z tego powodu jest też trudną twierdzą, zanim dolecimy, możemy zostać zestrzeleni przez snajpera, 

możemy także lądując wpaść w środek strzelaniny i stać się pożywką dla obu stron.

 

Jednak w momencie wylądowania i przeczesania terenu, zdobyć możemy lepsze broni

niż na ziemi, ich ilość na statku jest większa, przez co losowanie spawnu może być przychylniejsze.

Pozycja na statku to także dobre miejsce dla snajpera, który ma widok na spory obszar mapy, przez co nawet kamienie nie są 

w stanie nas ochronić.

 

Efekty strzelania niczym nie przypominają pozostałych produkcji, znajdziemy tutaj niebieski czy fioletowe wybuchy z granatnika, fioletowe

chmury trującego gazu, czy błękitną krew.

Wszystko jednak jest miło dla oka dobrane i nie przeszkadza w grze.

Warto wspomnieć że wybuchy często zdradzają poziom broni wroga, fioletowa broń ma ten sam kolor eksplozji.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Życie i umiejętności.

Chyba jedna z najlepszych rzeczy w tej grze.

Wybrać możemy 2 perki, jeden pasywny a drugi aktywny, zależnie od naszego poziomu.

 

Możemy wybrać pomiędzy bombą, która ściąga do siebie pobliskich wrogów tzw black hole.

Możemy teleportować postać 15m w stronę, którą patrzymy, możemy stworzyć barierę ochronną, stać się niewidzialnymi.

Wszystko w zależności od stylu gry i umiejętności posiadacza.

 

Drugim perkiem może być zwiększona prędkość biegu, regeneracja, zmniejszony czas odnawiania perków, szybsza regeneracja paliwa plecaka.

Możemy wybierać pomiędzy perkami leczącymi przyjaciela, możemy być supportem i zrzucać skrzynię z strzelbami i wyposażeniem.

Każdy z perków, odpowiada stylowi gry, możemy być niewidzialnym zwiadowcą, który może się leczyć (1hp/sek + 1armor/sek)

Możemy zabijać drużyny dzięki czarnej dziurze, która ściągnie ich w jedno miejsce, przez co znajomy z granatnikiem, może szybko ich wykończyć.

 

Możliwości jest tyle co stylów gry.

Moimi ulubionymi jest niewidzialność oraz regeneracja życia i pancerza.

Dzięki, którym mogę lecieć plecakiem odrzutowym, który zostawia za sobą biały ślad, wylądować i zniknąć z celownika potencjalnego snajpera.

Mogę niepostrzeżenie przejść obok przeciwnika, tylko po to aby zaatakować go zza pleców.

W razie jakichkolwiek problemów zawsze odlatujemy szybko w inne miejsce.

 

W grze nie znajdziesz itemshopu, znanego z wielu gier, jedynymi przedmiotami, które tam znajdziesz, są stylistyka.

Pieniądze, które potrzebne są na zakup, dostępne są tylko poprzez grę, nie można ich kupić za realną gotówkę.

 

Grafika i stabilność serwerów nie odbiega od wielkich produkcji, na moim niszowym internecie, mam ledwo 80pingu.

Mimo tego, odczuwalne opóźnienie jest niezauważalne, nie doświadczyłem przeskoku postaci, lagów czy wyrzucenia z serwera.

Gra zoptymalizowana jest dobrze, grafika na ultra i 1080p przy moim GTX 1060 nie doświadczyła dziwnych spadków z 100 do 30

jak to miało miejsce w Apex, gdzie miejscami FPS spadały poniżej minimalnej normy 30/s

 

 

A tutaj pokaz gry, mechaniki, pokoju treningowego i samej walki.

 

Co najlepsze, inne produkcje ograniczają naszą grę podczas szukania rozgrywki, TAOH sam pyta nas po 30 sekundach, czy w czasie oczekiwania chcemy wejść

do pokoju treningowego, aby się pobawić i umilić czekanie.

Możemy wtedy przetestować perki, umiejętności i bronie.

Możemy polatać i pozabijać boty, jest to miłe rozwiązanie.

Gdzie nie musimy czekać patrząc na ekran z odliczaniem.

 

Grałem już w 2 produkcje z tej kategorii gier.

Lecz żadna nie zatrzymała mnie dłużej niż na kilka dni.

Z TAOH jest inaczej, gra wprowadza coś świeżego od czasu Fortnite i PUBG

Pokazuje, że można urozmaicić grę, dodając jakieś błahostki.

 

Póki co moje osiągi w grze, to przegrane 10h w ciągu 2dni.

A ta liczba systematycznie się zwiększa w szybkim tempie.

Moja ocena na tle innych gier z tego gatunku to mocne 9/10.

 

Na plusy zasługuje tutaj latanie, podział graczy względem umiejętności, miła grafika i stabilne serwery.

Gdzie Apex ma częste problemy z łącznością gry.

 

Grę polecam każdemu, kto chce spróbować sił w tym gatunku, a zjada blat w innych grach, które są "za trudne".



3 komentarze


Rekomendowane komentarze

Steam reviews wskazują na grę przeciwko botom, a nie graczom, steamcharts pokazuje niecałe 260 graczy w godzinie szczytu - trochę słabo z marketingiem, skoro nie zrobili hype na samym początku. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
1 godzinę temu, KlauS. napisał:

Steam reviews wskazują na grę przeciwko botom, a nie graczom, steamcharts pokazuje niecałe 260 graczy w godzinie szczytu - trochę słabo z marketingiem, skoro nie zrobili hype na samym początku. 

Większość przeciwników spotkanych w meczach, zachowuje się zbyt chaotycznie jak na boty, używają perków, plecaków, potrafią się zaczaić, mają niezbyt "botowskie" ruchy.

Możliwe że na 60 osób, jakiś procent jest komputerem, ale to zapewne mniej niż 40-50%

 

Da się to odczuć, podczas przegrywania, gdzie staramy się uciec a ktoś i tak nas dogania, albo atakując nas, nie zmienia broni na bardziej odpowiadającą danej sytuacji.

Co zazwyczaj robią gracze.

 

Niemniej jednak, wolę pograć tutaj z kilkoma botami, odprężyć się, aniżeli denerwować się w innych tego typu produkcjach.

Bo gry mają odprężać, przynosić przyjemne doznania a nie negatywne denerwowanie się.

 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

pare razy pograłem pare razy się nie udało, pewnie brak ludzi bo nie połączyło. Dobre na zagrywki, lecz jak na starcie to Ring of Elysium raczej było lepsze i nie będzie dużego zainteresowania. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
Okienko zamknie się za 5 sekund...