Skocz do zawartości
  • wpisy
    4
  • komentarzy
    56
  • wyświetleń
    12 590

O tym jak wredni być potrafią developerzy

1 439 wyświetleń

Zapewne słyszeliście o takim tytule jak Witcher?

Nasz polski Wiedźmin ma w sobie ciekawy easter-egg, który zabezpieczał go przed kradzieżą gry

:D

 

Nim przejdziemy do wiedźmina, zacznijmy od mniej znanej gry o nazwie

Game Dev Tycoon.

Jej autorzy znaaaacznie wyprzedzili piratów i sami opublikowali piracką wersję swojej gry w internecie. Po co?

W grze był ukryty specjalny kod, który w pewnym momencie informował nas, iż firma musi zostać zamknięta, bo traci zbyt wiele na....

Pirackich kopiach.

 

n709ox.jpg

 

Wredne, czyż nie?

Ta gra nie jest jedynym trollem tego typu.

 

================================================================

 

Niektóre ze starszych gier, na ekranie ładowania wymagały wpisania kodu, który znajdował się tylko w instrukcji.

Czemu gracze nie publikowali wtedy w necie? Były to początki internetu i mało kto z niego korzystał.

 

===============================================================

 

Na grę Nintendo była gra o nazwie Earth Bound.

Jej skrypt był zaprogramowany w taki sposób,

że sprawdzał czy cartridge pochodził że sklepu.

Jeżeli była to podróbka, podczas walki z finałowym bossem gra się wyłączała i kasowała cały zapis gry.

 

================================================================

 

To nie jest dla ciebie wystarczająco wredne?

Developerzy gry Crossdays - japońskiej gry erotycznej,

opublikowali pirackie kopię z koniem trojańskim, który przesyłał developerom

zdjęcia pulpitu użytkownika, a ci je potem....

Publikowali w internecie, wyśmiewając dziwne popędy użytkownika do japońskiego anime.

 

================================================================

 

Serious Sam 3 także nie obył się bez podobnego "easter egga"

Pirackie kopie generowały na pierwszej planszy nieśmiertelnego super przeciwnika, którego pokonanie było niemożliwe, a co za tym idzie, kontynuacja gry również.

 

===============================================================

 

Kojarzycie może grę Mirror's Edge od Electronic Arts?

Jej pirackie kopie sprawiały, iż na skoczniach gracza wyhamowywało,

przez co wielu traciło życie w przepaściach.

 

===============================================================

 

Pokemon: Fire Red,

tak, nawet przyjazna, zrobiona dla młodszych graczy gra zawierała trolla.

Jeżeli gra wykryła pirackiego cartridge, jeden z NPC mówił niespodziewaną wiadomość:

 

vqgnjd.jpg

 

================================================================

 

Jak zapowiadałem, teraz opiszę co ukrył nasz rodzimy Wiedźmin 2.

 

UWAGA!

Te sekrety są już niedostępne, zostały usunięte razem z patchem zdejmującym zabezpieczenia DRM!

 

Przed patchem, w grze znajdowało się wiele ukrytych scenek, które uruchamiały się jeżeli gracz grał na pirackiej kopii, oto kilka z ich przykładów:

 

- Gracz został powieszony za złodziejstwo

 

- Gracz musiał walczyć z nieśmiertelnymi wrogami

 

- Wszystkie partnerki erotyczne głównego bohatera zostały zamienione na starą i grubą matkę Bernarda Loredo

 

dbti86.jpg

 

Oczywiście było więcej gier, z tego typu sekretami, te jednak były jednymi z najbardziej znanych.

 

Wykorzystane źródła:

CD Action

Arhn.Eu



18 komentarzy


Rekomendowane komentarze

O nie, mój boże, CDProjekt... ale aż matkę loredo ;-;?

całe szczęście że mam rozszerzoną edycję bez DRM'ki ;-;

 

BTW: Przeszedłem Serious Sama 3 BFE (pirat) i nie spotkałem się z żadnymi tego typu bugami.

Link do komentarza

Zawsze z pomocą służy cheat engine.

cheat engine raczej niewiele tam zdziała. Bardziej przydało by się zdekompilować całą grę (jesli jest we flashu), pogrzebac troche w kodzie - przy okazji można ją fajnie hacknąć - przykład: timik.pl - do dzis umiem ustawić tam sobie admina jako chyba jedna osoba (lub jedna z nielicznych)... ech, te bugi

Link do komentarza

O tym jak wredni są developerzy oraz sami twórcy, możemy zobaczyć na przykładach normalnych gier. 
Battlefield - Bug na bugu, DLC za DLC, byleby hajs się zgadzał. 
Cod - Co roku wydawana ta sama gra "na nowym silniku" 
Assassin's creed - te same schematy, system walki oparty o 2 przyciski, od czasu do czasu, nowa postać.
Większość gier zaprezentowanych na E3, czy innym "pokazie" są zwykłymi renderami, które rzekomo są nagrane z gry.

A Ty piszesz o smaczkach w grach ;)

Link do komentarza

O tym jak wredni są developerzy oraz sami twórcy, możemy zobaczyć na przykładach normalnych gier. 

Battlefield - Bug na bugu, DLC za DLC, byleby hajs się zgadzał. 

Cod - Co roku wydawana ta sama gra "na nowym silniku" 

Assassin's creed - te same schematy, system walki oparty o 2 przyciski, od czasu do czasu, nowa postać.

Większość gier zaprezentowanych na E3, czy innym "pokazie" są zwykłymi renderami, które rzekomo są nagrane z gry.

 

A Ty piszesz o smaczkach w grach ;)

 

Bardziej o DRM'kach, które kiedyś były w tych grach (w niektórych wciąż są, w innych już nie). To o co tobie chodzi to Easter Eggi, które są dodawane do gry jako sekret :D

Link do komentarza

Miło by wam było jakby ktoś waszą kilku letnią pracę na której chcecie zarobić, udostępniał by za darmo? -_-

Osobiście piracę tylko gry na stare konsole (psp i ps2) na których autorzy nie oczekują już zarobku.

Link do komentarza
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
Okienko zamknie się za 5 sekund...