Skocz do zawartości

Blog marszczego

  • wpis
    1
  • komentarzy
    3
  • wyświetleń
    1 319

Co to jest Bukkit?

394 wyświetleń

Swoją przygodę z Bukkitem zacząłem całe lata temu. Pierwsze

spotkanie miało miejsce przy okazji gry z kilkoma znajomymi – początkowo

graliśmy na Vanilli, ja byłem

„administratorem”. Administrowanie w tamtym wypadku polegało na włączaniu

serwera o ustalonej porze. Pewnego dnia pomyślałem, że może fajnie byłoby

urozmaicić rozgrywkę dodając jakieś modyfikacje do dość nudnego w tamtym czasie

standardowego silnika. Przeglądając jakąś przypadkową stronę natknąłem się na wzmiankę

o innym silniku serwerowym – był to właśnie Bukkit. Najbardziej zaskoczył mnie

fakt, że pozwalał na modyfikowanie rozgrywki bez ingerowania w klienta

Minecraft. Początkowo nie chciało mi się w to wierzyć – a jaki był najlepszy

sposób na sprawdzenie prawdziwości tej teorii? Przetestowanie go osobiście!

Pobrałem Bukkita oraz mój pierwszy plugin, xAuth.

 

 

Pół godziny później nadszedł moment rozpoczęcia gry, kumple

wchodzą na serwer. Nie zdążyłem się sam zalogować, a już rozpoczął się spam na

Skypie typu „Ej, o co chodzi z komendą /register?” czy „Jak to zrobiłeś?”. W

tym momencie ja sam także zacząłem się zastanawiać, jak to działa. Teraz czas

udowodnić, że jest to wartościowy poradnik – zacznę od wytłumaczenia czym jest

Bukkit J

 

 

Otóż, jak można było wywnioskować już chwilę wcześniej,

Bukkit to zmodyfikowany silnik serwera do gry Minecraft. Jak działa? Pozwólcie,

że posłużę się prostą anegdotką. Wyobraźcie sobie pacjenta w szpitalu – oto

silnik Vanilla (standardowy). W pewnym momencie na salę wchodzi lekarz (twórca

Bukkita) i podłącza pacjenta do aparatury medycznej. Następnie zawozi go do sali

operacyjnej w której stoi dziesięć robotów Da Vinci (jak nie wiecie co to,

wujek Google z chęcią Wam powie). Lekarze specjaliści (czyt. twórcy pluginów)

mogą za pomocą tych robotów (czyt. API Bukkita) oddziaływać na pacjenta (czyt. rozgrywkę).

Oddziaływanie to może mieć najprzeróżniejsze postaci – od kolorowania czatu czy

tabliczek, poprzez modyfikację generatora terenu aż do aspektów czysto

technicznych (jak HTTPConsole na przykład).

 

 

W kolejnej części dokładniej omówimy działanie pluginów, po czym

przejdziemy do pisania własnych ;)



3 komentarze


Rekomendowane komentarze

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
Okienko zamknie się za 5 sekund...