Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

[Problem] Zmienne IPv4

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

W kwestii adresów IP i internetu jestem całkowicie zielony, i może dlatego nie umiem sobie poradzić z moim problemem. Zrobiłem serwer, na którym gram z kolegami. Mam router (albo modem, nie wiem jaka jest różnica), z Neostrady, i mam zmienne IP, które pobieram ze strony http://whatismyip.com i które daje kolegom. To w pełni jest dla mnie zrozumiałe, i pogodziłem się z tym, że muszę co chwile dawać im nowe IP. Niestety, stało się coś złego. Jak wiecie, do pliku server properties nie mogłem dać tego IP, co z strony powyżej, tylko musiałem dać swoje IPv4 które wygląda inaczej, jak coś takiego: 192.168.1.18 I ono mi się właśnie zmienia, mianowicie końcówka powiększa się o 1, np. najpierw jest 192.168.1.14 a później zmienia się na 192.168.1.15, przez co muszę co chwilę wpisywać je do server properties. Gdy IP z pliku server properties zgadza się z tym co mam w konsoli, wszystko działa. Z obserwacji wywnioskowałem, że tą zmianę powoduje restartowanie modemu. Czy jest to normalne i czy da się to jakoś ominąć? Czy mogę ustawić sobie dowolne IPv4 oraz to które daję graczom? Bardzo proszę o pomoc, bo boję się że coś w rodzinnej sieci zepsułem :(

PS: Mam dwa połączenia, jedno to połączenie lokalne, w którym kabel łączy mój komputer z routerem, a drugie to połączeni sieci bezprzewodowej, w którym za pomocą zewnętrznej karty sieciowej USB TP-LINK łączę się z siecią domową utworzoną przez router.

Z góry dziękuję! :)