Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

[Pomoc] Podkręcanie procesora

fatumboba

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam procesor AMD Athlon II X4 640 i moim marzenie byłoby wyciągnąć z niego jak najwięcej. Jako,że jestem laikiem w takich rzeczach chciałem się zwrócić do kogoś z doświadczeniem jak to zrobić w sposób bezpieczny i prawidłowy. Oczywistością jest,że nie chciałbym przez przypadek spalić komputera lub zepsuć jakiegoś elementu :)

Dokładniejsze dane komputera:

procesor: AMD Athlon II X4 640 (rewizja 3)

płyta główna: Gigabyte M52LT-D3 wersja biosa: F2

Ram: 4GB DDR3

grafika: NVIDIA GeForce GTS 450 (1024MB)

system: Windows 7 x64 Home Premium (wersja oryginalna)

Jeśli uogólnić to co chce osiągnąć to lepsze osiągi w grach. Dodam,że posiadam na komputerze program EasyTune 6,który dotychczas w Tuner próbowałem polepszać osiągi,ale często kończyło się to zawieszeniem komputera. Konkretnie zwiększałem FSB z 200 do max. 214. Później już zawieszało. Ktoś mógłby mi pomóc?

Opublikowano

Nie kręć FSB programem tylko w biosie. Masz zwiechy bo:

Napięcie pewnie nie zwiększone,

NB które na szynie 214 ma prawie 2400MHz na standard napięciach nie może pracować,

Takty RAM'ów za wysokie (najlepiej zmień na 500-600MHz w biosie, to będzie normalnie 1000-1200MHz)

Odblokuj L3

Opublikowano

Jak napisałem jestem laikiem. Czy jest możliwość żebyś skontaktował się ze mną przez gg lub coś innego? Widzę że ogarniasz ten temat,także jakbyś mógł znaleźć chwile czasu to daj znać :)

Zarchiwizowany