Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

[Konkurs] To i owo o Mass Effect ,)

Polecane posty

2na7m2s.png

 

 

Witam oraz życzę miłego czytania mojego 'poradnika' dotyczącego po części całej gry Mass Effect, lecz także częściowo pewne punkty opisują tylko trzecią część gry. Ten 'poradnik' bardziej przypomina kompendium wiedzy o Mass Effect. Informacje 'czerpałem' z kilku stron internetowych, jeżeli będzie trzeba, podam źródła na końcu tematu. Każdy kto interesuje się tą grą, zainteresuje to, co jest napisane w tym temacie. Jeszcze raz zapraszam do czytania :)

 

 

Spis Treści:

 

1. Opis Gry

2. Wymagania sprzętowe.

3. Co zawiera 'Edycja Kolekcjonerska' ?

4. Streszczenie fabuły.

5. Kilka słów o 'Drodze Mlecznej'.

6. Rasy występujące w grze.

7. Postacie, jakie napotkamy.

8. Normandia SR-2.

9. Ulepszanie broni.

10. Drzewko umiejętności.

11. Parę słów wyposażeniu.

12. Kilka Screen'ów z gry.

 

 

 

 

 

1. Opis Gry

 

Mass Effect 3 - to fabularna gra akcji, jest trzecią częścią z serii Mass Effect, stworzoną przez studio BioWare, lecz wydana przez Electronic Arts (EA). W Polsce owa część pojawiła się dnia 8 Marca 2012 roku.

 

Casey Hudson, reżyser gry, stwierdził, że produkcja Mass Effect 3 jest znacznie prostsza, ponieważ nie trzeba martwić się o kontynuowanie historii w następnej części. Chociaż gra stanowi zwieńczenie przygód komandora Sheparda, nie będzie ostatnią częścią serii. Podobnie jak w przypadku części drugiej, można rozpocząć ją od zaimportowania zapisu gry z poprzedniczki. Decyzje podjęte przez gracza w pierwszej i drugiej części mają wpływ na ponad tysiąc zmiennych w Mass Effect 3. Umożliwiono łączenie ze sobą mocy biotycznych oraz technologicznych, walkę w zwarciu, jak również nawiązanie homoseksualnego romansu.

 

 

 

2. Wymagania sprzętowe

 

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows XP SP3 / Windows Vista SP1 / Windows 7
  • Procesor: 1,8 GHz Intel Core 2 Duo (lub odpowiednik AMD)
  • Pamięć RAM: 1 GB dla XP / 2GB dla Windows Vista i Windows 7
  • Karta graficzna: NVidia 7900 256 MB lub lepsza / ATI X1800 256 MB lub lepsza
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX 9.0c
  • Dysk twardy: 15 GB
  • Napęd Optyczny: DVD - prędkość x1

Zalecane wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows XP SP3 / Windows Vista SP1 / Windows 7
  • Procesor: 2,4 GHz Intel Core 2 Duo (lub odpowiednik AMD)
  • Pamięć RAM: 2 GB dla XP / 4GB dla Windows Vista i Windows 7
  • Karta graficzna: NVidia GeForce 9800 GT 512 MB lub lepsza / AMD/ATI Radeon HD 4850 512 MB lub lepsza
  • Karta dźwiękowa: kompatybilna z DirectX 9.0c
  • Dysk twardy: 15 GB
  • Napęd Optyczny: DVD - prędkość x1

 

3. Co zawiera 'Edycja Kolekcjonerska' ?

 

W Wersji Kolekcjonerskiej znajdziemy:

  • grę w metalowym pudełku,
  • album z grafikami z gry w twardej oprawie,
  • naszywkę z emblematem N7,
  • litografię,
  • komiks wydawnictwa Dark Horse,
  • ścieżkę dźwiękową,
  • dodatkową misję i bohatera do pobrania,
  • dodatki w grze (nowe bronie i stroje dla drużyny).

 

rbcqs2.jpg

 

 

 

 

4. Streszczenie fabuły

 

Początek gry Mass Effect 3 rozgrywać się będzie na Ziemi. Bohaterem gry ponownie jest komandor Shepard, jednak jeśli nie przeżył ostatniej misji Mass Effect 2, musisz stworzyć nowego bohatera. Shepard zostaje przesłuchany w związku ze zdarzeniami, które miały miejsce w ostatnim DLC do drugiej części serii: Arrival. Podczas tej rozmowy Żniwiarze atakują Ziemię. Shepard musi uciekać na Normandię, by później rozpocząć poszukiwanie przyjaciół do walki z wrogiem.

W trzeciej części serii jako komandor Shepard będziesz musiał zmierzyć się nie tylko ze Żniwiarzami, lecz także z organizacją Cerberus, na czele której stoi Człowiek Iluzja. Na grę wpływ będą miały wybory podjęte przez Ciebie w poprzednich częściach serii, jeśli zaimportujesz swój zapis gry z poprzedniej części. Twórcy zapowiadają, że decyzje podejmowane przez graczy w Mass Effect 3 będą miały znacznie większe znaczenie dla rozwoju fabuły, aniżeli w dwóch poprzednich grach, mogą się one przyczynić nawet do wyginięcia całych cywilizacji.

 

 

 

5. Kilka słów o 'Drodze Mlecznej'

 

 

xlars3.jpg

 

Screen był robiony prawie pod koniec gry ,) Dlatego może się różnić od tej, co napotkamy na samym początku.

 

 

 

Droga Mleczna to składająca się z od dwóch do czterech miliardów gwiazd galaktyka spiralna z poprzeczką, będąca miejscem akcji serii Mass Effect. Podczas zadań głównych i pobocznych musisz zwiedzić wiele systemów i planet, pomiędzy którymi szybko przemieszcza się dzięki przekaźnikom masy. Miejsca docelowe wybierane są z poziomu mapy galaktyki na SSV Normandii (w 1. części) i Normandii SR-2 (w 2. i 3. części).

 

 

 

6. Rasy występujące w grze

 

 

Ludzie

 

65677504579869520574.png

 

Ludzie pochodzący z planety Ziemia są najnowszą znacznej wielkości rasą inteligentną, która wstąpiła w etap galaktyczny oraz jest bezsprzecznie najszybciej rozprzestrzeniającą się jak i rozwijającą spośród obecnych. Odkryli oni niezależnie dysk z danymi protean na Marsie w 2148 r., a wkrótce potem pierwszy Przekaźnik Masy.

 

Dzięki swojej agresywnej polityce i nieugiętej determinacji w błyskawicznym tempie ? w porównaniu do pozostałych ras ? poszerzają należące do nich terytoria oraz zdobywają znaczący wpływ wśród galaktycznej społeczności.

 

 

Asari

 

60216037052818383900.png

 

Asari jako pierwsze odkryły Cytadelę. Właśnie dzięki temu osiągnięciu uważane są za najbardziej szanowaną rasę w galaktyce. Wraz z przybyciem Salarian ustanowiona została Rada Cytadeli. Można więc w łatwy sposób stwierdzić, że od początku stanowią jedną z największych sił politycznych w galaktyce. Ich rodzimą planetą jest Thessia.

 

 

Drelle

 

38388828177442459393.png

 

Drelle zostali ocaleni ze swej wymierającej, ojczystej planety przez hanarów ? było to pierwsze spotkanie obu

ras. Od tamtego czasu są oni lojalni w stosunku do swoich wybawicieli w zamian za możliwość mieszkania na ich planecie i żyją komfortowo we wspólnej galaktycznej cywilizacji. Przez wilgotne warunki klimatyczne, panujące na planecie gospodarzy, niektóre drelle zaczynają chorować.

Poprzez sytuację na rodzinnej planecie, Rakhanie i ich niewielką, uratowaną przez hanarów, populację zamieszkującą Kahje, są rzadko spotykani w Przestrzeni Cytadeli.

 

 

Elkorowie

 

44127382018861037614.png

 

Elkorowie to rasa Cytadeli, która wywodzi się z charakteryzującej się wysoką grawitacją planety Dekuuna. To masywne istoty, które poruszają się na czterech umięśnionych nogach dla zachowania zwiększonej stabilności. Elkorowie poruszają się wolno, z powodu wykształconej w czasie ewolucji odpowiedzi na środowisko, w którym upadek może okazać się śmiertelny. To odziaływało na ich psychikę sprawiając, że są rozważni i konserwatywni.

 

 

Hanarzy

 

25501266295003952923.jpg

 

Hanarzy z wyglądu przypominają meduzy występujące na Ziemi i są jedną z nielicznych beznogich ras Cytadeli. Rasa ta znana jest ze swojej niezwykłej grzeczności w trakcie mówienia, oraz swoich silnych religijnych wierzeń względem protean, których nazywają ?Rozbudzaczami?. Przedstawiciele tej rasy nie są często spotykani w przestrzeni Cytadeli.

 

 

Opiekunowie

 

56028762520433641410.png

 

Opiekunowie są zmodyfikowaną za pomocą bio-inżynierii, rasą insektów, która występuje wyłącznie na Cytadeli. Są uważani za kompletnie niegroźnych, oraz wydają się istnieć wyłącznie w celu zarządzania Cytadelą i jej systemami.

Powszechnie uważa się, że za stworzeniem opiekunów stoi wymarła rasa protean, którzy to potrzebowali ich do dbania o stację. Bardzo niewiele jednak o nich wiadomo, ponieważ nigdy nie próbowali się komunikować z innymi rasami.

 

 

Salarianie

 

13351733228155256866.png

 

Drugi gatunek, który dołączył do Rada Cytadeli, salarianie to stałocieplne płazy pochodzące z planety Sur'Kesh. Salarianie posiadają nadpobudliwy metabolizm; myślą szybko, mówią szybko i poruszają się szybko. Dla salarian inne gatunki wydają się powolne i tępe, zwłaszcza elkorowie. Niestety, ich metaboliczna prędkość skróca ich długość życia; salarianie w wieku powyżej 40 należą do rzadkości.

Salarianie są znani z ich zdolności obserwacyjnych i nieliniowego myślenia. Ujawnia się to jako zdolność do badań i szpiegostwa. Nieustannie eksperymentują i wynajdują, i jest ogólnie przyjęte, że wiedzą zawsze więcej, niż mogą sobie na to pozwolić.

 

 

Turianie

 

67291607877845154347.jpg

 

Turianie są trzecią z kolei rasą należącą do Rady Cytadeli. Swoje zaproszenie otrzymali po tym jak udało im się pokonać wrogo nastawionych krogan dając tym samym kres Krogańskim Rebeliom. Aby zapobiec dalszego zagrożenia z ich strony, turianie wykorzystali stworzone przez salariańskich naukowców genofagium, które dostosowało przeżywalność płodu tak aby zapobiec kolejnemu wybuchowi demograficznemu.

Słyną szczególnie ze zdolności militarnych, stanowią największą część sił Cytadeli. Przed atakiem gethów na Cytadelę imponująca flota ich statków strzegła jej przestrzeni, natomiast sami turianie, dzięki swojemu przygotowaniu militarnemu dominowali w obsadzie Sił Ochrony Cytadeli. W skutek ataku ich pozycja w strukturach obronnych i porządkowych osłabła na korzyść ludzi, którzy uzupełnili braki. Uważani są często przez innych za rasę o zapędach imperialistycznych. Mają częste zatargi z ludźmi, w znacznej części przez swoją dużą rolę w Wojnie Pierwszego Kontaktu. Choć widać, że podejmują obustronne próby ocieplenie wzajemnych stosunków, np. przez ich wspólny projekt jakim był prototyp eksperymentalnej fregaty SSV Normandy SR-1.

 

 

Volusowie

 

49028182577621680730.jpg

 

Volusowie są sprzymierzoną Cytadeli rasą, z własną ambasadą. Rasa Volusowie są niskiego wzrostu, z racji wysokiej grawitacji na ich rodzinnej planecie. Przedstawiciele tej rasy są zmuszeni do noszenia skafandrów ciśnieniowych wszędzie, poza ich własnym światem - Irune. Normalna atmosfera, będąca mieszanką tlenu (21%) i azotu (78%), jest dla nich trucizną, a poddane niskim ciśnieniom ciało volusa może popękać, a za tym idzie uśmiercić go.

 

 

Batarianie

 

51327687346474494852.jpg

 

Batarianie to rasa czterookich dwunogów wywodzących się z planety Khar'Shan. Są cieszącą się niezbyt dobrą opinią rasą, która odizolowała się od reszty galaktyki. Układy Teminusa są oblegane przez gangi batariańskich piratów i łowców niewolników, wzmagających stereotypy o batariańskich bandytach. Trzeba zauważyć jednak, że ci kryminaliści nie reprezentują przeciętnych obywateli, którzy mają zakaz opuszczania przestrzeni batarian przez ich wszechobecny i paranoiczny rząd.

Pomimo kilku nieporozumień z Cytadelą i utrzymywanej wrogości względem ludzi, większość batarian preferuje dochodowe zajęcia tj. handel narkotykami i łapaniem niewolników. Znani są z bycia sprytnymi biznesmenami i handlarzami, choć taka opinia panuje najczęściej w bardziej bezprawnych rejonach galaktyki tj. Omega, gdzie negocjacje z batarianami najczęściej są prowadzone z bronią w ręku.

 

 

Gethy

 

57507239703365349512.jpg

 

Gethy to rasa połączonej w sieć sztucznej inteligencji, która przebywa wewnątrz Mgławicy Perseusza. Gethy zostały stworzone przez quarian jako jako pomoc oraz siła bojowa. Gdy gethy zyskały świadomość i zaczęły wypytywać o ich egzystencję ci, w obawie przed zagrożeniem z ich strony, postanowili ich zlikwidować. W wyniku wywołanej w ten sposób wojny gethy pokonały swych stwórców zmuszając ocalałych do ucieczki ze swojego świata i wiedzenia wędrownego życia.

Niespodziewany przebieg ewolucji gethów służy od tamtego momentu jako ostrzeżenie dla pozostałych dotyczące potencjalnemu zagrożeniu jakie może nieść za sobą rozwijanie i stosowanie sztucznej inteligencji, i które jest zabronione prawnie przez Cytadelę.

 

 

Kroganie

 

51852374747650679364.jpeg

 

Kroganie rasa dwunożnych gadów, których rodzinną planetą jest Tuchanka. Mimo trudnych warunków do życia na ojczystej planecie, kroganom udało się przetrwać. Gdy podczas Wojen Raknii na Tuchankę przybyli Salarianie, chcący znaleźć swoje "wojsko", nastąpił przełom w cywilizacji Krogan.

Gdy Raknii zostały pokonane, galaktyka stanęła przed nowym problemem. Szybko rozmnażający się agresywni kroganie, chcący podbijać coraz to nowe światy doprowadzili do Rebelii Krogańskich.

Aby stłumić Krogan, Salariańscy naukowcy stworzyli genofagium, które miało zmniejszyć ich populację. Ostatecznie broni biologicznej użyli Turianie, za co Kroganie żywią do nich urazę po dzień dzisiejszy. Jednak Kroganie byli zdolni do adaptacji genofagium, dlatego grupa Salarian (na czele której stał geniusz Salarian prof. Solus) ulepszyła istniejące genofagium, które w tajemnicy zostało rozprzestrzenione na Tuchance i innych wielkich skupiskach Krogan.

 

 

Quarianie

 

31495529771638325410.png

 

Quarianie to rasa humanoidalnych koczowników znana za swoich zdolności z zakresu technologii i sztucznych inteligencji. Od opuszczenia swej ojczystej planety Rannoch, quarianie żyją na pokładach statków należących do ogromnej Wędrownej Floty.

Około 300 lat temu quarianie stworzyli gethów, rasę syntetycznej wirtualnej inteligencji, która miała zapewnić im siłę roboczą. Jednak z czasem gethy zyskały świadomość, co przeraziło quarian, którzy postanowili je powstrzymać póki jeszcze mieli szansę. W wyniku ich działań wywiązała się wojna, którą quarianie przegrali i zostali zmuszeni do udania się na wygnanie.

 

 

Vorche

 

06715249084026834344.jpeg

 

Vorche to rasa wyglądająca jak połączenie ssaków z gadami, pochodząca z "małej, wrogiej i przeludnionej planety" nie znanej z nazwy. Poraz pierwszy pojawiły się w drugiej części gry Mass Effect.

 

 

Zbieracze

 

42960960610136951915.png

 

Zbieracze to zagadkowa rasa żyjąca gdzieś za Przekaźnikiem Omega 4, który znajduje się niedaleko Omegi w Systemach Terminusa. Są bardzo rzadko widywani i omijają przestrzeń Cytadeli, dlatego też większość jej mieszkańców uznaje ich za mit. Co kilka stuleci można było jednak zaobserwować ich w okolicach Omegi.

Najbardziej znani są ze swoich dziwacznych zleceń handlowych, za które oferują oni swoją technologię, najczęściej na niezwykłym poziomie zaawansowania. Ich zlecenia najczęściej dotyczą żywych istot w różnej ilości i wariantach, jak np. dwa tuziny leworęcznych salarian, szesnaście par batariańskich bliźniąt, kroganina, którego rodzice należeli do konkurujących ze sobą klanów czy dwa tuziny ?czystych? quarian ? takich, którzy nigdy nie opuścili Wędrownej Floty z powodu choroby, ważności dla floty czy niepełnosprawności. Jednym z ich obecnych zainteresowań są zdrowi ludzcy biotycy. Nikt nie wie co się z nimi dzieje po dokonaniu wymiany.

 

 

Żniwiarze

 

37338635168228491076.png

 

Żniwiarze, nazywani także Starymi Maszynami, są niezwykle wysoko rozwiniętą syntetyczno-organiczną rasą, której przedstawiciele przypominają duże statki kosmiczne. Żniwiarze przebywają w pustej i pozbawionej gwiazd mrocznej przestrzeni rozciągającej się pomiędzy galaktykami. Przebywają tam w hibernacji przez tysiące lat do czasu aż wydadzą sygnał, który rozpoczyna nowy cykl. Ich pochodzenie jest nieznane.

 

 

Proteanie

 

07409687216733551679.jpg

 

Proteanie to zaawansowana technologicznie wymarła rasa, której cywilizacja w tajemniczych okolicznościach upadła 50 tysięcy lat temu. Byli jedyną znaną rasą z tamtego okresu zdolną do podróży międzygwiezdnych. Ich ogromne imperium rozciągało się na całą galaktykę, jednak nie wiadomo o nich zbyt wiele. Pomimo upływu czasu zachowały się ruiny, artefakty oraz technologia protean, czasem udaje się nawet napotkać działające urządzenia.

Powszechnie uważa się, że to właśnie oni wybudowali Cytadelę, Przekaźniki Masy oraz opracowali technologię potrzebną do wytwarzania i manipulowania Polami Masy. To właśnie na ich osiągnięciach opiera się technologia większości ras galaktyki.

 

 

Raknii

 

73902724147129653981.png

 

Raknii to wymarła owadopodobna rasa zamieszkująca przestrzeń Rady dwa tysiące lat przed akcją gier. Jako wysoce agresywny i inteligentny gatunek dążyły do ekspansji oraz obrony swoich dotychczasowych terytoriów.

 

 

Miażdżypaszcze

 

94067902973810239048.png

 

Miażdżypaszcze to żyjące pod ziemią drapieżniki, których egzystencja upływa na jedzeniu lub poszukiwaniu pożywienia. Rozmnażają się poprzez niezwykle odporne na otoczenie zarodniki, które mogą pozostawać w uśpieniu przez tysiąclecia. W rezultacie, zarodniki paszcz pojawiają się na wielu światach, rozniesione przez poprzednie pokolenia kosmicznych podróżników.

Ciało miażdżypaszczy nigdy nie wychodzi na powierzchnię. Podczas ataków spod ziemi wystają tylko głowa i macki. Poza bezpośrednim atakiem, paszcze potrafią również emitować toksyny jak i potężne fale dźwiękowe.

Przymierze po raz pierwszy napotkało miażdżypaszcze na kolonii Akuze w 2177 roku. Po tym, jak utracono łączność z ekipą pionierów, wysłano oddział marines. Żołnierze zostali tam zaatakowani przez wygłodniałe potwory. Niemal wszyscy zginęli. Siły Przymierza zalecają zastosowanie ciężkiego sprzętu do walki z miażdżypaszczami.

 

 

Varreny

 

30695713277359898071.png

 

Varreny to bestie z rodzimej planety krogan Tuchanki i tak jak większość tamtejszych form życia są niebiezpieczne. Dzięki wyjątkowej wytrzymałości na ekstremalnie wysokie i niskie temp. Zaaklimatyzowały się na wielu planetach ,gdzie zostały przywiezione przez krogan. Vareny wytrzymują wiele dni bez jedzenia. Są wszystkożerne. Na tuchance rywalizowały o pożywienie z kroganami. Same nastawienie krogan jest dwojakie, albo walczą z nimi o terytorium, albo uznają ich za cennych towarzyszy. Po dziś dzień, kroganie hodują varreny na czas wojny.

 

 

Zombie

 

84738745344732758376.jpg

 

Zombie ? stwory wykorzystywane przez Zbieraczy, Żniwiarzy i gethy. Zombie to przedstawiciele różnych gatunków, którzy po nabiciu na mechaniczne kolce, tzw. smocze zęby, zamieniają się w bezmyślne istoty. Nie jest ważne, czy w momencie nabicia na smoczy ząb ofiara żyje ? nabite ciało zostaje wysuszone poprzez usunięcie z niego wszelkich minerałów i płynów, następnie zaś wszczepiane są nanocybernetyczne ulepszenia, które podporządkowują zombies swoim panom.

 

 

 

7. Postacie, jakie napotkamy

 

 

Komandor Shepard

 

31225812961032652663.png

 

Komandor podporucznik Shepard jest ludzkim protagonistą gier serii Mass Effect. Płeć, wygląd, umiejętności i historię można dostosować według uznania, dzięki czemu mają one pewien wpływ na przebieg gry. Można wybrać również imię, jednakże nigdy nie zostaje ono użyte w grze. Domyślna postać to urodzony na Ziemi żołnierz, który przetrwał pozornie przegraną walkę. Domyślne imię to John lub Jane, w zależności od płci.

Urodził się 11 kwietnia 2154 r., jest absolwentem programu sił specjalnych N7 (numer: 5923-AC-2826). Początkowo został przydzielony na SSV Normandię w charakterze oficera wykonawczego. Niedługo później został pierwszym ludzkim Widmem.

 

 

Ashley Williams

 

90013015167668619841.png

 

Ashley Madeline Williams jest ludzkim żołnierzem, służącym w wojskach Przymierza jako dowódca Drugiej Dywizji Frontowej na Eden Prime, po ataku gethów służąca pod Komandorem Shepardem. Grając postacią męską, można nawiązać z nią romans.

 

 

Garrus Vakarian

 

65997774039988746591.png

 

Garrus Vakarian jest turianinem, dawniej z Wydziału Śledczego SOC. Tak jak większość turian, Garrus odbył szkolenie w wieku 15 lat, ale później poszedł w ślady ojca, stając się oficerem SOC. Był odpowiedzialny za śledztwo w sprawie Sarena Arteriusa, najlepszego Widma Rady. Choć Garrusowi powiedziano, że śledztwo się skończyło, ten postanowił się sprzeciwić Egzekutorowi i kontynuować dalej na własną rękę. Ostatecznie Garrus dołączył do zespołu Sheparda, by pomóc mu pokonać Sarena i gethy.

 

 

James Vega

 

82079933849932315306.png

 

James Vega jest żołnierzem Przymierza i jednym z członków drużyny w trzeciej części Mass Effect. Chociaż jest doświadczonym żołnierzem, jego słabą stroną jest polityka. Po śmierci matki wychowywany był przez wuja służącego w Przymierzu, za sprawą którego sam wstąpił do marines.

 

 

Kaidan Alenko

 

63525628010371437498.png

 

Kaidan Alenko jest ludzkim Strażnikiem i żołnierzem Przymierza. Podczas służby na pokładzie SSV Normandii był porucznikiem oraz początkowym członkiem oddziału Sheparda. Jest biotykiem, któremu wszczepiono kontrowersyjny neuroimplant L2, znany z wywoływania uszkodzeń neurologicznych. Kaidan postrzegany jest jako szczęściarz, ponieważ u niego implanty wywołują tylko migreny. Można nawiązać z nim romans zarówno grając postacią żeńską (w 1. i 3. części), jak i męską (wyłącznie w 3. części).

 

 

Liara T'Soni

 

19890920436629502333.png

 

Liara T'soni jest badaczką asari, która spędziła ostatnie 50 lat swojego życia studiując technologię i kulturę protean oraz badając ich wyginięcie. Urodziła się w 2077 roku i w czasie trwania akcji Mass Effect ma "tylko" 106 lat - wśród asari to niewiele więcej niż dziecko. Ma wiele spotrzeżeń co do protean i posiada wysoko rozwinięte moce biotyczne. Jest potencjalnym partnerem dla męskiej i żeńskiej wersji Sheparda.

 

 

Javik

 

79560137961474403728.png

 

Javik jest proteańskim oficerem i ostatnim przedstawicielem swojej rasy, oraz członkiem drużyny komandora Sheparda, który pojawi się w Mass Effect 3 po zakupieniu DLC From Ashes (Z Prochów).Osobnik ten był w zastoju przez ponad 50 000 lat na planecie Eden Prime. Zostaje odnaleziony przez Cerberusa. Ma on niezwykłą ,,moc'dzięki, której może dowiedzieć się wszystkiego o wszystkich i wszystkim w swoim otoczeniu. Mówi on, że ta ,,moc' jest u protean tak łatwa jak oddychanie.

 

 

Tali'Zorah vas Normandy

 

04332472455413775285.png

 

Tali'Zorah nar Rayya jest quarianką i członkiem drużyny Komandora Sheparda. Córką Rael'Zorah, członka Rady Adrmiralicji. Choć młoda, Tali jest technicznym geniuszem.

Podczas wydarzeń z pierwszej części gry jest ona na pielgrzymce, rytuale przejścia, aby udowodnić swoją wartość i przynieś coś wartościowego z powrotem dla swoich ludzi na pokład wędrownej floty. Na początku drugiej części po zakończeniu Pielgrzymki, Tali powierzono ważną misję badawczą dla Rady Admiralicji.

 

 

EDI

 

83155536761085220098.png

 

EDI jest sztuczną inteligencją o żeńskiej osobowości, zainstalowana na pokładzie Normandy SR-2 w rdzeniu SI (tuż za stacją medyczną). Jej głównym zadaniem jest kontrola uzbrojenia elektronicznego statku i systemów wojny cybernetycznej oraz zbieranie dla Człowieka Iluzji danych z pokładowych urządzeń monitorujących.

EDI w ME 3 może posiadać własne ciało co umożliwi jej towarzyszenie Shepardowi. Możliwość jej rekrutacji do drużyny Sheparda występuję po zaliczeniu misji Priorytet Palaven. EDI przejmuje ciało zabitego androida dr Evy.

 

 

David Anderson

 

86703229084086062907.png

 

Kapitan David Edward Anderson jest ludzkim bohaterem wojennym i oryginalnym kapitanem SSV Normandia. Urodził się w 2137 roku w Londynie lecz nie ma wyraźnego angielskiego akcentu. Anderson jest jednym najbardziej oznaczonym medalami w Przymierzu za swoje zasługi w oddziałach specjalnych i jako pierwszy ukończył program szkoleniowy N7 na stacji Arcturus. Brał udział w wojnie Pierwszego Kontaktu. Anderson gra ważniejsze role w nowalach takich jak Mass Effect: Objawienie, Mass Effect: Odwet i Mass Effect: Deception.

 

 

Greg Adams

 

01391788972823978970.png

 

Gregory Adams jest ludzkim inżynierem pokładowym w służbie floty Przymierza Systemów. Został starannie wyszkolny na Szefa Inżynierów na Normandii przez kapitana Andersona. Służył na większości typów okrętów wchodzacych w skład floty Przymierza. Przed służba na Normandi służył na SSV Tokio. Służy na Normandii w ME 1oraz ME 3.

 

 

Diana Allers

 

34286575160964163670.png

 

Diana Allers jest korespondentem wojennym Sieci Informacyjnej Przymierza, prowadzącą program Teatr bitwy. Pochodzi z Milgromu na Bekensteinie i uważa się za ?dziecko kolonii?. Shepard ? bez względu na płeć ? może nawiązać z nią romans.

 

 

Steven Cortez

 

10784749946117687258.png

 

Sierżant Steven Cortez to postać z Mass Effect 3. Jest pilotem Przymierza, na Normandii zajmujący się pilotowaniem i naprawą kodiaka.

 

 

Dr Karin Chakwas

 

57300130309757013110.png

 

Dr Karin Chakwas jest ludzkim lekarzem stacjonującym a SSV Normandii. Po zakończeniu nauki w akademii medycznej dołączyła do Floty Przymierza. Mimo rozczarowania ze służby, którą wyobrażała sobie jako spędzone na egotycznych podróżach, postanowiła pozostać na służbie i służyć Przymierzu. W czasie wielu lat swojej służby udzielała pomocy żołnierzom m.in. w trakcie wyzwolenia placówki na Shanxi, czy Skyllianskiego Blitzu. Dzięki dodatkowemu szkoleniu z anatomii obcych jest w stanie udzielać pomocy także innym rasom.

 

 

Admirał Hackett

 

85475197041385314241.png

 

Admirał Steven Hackett to odznaczony oficer Przymierza Systemów, obecnie oddelegowany na Stację Arkturus, znajdującą się po drugiej stronie przekaźnika Charona. W bitwie o Cytadelę dowodził Piątą Flotą. Po zwycięstwie awansowano go na szefa wojsk Przymierza.

 

 

Dr Chloe Michel

 

19951286994125239302.png

 

Chole Michel jest lekarzem Med Clinic znajdującej się na Górnym Okręgu Cytadeli. Jej rodzice byli również lekarzami w służbie Przymierza, zaś ona wybrał cywilną praktykę. Za nim zajęła się prywatną praktyką i otworzyła własną klinikę, pracowała w innej klinice z której została zwolniona za rozdawania za darmo leków. W klinice dr Michel możemy zakupić ulepszenia medyczne jak również medi-żel.

 

 

Jeff "Joker" Moreau

 

91288324491245257832.png

 

Porucznik Sił Powietrznych Jeff "Joker" Moreau jest pilotem SSV Normandii. Joker to doskonały pilot i jest do tego stopnia arogancki, że nie traci czasu na pokazywanie innym swoich umiejętności. Szybko zapewnia, że na swoje osiągnięcia i wyróżnienia zasłużył uczciwie, a nie otrzymał je z litości do swojej choroby.

 

 

Samantha Traynor

 

07973771476272040055.png

 

Samantha Traynor jest specjalistką ds. łączności, pełniącą w Mass Effect 3 podobną funkcję co Kelly Chambers w 2. części.

 

 

Człowiek Iluzja

 

17228356067176268311.png

 

Człowiek Iluzja to nieuchwytny, tajemniczy i dobrze poinformowany przywódca organizacji Cerberus. Ma krótko ostrzyżone srebrno-szare włosy oraz stalowo-niebieskie oczy, które wydają się być protezami. Prawdziwe imię oraz życie Człowieka Iluzji przed założeniem Cerberusa zostały dawno zapomniane. Przez lata Człowiek Iluzja używa Cerberusa i jego ogromnej sieci kontaktów, aby osiągnąć swój cel - wzniesienie ludzkości ponad inne rasy. Przedstawia on najlepsze i najgorsze ludzkie cechy, jakie może mieć jeden człowiek.

 

 

Kai Leng

 

36849549499159483649.png

 

Kai Leng to były żołnierz N7. Do przymierza zaciągnął się w wieku 16 lat, 14 listopada 2172 roku. Znany z ksenofobicznej postawy. Urodzony na Ziemi, z cechami, wśród których wyróżniają się chińsko-rosyjskie korzenie.

Męstwo Lenga na polu walki i ksenofobiczny charakter zwróciły uwagę Człowieka Iluzji, a Cerberus pomógł Lengowi wyzwolić się z więzienia. Człowiek Iluzja używał Lenga jako swego najlepszego agenta od mokrej roboty i zabójcy przez ponad dziesięć lat, darząc uznaniem jego umiejętności- był nie tylko bezwzględny, ale też dyskretny i metodyczny. Leng stał się jednym z najbardziej zaufanych agentów Człowieka Iluzji, pracując jako infiltrator i zabójca. Jego cybernetyczne modyfikacje wydają się zawierać implanty klasy Duch Cerberusa.

 

 

 

8. Normandia SR-2

 

 

30137153483926385470.png

 

 

Normandia SR-2 to statek kosmiczny, który pojawia się w kontynuacji Mass Effect, jako następca SR-1. Po przywróceniu Komandora Sheparda do życia, w wyniku decyzji Człowieka Iluzji organizacja Cerberus buduje z własnych funduszy wersję SR-2, która ma być wsparciem dla Sheparda i jego załogi w misji powstrzymania Zbieraczy przed niszczeniem ludzkich kolonii w całej galaktyce. Statek staje się kwaterą główną komórki operacyjnej Łazarz.

Statek jest bardzo podobny do SSV Normandia SR-1, a rozmieszczenie jego pokładów i pomieszczeń bazuje na analogicznym schemacie. Mimo to Normandia SR-2 ma kilka istotnych różnic w porównaniu do oryginału. Jednym z najbardziej rzucających się w oczy jest rozmiar - nowa Normandia jest prawie dwa razy większa. Cerberus zadbał również o poprawienie komfortu dla członków załogi, przez zastosowanie cywilnych rozmwiązań akomodacyjnych wysokiej klasy (takich jak skórzane fotele i nowocześnuie wyposażona kuchnia z obsługą). Mimo tych zmian model SR-2 również posiada charakter szybkiej jednostki zwiadowczo-szpiegowskiej. Jednak z powodu zwiększonych gabarytów nowa Normandia nie posiada możliwości lądowania na każdej planecie i załoga musi korzystać z promu UT-47 Kodiak, znajdującego się na wyposażeniu statku.

 

 

 

9. Ulepszanie Broni

 

W Mass Effect 3 powraca znana dobrze z pierwszej części możliwość modyfikacji uzbrojenia. Nie mamy tu do czynienia z identycznym systemem lecz jego zmodyfikowaną i bardziej atrakcyjną wersją. Każda broń posiada dwa miejsca w których możemy umieścić modyfikację - tym razem nie wpływają one tylko na statystyki broni, ale także na jej wygląd, a nawet dodają dodatkowe akcesoria jak celowniki optyczne czy bagnety.

 

Modyfikacje zdobywamy znajdując je podczas wykonywania misji lub kupując w sklepach. Każda z nich występuje w pięciu coraz to skuteczniejszych wersjach. Ich wymiana nie jest możliwa w każdej chwili, aby zmodyfikować broń musimy skorzystać z jednego z warsztatów na które napotykamy się podczas wykonywanych przez nas misji, jeden także znajduje się na pokładzie statku komandora Sheparda - Normandii.

 

Kilka Screen'ów pokazujących ulepszanie poszczególnych broni.

 

 

 

33975976195704419591.jpg

58495841497577560354.jpg

 

 

11290420204751893297.jpg

64007615839412573851.jpg

 

 

33917761660145894309.jpg

33735399341752065036.jpg

 

 

57004440696560416772.jpg

62600291447365064148.jpg

 

 

41627942967920149725.jpg

87682537501867596050.jpg

 

 

 

 

 

10. Drzewko umiejętności

 

W Mass Effect 3 drzewko rozwoju mocy zostało znacznie rozbudowane. Gracze będą mogli rozwijać każdą moc w sposób odpowiadający ich stylowi gry. Poza dodawaniem punktów, każdą moc będzie można rozwijać w jednym z wybranych kierunków.

 

Moce podstawowe

 

Każda grywalna klasa posiada dostęp do następujących mocy:

  • Pierwsza Pomoc - pozwala za pomocą medi-żelu postawić na nogi upadłych towarzyszy i przywraca część zdrowia Sheparda.
  • Sprawność - zwiększa zdrowie, tarcze i obrażenia zadawane w walce wręcz.
  • Pasywna moc - zwiększająca liczbę punktów reputacji i wpływająca na inne, związane z daną klasą, moce.
  • 6 aktywnych mocy.

Kilka słów opowiem o drzewku umiejętności, na screenie będzie pokazana klasa Inżyniera którym grałem =] Do pierwszych trzech poziomów danej umiejętności ulepszamy bez wyboru. Na pierwszy poziom potrzebujemy 1 pkt umiejętności, na drugi poziom 2 itd.. aż do ostatniego na który potrzebujemy 6 punktów. Na 4 poziomie umiejętności już mamy do wyboru między dwoma właściwościami skilla. I tak jest z ostatnimi trzema poziomami.

 

 

61451791736934173643.png

 

 

Tak dla ciekawskich lub nie, pokaże też screen'a z rozwiniętą umiejętnością do końca ,)

 

 

92472295033398516070.png

 

 

 

 

11. Parę słów o wyposażeniu

 

Jak pewnie większość zauważyło w drugiej części gry, każda klasa miała wyznaczony ekwipunek i z pewnym czasem gry można było zdobyć wybraną przez nas broń. w Trzeciej części twórcy pomyśleli inaczej. Teraz gracz może założyć wszystkie rodzaje broni, lecz każda broń ma swoją wagę i im cięższa broń, tym nasze umiejętności będą się dłużej ładować. Max można mieć +200% szybkości ładowania umiejętności oraz tyle samo na minusie. Zazwyczaj największą wagę mają Snajperki (szczególnie Oszczep i Wdowa), natomiast najmniejsze mają pistolety maszynowe oraz pistolety (z wyjątkiem Projektora Błyskawic oraz Skorpiona). Także z pośród strzelb są dwie takie, które też sporo ważą (Wyrzutnia Kolców Graal oraz Strzelba Plazmowa Gethów)

 

 

80219483077816247869.png

 

85277683972085990640.png

 

95313899989339485625.png

 

95313899989339485625.png

 

19931102339000632741.png

 

 

 

 

12. Kilka Screen'ów z gry

 

83545897053951578837.jpg

 

07766418543120076245.jpg

 

63913974546672438473.jpg

 

04681671534911970492.jpg

 

16120500425354568499.png

 

63478627235065338359.png

 

 

I wkońcu koniec.. :) Żeby nie było, oprawkę wizualną wykonałem sam. Pierwsze cztery screeny z ostatniego punktu zaczerpnąłem z gry-online.pl, dwa ostatnie sam zrobiłem. Zdjęcie postaci oraz ras z internetu. Screeny z wyposażenia / umiejętności i drogi mlecznej - moje. Informacje zaczerpnąłem z:

 

pl.masseffect.wikia.com

masseffect.eu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pani Kasia

Okej, akceptuje. Dopiero potem sprawdzimy, czy tekst pisany przez Ciebie, czy zrippowany.

 

To się oczywiście tyczy wszystkich ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
Okienko zamknie się za 5 sekund...