Skocz do zawartości

[Info]Dziennik "Wy pytacie, my odpowiadamy"


Upadly

Rekomendowane odpowiedzi

Dziennik "Wy pytacie - My odpowiadamy' ed.11

 

Kiedy nastąpią zapowiadane zmiany w uszkodzeniach pocisków HE?

  • W aktualizacji 7.2 niektóre grupy pancerza będą absorbować 20% mniej uszkodzeń od pocisków H1E

Co zmieni się w mapach po wprowadzeniu nowego systemu fizyki?

  • Nowy system pozwoli wszystkim pojazdom poruszać się w zupełnie nowy sposób. Wszystkie mapy będą przerobione, aby żaden pojazd nie mógł utknąć bądź spaść. Czyli nie będziesz mógł wjechać w miejsca, z których nie będziesz mógł wyjechać.

Kiedy pojawi się nowa fizyka?

  • Wprowadzenie jej wymaga mnóstwa pracy. Po pierwsze należy przerobić wszystkie mapy. Fizykę wprowadzimy jak będzie prawidłowo działać na każdej z map. Obecnie jest testowana. Jednocześnie poprawiamy system z uwzględnieniem wyników z supertestu: Poprawiamy bugi i mechanikę. Według naszych prognoz nie będzie to szybciej niż 2 -3 kwartał tego roku.

Z nowa fizyką, co się stanie jak pojazd zadachuje spadając na przykład z mostu, czy zostanie automatycznie zniszczony? Czy może kolega mu pomóc obrócić się do normalnej pozycji?

  • Wstępnie nie planujemy by czołgi mogły się przewracać – zawsze będą mogły „wrócić na obie gąsienice”. Uważamy, że łatwiej będzie tak grać. Jednak, kiedy wprowadzimy fizykę na publiczny test, zawsze będziemy mogli to zmienić. Będziemy czekać na wasze opinie.

Aktualizacja 7.0 wprowadziła nowy system skarg. Jak to wam pomaga i jak praktyczne są wyniki?

  • System skarg pozwala zaraportować niewłaściwie zachowującego się gracza bez potrzeby kontaktowania się z suportem przez email czy portal. System jest dostępny w bitwie ( każdej poza treningową); jest częściowo dostępny w garażu. Skargi składa się wciskając CTRL i klikając prawym klawiszem myszy na imię gracza na ekranie bitwy. Można wybrać spośród różnych opcji w rozwijanym menu. Administratorzy sortują dzienne listy by znaleźć osoby sprawiające największe problemy i ukarać je na początku. Potem sprawdzają zasadność skargi. W rezultacie tych działań gracze sprawiający problemy są karani ( zwykle banem).

Wspominaliście wcześniej, że nowy matchmaker będzie wprowadzony w aktualizacji 7.2. Czy możecie podać więcej informacji?

  • Nowy matchmaker nie jest powiązany z aktualizacją 7.2. Obecnie testujemy cały system i poprawiamy matchmakera. Przewidujemy, że system będzie w pełni sprawny w czasie wprowadzania aktualizacji 7.2. Termin wciąż może jednak ulec zmianie.

Co się stało z amerykańskimi czołgami konstrukcji Christiego? Kiedy, jeśli w ogóle, będą wprowadzone do gry?

  • Te pojazdy nie pojawią się w grze jeszcze przez jakiś czas. Prawdopodobnie pod koniec roku albo jeszcze później.

Czy planujecie wprowadzić jakieś tropikalne mapy, wzorowane na obszarze Pacyfiku?

  • Cały czas ciężko pracujemy nad tworzeniem nowych, lepszych map. Jedna z nich, będzie stylizowana na wyspę na Pacyfiku, z wygasłym wulkanem, pięknymi wodospadami, piękną laguną i piaszczystymi plażami. Będzie sporo miejsc by schować swoje SPG, ukryć TDka i strzelać spomiędzy palm z innych pojazdów. Przybliżony czas jej wprowadzenia to trzeci kwartał tego roku

W jaki sposób premium Jagdtiger będzie się różnił od zwykłego?

  • Jedyne specjalne elementy to premium działo i nazwa.

Jakie unikalne cechy będą posiadać francuskie SPG i TD?

  • Porównując je do innych nacji, francuskie pojazdy będą funkcjonować na podobnych zasadach: strzelaj i niszcz.. Jednakże topowe SPG będą posiadać wielopociskowy mechanizm ładujący.

Czy możecie wyjaśnić nam coś więcej o wbudowanym treningu dla początkujących?

  • Trening będzie dotyczył bazowych funkcji garażu: wybieranie pojazdu, trenowanie załogi, badanie pojazdów. Będzie dostępny tylko dla nowych kont zarejestrowanych po wprowadzeniu aktualizacji 7.2

Czemu przerabiacie niemieckie kamuflaże?

  • Gracze zwrócili uwagę na historyczne nieścisłości i nieprawidłowości w odwzorowaniu kolorów i wzorów. Musieliśmy przerobić je by było bardziej realistyczne.

Czy zdecydowaliście się wprowadzić loga klanowe w aktualizacji 7.2?

  • Loga nie zostały jeszcze zaaprobowane. Są duże szanse, że będą.

Czy możecie wyjaśnić jak będzie wyglądać naprawianie modułów/leczenie załogi pojedynczym kliknięciem?

  • Jeśli zepsuty jest pojedynczy moduł/jeden nieprzytomny członek załogi, wtedy włączenie apteczki/zestawu naprawczego użyje go bez potrzeby wybierania modułu w dodatkowym menu

Typ 62 został ogłoszony na chińskim serwerze, jako następny chiński czołg. Czy trafi na wszystkie serwery czy zostanie tylko na chińskim?

  • Czołg lekki tieru VII Typ 62 zostanie na pewno wprowadzony na serwer chiński. Co do innych serwerów, wciąż się nad tym zastanawiamy.

Czy możecie zdradzić wstępne plany, co do pojazdów pojawiających się w 7.3?

  • 7.3 wprowadzi zmiany w sowieckich ciężkich czołgach. KW zostanie podzielony na KW-1 i KW-2. Zostaną wprowadzone T-150, KW-4 i ST-1. IS-4 będzie przeniesiony na tier X i JS-8 (T-10) zajmie jego miejsce na tierze IX)

Co stanie się z T34 po wprowadzeniu 7.2?

  • Jak już pewnie wiecie T34 zostanie zastąpiony przez M103 i stanie się czołgiem premium. Gracze będą mogli zakupić go w sklepie w grze jak każdy inny czołg premium. Jednocześnie zostanie przeniesiony na tier VIII. Wciąż pracujemy na balansem. Nowe amerykańskie czołgi są również balansowane. Jest duże prawdopodobieństwo, że będą miały zbliżone możliwości bojowe jak ich poprzednicy T30 i T34

Jakie były powody usunięcia niemieckiego Hochtkissa i B2 ze sklepu?

  • Głównym powodem jest wprowadzenie francuskiego drzewka. Oryginalnie PzKpfw 38H735(f) i PzKpfw B2 740(f) były francuskie i umieszczono je na niemieckim drzewku, jako czołgi zdobyczne. Teraz gracze mogą łatwo zdobyć te pojazdy z drzewka francuskiego

Czy Niszczyciel Czołgów bazowany na E-100 będzie wyjątkowym TD, czy zbliżony do innych? Kiedy będziemy w stanie poznać jego statystyki? Wiem, że nie pojawi się aż do 7.3, ale jestem ciekawy.

  • Będzie się różnił od istniejących już TD, ale podstawowe założenia będą takie same jak w reszcie tego typu pojazdów. Niemiecka linia TD będzie zaktualizowana prawdopodobnie dopiero w drugim kwartale 2012, bliżej lata, gdyż niemieckie drzewko jest najbliższe ukończenia ze wszystkich obecnie dostępnych w grze. Przed nimi prawdopodobnie wypuścimy francuskie TD i SPG.

Czy macie plany wprowadzenia opcji balansowania, żeby było możliwe grać Oś kontra Alianci?

  • Mamy plan dodania trybu bitwy historycznej, które będą zawierać historycznie poprawne składy nacja przeciw nacji.

Czy/kiedy wprowadzicie opcje wyboru, na jakiej mapie chcemy grać? Jeśli tak czy to będzie opcja tylko dla użytkowników premium, oraz czy będą jakieś ograniczania?

  • Nie planujemy opcji wybierania map, które lubicie. Zamiast tego będziecie w stanie „zawetować” jedną mapę ( zostanie ona usunięta z map wybieranych dla was. Najprawdopodobniej będzie to dostępne dla wszystkich graczy, ale gracze premium ( bądź za złoto, wciąż to omawiamy) będą mieli możliwość wybrania większej ilości (1-2 mapy więcej)

Niektórzy gracze lubią grać ze wsparciem artylerii, a niektórzy jej nienawidzą, czy będzie możliwość wyboru czy chcemy grać z artylerią czy bez?

  • Nie.

-Czemu czasem gram na jednych mapach bardzo często, a na inne praktycznie nie trafiam? Czy to jest losowe, czy są inne czynniki wpływające na wybór map, jak typ pojazdu? (Na przykład mapy typu miejskiego dostajesz częściej na HT, niż na TD i SPG

  • To jest wybierane losowo, a nowo dodane mapy mają nieznacznie większą szansę na bycie wybranymi.

Odnośnie Wojen Klanów, co ma dla developerów największy priorytet?

  • Dopracowanie zamrażania czołgów i Mgła Wojny. Po tym – prawdopodobnie Dyplomacja.

Wspominaliście przeróbki interfejsu. Czy to dotyczy też zmian interfejsu bitwy?

  • Głównie spore zmiany w garażu, i nieznaczne poprawki w interfejsie bitwy. Możemy jednak zdradzić, że garaż będzie mocno przerobiony.

Mam trzy pytania:

- na przodzie czołgu, czołgiści często dospawywali dodatkowe płyty pancerne. Można znaleźć wiele zdjęć Panzer III i Panzer IV z takimi zmianami. Czy planujecie dodać coś takiego, jako dodatkowe wyposażenie?

- czy dodacie więcej elementów customizacji poza kamuflażami?

- czy dodacie więcej zniszczalnych obiektów, i więcej „wojennych” elementów (np. okopy)?

  • Wszystko to mamy w planach, ale nie na najbliższą przyszłość. Co do customizacji, będziecie mogli dodać rysy na czołgach, błoto, zmienić miejsca mocowania wyposażenia jak łopaty czy kilofy, i wiele innych. Również planujemy dodać więcej elementów do naszych map. Zniszczalne obiekty pojawią się nieco wcześniej, wraz z nową fizyką.

Co się stanie z kamuflażem, który kupiłem na T30, gdy wprowadzicie T110?

  • Kamuflaż pozostanie na T30.

Czy są jakieś plany znerfienia E-75? Na chwile obecną według mnie jest zbyt potężny.

  • Niczego takiego nie planujemy

Czy rozważaliście wprowadzenie czołgów z miotaczami ognia i artylerii rakietowej?

  • Czołgi z miotaczami ognia zbyt obciążały obecne wersje klienta i engine’u, więc zdecydowaliśmy się ich nie wprowadzać. Artyleria Rakietowa jest rozważana, jako jedna z możliwych „Commander consumables” podczas wojen klanów ( atak artyleryjski odpalany z poza mapy)

Jak długo (po zniszczeniu) czołg lekki dostaje dodatkowe kredyty i Xp za podświetlanie przeciwników?

  • Przez 10 sekund, jeśli przeciwnik po zniknięciu był trafiony, bądź wykryty przez inny czołg.

Dziennik "Wy pytacie - My odpowiadamy' ed.10

Zebraliśmy najczęściej zadawane pytania i przekazaliśmy je developerom. Poniżej można znaleźć odpowiedzi, na które czekaliście.

 

Czy pozwolicie graczom wybierać mapy z listy przed bitwą w trybie standardowym?

  • W chwili obecnej gracze mogą wybierać mapy tylko w trybie treningu. Bitwa losowa jest właśnie taka: losowa mapa, losowi ludzie, losowe czołgi.

Aktualizacja 7.2 wniesie około 20 nowych umiejętności i kwalifikacji. Obecnie mam 100% we wszystkich trzech dostępnych umiejętnościach, czy będę w stanie dodać czwartą i kolejne?

  • Jak było wspomniane Aktualizacja 7.2 wniesie nowe umiejętności i kwalifikacje. Obecnie zamykamy listę, ale dostaniecie około 20 nowych umiejętności. Oczywiście będziecie mogli wyszkolić wasze załogi w czwartej, i kolejnych umiejętnościach, jeśli tylko zechcecie.

Obecnie możemy odtworzyć bitwę tylko z naszego punktu widzenia. Czy będzie możliwe przełączenie widoku na innego gracza podczas oglądania powtórek?

  • Oglądanie gry innych graczy, szczególnie, gdy są oni bardzo dobrzy jest sposobem na poprawę swoich umiejętności. Pracujemy nad wprowadzeniem metod nagrywania bitew z płynną kamerą, cofaniem i innymi interesującymi funkcjami. Wciąż jednak pozostaje do rozwiązania kilka kwestii technicznych.

Jak działa sortowanie map w bitwie standardowej i czy planujecie jakieś zmiany? Mam wrażenie, że utknąłem na kilku z nich.

  • Na mapie jest 30 graczy, i jest technicznie niemożliwe by wybrać mapę, na której żaden z nich nie grał w ostatnim czasie. Jedynym rozwiązaniem jest grać więcej.

Czy będą jakieś poważne nagrody za wygrywanie medali?

  • Nie będziemy wprowadzać żadnych nagród za zdobywanie medali. W przeciwnym wypadku gra zamieniłaby się w polowanie na medale.

Często gram w trybie kompani, i chciałbym móc sprawdzić moje statystyki osobno dla kompani i bitwy standardowej.

  • Rzeczywiście planujemy, przerobić statystyki na wygodniejsze. Jeśli grasz w trybie kompani będziesz w stanie zobaczyć swoje statystyki w tym trybie oddzielnie.

Kiedy i w jakiś sposób wprowadzicie super-pluton?

  • Porzuciliśmy ten pomysł, gdyż mogło to popsuć balans gry.

Jak statystycznie sprawuje się IS-7? Czy wybija się do przodu? Jeśli tak, czy będziecie ulepszać działo na E-100?

  • IS-7 nie wyróżnia się statystycznie, i nie mamy zamiaru modyfikować uszkodzeń i penetracji dla działa na E-100

Gdzie będzie miejsce na Shermana Firefly?

  • Sherman Firefly znajdzie należne mu miejsce na odkrywalnym drzewku brytyjskich czołgów.

Czy wprowadzicie medale za następujące osiągnięcia:

- za odkrycie wszystkich pojazdów danej nacji;

- za pełne zbadanie ( osiągnięcie statusu „elite”) dla wszystkich pojazdów danej nacji

- za zbadanie wszystkich pojazdów wszystkich nacji

  • Zbadanie wszystkich pojazdów nawet jednej nacji jest nie lada osiągnięciem, jednakże nie planujemy wprowadzać żadnego z powyższych medali.

Co pojawi się wcześniej: Francuskie SPG, czy druga linia niemieckich bądź sowieckich TD?

  • Francuskie Niszczyciele czołgów i artyleria pojawią się w grze przed dodatkowymi liniami niemieckich i sowieckich czołgów. Francuscy przybysze pojawia się w drugim kwartale 2012 roku.

Kiedy, jeśli w ogóle, zobaczymy nowe skróty klawiaturowe, np. „Wycofać się”, ”Dobra Robota”, „Potrzebuje osłony”, itd.

  • System skrótów i rozkazów będzie przerobiony i nowe komendy zostaną dodane. Sam system też się zmieni. Będzie wprowadzony system kołowego menu znanego z gier FPS

Czy planujecie zmiany cen amunicji, gdyż wraz z wprowadzeniem nowego systemu pancerza, potrzeba więcej pocisków na bitwę niż wcześniej?

  • Nowy system pancerza uczynił pancerz bardziej realistycznym, jednakże średnie uszkodzenia zadawane bezpośrednim trafieniem nie zmieniły się. Stąd nie powinniście zużywać więcej pocisków na bitwę.

Czy będziemy w stanie zmieniać ustawienia listy drużyn np. przezroczystość i pozycję na ekranie?

  • Składy drużyn i ekran wywoływany klawiszem ‘Tab’ zostaną przerobione w aktualizacji 7.2. Jednakże nie będzie możliwości zmiany ustawień przezroczystości czy pozycji.

Czy rozważacie zmiany czołgów T-127 i Valentine teraz, gdy francuskie nisko -tierowe maszyny wkroczyły na scenę?

  • Nisko tierowe, doskonale opancerzone francuskie czołgi poważnie zmieniły grę. Jednakże nie planujemy zmian w istniejących czołgach, jak T-127 i Valentine. Możliwe, że gracze powinni przemyśleć dotychczasowe strategie i dostosować je do czołgów francuskich. Kiedy czołgi japońskie i brytyjskie wejdą do gry, to będzie zupełnie nowy świat, świat czołgów?

W poprzednich biuletynach stwierdziliście, że czas uczenia nowych umiejętności nie będzie zmniejszony. Czy planujecie dodać jakiś rodzaj materiałów eksploatacyjnych, które skracały by czas szkolenia załogi?

  • W chwili obecnej nic takiego nie planujemy.

Czy team developerski doszedł do porozumienia w sprawie sowieckich czołgów średnich?

  • Gałęź sowieckich czołgów średnich wymaga dopracowanie i rozszerzenia, ale na chwilę obecną koncentrujemy się na francuskich TD i SPG, czołgach japońskich i brytyjskich. Jak tylko każda główna nacja znajdzie się w grze, powrócimy do czołgów sowieckich.

Wspominaliście wcześniej, że będzie dodatkowa nisko tierowa mapa.

  • W aktualizacji 7.2 dojdą dwie nowe mapy. Jedna z nich uzupełni uznawane za nisko tierowe mapy: Malinovke, Himmelsdorf i Kopalnie.

Które drzewko pojawi się w grze wcześniej, brytyjskie czy japońskie?

  • Krążące po forum plotki i fanowskie źródła twierdzące, że Wielka Brytanie nie udostępnia koniecznych materiałów są nieprawdziwe. Czołgi brytyjskie pojawia się przed japońskimi.

Dziennik "Wy pytacie My odpowiadamy" ed. 9

 

Jak planujecie zmieniać pojazdy? Czy stanie się to za jednym razem, czy nacja po nacji w kolejnych updateach?

  • Będziemy zmieniać nacja po nacji w kolejnych updateach Zaczniemy od pojazdów amerykańskich a po nich zajmiemy się sowieckimi.

W 7.1 nie było nowych map, ilu możemy spodziewać się w następnej aktualizacji

  • W 7.1 wprowadzimy dwie nowe mapy.

Co z nowymi umiejętnościami i kwalifikacjami? Kiedy będzie je można wypróbować?

  • W chwili obecnej planujemy dodać nowe umiejętności i kwalifikacje w aktualizacji 7.2

Czy rozważacie zmniejszenie cen pojazdów i modułów na niższych tierach? W chwili obecnej szybciej zdobywa się doświadczenie niż kredyty.

  • Obserwujemy problem i dyskutujemy nad kilkoma zmianami.

Byłoby wspaniale dowiedzieć się czegoś więcej o nowych trybach rozgrywania bitew.

  • Pierwsze dwa z nowych trybów bitew są w fazie testów i poprawek. Będą wprowadzone w pierwszej połowie 2012 roku.

Czy rozważacie zwiększenie zarobków na artylerii?

  • Jeśli analiza statystyczna wykaże, że takie zmiany są konieczne, będziemy rozważać takie posunięcie.

Czy rozważaliście zwiększenie ilości zarabianych kredytów dla graczy grających w plutonach?

  • Na razie nie rozważaliśmy tego problemu.

Gdy przełączasz na tryb snajperski w momencie, gdy czołg znajduje się blisko ściany, okna, czy łuku, lufa ma tendencje do podrywania do góry. Czy to będzie naprawione?

  • Niestety to zachowanie jest niemożliwe do usunięcia.

W jednym z bloków informacyjnych Wargaming TV wspomniano o sowieckim czołgu ciężkim IS-6. Kiedy rzeczywiście zobaczymy ten pojazd?

  • IS-6 pojawi się na polach bitew w pierwszej połowie 2012 roku

Czy są plany zmiany systemu kamuflaży za złoto? Jeśli zakupie kilka kamuflaży będę mógł używać ich na zmianę?

  • W tym momencie możesz zakupić kamuflaż i jeśli zdecydujesz się o zmienić stary zostanie utracony. Nie planujemy żadnych zmian na chwile obecną.

Czy będziecie wprowadzać opcję domyślnego blokowania czatu od „przedwcześnie zeszłych” czołgistów? Często „porady i sugestie od „nieboszczyków” są irytujące, szczególnie w ogniu walki.

  • Nie mamy zamiaru wprowadzać opcji blokowania „martwych graczy” Jednakże jeśli osoby na czacie są nieprzyjemne bądź obraźliwe , proponujemy użycie wprowadzonego w aktualizacji 7.0 systemu skarg.

Kiedy wprowadzicie M103?

  • M103 zostanie wypuszczony na wolność w następnej aktualizacji. 7.2 jest planowana na pierwszy kwartał 2012.

Według waszych szacunków, do którego tiery można grać nie martwiąc się o kredyty? Pytanie dotyczy zarówno kont normalnych jak i premium.

  • Rozważmy sytuację, w której twój stosunek zwycięstw/porażek wynosi 50/50. W takiej sytuacji można wygodnie grać do tieru 6, bądź tieru 8 z premium. Należy pamiętać, że wraz ze wzrostem waszych umiejętności i wyższym stosunkiem zwycięstw wasze zarobki będą wzrastać

Czy macie zamiar dostroić system kar za teamkiling? Dokładniej czy będzie pełna rekompensata za naprawę uszkodzeń?

  • System wymaga przerobienia, ale nie wiemy jeszcze jak i kiedy.

Czy zrezygnowaliście z klaksonów?

  • Oczywiście, że nie. Klaksony powrócą po dopracowaniu i naprawieniu ich.

Czy możecie powiedzieć coś więcej o ekranach przeciwkumulacyjnych, szczególnie na IS -3?

Chcielibyśmy usłyszeć cos o nowym systemie fizyki. Jak blisko wprowadzenia jesteście?

  • Nowy system jest aktywnie testowany. Na razie dopasowujemy go bazując na wynikach z supertestu poprawiamy błędy i dopasowujemy mechanikę. Nie spodziewamy się by system został wprowadzony w najbliższym czasie. Po pierwsze wymaga to przerobienia wszystkich map. System będzie wprowadzony jak zacznie prawidłowo działać na każdej z map.

Czy druga linia niemieckich TDków zostanie wypuszczona razem z premium pojazdem- Sturm Tigerem?

  • Wprowadzenie Premium SPG Sturm Tiger nie jest powiązane z drugą linia niemieckich TD.

Czy będzie możliwa wymiana załóg pomiędzy nacjami?

  • Mimo, że w garażu można mieć czołgi wielu narodowości, nie można kazać francuskim czołgistom kierować niemieckiego czołgu. Ani sowieckiego czy amerykańskiego.

Dziennik “Wy pytacie – my odpowiadamy” ed. 8

Obecnie mamy folder Replays na materiały wideo. Czy jest szansa, że będziemy mieli podobny folder na screenshot’y?

W aktualizacji 7.0 otrzymacie folder Screenshots gdzie automatycznie będą przechowywane obrazy z gry po uprzednim wciśnięciu przycisku Print Screen (PrtScr).

 

Jaka oprócz prędkości jest różnica między IS-4 a IS-7?

Jest za wcześnie by o tym spekulować. Ten czołg nie został jeszcze dostrojony na tier 10. Najpierw trzeba przeprowadzić wiele testów.

 

Czy planujecie wprowadzenie NPCs (postacie niezależne) dla bitew treningowych?

Nie planujemy wprowadzania NPCs dla bitew treningowych.

 

Nowe tryby gry zostały zaplanowane na IV kwartał 2011. Co się stało? Dlaczego ich nie widzimy?

Musieliśmy zmienić termin ich wypuszczenia. Spodziewamy się, że nowe tryby pojawią się w pierwszej połowie 2012.

 

Czy są plany dodania nowych typów kamuflaży?

Istotnie mamy takie plany. Będziemy wprowadzali nowe typy kamuflaży stopniowo.

 

Czy powiększycie rozmiar klanowych emblematów na czołgach? Te obecne są ledwie czytelne i małe.

Popracujemy bardziej nad emblematami, lecz nie planujemy ich zwiększania. Nie ma wystarczająco dużo miejsca na czołgach na duże

insygnia.

 

Byłoby wspaniale dowiedzieć się, kiedy premium niszczyciel czołgów tieru VIII – Jagdtiger z działem 88mm PaK43/3 L/71 – pojawi się w grze?

Generalnie nie ujawniamy dat wprowadzenia pojazdów. Spodziewajcie się go we wczesnym 2012.

 

Czy zainstalowane moduły będą wyświetlały się na czołgach podczas bitwy?

W interfejsie garażu będzie można je zobaczyć, natomiast w bitwie nie będzie takiej możliwości.

 

Czy będzie możliwość zobaczenia punktów obrażeń przeciwnika?

Jeśli uszkodzisz przeciwnika, po bitwie masz możliwość zobaczenia tylko swoich punktów. Punkty obrażeń innych pozostaną dla Ciebie ukryte.

 

Czy będzie możliwość wysyłania wiadomości do graczy, którzy są off-line?

Najprawdopodobniej taka opcja będzie dostępna.

 

Czy Sturmtiger będzie klasyfikowany, jako artyleria czy niszczyciel czołgów?

Jako artyleria.

 

Czy planujecie zwiększenie ceny za Type 59?

Nie, nie jest to planowane.

 

Czy macie już, co najmniej przybliżone drzewko pojazdów japońskich?

Bardzo przybliżone, ale tak mamy takie.

 

Z tego, co wiem w pojazdach francuskich jest mniejsza załoga (np topowe czołgi średnie mają tylko 3 ludzi w środku) w porównaniu do innych nacji. Czy wpłynie to na wydajność pojazdu po wprowadzeniu nowych umiejętności załóg?

Tak, będzie to jedna ze słabych stron pojazdów francuskich.

 

Dlaczego ograniczyliście tier artylerii w tierowanych kompaniach czołgów?

Artyleria ma więcej limitów w porównaniu z linią czołgów ciężkich ze względu na największa siłę ognia w swoim tierze.

 

Czy do drzewka USA dojdą jeszcze lekkie czołgi?

Prawdopodobnie. Przynajmniej mamy do tego “kandydatów”

 

Czy rozważacie naprawienie błędów, gdy słyszy się komunikat np. "W dziesiątkę" a przeciwnikowi absolutnie nic się nie dzieje? Jest to strasznie denerwujące.

Tak, planujemy usprawnienie systemu powiadomień o trafieniu dla wszystkich lokalizacji.

 

Czy dostaniemy dodatkowe miejsce w garażu na FT-17(Ci którzy mają wszystkie miejsca zajęte)

Tak, będzie dodano nowe miejsce

 

To raczej pomysł niż pytanie, wprowadzenie czołgu M41 Walker Bulldog jako premium USA.

Mało prawdopodobne

 

Czy planujecie stworzyć mapy odpowiadającym miejscom ważnych bitew z okresu II WŚ? Np. Westerplatte, Normandia, Monte Casino?

Bardzo prawdopodobnie w przyszłości

 

Drodzy deweloperzy. Czy macie w planach dodanie któregoś z następujących typów kamuflaży:

  • Na specjale
  • Tych do rozdania
  • Rocznicowych
  • Jako nagrody

Mamy w planach dodać kamuflaże na Specjale, lecz będą one używane tylko przez Game Masterów. Możecie je nazwać jako kamuflaże eventowe

 

Czy są plany dodania rankingów graczy z najlepszymi osiągnięciami na danych pojazdach? Np TOP10 na IS-4.

Mamy w planach dodanie czegoś podobnego. Zostanie to ogłoszone później.

 

Proszę, wyjaśnijcie działanie nowych tracerów. W których wariantach jest możliwe ich dostrzeżenie (jasny zielony – obszar widoczności, czerwona strzałka – tracer, czerwone kółko – punkt z którego oddano strzał) ?

1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ponadto, czy dobrze zrozumiałem, że powinno się mieć punkt, z którego oddano strzał, aby dostrzec tracer?

I jeśli T1 widzi tracker z T3, to w takim przypadku na obrazku z T2 gracz nadal nie będzie widział trackera?

2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1) W sytuacji 1, 2

2)Tak, masz rację.

3)Znów masz rację.

 

Proszę powiedzcie mi następującą rzecz: Czołgi premium zgarniają więcej XP i kredytów czy tylko kredytów?

W obecnej wersji – tylko kredytów.

 

Co zrobicie z losowaniem MM nowych specjalnych oraz pudełkowych czołgów? Obecnie to wygląda strasznie.

Niestety x10 na kredytach i XP nie pomaga w testowaniu MM. Więc będzie to usprawnione później.

 

’Expert’ odznaczenie honorowe, które jest ciężkie do zdobycia. Ułatwilibyście nam życie gdybyście dodali w profilu gracza listę czołgów, które gracz zniszczył. Czy planujecie dodanie czegoś takiego?

Zostanie to zrobione ASAP.

 

Po zmianach w przypadku pocisków HE na serwerze testowym, Objekt 212 nie otrzymuje wystarczającej ilości kredytów przy używaniu pocisków za kredyty oraz tych premium. Czy planujecie zwiększenie jego przyrostu kredytów?

Jak często podkreślamy, zostały one dodane na serwer testowy w celu testów. Przyjrzymy się ich wpływowi na balans oraz zmianę charakterystyk. Lecz będą one dostępne dla wszystkich pojazdów/użytkowników a nie tylko dla wybranych.

 

Czy zostaną dodane pola minowe?

Nie prędko i tylko dla Wojen Klanowych.

 

Czy wraz z nową fizyką zostanie dodane niszczenie się całkowicie budynków?

Na 99% Nie. Niestety jesteśmy ograniczeni przez zasoby serwera. Lecz będą one bardziej zniszczalne niż teraz

 

Czy będą żeńskie załogi?

Tak planujemy to, lecz ma to niski priorytet.

 

Czy planowane są bitwy naród vs naród

Tak, nazywamy to “Bitwy Historyczne”. Można poszukać szerszych informacji na forum.

 

Odnośnie bitew historycznych, czy będzie to wyglądało tak, że bitwy z okresu 1936-1939 ( Hiszpania, Pacyfik itd) dla czołgów tieru 2-3 1940-1941 (Francja, Polska, Finlandia) dla czołgów tieru 4-5 Itd.

Nie, tylko historyczne czołgi będą mogły wziąć udział. Np. W bitwie na łuku Kurskim niemiecka strona będzie posiadała czołg średni tieru 7 Pantera, czołg ciężki tieru 7 Tygrys, niszczyciel czołgów tieru 8 Ferdynand, podczas gdy strona ZSRR tylko SU-152. KW-1S, T-34 (czołg średni tieru 5) oraz Churchill’a.

 

Jeśli mam dwóch ładowniczych w swoim pojeździe i jeden z nich zostanie ranny, jak bardzo obniża się prędkość ładowania?

Na 25% i nie ma różnicy który “oberwał”.

 

Maus był “Stalową ścianą” przez długi czas i tylko artyleria używająca pocisków HE mogła go zniszczyć. Czy zmiany (HE) oznaczają całkowity rebalans wszystkich pojazdów?

Nie będzie on całkowity.

 

Czy będzie możliwość oglądania replayów w kliencie gry?

Dodamy tą funkcję w nadchodzących aktualizacjach.

 

Zazwyczaj można odnaleźć różne odpowiedzi na te same problemy od Moderatorów oraz od Deweloperów. Jedni tłumaczą się balansem gry, inni dokładnością historyczną. Więc, w jakim kierunku podąża gra? Gry arkadowej czy symulatora?

W dokładne połączenie obu typów

 

W trybie bitew garażowych, czołgi mogą odrodzić się N razy podczas bitwy. Jeśli przeciwnik będzie w mojej bazie, jak mam się bezpiecznie odrodzić? Będę niezniszczalny przez kilka sekund?

Planowane jest dodanie pewnej ilości punktów odrodzenia. Które nastąpi w najbardziej bezpiecznym miejscu.

 

Dlaczego zegar kościelny na mapie Himmelsdorf pokazuje godzinę 14.35 podczas gdy ten na ulicy, na której toczą się walki pokazuje 10.10? Dowcip czy błąd?

Zegary to bardzo delikatne urządzenia i nie lubią bitwy, która rozgrywa się wokół nich :)

I odkąd bitwa może trwać długo, zegary mogły zatrzymać się w różnym momencie jakiś czas temu.

Dziennik “Wy pytacie – my odpowiadamy” ed. 7

 

 

-Czy poziom bitwy dla Type-59 będzie zwiększony?

Na razie nie planujemy zmian w tym chińskim czołgu.

 

-Czy będą zmiany w uzbrojeniu amerykańskich czołgów ciężkich?

Obecnie nie mamy zamiaru dodawać niczego specjalnego w zakresie uzbrojenia amerykańskich czołgów ciężkich.

 

-Gdzie dokładnie będzie możliwe umieszczanie insygni na pojazdach? Czy będzie to tylko flaga na wieży?

Każdy pojazd będzie posiadał specjalnie miejsca na insygnia i emblematy. Te miejsca będą różne dla każdego pojazdu.

 

-Czy można porównać zresetowanie umiejętności za złoto z trenowaniem załogi za złoto?

Zresetowanie umiejętności za złoto oraz trenowanie załogi za złoto będzie stosunkowo równej wartości.

 

-Na kilku mapach znajdują się spalone wraki czołgów, lecz nie jest możliwe przesunięcie ich jak tych “prawdziwych” Czy naprawicie to?

Jako że pracujemy nad ulepszeniami fizyki w grze, nowe funkcje będą możliwe po wprowadzeniu nowej fizyki.

 

-Co stanie się z kamuflażem zakupionym za złoto po wprowadzeniu wersji 7.0 gdy zostanie dodany kamuflaż adaptacyjny? Czy zakupiony wcześniej kamuflaż zmieni się na adaptacyjny czy też przewidywana jest na nie inna kategoria za inne ceny?

Kamuflaż adaptacyjny to sprzęt eksploatacyjny, który będzie należało kupić i użyć jak sprzęt eksploatacyjny. Po użyciu zaadoptuje jakikolwiek kamuflaż adekwatny do mapy pozwalający na bycie bardziej dyskretnym. Aczkolwiek nie wprowadzimy ich w wersji 7.1

 

-Czy będą indywidualne umiejętności dla każdej nacji? Czy wszystkie umiejętności będą dostępne wszystkim nacją?

Wszystkie umiejętności będą dostępne dla wszystkich nacji, bez preferencji i bez wyjątków.

 

-Czy w update 7.1 zostaną dodane inne czołgi oprócz francuskich?

Z całą pewnością. Jesteśmy zdeterminowani, aby rozwinąć i wprowadzić nowe drzewka czołgów.

 

-W jednym z przewodników wideo odnośnie ciężkich czołgów tieru 9-go wspomniano o tym, że MG z przodu VK4502 (P) zostanie usunięty. Czy będziecie coś z tym robić w następnym patch’u czy kiedy indziej? Moi przeciwnicy lubią strzelać w to MG i wychodzi im to lepiej przy każdej próbie .

Zostawimy MG tam gdzie jest. Spróbuj zastraszyć przeciwników jego wielkością. Może wtedy okażą Ci więcej szacunku

 

-Czy nowe umiejętności zostaną wprowadzone w wersji 7.1?

Nie, nowe umiejętności zostaną dodane w późniejszych wersjach po 7.1.

 

-Czy zdecydowaliście się już jaki czołg będzie poprzedzać IS-4 w tierze 9?

Myśleliśmy o tym. Będzie to czołg ciężki ST-1

 

-Jakie są przyczyny stopniowego wprowadzania pełnego drzewka czołgów francuskich? Dlaczego bez artylerii i niszczycieli?

Niestety, jest właściwe niemożliwe wprowadzenie natychmiast tak dużej ilości czołgów. Muszą najpierw być zbalansowane i przetestowane.

 

-Na serwerze testowym dostępny był tylko jeden klakson. Zostawicie tylko go w 7.0 czy dodacie jakieś nowe?

Możliwe że zrezygnujemy z klaksonów.

 

-Czy plany rozwinięcia niemieckich niszczycieli się zmieniły? Czy ujrzymy zaktualizowane drzewko czołgów do końca roku?

Istotnie, plany się zmieniły. Nowe niemieckie niszczyciele zostaną odsłonięte w 2012.

 

-Czy będzie możliwe do wyboru działo dla IS-4, podobne do tych z E-100 czy T30?

Nie, taka opcja nie będzie dostępna. Działo 152mm nie jest przeznaczone dla IS-4.

 

-Czy możecie podać szczegóły nowej fizyki w grze, szczególnie coś o wymaganiach połączenia internetowego?

Znajdą się w niej ulepszenia i dodatki lecz nie wpłynie to na serwery czy wymaganie innego połączenia internetowego.

 

-Poprzednio wspomnieliście, że planujecie nowe medale oraz osiągnięcia. Zdradźcie sekret, jakie one będą?

Nowe medale i osiągnięcia będą wspaniałe jak zwykle. Niektóre będą ze szczyptą humoru. Na przykład staniesz się “honorowym drwalem” za 10000 powalonych drzew.

 

-Czy przemyślicie charakterystyki KV-5 gdy pancerz w drzewku francuskim zostanie określony i znormalizowany?

W tym momencie nie mamy takich planów.

 

-Czy pojawiąsię losowe ligi zależne od statystyk użytkowników, tak by początkujący gracze mogli grać z początkującymi a doświadczeni gracze jednakowo z tymi hardcorowymi?

Jak inaczej początkujący gracze mają stać się prawdziwymi czołgistami? Tylko grając z tymi doświadczonymi i hardcorowymi weteranami bitew

 

-Czy pojawią się w 2012 czołgi Premium RBT-5 oraz Sturmtiger?

Sturmtiger z pewnością będzie. RBT-5 jest nadal rozmyślamy.

 

-Czy zmienicie taktyczne i techniczne charakterystyki T-50 oraz T-50-2?

Jak na razie nie ma planów na zmiany w tych czołgach.

 

-Czy będzie dodatkowe kryterium balansu zależnego od zamontowanych modułów i poziomu załogi?

Nie, nie będzie

 

- Czy pracujecie nad dalszym rozwojem map, w szczególności, jeśli chodzi o blokowaniu się o pewne płaskie elementy oraz elementy tła?

Stale pracujemy nad poślizgami i blokowaniem się.

 

-Gdy fizyka gry zostanie zupdatowana odliczane będą punkty obrażeń za kolizje z głazami, skałami, spalonymi wrakami?

Nie, próbowaliśmy tę opcję, lecz była ona zbyt ostra dla graczy.

 

-Wspaniale, że w końcu mamy technologie multiklasterową w 7.0 równie wspaniale brzmi wprowadzenie drzewka francuskiego przewidziane w wersji 7.1. Kiedy zaczniecie dodawać nowe tryby gry i w jakiej kolejności?

Zdecydowanie pokażemy nowe tryby. Spodziewajcie się pierwszych nowych trybów w pierwszym kwartale 2012.

 

-Ile siły penetracji pociski tracą po rykoszecie? Czy istnieją inne typy rykoszetów?

WoT ma tylko jeden typ rykoszetów. Pociski tracą 20% penetracji.

 

-Jakie nowe mapy zostaną dodane w wersji 7.1? Kiedy amerykańskie mapy zostaną wprowadzone?

Mapy “Campaign” i “Rhodes” pojawią się w 7.1. Pierwsze amerykańskie mapy zostaną dodane na początku 2012.

 

-Czy planujecie zwiększenie penetracji pancerzy lub zomontowanie dział większego kalibru w niszczycielach tieru 9-go?

Nie ma na razie takich planów.

 

-Czy jest ustalona data wprowadzenia francuskiej artylerii?

Ustaliliśmy, że wprowadzimy francuską artylerie w pierwszym kwartale 2012.

 

Dziennik “Wy pytacie – my odpowiadamy” ed. 6

Mam pytanie odnośnie umiejętności załogi: Np. każdy z moich czołgistów ma ich po 3 na 100%, i nie długo zostaną zresetowane. Czy będę mógł zmienić obecne umiejętności na nowe za darmo? Czy też będę musiał wytrenować załogę od początku?

W tym przypadku będziesz mógł zmienić wszystkie trzy umiejętności za darmo. Całe doświadczenie zdobyte przez czołgiste będzie zachowane i możliwe do przeznaczenia na nauczenie nowych umiejętności lub starych.

 

Czy Jagd. E100 będzię bardziej manewrowy i dynamiczniejszy niż Jagdtiger?

Ten pojazd nie został jeszcze zbalansowany i wyregulowany. Jest za wcześnie by mówić o jego charakterystykach.

 

Słyszałem, że bitwy garażowe będą trwały około godzinę. Jeśli wszystkie czołgi gracza zostaną zniszczone i nie będzie on posiadał żadnego więcej to, co taki gracz będzie robił? Siedział i czekał aż bitwa się zakończy?

Bazując na naszych szacunkach, czas jednej rundy potrwa od 30 do 40 minut. Jeśli wszystkie czołgi danych graczy będą w bitwie, taki gracz (który stracił wszystkie swoje czołgi) będzie musiał czekać do końca bitwy.

 

Czy wprowadzicie opcję na całkowite wyłączenie interfejsu w garażu lub w bitwie?

Prawdopodobnie. Obecnie wiele prac dotyczących interfejsu jest w fazie rozwojowej. Chcemy najpierw je skończyć zanim zabierzemy się za coś innego.

 

Francuskie i Amerykańskie czołgi tak jak Type 59, brały udział w walkach w państwach tropikalnych. Czy są jakieś plany na dodanie tego typu map?

Tak, część z nich znajduję się w fazie rozwoju. Prawdopodobnie niedługo pokażemy wam screenshot’y.

 

W drzewkach czołgów ogłoszonych w Maju, wszyscy spostrzegli drugą gałąź sowieckich średniaków. Dlaczego widać plany rozwojowe na brytyjskie i japońskie czołgi a nie ma nic o ww. odgałęzieniu drzewka sowieckich średniaków

Nadal mamy kilka pytań do przedyskutowania odnośnie tego odgałęzienia, dlatego informacje o tym nie zostały zawarte w oficjalnym planie. Jednak chcemy wprowadzić je w 2012.

 

Ogłosiliście, że dodacie nowy czołg Premium: IS-6 (Objekt 252). Jak cała linia (sowieckich czołgów ciężkich) zmieni się po jego wprowadzeniu?

Dodanie nowego czołgu Premium w żadnym wypadku nie wpłynie na główną linie.

 

W drzewku czołgów ogłoszonym pod koniec wiosny znalazły się linie czołgów tieru 2-4. Czy ich wprowadzenie nastanie razem z czołgami francuskimi aby uniknąć problemów z balansowaniem ze względu na dużą liczbę FY-17 w bitwach? (Moim zdaniem wielu z nas zacznie drzewko francuskie).

Nie, nie będą dodane żadne czołgi tieru 2-4 w aktualizacji z francuskimi czołgami

 

Obecnie w grze można dostrzec lukę w czołgach Premium pomiędzy tierem 2-5 a 8. Czy przewidujecie dodanie czołgów Premium tieru 6-7?

Tak, mamy takie plany. Nie podamy teraz żadnych detali, lecz zapewniamy, że “środkowa kategoria” będzie dodana.

 

Czy planujecie dodanie aukcji, które pozwoliłyby graczom, którzy odkryli czołg 10 tieru na sprzedanie go za kredyty lub nawet złoto tym, którzy nie osiągnęli go w drzewku rozwoju? Mogłoby to zostać docenione przez niektórych użytkowników.

Nie, nie ma planów na dodanie tego typu aukcji.

 

Czy włączycie jakieś informacje klanowe w statystykach gracza? Np. w jakich klanach był wcześniej, jak długo itp.

Na dzień dzisiejszy nie ma takich planów, lecz będziemy słuchać waszych opinii i próśb.

 

Czy są plany dodania artylerii Premium? Jeśli tak, które z nich będą dodane na początku?

Tak, mamy takie plany. Pierwszą z nich prawdopodobnie będzie 10.5cm leFH18 B2.

 

W aktualizacji 7.0 obiecaliście pojawienie się systemu multicluster. Wiem, że jest to najistotniejsze dla serwera rosyjskiego, lecz czy otrzymamy jakieś cluster’y dla serwera USA? Być może w Oceanii.

Jest wysoce prawdopodobne, że aktualizacja 7.0 wyjdzie razem z dodatkowym cluster’em dla serwera RU. Myślimy o podobnych rozwiązaniach dla Australii, Azji jak również Oceanii.

 

Czy w łatce 7.0 otrzymamy klaksony? To straszne! Czy czołg zostanie zdemaskowany po ich użyciu?

Zdemaskowanie po użyciu klaksonu nie zostanie dodane w 7.0. W tej że aktualizacji zostanie dodany tylko jeden – testowy typ klaksonu by zdobyć opinie na jego temat.

 

Obecny poziom tierów w bitwach kompanii to 90. Czy nie rozważaliście by podobnie jak w turniejowej dywizji „Absolutnej” zmienić limit do 150?

Maksymalny limit tierów dla bitew kompanii będzie równy dokładnie 150, więc ta sugestia już została wzięta pod uwagę.

 

Gdy dodacie system raportowania mający na celu wnoszenie skarg na graczy, nie obawiacie się, że posłuży on do bezpodstawnego oskarżania niewinnych członków?

Nie bójcie się, taka możliwość jest brana pod uwagę w systemie i będzie miała zabezpieczenie.

 

Gdy tylko dołącze do klanu, klanowy emblemat automatycznie pojawi się na moim czołgu?

Tak

 

Jak będzie działać zmiana umiejętności załogi, gdy wykorzystamy darmowe zmiany?

Gracze korzystający ze złota będą mieli możliwość skonwertowania obecnych umiejętności czołgistów na coś w rodzaju wolnego doświadczenia, które będzie można wykorzystać na inne umiejętności.

 

Jaki jest status średniaków oraz niszczycieli czołgów 10 tieru? Czy już zdecydowaliście się, jakie by to mogły być pojazdy? Jesteśmy tego bardzo ciekawi.

Bez komentarza. Moge tylko tyle powiedzieć i prosić was o cierpliwość oraz oczekiwanie na oficjalne ogłoszenie na naszej stronie.

 

Czy jesteście zadowoleni ze zmienonego systemu balansowania bitew? Jaki wpływ miał on na waszye statystyki? Czy jakiekolwiek inne zmiany będą jeszcze wprowadzane? Np limit artylerii na bitwe?

Obeznie analizujemy statystyki i zbieramy opinie. Bazując na tych czynnikach wyniesiemy wnioski i dokonamy potrzebnych zmian. Obecnie mamy ich zaplanowanych, co najmniej 11. Ponadto nie dodamy jakichkolwiek ścisłych limitów na ilość artylerii w bitwie, lecz podejmiemy odpowiednie kroki by rozsiać ją pomiędzy meczami i zapobiegniemy dołączaniu na jedno pole bitwy dużych ilości tych pojazdów.

 

Jak będzie działał system kamuflażu? Jaka będzie różnica między kamuflażem Premium a tym za kredyty? Czy będzie to ‘Płać-by-wygrać’? Jeśli tak, to odchodze z tej gry!

Kamuflaż to tylko zmiana barw pojazdu, jego wyglądu. Różnica między nimi a tzw “skórkami” jest taka, że kamuflaże będą widoczne dla innych graczy a nie tylko dla jednej osoby na jego własnym ekranie.

Kamuflaże będą dzieliły się na dwa typy – te kupione za kredyty, które będą działały określony czas (od 24 godzin do 30 dni) oraz te kupione za złoto, które będą na zawsze.

Kamuflaż adaptacyjny, typ kamuflażu, który zapewnia bonus do maskowania nie będzie zawarty w aktualizacji 7.0. Zostanie dodany później.

 

Czy przypadki strzałów bez uszkodzeń będą poddane zmianom? Są plotki, że dodacie przynajmniej obrazki modułów, które uległy uszkodzeniu?

Obecnie robimy kilka rzeczy w tym kierunku. Ponadto 95% strzałów za 0 dmg to krytyczne trafienia zawieszenia lub armaty.

 

Powiedzcie proszę coś o nowych umiejętnościach dla załóg. Jak będą one wyglądały? Jakieś informacje zostały zamieszczone na stronach fanów, lecz moim zdaniem wszyscy chcielibyśmy usłyszeć o tym z oficjalnego źródła.

Dodanych będzie łącznie 23 umiejętności, które będą pozdzielone między specjalizację załogi czołgu. Wszystkie one będą podzielone na dwa typy: ‘dodatkowe specjalizacje’, które będą dawały pewien bonus od początku szkolenia załogi, który nieco wzrośnie w trakcie całego postępu. Oraz ‘umiejętności’, które zaczną działać dopiero przy 100% wyszkoleniu załogi.

 

Model uszkodzeń wielu czołgów zmieni się w aktualizacji 7.0. Jak wpłynie to na pojazdy amerykańskie?

W taki sam sposób jak w innych pojazdach. Stary i uproszczony model ustąpi miejsca nowemu, bardziej dokładnemu. Lista pojazdów, które otrzymają taką zmianę będzie opublikowana później, zaraz przed Otwartym Testem.

 

Mniej więcej we wrześniu prędkość skrętu PZ IV zmniejszyła się. Czy możecie oficjalnie odpowiedzieć czy to nerf czy też bug? Oto klip wideo odnoszący się do sprawy:

Jest to bug, który będzie naprawiony w aktualizacji 7.0

Dziennik “Wy pytacie – my odpowiadamy” ed. 5

 

Mówi się, że zniszczone czołgi będą “zawieszone”na nieokreślony czas. Czy te same warunki dotyczą wszystkich pojazdów w grze czy też artyleria, niszczyciele, średniaki, lekkie i cięzkie czołgi będą posiadały różne czasy zawieszenia?

Czas zawieszenia będzie zmienny dla różnych tierów i typów czołgów. Tak więc, Czołgi cięższe oraz wysokich tierów będą miały dłuższy czas zawieszenia.

 

W jednym z wideo wywiadów, zostało powiedziane że Globalna mapa będzie jedna dla trzech projektów (WoT, WoP, WoB)! Jak stworzone będą mapy z powietrznymi prowincjami z WoWp oraz lądowymi prowincjami z WoT? Czy mapa stanie sie 3D czy też prowincje będą rozłożone na mapie? Czy będzie przejscie pomiędzy projektami z odzwierciedleniem tylko określonej prowincji na mapie?

Obecnie liczymy na to by każdy z trzech projektów posiadał własne Wojny Klanów, lecz będzie też pewne powiązanie i wpływ każdego z projektów na siebie. Obecnie omawiamy tego typu powiązanie. Jak wiecie, World of Battleships oraz World of Warplanes są nadal w fazie rozwojowej więc obecnie nie powinniśmy dawać wam niejasnych obietnic.

 

Czy zobaczymy osiągnięcia za uczestnictwo w Wojnach Klanów? (medale)

Oczywiście, że tak, ale niestety nie w tej chwili.

 

Czy kontrwywiad będzie dostępny podczas mgły wojny na mapie Globalnej? Ile będzie to kosztowało?

W przyszłości zamierzamy zmienić obecną funkcję wywiadu i dodać funkcje kontrwywiadu. Obie funkcje będą wymagały kupna specjalnych klanowych materiałów eksploatacyjnych: “Rezydent” dla wywiadu oraz „Kontrszpieg” dla kontrreakcji. By użyć tego drugiego jeden z liderów klanu (dowódca, zastępca dowódcy, dyplomata lub gubernator wojskowy) Będzie musiał wybrać jedną z podległych prowincji i kliknąć na specjalny przycisk w interfejsie.

Kontrszpieg zapewnia osłone w ciągu 72 razy, gdy następujące opcje są aktywne:

Szanse na sabotaż w danej prowincji sa zredukowane o 40%.

Jeśli wrogi Rezydent dołączy do klanu, nie może on wykryć liczby układów na terenie kontrwywiadu czy też widzieć czy jest to kwatera główna klanu. W ten sposób szpieg będzie widział chronioną prowincje jako pustą.

Kontrszpieg zmniejsza sprawność działania wszystkich wrogich Rezydentów w prowincji o 20%.Wyżej określone funkcje są rozważane i mogą się zmienić, tak jak ich ceny.

 

Czy przeprojektujecie interfejs i dodacie funkcje powiadomienia informującego członków klanu o bitwach?

Tak, taka funkcja będzie dodana w przyszlości.

 

Poprzednio wspomnieliscie o bitwach o super kwatery głowne na mapach tychże kwater. Kiedy zostanie to dodane, biorąc pod uwage to, że super kwatery są już zdobyte i kontrolowane w sposób, który uniemożliwia podejście do nich blizej?

Planujemy wprowadzenie unikalnych map dla super kwater głównych; Określone bitwy będą przeniesione na tego typu mapy, lecz nie zostanie to dodane w najblizszym czasie. Funkcja nie będzie zależna od statusu kwater głównych (zajęte/nie zajęte).

 

Jak I kiedy dyplomacja I sojusze będą dodane do Wojny Klanów?

Nie jesteśmy teraz w stanie podać przewidywanego czasu wprowadzenia tych funkcji; jedyne co możemy powiedzieć to to, że system ustawy i porozumienia dyplomatycznego jest w fazie realizacji. Jeśli chodzi o askpekt „jak” jest to wciąż rozpatrywane, cała funkcja jest nadal w fazie budowy, główny motywem jest umożliwienie klanom zawierania porozumień oraz tworzenie sojuszy. To drugie bedzie dawało oficjalny status oraz zaoferuje wiele dodatkowych korzyści dla członków

 

Czy na mapie globalnej zobaczymy mecze 30vs30?

Tryb 30vs30 wymaga specjalnych map, które obecnie są w fazie tworzenia. Zostaną dodane do Globalnej mapy po uprzednim dodaniu ich do trybu bitw randomowych (losowych).

 

Kiedy nowe mapy zostaną dodane do Globalnej mapy: Koło podbiegunowe, Linia Zygfryda, Redshire, Zatoka rybacka.

Zostaną dodane wraz z pojawieniem się nowego Portalu oraz z aktualizacją przepisów globalnej mapy. Z tego co wiemy obecnie,to kwestia dni.

 

Czy nadal tworzycie kilka Globalnych map?? Chciałbym zasugerować byście spróbowali na nich kilku trybów rozgrywki.

Obecnie zakończyliśmy ich wprowadzanie. Zostanie to zrealizowane gdy bedzie potrzebne.

 

Czy kiedykolwiek zrobicie „eventy” na Globalnej mapie ktore nie nawiązują do prime-time?

Na pewno beda “eventy” na Globalnej mapie, ale przesunęliśmy w harmonogramie ten pomysł na “lepsze czasy” gdyż teraz pracujemy nad innymi bardziej ważnymi opcjami.

 

Obecnie aktualizacje testowane są na europejskiej globalnej mapie. Czy możecie zdradzić nam rezultaty tych testów?

Aktualizacja została wprowadzona na północnoamerykańskiej globalnej mapie. Uwzględniając rezultaty pierwszego dnia, liczba klanow prawie się podwoiła gdyz było ich 72 gdzie poprzednio było tylko 46.

 

Czy planujecie zredukowanie czasu miedzy bitwami podczas desantu gdyz obecne 30 minut sprawia ze bitwa trwa do nocy?

Niestety, obecne ramy czasowe spowodowane są problemami technicznymi i na razie nie mogą być skrócone.

 

Prosze powiedzcie nam o opcji przygotowywanej dla dowódców klanu.

Dowódcy wchodzacy do bitwy w specjalnych pojazdach dowodzenia uzyskują dostep do panelu dowódcy, element interfejsu znacznie upraszcza kontrole nad kompanią czołgów (dywizje kompanii dzieli na plutony by ustalic zadania dla danego plutonu, obrazowo pokazuje zadanie na mini mapie oraz mapie bitwy, podczas gdy tryb kamery dowódcy pozwala na oglądanie całej mapy bitwy). Inna funkcja jest możliwość użycia klanowych materiałów eksploatacyjnych: naloty powietrzne oraz ostrzał artyleryjski spoza mapy.

 

Byłoby wspaniale zobaczyć statystyki wrogiego klanu: liczbe rozegranych meczy na danej mapie, liczbe najlepszych graczy, pojazdow itp. Wiemy, że są tego typu dodatki stworzone przez graczy leczy czy dodacie taka sama rzecz do gry?

Tak, opisana opcja jest w planach.

 

Czy zamierzacie dodac bonusy za zajete prowincje, np. Specjalne medale lub sztandary?

Bez wątpienia stworzymy wiecej bonusów za posiadanie prowincji I beda one bardziej dogłębne niż tylko sztandary czy medale.

 

Czy będą nowe tryby bitew na globalnej mapie, takie jak te ogloszone dla bitew losowych?

Gdy nowe tryby bitew zostaną przetestowane w bitwach losowych, zostaną takze dodane do wojny klanow.

 

Co z koncepcja koczowniczych klanów? Odrzuciliscie ją?

Koncepcja koczowniczych klanów jest rozwążana. Nie jesteśmy w stanie podac daty jej wprowadzenia gdyz obecnie pracujemy nad innymi opcjami gry.

 

Słyszałem że zamierzacie stworzyć bliźniaczą globalną mapę dla małych klanów maksymalnie do tieru ósmego. Czy nadal jest to planowane?

Na razie odłożyliśmy ten pomysl ponieważ pracujemy nad innymi elementami gry.

 

Czy czas naprawy pojazdów na globalnej mapie bedzie zmieniał się z każdą aktualizacją czy też bedzie zbalansowany raz na zawsze?

Mamy nadzieje ze znajdziemy odpowiedni balans na superteście lub publicznym teście.

 

Czy gracze będą mogli osobiscie dodawać złoto do klanowego skarbca?

Realizacja tego elementu zależy od bezpieczeństwa kont graczy, jednakże zostanie on dodany gdy bedziemy absolutnie pewni co do bezpieczenstwa tychże kont.

 

Drodzy deweloperzy, obiecaliście zmiane pozycji dowódcy polowego na dowódce plutonu. Czy zmiana pozycji jest tak trudna?

Szczerze mówiąc, darowaliśmy sobie tą sprawę ze względu na natłok pracy, lecz postaramy się wprowadzić to w najbliższym czasie.

 

Czy mozecie dodac opcje dziennika aktywnosci wykonywanych w skarbcu by móc sprawdzić czynnosci wykonane ze złotem, (kto wysłał złoto, do kogo), które to będą chociażby widoczne dla najważniejszych osób w klanie (dowódcy, zastępcy dowódcy i skarbnika)?

Ten dodatek jest już w naszych planach.

 

Powiedzcie proszę, co stanie się po integracji globalnej mapy. Czy strefy czasowe będą pokrywac się z tymi prawdziwymi?

Obecnie strefy czasowe generalnie pokrywaja się z tymi prawdziwymi (z wyjatkiem Londynu, Reykjavik I Lizbony). Na przyklad, prime-time w Moskwie i Paryżu różni się o 2 godziny, co jest odzwierciedlone w realnej różnicy czasu, bez względu na zmiane czasu na standardowy.

To jest prawdopodobnie największy problem, z którym się spotkamy podczas tworzenia globalnej mapy gdyż europejskie miasta zmieniają czas sezonowo, podczas gdy Rosja I Białoruś odrzuciły tą zmiane. Jednakże, mamy juz kilka rozwiązań tego problemu wiec nie ma powodu do zmartwień.

 

Czy możecie nam proszę powiedzieć coś o pojazdach dowodzenia?: Czas wprowadzenia, detale itd?

Niestety teraz nie możemy dać żadnych detali odnośnie tego.

 

Czy możecie nam podać detale odnośnie sojuszy?

Sojusze będą składały się z klanów z podobnym system tworzenia. Tak, więc każdy lider klanu, posiadający minimum jedna prowincje na globalnej mapie może stworzyć sojusz tak jak każdy gracz może stworzyć klan. Inni liderzy klanów mogą dołączyć do sojuszu tak samo jak każdy gracz może dołączyć do klanu. Klany w sojuszu automatycznie wchodza w zakres panujących porozumien w sojuszu.Ponadto uzyskują dostęp do unikalnych możliwości. W istocie, sojusznicze klany mogą przesuwać swoje siły tylko przez sojusznicze terytorium. Planujemy również stworzenie klasyfikacji koalicji oraz jej statystyki.

 

Kiedy dodacie opcję rebelii w prowincjach?

Opcja ta zostanie dodana tak szybko jak tylko będzie zakończona.

 

Jakie są główne cechy najemników?

Każdy gracz bez klanu może zostać najemnikiem.

Wolontariusze sa wybierani na dany mecz losowo spośród zatrudnionych najemników.

Najemnik może brać udział w meczach w trzech przypadkach:

Gdy on/ona jest zatrudniony/a przez jeden z klanów

Gdy w prowincji wybucha rebelia

Gdy neutralna (nie atakowana) prowincja została zaatakowana

Najemnik może zostać zatrudniony przez oficera klanu tylko na uczestnictwo w powrzechnej bitwie (bitwa w celu ustalenia posiadacza prowincji, lecz nie na kontratak) wtedy gdy jest wiecej niz 15 żetonów w bitwie. Liczba najemników dostępnych do uczestnictwa zawiera różnicę między aktualnie dostepnymi żetonami i 15 tj w sumie, bitwa o prowincje może zawierać nie wiecej niz 15 graczy (wliczajac w to najemników)

 

Czy dodacie mape Koło podbiegunowe do globalnej mapy?

Jest to mozliwe po tym jak dodamy inne tereny.

 

Które z opcji globalnej mapy są obecnie rozwijane?

Teraz pracujemy nad systemami dyplomacji oraz sojuszu.

 

Czy będzie możliwość oddania prowincji sojusznikom bez rozgrywania bitwy?

Tak, taka opcja bedzie dodana do gry. Co więcej, klany będą mogły oddać dla wroga prowincję do wykupienia.

 

Do kiedy będziemy mogli grac w bête Wojny Klanów?

Beta Wojny Klanów będzie dostępna do czasu integracji globalnej mapy.

 

Jakies dodatkowe informacje o blokowaniu czolgów, jak np czas blokowania oraz jego zasady.

Dokładny czas blokowania będzie zastosowany do pojazdow zniszczonych w bitwie i będzie różnił się w zależności od tieru oraz klasy pojazdu.

 

Czy utworzycie ograniczenia tierów na globalna mapę tak jak w plutonach wraz z aktualizacją 7.0?

Nie, nigdy nie planowalismy ograniczen tierow na globalnej mapie gdyż kłóciłoby się to z naszymi planami rozwoju, co do niej. Chcemy stworzyć różnorodność gry w rożny sposób, inny niż proste ograniczenia.

 

Czy gracze z wszystkich regjonów gry będą mogli grać na pojedynczej globalnej mapie?

Tak, rozwijamy ten pomysł, lecz jego wprowadzenie wymaga mnóstwa pracy i nie jesteśmy w stanie podać terminu wyprowadzenia tego.

 

Czy zobaczymy globalną mapę calego świata?

Konsekwentnie rozszerzamy mapę i nadal będziemy to robić do czasu, w którym globalna mapa odzwierciedli cały świat. Czas wprowadzenia globalnej mapy zależy od wielu aspektów, zwlaszcza od liczby klanow grajacych na niej.

 

Czy zobaczymy olbrzymie mapy w Wojnie Klanów, stworzone specjalnie dla niej i większych o 2-3 razy od obecnych?

Juz pracujemy nad tworzeniem bardzo duzych map. Termin wprowadzenia na razie nie jest znany.

Dziennik “Wy pytacie – my odpowiadamy” ed. 4

 

 

 

Czy planują Państw wprowadzenie w opisie czołgu jakichś dokładniejszych informacji na temat pancerza, a nie jak obecnie jet podane ile mm ma pancerz w najgrubszym miejscu?

W tej chwili nie planujemy

 

Odnośnie nowej fizyki czy ona będzie wyglądać w takiej wersji jak pokazano na youtube przez wargaming.net że Leopard robi back-flip?

Nie, nie będzie ona tak ko(s)miczna Smile_Default.gif

 

W której aktualizacji wejdzie Sturmtiger, czy będzie jako Premium i ile będzie kosztować Golda?

Za wcześnie jeszcze aby o tym mówić.

 

Co z niemieckim niszczycielem czołgów Stug IV? Czy będzie kiedykolwiek dodany?

Jeszcze nie podjęliśmy decyzji.

 

Czy czołgi preorder będą kiedyś do zdobycia w jakimś evenice albo konkursie?

Możliwe, proszę śledzić wiadomości Smile_blinky.gif

 

Czy jest w planach wprowadzenie katiuszy czy T-64?

Nie

 

Czy posiadacie osobny zespół do pracy przy World of Tanks i World of Warplanes?

Tak

 

Czy będzie możliwość zwiększenia pancerza (nie zbyt dużo np. o 25mm) kadłuba (lub wieży) np. przez dospawanie płyty pancernej jako wyposażenie?

Na razie nie.

 

Czy mosty będą niszczyły się pod ciężarem czołgów?

Nie

 

Kiedy zostanie rozszerzona mapa w Clan Wars dla serwera EU, do takich rozmiarów jak to ma miejsce na serwerze RU?

Trudno powiedzieć

 

Czy po eksplozji będą powstawały leje?

Nie

 

Chciałbym się dowiedzieć, czy planowane jest wprowadzenie czołgu "M-51 super sherman"? Był on na wyposażeniu armii izraelskiej i służył do niszczenia min. rosyjskich T54.

Nie

 

Czy rozważaliście poza systemem sojuszy płatną opcję zwiększenia limitów miejsc w klanie?

W tej chwili czegoś takiego nie planujemy.

 

Kiedy w pełni zostaną przywrócone tracery? Czy jest planowany ich powrót do poprzedniej formy?

Częściowo zostaną przywrócone w wersji 7.0. Tracery dla wszystkich pojazdów w formie jakiej były już nigdy nie będą przywrócone.

 

Czy będzie bezpłatne przywrócenie umiejętności do poprzednich przy powstawaniu nowych? Czy to trzeba będzie za każdym razem wydawać złoto?

Przy wprowadzaniu nowych umiejętności będzie bezpłatny reset.

 

Czy Jagd E-100 będzie miał początek przedziału bojowego na środku podwozia czy przedział bojowy będzie z tyłu?

Przedział bojowy będzie z tyłu jak u Ferdinanda

 

Czy działo 173mm będzie dostępne na Jagd E-100?

Nie, nie będzie.

 

Kiedy VK3601H zostanie wreszcie czołgiem ciężkim?

Gdy zdecydujemy, że jest to odpowiednia chwila.

 

Czy logo zostanie umieszczone od razu na wszystkich czołgach jakie posiadam czy na każdym trzeba to będzie robić oddzielnie?

Na każdym czołgu będzie można umieścić oddzielne logo.

 

Czy jest planowana możliwość powodzenia rozmowy na chacie pomiędzy graczami WoT i WoWP?

Będzie możliwość rozmowy między projektami.

 

Po wprowadzeniu możliwości umieszczenia logo na czołgu czy można będzie wprowadzić (załadować) swoje logo?

Nie.

 

Czy będzie możliwość przesunięcia loga? (Jeżeli chcę widzieć jednocześnie na przykład gwiazdę i logo)

Nie będzie takiej możliwości.

 

Czy prócz loga można będzie wprowadzić krótki tekst (nie tracąc loga)? Na przykład skrót lub nazwa klanu.

Będzie możliwe umieszczenie także tekstu.

 

Przy dodaniu gracza do listu ignorowanych czy będzie on mnie denerwować swoim klaksonem?

Nie będzie.

 

Czy użycie klaksonu będzie w jakiś sposób demaskować czołg?

Nie będzie.

 

Czy będzie możliwe zdjęcie kamuflażu za złoto tak jak w przypadku modułów czy tylko zmiana kolorystyki kamuflażu na inną?

Tylko zmiana kolorystyki.

 

Czy kiedykolwiek pojawią się czołgi 11 poziomu? Lub 10 poziom niszczycieli czołgów i czołgów średnich?

11 poziom czołgów nie pojawi się. 10 poziom dla niszczycieli czołgów i czołgów średnich w tej chwili omawiamy.

 

Czy będą wprowadzone zmiany dla czołgów Panzer V/IV i Panzer V/IV Alpha odnośnie poziomu walk w których one uczestniczą? Ten czołg nie jest konkurencyjny na 6 poziomie.

W tej chwili nie planujemy.

 

Czy zostanie dodany sherman firefly jako 7 tier ?

W tej chwili decydujemy na jakim poziomie go wprowadzić.

 

Czy zostaną dodane w najbliższym czasie mapy które przenoszą akcje do miasta mamy tylko 2 jak dotąd?

Możliwe, ale nie w najbliższym czasie

 

Chodzą pogłoski jakoby parę map zostało powiększonych. O ile jest planowane powiększenie map?

Nie planujemy powiększenia już istniejących map.

 

Czy po wprowadzeniu fizyki niezniszczalne budowle będą nadal niezniszczalne czy jednak będzie można je zniszczyć?

Nie będzie można. Fizyka będzie dotyczyła tylko ruchu pojazdów.

 

Co się stanie gdy po wprowadzeniu nowej fizyki czołg wpadnie do wody na mapach takich jak Lakeville?

Będzie tonąć, a zatem powoli będzie niszczony.

 

Proszę opowiedzieć o losach T34: czy punkty doświadczenia zdobyte na T34 przejdą do M103, czy planujecie wzmocnienie parametrów T34 po przejściu do Premium i tak dalej?

Jest jeszcze trochę za wcześnie aby o tym mówić. Jest bardzo dużo kwestii do omówienia w tej sprawie.

 

Czy będzie możliwość zaproszenia do walki klanowej obserwatorów, którzy będą mogli przełączać się pomiędzy czołgami i oglądać przebieg walki? Dla nowicjuszy w klanie to by było bardzo pomocne

Planujemy wprowadzenie obserwatorów, ale ich liczba w bitwie będzie ograniczona.

Dziennik “Wy pytacie – my odpowiadamy” ed. 3

 

Czy coś w IS-4 będzie zmienione kiedy przejdzie na X Tie?

Parametry czołgu zostaną zmienione. Wizualnie pozostanie taki jak jest obecnie.

 

Czy zostaną dodane dźwięki/odgłosy obracającej się wieżyczki w czołgu ?

Zostaną dodane ale nie w najbliższej przyszłości.

 

Czy będzie opcja zapisania powtórki bitwy i będzie można ją sobie swobodnie oglądać z wolnej kamery, i czy będzie na niej widać też ruchy przeciwnika jak ma to miejsce między innymi w Starcraft 2?

Podane powyżej przykład nagrywania video nie jest planowany, ale planujemy „zapisywanie” bitew i odtwarzanie ich w kliencie gry.

 

Czy przewidujecie Państwo - wprowadzenia możliwości uzupełniania amunicji w czasie bitwy - tylko po jej wyczerpaniu - w takim momencie czołg byłby unieruchomiony i wrażliwy na atak (załadunek pojedynczego pocisku do czołgu w zależności od kalibru działa czołgu byłby dłuższy lub krótszy) - dopiero po przerwaniu załadunku - mógłby ruszyć do walki (bardzo często dochodzi do sytuacji kiedy - czołgom z II Tieru w czasie walk brakuje amunicji - mogłyby się wycofać do odpowiedniego miejsca na mapie i uzupełnić pociski - czołg mógłby zrobić to tylko raz + koszty załadunku takiej amunicji byłby podwójne w stosunku do zakupów w garażu - dodatkowo taki czołg - nie mógłby wtedy prowadzić ognia )

Nie. Nie mamy tego w planach.

 

Kiedy pojawi się możliwość korzystania z wielu broni/wieżyczek na czołgu? Czy będzie w tym roku?

Nie wczesniej niż w 2012.

 

Czy istnieje jakiakolwiek informacja na temat nowych medali? Przybliżone daty wejścia, jakie to będą medale, itp.

Jakie dokładnie medale w tej chwili nie możemy powiedzieć, ale planujemy dodać nowe. Przybliżona data pojawienia się to początek 2012 roku.

 

Czy druga gałąź niemieckich niszczycieli czołgów pojawi się wraz z sowieckim?

Według ostatnich doniesień zostaną wprowadzone oddzielnie.

 

Czy zniszczenie konstrukcji będącej w bazie wpływa na przechwytywanie bazy?

Nie ma wpływu.

 

Czy będzie możliwe włączenie „podkręconych obrotów silnika” podczas odmierzenia czasu do początku walki?

Nie planujemy takiej możliwości.

 

Czy będzie możliwość ignorowania sojuszników, którzy nadużywają chatu gry, bo czasami chce się takich zastrzelić?

Już od dawna istnieje. Ctrl + prawy klawisz myszy na Nick gracza na liście zespołu w trakcie walki.

 

Na mini-mapie przy różnych ustawieniach graficznych trudno dostrzec białą kropkę, która pokazuje mój czołg dlatego trudno określić podczas ruchu gdzie się znajdujesz. Może można będzie ją zmienić przed rozpoczęciem walki?

W wersji 7.0 dopracujemy kropkę i pole widzenia aby było to bardziej widoczne.

 

Jak szybko pojawi się możliwość grania 30x30? Czy można na to liczyć w tym roku? Czy będzie dostępne w przypadkowej bitwie?

Zdecydowanie nie w tym roku. Ten system jest bardzo skomplikowany technicznie dlatego w tej chwili nie możemy udzielić żadnej szczegółowej informacji.

 

Logo klanu czy to logo na czołgach pod czas bitew? Proszę o wyjaśnienie.

Logo klanu i własne oznakowania będą dostępne za złoto. Rozmieszczone zostaną w miejscach oznakowań nacji (gwiazdy, krzyże, itp.). Będą one widoczne w trakcie bitwy.

 

Mgła wojny na Światowej Mapie. Proszę opowiedzieć o mechanizmie.

Na początku walki na Światowej Mapie lista przeciwnego zespołu nie będzie wyświetlana. Gracze zaczną się pojawiać tam w miarę ich podświetlenia przez sojusznika. Co oznacza, że kiedy ktoś z naszego zespołu zobaczy przeciwnika to on od razu wyświetli się na liście wrogów.

 

Blokowanie zniszczonych czołgów dla Światowej Mapy, proszę o wyjaśnienie mechanizmu.

System blokowania polega na tym, że każdy czołg bardzo uszkodzony lub zniszczony w walce na Światowej Mapie przez jakiś czas nie może uczestniczyć w bitwach wojny światowej. Czas takiego zablokowania zależy od liczby otrzymanych obrażeń a także od jego typu i poziomu. We wszystkich innych rodzajach walk czołg może uczestniczyć.

 

W 7.1 pojawią się francuzi. Czy to będzie całe drzewko od razu czy tak jak drzewko USA czołgi będą pojawiać się partiami?

Partiami. Na początku pojawią się lekkie, średnie i ciężkie czołgi, później działa samobieżne, a po nich niszczyciele czołgów.

 

Jagdtiger w grze ma grubość czołowego pancerza 250 mm. W rzeczywistości przednie opancerzenie kadłuba wynosi 150 mm, a 250 mm miała tylko kabina. Dlaczego? Czy planujecie zmienić znaczenie?

Opancerzenie kabiny w grze wynosi 250 mm, obudowy 150 mm. W parametrach pokazuje się maksymalna grubość pancerza przedniej części czołgu. Dla tego jak widać nie planujemy nic zmieniać.

 

Dla systemu historycznych bitew zostaną wprowadzone ograniczenia dotyczące wykorzystywanych modułów. Czy gracz własnoręcznie będzie wybierał prawidłowe moduły aby uczestniczyć w takiej bitwie czy to będzie zrobione automatycznie?

Gracz będzie konfigurował moduły samodzielnie.

 

Czy istnieje jakakolwiek informacja dotycząca nowych umiejętności załogi? Przybliżone daty wejścia, jakie umiejętności, itp. Chciałbym wiedzieć przynajmniej przykładowo jaka postępują prace w tym kierunku.

Dokładnie w tej chwili nie możemy powiedzieć. Pracujemy nad tym obecnie. Będzie ich dość dużo. Planujemy wprowadzenie części w tym (2011) roku i części w następnym (2012).

 

Czy planujecie wprowadzenie Sturmtiger i Jagdsturmtiger?

Sturmtiger będzie. Jagdsturmtiger to fikcja.

 

Jakie nowe dodatki czekają na nas na Światowej Mapie?

Jeżeli prowincja nie ma bezpośredniego połączenia z siedzibą klanu (poprzez inne prowincje klanu), prowincja ta nie przynosi dochodów.

Jeżeli klan ma w posiadaniu jakiekolwiek ziemie (przynajmniej jedną prowincje), taki klan nie może startować w bitwie o lądowanie.

Przy wielokrotnych atakach na prowincję właściciel ma przewagę: będzie walczył ostatni. A to oznacza, że na początku walczą między sobą atakujący a później zwycięzca walczy z właścicielem.

Dziennik “Wy pytacie – my odpowiadamy” ed. 2

 

Czy dev’si już zdecydowali jak ma wygłądać Jagdpanzer E-100 (StuG E-100)? Przedział bojowy z przodu czy z tyłu kadłuba?

Z tyłu.

 

Kiedy będzie wprowadzone hasło na sprzedaż czołgów?

Pracujemy nad tym.

 

Czy pojazdy z „zespołu krajów budujących czołgi takie jak Włochy, Węgry, Szwecja, itp.” będą występować jako czołgi Premium, które można kupić tylko za złoto? Czy będzie to niesamodzielne odgałęzienie w istniejącym już drzewku?

Możliwe, że to będzie "zespół" krajów europejskich połączony w jedno „w pełni sprawne” drzewko.

 

Czy planujecie premium działa samobieżne i niszczyciele czołgów? Kiedy one pojawą się w grze?

Tak, planujemy. Prawdopodobnie zaczną się pojawiać pod koniec tego roku.

 

Proszę powiedzieć kiedy będzie premiera i jaka będzie cena Type 59? Dla kogo jest przeznaczony?

Type 59 to czołg średni premium 8 poziomu. Cena bedzie wynosiła 7500 złota. Pojawi się już w wkrótce, w patchu 6.7.

 

Czy będzie wprowadzona możliwość stałego pokazywania odległości do punktu celowania (przynajmniej w trybie snajperskim) a nie tylko po podświetleniu wroga lub sojusznika?

Nie planujemy w tej chwili.

 

Czy będzie taka możliwość udostępnienia podglądu walki dla innych członków klanu nie zaangażowanych w walkę (tryb obserwatora)?

W tej chwili nie jest to możliwe z powodów technicznych.

 

Kiedy (chociaż w przybliżeniu) pojawi się druga gałąź niszczycieli czołgów w drzewku radzieckim?

Pracujemy nad tym. Będzie w tym roku.

 

Czy zostaną wprowadzone różne dźwięki silników? Bo odgłos silnika benzynowego i diesla powinny zdecydowanie się różnić

Tak, zostaną wprowadzone różne odgłosy.

 

Czy możecie podać długoterminowe plany rozwoju gry? Bez określania terminów, po prostu co jest planowane przyszłości.

Tak, w najbliższym czasie taki harmonogram zostanie opublikowany.

 

Czy planujecie korzystać z różnych odmian istniejących map? Na przykład wykorzystywać tą samą mapę, ale z bazą usytuwaną w różnych miejscach.

Nie planujemy w tej chwili.

 

Czy są jakieś statystyki dotyczące map, które zawierają informacje zwycięstwo czy przegrana w zależności od początkowej pozycji zespolu?

Są, ale nie udostępniamy ich.

 

Czy planujecie poszerzyć okno wyników walki?

Okno wyników walki zostanie całkowicie przeprojektowe w jednej z wersji po 7.0

 

Czy kiedykolwiek będzie wprowadzone Polskie czołgi?? Jeśli tak to będzie to osobne drzewko czy też wymieszane??

Najprawdopodobniej - wymieszane. Można powiedzieć, że będą częścią "Zespołu Europy".

 

Kiedy przeszkody będą uniemożliwiać obrót wieżyczki? W tej chwili lufa czołgu przechodzi niczym duch przez każdy obiekt.

Nie będzie to zmieniane. Jest niezwykle niegrywalne blokować broń i wieżę w taki sposób.

 

Czy pojawi się możliwość ''namalowania'' loga klanu na czołgu?

Tak

 

Czy będzie możliwość posiadania 2 tych samych czołgów w garażu na raz?

Nie

 

Czy (i kiedy) matchmaker będzie brał pod uwagę rodzaj pojazdu (HT, MT, TD) przy układaniu drużyn?

Nie

 

Czy wprowadzicie coś takiego,aby w czasie doboru czołgów do bitwy,podczas losowania był brany stopień zbadanych elementów wyposażenia czołgu?

Nie

 

A ja chciałbym się zapytać czy będzie wersja na Mac'a.

Nie planujemy

 

Czy będą takie mecze np. 3-drużynowe lub 4-drużynowe?

Nie, tylko 2- drużynowe

 

Czy zostanie wprowadzona walka w nocy, żeby można by było za pomocą klawisza włączać i wyłączać światła na czołgu?

W tej chwili nie planujemy tego z powodu trudności technicznych przy realizacji dynamicznego oświetlenia w nocy.

 

Czy koledzy z zespołu będą mogli widzieć gdzie celuje sojusznicza artyleria (przykład podświetlenie miejsca na minimapie lub strzałka)?

Nie

 

Czy zostaną wprowadzone zmiany na światowej mapie w patchu 6.7?

W tym patchu nie, będą później i niekoniecznie z następnym patchem

 

Mamy pytanie dotyczące ulepszonego zawieszenia, więc czy większa tolerancja zawieszania wynikająca z tego ulepszenia zmienia coś? Mam na myśli mniejszy kąt skrętu, mniejsze wytracanie prędkości przy manewrach, itp(jak dla mnie ma to sens).

Tylko zwiększa limit obciążenia zawieszenia.

Dziennik “Wy pytacie – my odpowiadamy”

 

- Kiedy wprowadzicie ograniczenie liczby artylerii w bitwie?

 

Na ten moment nie planujemy wprowadzenia takiego ograniczenia. Przypadki gdy w każdej z drużyn jest za dużo SPG są nieliczne.

 

- Jaki jest planowany termin wprowadzenia czołgów francuskich? I jakie jeszcze nacje zostaną w przyszłości wprowadzone do gry?

 

Główna część francuskiego drzewka technologicznego jest już w fina łowym stadium przygotowywania. Pozostałe nacje jakie jeszcze się pojawią w grze to: Francja, Wielka Brytania, Japonia i zbiór krajów, w których także powstawały czołgi: Włochy, Węgry, Szwecja itp.

 

- Czy pojawi się opcja zresetowania drzewka technologicznego i przeniesienia zdobytego doświadczenia do puli “wolnego doświadczenia”? Mógłbym za coś takiego zapłacic nawet parę tysięcy złota!

 

Nie planujemy wprowadzenia takiej opcji.

 

- Chciałbym zobaczyć obliczenia, które odpowiadają za kalkulowanie szansy na chybiony strzał, odbicie, rykoszet itp. Chętnie też zobaczyłbym jak wyliczane są uszkodzenia. Ciężko zrozumieć czym dane zdarzenie było spowodowane gdyż w grę wchodzi dużo zmiennych. Wiedza o dokładnej mechanice za nimi stojącej sporo by ułatwiła. Z góry dziękuję.

 

Obliczenia te nie są obecne w kliencie gry. Nie ma unikalnych formuł obejmujących każdą z możliwych sytuacji w grze. Niektóre dane o jakie pytasz są juz podane na forum.

 

- Wydaje się, że łatwo jest wydostać zapis przebiegu bitwy – kto kogo zabił, uszkodził czy zdobył odznaczenie. Takie informacje przesyłane są do klienta gry po zakończeniu starcia. Dlaczego nie można wyeskportować ich powiedzmy do pliku .txt?

 

Trwają prace nad rozszerzeniem statystyk gracza i bitwy.

 

- Czasem na czacie pojawia się wiele wpisów i zdarza się, że ważne informacje uciekają z powodu zalewu spamu. Czy będzie możliwym w przyszłości powiększenie okienka z czatem i/lub przewijanie zapisu informacji w nim podawanych?

 

Tak, planujemy dodać taką opcję. Zostanie to wprowadzone wraz z uaktualnieniem czatu.

 

- Przepraszam jeśli to pytanie już się pojawiło ale jak dokładnie będzie zaimplementowane wprowadzenie nowych kamuflaży? A dokładniej – czy będą one stanowiły dodatkową warstwę nakładaną na domyslną skórkę?

 

Tak, będą one stanowiły dodatkową warstwę nakładaną na domyślną skórkę, nie będzie to obowiązkowe ale tylko do momentu gdy zakupisz skórkę z nowym kamuflażem.

 

- Pytanie: czy będziemy w stanie zobaczyć w okienku z czatem klanowym czy dany klanowicz jest aktualnie w bitwie? Aktualnie irytująco często się zdarza, że piszemy do jakiegoś klanowicza aby po jakimś czasie zobaczyć w odpowiedzi “hej , byłem w bitwie, czy coś mnie ominęlo?” – jest denerwujące zwłaszcza przy dłuższych konwersacjach.

 

Tak, planujemy dodać ikonki identyczne jak w oknie czatu plutonu.

 

- Jakiś postęp przy pracach nad wprowadzeniem większych map i bitew 30vs30?

 

Aktywnie pracujemy nad większymi mapami, jak tylko zostaną wprowadzone do gry pojawi się także tryb 30vs30.

 

- Czy możliwym jest wprowadzenie kar dla tych co w złości wychodzą z bitwy lub robią to aby uniknąć zniszczenia przez przeciwnika? Na przykład podwojony koszt naprawy pojazdu albo konieczność zakupienia całego zapasu amunicji.

 

Tak, planujemy wprowadzenie ostrzejszych kar, aktualnie rozważamy ich zakres.

 

- Czy po wprowadzeniu nowej fizyki czołgi będą uszkadzane przez upadek z większej wysokości tak jak ma to miejsce w innych strzelankach?

 

Tak, czołg będzie ulegał uszkodzeniu.

 

- Jeżeli mój czołg stoi w lesie i kilka drzew znajduje się między mną a przeciwnikiem czy otrzymuję bonus do kamuflażu? Czy też muszę zatrzmać się w zaroślach (fizycznie ich dotykać)?

 

Bonus do kamuflażu jest przyznawany tylko pojazdom stojącym w zaroślach.

 

- Nie jestem pewien czy ktos już o tym wspominał ale czy mozliwym jest dodanie kanału dla niezrzeszonych graczy? Ułatwiłoby to poszukiwanie chętnych do gry w plutonie.

 

Pracujemy nad tym.

 

- Czy padł pomysł umożliwienia wysyłania wiadomości w bitwie tylko do plutonu? (na przykład dzięki kombinacji klawiszy shift+enter)

 

Nie planujemy czegos takiego w tej chwili.

 

- Czy zostanie zmieniona mechanika odpowiadająca za zranienia załogi? Nie wiem czy aktualnie jest szansa na to gdy dochodzi do zderzenia pojazdów ale byłoby to sensowne. Podobnie powinno tak się dziać po wprowadzeniu nowej fizyki gdy pojazd spadłby z krawędzi.

 

Nie, załoga nie będzie odnosiła ran w takich przypadkach.

 

- Opowiedzcie o kamuflażu.

 

Zostaną wprowadzone dwa rodzaje kamuflażu:

 

- Adaptacyjny – będzie automatycznie przystosowywał się do rodzaju mapy (zimowa, pustynna, miejska);

 

- Stały – działa jak zwykła skórka. Nie zapewnia żadnych bonusów.

 

Kamuflaż adaptacyjny będzie zmniejszał szansę na wykrycie pojazdu używającego go, podczas gdy stały nie będzie miał takiej możliwości.

 

- Czy nowe tryby gry będą dostępne tylko dla super-plutonów czy dla każdego gracza?

 

Nowe tryby będą dostępne dla wszystkich.

 

- Drodzy deweloperzy, czy planujecie wprowadzenie możliwości zniszczenia wszystkich obiektów znajdujących się na mapie?

 

Nie, nie mamy w planach tworzenia takich map.

 

- A co z nową fizyką?

 

Musimy przystosować do niej większość map. Wpłynie to na rozgrywkę. Dlatego też wprowadzenie nowej fizyki musi trochę potrwać.

 

- Czy jest możliwe wprowadzenie “oficjalnych” gildii/sojuszy (na przykład klan1, klan2, klan3), które będą miały wspólny skarbiec i nie będą musiały walczyć ze sobą podczas przemarszów przez terytoria zajmowane przez sojuszników?

 

Tak, planujemy wprowadzenie sojuszy.

 

- Czy planowane jest wprowadzenie interaktywnej minimapy? Mam na myśli możliwość powiększenia jakiegoś sektora, zmiany schematów kolorów, ustawienia przezroczystkości, możliwość sygnalizowania do wszystkich lub tylko do plutonu.

 

Nie, aktualnie nie mamy tego w planach.

 

- Czy zobaczymy nowe czołgi lekkie (w tym także czołgi Christie), które będą rozwijały prędkość większą niż 80 km/h? Odnoszę wrażenie, że wielu graczy pożąda takich czołgów, mogłyby być one używane jak zwiadowcy w wysoko-tierowych bitwach i w Clan Warsach. Ich prędkość i manewrowość utrudniałyby przeciwnikowi trafienie.

 

Będą miały prędkość taką jaką osiągały ich prawdziwe prototypy, użyjemy historycznych modeli.

 

- Czy zostanie wprowadzona historia transakcji finansowych klanu (stan skarbca, wypłaty i dochody w złocie itp.)?

 

Tak, taka funkcja zostanie wprowadzona.

 

- Czy zostanie wprowadzony limit tieru pojazdów mogących walczyć o daną prowincję?

 

Nie.

 

- Dlaczego nie pojawiły się mateiały eksploatacyjne przeznaczone tylko dla E-serii?

 

Gdyż okazało się, że sprawdzają się zbyt dobrze w niektórych pojazdach (np. E50) a fatalnie w innych (np. E100).

 

- Jak często będzie uaktualniany biuletyn “Wy pytacie – my odpowiadamy”?

 

Co dwa tygodnie.

 

- Czy zobaczę Katy Perry w najbliższych 2-3 dniach?

 

Jak tylko się pojawi.

Dodane przez Dziennik na oficjalnej stronie WoT EU

Nie piszcie postów typu: Ctrl+c, Ctrl+v, skopiowane, plagiat.

Jest to tylko informacja w naszym forum, a nie plagiat.

1213o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz leniu :D :

 

http://worldoftanks.eu/news/510-dziennik-wy-pytacie-my-odpowiadamy-ed-6/
http://worldoftanks.eu/news/424-dziennik-wy-pytacie-my-odpowiadamy-ed-5/
http://worldoftanks.eu/news/377-dziennik-wy-pytacie-my-odpowiadamy-ed-4/
http://worldoftanks.eu/news/376-dziennik-wy-pytacie-my-odpowiadamy-ed-3/
http://worldoftanks.eu/news/375-dziennik-wy-pytacie-my-odpowiadamy-ed-2/
http://worldoftanks.eu/news/374-dziennik-wy-pytacie-my-odpowiadamy/

 

Znalezienie info i napisanie posta zajęło mi : 3min

 

Czy to było takie trudne?

 

@Edit:

 

Dzienniki dawaj w spoilerach, przykład:

 

Dziennik - "Wy pytacie, my odpowiadamy" edycja 194308508604

 

[.spoiler]

 

Blablablabla

 

[./spoiler]

 

( Bez kropek, nie chciałem by zrobił sie spoiler, to ma być przykład, i sorry za zamęt w poscie. )

1367303118-U250803.png

Wszystko trzeba od nowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający forum [Info]Dziennik "Wy pytacie, my odpowiadamy"   0 użytkowników
    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...