Skocz do zawartości

Potter Vs Rydzdzyk


hfaua

Rekomendowane odpowiedzi

Siema!

Wspólnie z lokuxd napisaliśmy grę na konkurs z autoit.xaa.pl ;)

Oto link do całej paczki :)

1.

[link usunięty przez modeartora]
 

2.

http://www.megaupload.com/?d=VA3N82QY
 

Cała reszta w pliku README.txt. Piszcie jak się podoba i czy są jakieś błędy :D

 

Screeny z gry:

[wygasły ~ carbonx]

 

Pozdrawiam, hfaua B)

Odnośnik do komentarza

Obrazki w jpg zamiast png - od zarąbania białych obwódek.

 

Najpierw twórz wszystkie elementy gui - potem dopiero pokazuj całość.

 

Walka nuuuuuudna :]

 

Func click()
$Msg = GUIGetMsg()
Switch $Msg
	Case -3
		Exit
	Case $Mapa
		$pos = MouseGetPos()
		$winpos = WinGetPos("[ACTIVE]")
		idz($pos[0] - $winpos[0] - 3, $pos[1] - $winpos[1] - 29, 2)
EndSwitch
EndFunc   ;==>click

MouseGetPos i WinGetPos w pętli GuIGetMsg() to jak pobieranie dwa razy tego samego...

Ehh. WM_COMMAND oraz GuiRegisterMsg(). Ale, że nie ma zapewne żadnej szansy, żeby chciało się to wam ogarniać...

 

Help autoita, artykuł GuiGetMsg:

When using the "advanced" parameter the information is returned in an array with extended information:

$array[0] = 0 or Event ID or Control ID

$array[1] = The window handle the event is from

$array[2] = The control handle the event is from (if applicable)

$array[3] = The current X position of the mouse cursor (relative to the GUI window)

$array[4] = The current Y position of the mouse cursor (relative to the GUI window)

 

Zatkao kakao?

 

@edit:

Być może to bug - naprawcie jak najszybciej - a być może już czas was gonił, więc o tym wiecie, ale: Tło w 'ekranie przygody' nie działa - tylko to w zamku :/. Jest jaskrawozielono i brzydko. Po 'wyciętej' linii

Global $tlo = koduj(IniRead("dane.ini", "Ogolne", "Wyglad_tlo", 1), 0); ustawienie tla gry

domyślam się, że ma być inaczej :)

Ta sygnatura jest pusta.

Odnośnik do komentarza

@4ggr35510n

Dzięki za wszystkie uwagi i już się tłumaczę :P

1. Obrazki to gify :) niby mają przezroczystość, ale chyba przez to że są ustawione 20x20, a nie w oryginalnej wielkości, więc są te białe syfy :/

2. Walka jest trochę nudna, może dlatego, że animacja wolna, ale miało być, że się wybiera kogo atakować. z powodów braku czasu jest tak ;)

2. Podzieliłem tworzenie GUI, na poszczególne elementy, żebym wiedział co gdzie jest dokładnie i mógł naprawić ewentualne błędy :)

3. No zatkało koakało :P Dobrze wiedzieć o tym w GUIGetMsg :)

4. GUIRegisterMsg zastosowaliśmy, ale ja tego jeszcze nie ogarniam w 100%, więc może być coś nie tak :P Wczoraj cały dzień poświęciłem na douczenie się tego na tyle, żeby zrobić tyle co jest w WM_COMMAND :)

5. Tło miało niby być, ale trzeba by zrobić zmianę koloru czcionki razem z tłem (chodziło o to tło, które widać jak klikniesz "Pokaż zamek" ;) ), a na to jakoś czasu nie starczyło :P

6. Błędy są, ale staramy się je naprawiać na bieżąco :) Pracę już jest oddana, ale zawsze można dać nową wersję ^^]

 

@Rand

Da się w PNG :)

Z Helpa:

 

;----- example 3 PNG work araund by Zedna
#include <GUIConstantsEx.au3>
#include <WindowsConstants.au3>
#include <GDIPlus.au3>
#Include <WinAPI.au3>

Global $hGUI, $hImage, $hGraphic, $hImage1

; Create GUI
$hGUI = GUICreate("Show PNG", 250, 250)

; Load PNG image
_GDIPlus_StartUp()
$hImage   = _GDIPlus_ImageLoadFromFile("..\GUI\Torus.png")
$hGraphic = _GDIPlus_GraphicsCreateFromHWND($hGUI)

GUIRegisterMsg($WM_PAINT, "MY_WM_PAINT")
GUISetState()

; Loop until user exits
do
until GUIGetMsg() = $GUI_EVENT_CLOSE

; Clean up resources
_GDIPlus_GraphicsDispose($hGraphic)
_GDIPlus_ImageDispose($hImage)
_GDIPlus_ShutDown()

; Draw PNG image
Func MY_WM_PAINT($hWnd, $Msg, $wParam, $lParam)
   _WinAPI_RedrawWindow($hGUI, 0, 0, $RDW_UPDATENOW)
   _GDIPlus_GraphicsDrawImage($hGraphic, $hImage, 0, 0)
   _WinAPI_RedrawWindow($hGUI, 0, 0, $RDW_VALIDATE)
   Return $GUI_RUNDEFMSG
EndFunc

 

Która lepsza rozsądzi jury :)

 

Tak BTW. 4ggr35510n, nie masz może jakiejś swojej gry w au3, żeby się pochwalić? Bo można by się pewnie czegoś nauczyć :P

Odnośnik do komentarza

@up

ten mario co mi wczoraj pokazales to ciekawa sprawa nawet jest edytowania swojej mapy to dobry pomysl:P

ale dosyc pracochlonny:D ktos musial miec duzo czasu na takie cudo:D

tez jestem ciekawy co by zrobili 4ggr35510n i rodem:P

pochwalcie sie czyms:P

Do
$wiek+=1
Until ŻycieGetMsg() = -3

zbieram +

Odnośnik do komentarza

Moze na meila mu daj tylko spakuj i tyle:P skoro serwery mu nie dzialaja:) bo samego kodu sie nie oplaca bez obrazkow:P

[email protected] trzeba to tcp lub cos innego ogarnac:d

 

ma ktos moze jakis tutek w ktorym jest jasniej opisane jak przesylac dane z jednego kompa na drugi?? bylbym wdzieczny bo z tutka mintosza wiem tylko jak to dziala ale nie jak laczyc 2 kompy, probowalismy z hfaua na kilka sposobow i nie szlo za bardzo.

Do
$wiek+=1
Until ŻycieGetMsg() = -3

zbieram +

Odnośnik do komentarza

Ktoś jeszcze bierze udział z MPC w tym konkursie? :P

Dodałem ss'y do tematu :)

 

Ja chciałem napisać grę w ryzyko ale nie ma sensu bo nie zdążę z grafiką o tak to ujmę ^^

czwartkowy posmak w ustach przypomina
że nie ma sensu owijać w bawełnę
zmarzniętego truchła

przez latarnię ktoś przerzucił sznur
cumuje statek w bezpieczną przystań

czuję jak na skroniach zasycha sól
...

Odnośnik do komentarza

w png nie da sie a jak już to

jak zminimalizujesz i przywrócisz to obrazek znika

chyba że jest inaczej ;)

 

Jest inaczej :] GuiCtrlCreateImage - Example #3. I przy okazji wykorzystanie GuIRegisterMsg do WM_PAINT.

 

@4ggr35510n

Dzięki za wszystkie uwagi i już się tłumaczę

1. Obrazki to gify niby mają przezroczystość, ale chyba przez to że są ustawione 20x20, a nie w oryginalnej wielkości, więc są te białe syfy :/

2. Walka jest trochę nudna, może dlatego, że animacja wolna, ale miało być, że się wybiera kogo atakować. z powodów braku czasu jest tak

2. Podzieliłem tworzenie GUI, na poszczególne elementy, żebym wiedział co gdzie jest dokładnie i mógł naprawić ewentualne błędy

3. No zatkało koakało Dobrze wiedzieć o tym w GUIGetMsg

4. GUIRegisterMsg zastosowaliśmy, ale ja tego jeszcze nie ogarniam w 100%, więc może być coś nie tak Wczoraj cały dzień poświęciłem na douczenie się tego na tyle, żeby zrobić tyle co jest w WM_COMMAND

5. Tło miało niby być, ale trzeba by zrobić zmianę koloru czcionki razem z tłem (chodziło o to tło, które widać jak klikniesz "Pokaż zamek" ), a na to jakoś czasu nie starczyło

6. Błędy są, ale staramy się je naprawiać na bieżąco Pracę już jest oddana, ale zawsze można dać nową wersję ^^]

 

1. No to GIMP i konwertujesz na PNG i wklejasz używając GDIPlus oraz WM_PAINT do odświeżania.

3. Cieszę się :D A prawdziwi prosi w ogóle używają WM_COMAND oraz WM_NOTIFY i wszystko wyczytują z HiWord oraz LoWord wParam ^^

4. Pisz na PW, z tym zawsze są nieliche problemy.

 

Już są wyniki

Mamy 2. miejsce

 

Gratulacje :D

Jakie są nagrody?

 

Mi sie zdaje ze ta ktora dostała krotszy pojazd od 4GG~

 

Ja tylko wytykam błędy. Komplementów prawić nie umiem. Po prostu praca Randa miała więcej widocznych błędów, to nie tak, jakbym spędził tydzień nad wnikliwą analizą, opinia czysto subiektywna.

No i to nieszczęsne IsPressed... bolące tym bardziej, że Rand wie, jak się podpiąć Hookiem pod Windowsa, żeby przechwytywać wciskane klawisze w czasie rzeczywistym.

 

Po _guictrlbutton_create nie działa guictrlsetstate, bo zwraca uchwyt w hexach

_GUICtrlButton_SetState

Ta sygnatura jest pusta.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający forum Potter Vs Rydzdzyk   0 użytkowników
    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...