hfaua Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 Siema! Wspólnie z lokuxd napisaliśmy grę na konkurs z autoit.xaa.pl Oto link do całej paczki 1. [link usunięty przez modeartora] 2. http://www.megaupload.com/?d=VA3N82QY Cała reszta w pliku README.txt. Piszcie jak się podoba i czy są jakieś błędy Screeny z gry: [wygasły ~ carbonx] Pozdrawiam, hfaua AndrzejGrubba, Snuffek, Bakoo i 1 inny 4 Odnośnik do komentarza
Rand Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 daj w załącznikach bo nie mogę pobrać Odnośnik do komentarza
4ggr35510n Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 Obrazki w jpg zamiast png - od zarąbania białych obwódek. Najpierw twórz wszystkie elementy gui - potem dopiero pokazuj całość. Walka nuuuuuudna :] Func click() $Msg = GUIGetMsg() Switch $Msg Case -3 Exit Case $Mapa $pos = MouseGetPos() $winpos = WinGetPos("[ACTIVE]") idz($pos[0] - $winpos[0] - 3, $pos[1] - $winpos[1] - 29, 2) EndSwitch EndFunc ;==>click MouseGetPos i WinGetPos w pętli GuIGetMsg() to jak pobieranie dwa razy tego samego... Ehh. WM_COMMAND oraz GuiRegisterMsg(). Ale, że nie ma zapewne żadnej szansy, żeby chciało się to wam ogarniać... Help autoita, artykuł GuiGetMsg: When using the "advanced" parameter the information is returned in an array with extended information:$array[0] = 0 or Event ID or Control ID $array[1] = The window handle the event is from $array[2] = The control handle the event is from (if applicable) $array[3] = The current X position of the mouse cursor (relative to the GUI window) $array[4] = The current Y position of the mouse cursor (relative to the GUI window) Zatkao kakao? @edit: Być może to bug - naprawcie jak najszybciej - a być może już czas was gonił, więc o tym wiecie, ale: Tło w 'ekranie przygody' nie działa - tylko to w zamku :/. Jest jaskrawozielono i brzydko. Po 'wyciętej' linii Global $tlo = koduj(IniRead("dane.ini", "Ogolne", "Wyglad_tlo", 1), 0); ustawienie tla gry domyślam się, że ma być inaczej Ta sygnatura jest pusta. Odnośnik do komentarza
Rand Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 w png nie da sie a jak już to jak zminimalizujesz i przywrócisz to obrazek znika chyba że jest inaczej Odnośnik do komentarza
Rand Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 to jak która gra lepsza ? Moja czy hafu i loku ? Odnośnik do komentarza
lokuxd Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Mi sie zdaje ze ta ktora dostała krotszy pojazd od 4GG~:P Do $wiek+=1 Until ŻycieGetMsg() = -3 zbieram + Odnośnik do komentarza
hfaua Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 @4ggr35510n Dzięki za wszystkie uwagi i już się tłumaczę :P 1. Obrazki to gify niby mają przezroczystość, ale chyba przez to że są ustawione 20x20, a nie w oryginalnej wielkości, więc są te białe syfy :/ 2. Walka jest trochę nudna, może dlatego, że animacja wolna, ale miało być, że się wybiera kogo atakować. z powodów braku czasu jest tak 2. Podzieliłem tworzenie GUI, na poszczególne elementy, żebym wiedział co gdzie jest dokładnie i mógł naprawić ewentualne błędy 3. No zatkało koakało :P Dobrze wiedzieć o tym w GUIGetMsg 4. GUIRegisterMsg zastosowaliśmy, ale ja tego jeszcze nie ogarniam w 100%, więc może być coś nie tak :P Wczoraj cały dzień poświęciłem na douczenie się tego na tyle, żeby zrobić tyle co jest w WM_COMMAND 5. Tło miało niby być, ale trzeba by zrobić zmianę koloru czcionki razem z tłem (chodziło o to tło, które widać jak klikniesz "Pokaż zamek" ), a na to jakoś czasu nie starczyło :P 6. Błędy są, ale staramy się je naprawiać na bieżąco Pracę już jest oddana, ale zawsze można dać nową wersję ] @Rand Da się w PNG Z Helpa: ;----- example 3 PNG work araund by Zedna #include <GUIConstantsEx.au3> #include <WindowsConstants.au3> #include <GDIPlus.au3> #Include <WinAPI.au3> Global $hGUI, $hImage, $hGraphic, $hImage1 ; Create GUI $hGUI = GUICreate("Show PNG", 250, 250) ; Load PNG image _GDIPlus_StartUp() $hImage = _GDIPlus_ImageLoadFromFile("..\GUI\Torus.png") $hGraphic = _GDIPlus_GraphicsCreateFromHWND($hGUI) GUIRegisterMsg($WM_PAINT, "MY_WM_PAINT") GUISetState() ; Loop until user exits do until GUIGetMsg() = $GUI_EVENT_CLOSE ; Clean up resources _GDIPlus_GraphicsDispose($hGraphic) _GDIPlus_ImageDispose($hImage) _GDIPlus_ShutDown() ; Draw PNG image Func MY_WM_PAINT($hWnd, $Msg, $wParam, $lParam) _WinAPI_RedrawWindow($hGUI, 0, 0, $RDW_UPDATENOW) _GDIPlus_GraphicsDrawImage($hGraphic, $hImage, 0, 0) _WinAPI_RedrawWindow($hGUI, 0, 0, $RDW_VALIDATE) Return $GUI_RUNDEFMSG EndFunc Która lepsza rozsądzi jury Tak BTW. 4ggr35510n, nie masz może jakiejś swojej gry w au3, żeby się pochwalić? Bo można by się pewnie czegoś nauczyć :P Odnośnik do komentarza
lokuxd Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 @up ten mario co mi wczoraj pokazales to ciekawa sprawa nawet jest edytowania swojej mapy to dobry pomysl:P ale dosyc pracochlonny:D ktos musial miec duzo czasu na takie cudo:D tez jestem ciekawy co by zrobili 4ggr35510n i rodem:P pochwalcie sie czyms:P Do $wiek+=1 Until ŻycieGetMsg() = -3 zbieram + Odnośnik do komentarza
hfaua Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Dałem, nowy link z naprawionymi 2-3 błędami, bo się nie blokowały przyciski :P Po _guictrlbutton_create nie działa guictrlsetstate, bo zwraca uchwyt w hexach Już działa, jeśli jeszcze są jakieś błędy to piszcie Odnośnik do komentarza
Rand Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 haufa odapal ten przykład z helpa i zminimalizuj i zmaksymalizuj gui Odnośnik do komentarza
Fli_PL Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Może spam, ale rozwaliły mnie te ikonki przy tworzeniu gracza ^.^ Ja jestem całym sercem za tĄ grĄ czwartkowy posmak w ustach przypominaże nie ma sensu owijać w bawełnęzmarzniętego truchłaprzez latarnię ktoś przerzucił sznurcumuje statek w bezpieczną przystańczuję jak na skroniach zasycha sól... Odnośnik do komentarza
hfaua Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Podobno że z Tibii Nie wiem bo grałem kiedyś tylko 10min :P Odnośnik do komentarza
Fli_PL Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Ja też 10 minut ale tego... "widoku"... sie nie zapomni :P czwartkowy posmak w ustach przypominaże nie ma sensu owijać w bawełnęzmarzniętego truchłaprzez latarnię ktoś przerzucił sznurcumuje statek w bezpieczną przystańczuję jak na skroniach zasycha sól... Odnośnik do komentarza
hfaua Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Ktoś jeszcze bierze udział z MPC w tym konkursie? :P Dodałem ss'y do tematu Odnośnik do komentarza
Rand Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 prosze daj w załącznikach bo nie moge pobrać Odnośnik do komentarza
hfaua Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Próbowałem już z 10 razy i nie wiem czemu za każdym razem wyskakuje mi error, że nie wybrałem pliku... Teraz też mi wyskakuje "Błąd Nie wybrano pliku do importu" :/ Wyślę na Megaupload i dam linka Odnośnik do komentarza
Rand Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 na żadnym serwerze w którym trzeba odczekać ileś czasu nie będe mógl pobrać Odnośnik do komentarza
hfaua Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Na Speedyshare, nie trzeba czekać Próbowałem już kilka razy dać w załączniku :/ może zły format? Spróbuje zaraz zipa, bo 7zip rara nie może tworzyć :/ Odnośnik do komentarza
lokuxd Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Moze na meila mu daj tylko spakuj i tyle:P skoro serwery mu nie dzialaja:) bo samego kodu sie nie oplaca bez obrazkow:P [email protected] trzeba to tcp lub cos innego ogarnac:d ma ktos moze jakis tutek w ktorym jest jasniej opisane jak przesylac dane z jednego kompa na drugi?? bylbym wdzieczny bo z tutka mintosza wiem tylko jak to dziala ale nie jak laczyc 2 kompy, probowalismy z hfaua na kilka sposobow i nie szlo za bardzo. Do $wiek+=1 Until ŻycieGetMsg() = -3 zbieram + Odnośnik do komentarza
Rand Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 jak cos [email protected] Odnośnik do komentarza
lokuxd Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 poszlo:p jak bym pomylil pliki to pisz:P Do $wiek+=1 Until ŻycieGetMsg() = -3 zbieram + Odnośnik do komentarza
Fli_PL Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Ktoś jeszcze bierze udział z MPC w tym konkursie? :P Dodałem ss'y do tematu Ja chciałem napisać grę w ryzyko ale nie ma sensu bo nie zdążę z grafiką o tak to ujmę czwartkowy posmak w ustach przypominaże nie ma sensu owijać w bawełnęzmarzniętego truchłaprzez latarnię ktoś przerzucił sznurcumuje statek w bezpieczną przystańczuję jak na skroniach zasycha sól... Odnośnik do komentarza
lokuxd Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 czemu przedluzyli czas do 7:P Do $wiek+=1 Until ŻycieGetMsg() = -3 zbieram + Odnośnik do komentarza
hfaua Opublikowano 4 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Już są wyniki Mamy 2. miejsce Odnośnik do komentarza
4ggr35510n Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 w png nie da sie a jak już to jak zminimalizujesz i przywrócisz to obrazek znika chyba że jest inaczej Jest inaczej :] GuiCtrlCreateImage - Example #3. I przy okazji wykorzystanie GuIRegisterMsg do WM_PAINT. @4ggr35510nDzięki za wszystkie uwagi i już się tłumaczę 1. Obrazki to gify niby mają przezroczystość, ale chyba przez to że są ustawione 20x20, a nie w oryginalnej wielkości, więc są te białe syfy :/ 2. Walka jest trochę nudna, może dlatego, że animacja wolna, ale miało być, że się wybiera kogo atakować. z powodów braku czasu jest tak 2. Podzieliłem tworzenie GUI, na poszczególne elementy, żebym wiedział co gdzie jest dokładnie i mógł naprawić ewentualne błędy 3. No zatkało koakało Dobrze wiedzieć o tym w GUIGetMsg 4. GUIRegisterMsg zastosowaliśmy, ale ja tego jeszcze nie ogarniam w 100%, więc może być coś nie tak Wczoraj cały dzień poświęciłem na douczenie się tego na tyle, żeby zrobić tyle co jest w WM_COMMAND 5. Tło miało niby być, ale trzeba by zrobić zmianę koloru czcionki razem z tłem (chodziło o to tło, które widać jak klikniesz "Pokaż zamek" ), a na to jakoś czasu nie starczyło 6. Błędy są, ale staramy się je naprawiać na bieżąco Pracę już jest oddana, ale zawsze można dać nową wersję ] 1. No to GIMP i konwertujesz na PNG i wklejasz używając GDIPlus oraz WM_PAINT do odświeżania. 3. Cieszę się A prawdziwi prosi w ogóle używają WM_COMAND oraz WM_NOTIFY i wszystko wyczytują z HiWord oraz LoWord wParam 4. Pisz na PW, z tym zawsze są nieliche problemy. Już są wyniki Mamy 2. miejsce Gratulacje Jakie są nagrody? Mi sie zdaje ze ta ktora dostała krotszy pojazd od 4GG~ Ja tylko wytykam błędy. Komplementów prawić nie umiem. Po prostu praca Randa miała więcej widocznych błędów, to nie tak, jakbym spędził tydzień nad wnikliwą analizą, opinia czysto subiektywna. No i to nieszczęsne IsPressed... bolące tym bardziej, że Rand wie, jak się podpiąć Hookiem pod Windowsa, żeby przechwytywać wciskane klawisze w czasie rzeczywistym. Po _guictrlbutton_create nie działa guictrlsetstate, bo zwraca uchwyt w hexach _GUICtrlButton_SetState hfaua 1 Ta sygnatura jest pusta. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi