Skocz do zawartości
  • Dołącz do społeczności!

    👋 Witaj na MPCForum!

    Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

    • Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

    👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

    Zarejestruj się teraz

[Team Fortress 2] Opis Postaci - Tf2


Gość Lenart

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

temat postanowiłem zrobić dla osób które dopiero zaczynają przygodę z TF2, oraz dla osób takich które nie wiedzą do końca jaką postacią grać, więc postaram się wam powiedzieć co nieco na temat klas postaci.

 

W grze Team Fortress 2 jest 9 postaci, mianowicie:

Scout - Skaut,

Soldier - Żołnierz

Pyro - Piroman

Demoman - Człowiek demolka

Heavy - Gruby

Engineer - Inżynier

Medic - Medyk

Sniper - Snajper

Spy - Szpieg

Opis każdej postaci

Scout :

Skaut potrafi być męczący niczym komar. Jest tak samo zwinny i może solidnie dać się we znaki, jednak jest najsłabszą wytrzymałościowo postacią w grze i każde trafienie może być dla niego śmiertelne. Dzięki swojej prędkości może dosłownie biegać dookoła cięższych klas będąc dla nich nieuchwytny. Kij baseballowy i strzelba to podstawowe narzędzia Skauta w zadawaniu szybkich i bolesnych "ukąszeń". Kiedy Skaut jest wolny od zajmowania punktów kontrolnych czy uciekania z wykradzionymi dokumentami znakomicie bawi się rozpraszając i siejąc zamęt w szeregach wroga. Jego podwójny skok pozwala mu dostać się w miejsca niedostępne dla innych klas i swobodnie przemykać po dachach, niczym kot, nad obroną wroga.

Zalety :

Najszybsza postać w grze

Ciężko w niego trafić

Posiada podwójny skok i umiejętność zmiany kierunku lotu

Może dostać się tam, gdzie inne klasy nie mają dostępu

Może zdać duże obrażenia w bezpośrednim starciu

Dobry w odwracaniu uwagi

Dobry w ofensywie

Wady :

Ma najmniejszą wytrzymałość ze wszystkich postaci

Kiepski w walkach na średnim i dużym dystansie

Słabo się nim manewruje w bezpośrednim starciu

Kiepski w obronie

Ciężki w sterowaniu

Jakby miał ADHD

Soldier :

Żołnierz jest dobry w każdej dziedzinie, przez to jednak w żadnej nie jest najlepszy. Doskonale radzi sobie z każdą inną postacią w grze, jednak nie posiada wyjątkowych umiejętności dzięki których mógłby stać się mistrzem. Nadaje się do obrony kluczowych miejsc na mapie, jednak nie radzi sobie z tym aż tak dobrze jak Heavy czy Demoman. Może walczyć z wrogiem na odległość ale nigdy nie będzie w tym lepszy od Snajpera. Może wykradać dokumenty i przejmować Punkty Kontrolne ale nie tak dobrze jak Skaut. Jest najlepszą postacią dla nowych graczy, jednak gracz doświadczony potrafi zrobić doskonały użytek z jego Wyrzutni Rakiet i posyłać wrogów w wieczną otchłań.

 

Dobry stosunek wytrzymałości do prędkości

Dobry zarówno na obronie jak i w ataku

Dobry przeciwko każdej innej postaci w grze

Dobry w walce na każdym dystansie

Dobrze radzi sobie i w pomieszczeniach i na otwartej przestrzeni

Potrafi użyć rakietowego skoku do przeskoczenia dużych odległości

Dobry do niszczenia konstrukcji Inżyniera

 

Wady :

 

Nie jest lepszy w specjalnościach od żadnej innej postaci

Może zadać sobie obrażenia poprzez rakietowy skok i przez to dać się zabić

Pole rażenia wybuchu rakiety jest małe i słabe w porównaniu do bezpośredniego trafienia we wroga

Jest bezbronny podczas ładowania wyrzutni rakiet

Skaut z łatwością może ominąć jego rakiety i zadać mu wiele obrażeń podczas ładowania wyrzutni rakiet

 

Pyro :

 

 

W przeciwieństwie do swojego odpowiednika w TFC, Pyro w TF2 jest śmiercionośny na krótkich dystansach. Jego "zapalniczka" może zamienić nawet Ciężkozbrojnego grubasa w mocno przypieczoną grzankę dosłownie w kilka sekund. Wystarczy mały płomyk by podpalić portki wroga, który w kilka chwil zamieni się w kupkę popiołu, jeśli szybko nie wskoczy do wody. Jego zasięg jest jednakże bardzo mały i tylko do walki w takim się nadaje. Jego zdolność zaskakiwania wroga czyni z niego postrach i najgorszy koszmar każdej innej postaci w grze. Jest odrobinę szybszy niż inne postaci (z wyjątkiem Skauta), a jego odporność jest porównywalna z tą, jaką ma Demoman. Ogień jest jego żywiołem, a woda... woda go nienawidzi!

 

Zalety :

 

Dobra prędkość poruszania

Podpalenie wroga zwykle skutkuje jego paniką i ucieczką

Ekstremalnie niebezpieczny w korytarzach i pomieszczeniach

Dobry zarówno w ataku, jak i obronie

Dobry w rozpraszaniu defensywy wroga

Strzelba pozwala mu dobić wroga, którego nie sięga już miotacz

Pistolet sygnałowy pozwala z dużej odległości podpalić i zdezorientować Snajpera

Wady :

Przebywanie na otwartych przestrzeniach to dla Pyro śmierć

Woda gasi ogień z miotacza Pyro

Kiepski w walce na średnich i dalekich dystansach

 

Demoman :

 

Cała tajemnica gry Demomanem to walka bez zwarcia i... wybuchy. WYBUCHY. Demomana możemy spotkać głównie na obronie, gdzie tworzy wąskie gardła albo blokuje przejścia, ale niczym Nelly Rokita może z powodzeniem przejść do ataku. Osoba wprawiona w walce granatnikiem może odbijać granaty od różnych powierzchni i powodować, że wybuchną dokładnie tam, gdzie spowoduje to najwięcej dobra. Dobry Demoman także wie, gdzie umieścić swoje klejące bomby. Jednakże jak każdy domorosły saper Demoman musi uważać na palce i pamiętać, że większość broni, które posiada, powoduje, że coś wybucha, więc trochę ciężko walczyć na krótki dystans bez samookaleczenia się.

 

Zalety :

 

Przyzwoity na ataku

Wymiata na obronie

Niezły w pomieszczeniach i na otwartej przestrzeni

Dobry w powstrzymywaniu ataków wroga

Wybuchy rozerwą więź pomiędzy Medykiem a jego pacjentem

Przy odrobinie szczęścia wybuchy zrzucą przeciwnika do przepaści

Granaty mogą być odbijane od powierzchni, na przykład do atakowania zza winkla

Dobry w walce na średni i daleki dystans

Może zdalnie detonować bomby klejące zarówno wtedy gdy, są przyklejone jak i podczas lotu

Dobry w niszczeniu konstrukcji Inżyniera

Wady :

 

Nie posiada "bezpiecznej" broni (uważaj na te palce!)

Klejące bomby mogą być przesuwane przez wrogie ładunki wybuchowe, odstrzeliwane czy też odpychane przez strumień ciepłego powietrza Pyro

Kiepski w walce na bliski dystans

Łatwo uniknąć jego granatów

Będąc chodzącą fabryką wybuchów ciężko się skradać

Pułapki są łatwe w ominięciu przez Skautów i Żołnierzy

 

Heavy :

 

Grubas to prawdziwy człowiek-czołg. Jego Sasza może położyć hordy wroga bez konieczności przeładowywania. Jego wytrzymałość również nie ma sobie równych w tej grze. W parze z medykiem są niezwyciężeni - Grubas robi piekło a medyk leczy rany które ktoś mu zada. Niestety jest to najwolniejsza postać w TeamFortress 2, a jego rozmiary powodują, że jest łatwym celem nawet dla zezowatego snajpera. Dodatkowo Grubas nie umie być cicho więc o zasadzkach w jego przypadku nie ma mowy.

 

Zalety :

 

Ma największą wytrzymałość

Jego minigun może położyć wielu wrogów bez konieczności przeładowania

Może rozkręcić lufę miniguna bez konieczności strzelania, czekając na wrogów

Dobry w obronie

Dobry w walce bezpośredniej i na średnim dystansie

Ma Kanapkę (Sandvich) którą może się wyleczyć

Dobry we wnętrzach

Dobry w obronie Punktów Kontrolnych

Wady :

 

Najwolniejsza postać w grze

Podczas strzelania jest jeszcze wolniejszy

Zasoby amunicji są ograniczone i muszą być często uzupełniane

Jest jednym wielkim celem, szczególnie dla Snajperów i Szpiegów

Kiepski na otwartych przestrzeniach

Kiepski na długich dystansach

Nie da się nim skradać

 

Engineer :

Podobnie jak Medyk i Szpieg, to co Inżynier robi poza główną areną wydarzeń czyni go wartościowym członkiem zespołu w drodze po zwycięstwo. Uzbrojenie ma również podobne do Skauta - Shotgun i pistolet. Najlepiej sprawdza się w zadaniach defensywnych ale umiejętne umieszczenie jego konstrukcji może bardzo wydatnie wesprzeć ofensywę. Inżynier używa Metalu jako waluty która wyznacza koszt budowy Działek, Podajników i Teleporterów. Każdy fan gier RTS zakocha się w Inżynierze.

 

Zalety :

 

Niesamowity w obronie.

Dobry we wspieraniu ataków.

Dobry w walce na krótkich dystansach.

Dobry w walce we wnętrzach.

Może budować Działka, Podajniki i Teleportery.

Inżynierowie mogą pomagać sobie na wzajem przy budowie.

Wady :

 

Kiepski w walce na większe odległości.

Otwarte przestrzenie nie są stworzone dla niego.

Kiedy jest zajęty przy budowie jest bezbronny.

Szpieg może łatwo zniszczyć jego urządzenia.

 

Medic :

 

W przeciwieństwie do swojej wersji z TFC medyk już nie jest jednoosobową drużyną do zdobywania flagi. Teraz, zgodnie z przysięgą Hipokratesa, medyk leczy swoją drużynę, a nie fruwa po mapie zarażając przeciwników. Medyk ma zdolność podłączenia "jarzma" do swojego pacjenta, które na odległość 20 stóp tworzy więź, podczas trwania której MediGun pompuje punkty zdrowia dla kolegi z drużyny. Wzorem kolegów z NRD medyk także może pod pompować innych, i zapewnić im aż 150% punktów zdrowia. Przy odpowiedniej dawce leczenia wskaźnik się wypełnia i wtedy Medyk jak i jego pacjent mogą zasuwać będąc nieśmiertelnymi przez 10 sekund. Kiedy ta cudowna chwila się skończy wskaźnik znowu musi się napełnić. Klasa ta ma także możliwość automatycznego samoleczenia. Jednakże, medyk jest klasą która nie radzi sobie najlepiej samotnie w walce. To prawda, posiada wyrzutnie strzykawek, która per se jest karabinem maszynowym, ale ta broń nie jest wiele lepsza od shotguna czy pistoletu maszynowego. Pamiętając o tym medyk robi to w czym jest najlepszy: Leczeniu.

 

Zalety :

 

Potrafi leczyć pacjentów będąc schowanym za rogiem

Może zwiększyć punkty zdrowia swojego pacjenta aż do 150%

Może spowodować że i on, i pacjent będą czasowo nieśmiertelni bądź dać pacjentowi możliwość strzałów krytycznych

Świetny w roli wsparcia dla Obrony i Ataku

Potrafi się sam powoli leczyć

Dobry w rozpraszaniu defensywy wroga

Wady :

 

Kiepski na walki dystansowe

Świeci jak żarówa kiedy on i jego pacjent są nieśmiertelni

Wiązka leczenia może być przerwana przez siłę wybuchu rakiet lub granatów

dzielenie się Überem z więcej niż jednym pacjentem skraca czas jego trwania

 

Sniper :

Snajper to przede wszystkim precyzyjna eliminacja z dużej odległości. Ze wszystkich postaci, nie ma ważniejszej w obronie od snajpera. Korzystając z miejsc specjalnie dla niego zaprojektowanych na każdej mapie, może spokojnie śledzić i eliminować wroga, sam pozostając bezpiecznym. Snajper ma umiejętność Wzmacniania Strzału, co pozwala mu oddać potężną salwę przy strzale z użyciem lunety. Niestety, celownik laserowy często zdradza pozycję Snajpera. Niepokonany na dystansie, lecz bezpośredniej walki powinien unikać. W przypadku bezpośredniego starcia, bezpiecznie będzie po angielsku wycofać się na z góry upatrzoną pozycję i poczekać na wsparcie. Snajper powinien być szczególnie ostrożny i uważny, gdyż przy korzystaniu z lunety ma ograniczone pole widzenia, a to znów bardzo zachęca bezszelestnych szpiegów do poczęstowania Snajpera nożem pod żebro.

Zalety :

Niesamowity w obronie

Znakomity w walce na dużych dystansach

Doskonale czuje się na otwartych terenach

Dobry zatrzymywaniu wroga w "wąskich gardłach" mapy

Umie strzelać Wzmacnianym Strzałem

Ma szansę przeżyć bezpośrednie starcia

Wady :

 

Słaby w ataku

Słaby w walce na średnich i krótkich dystansach

Słabo radzi sobie we wnętrzach

Podczas celowania, laser zdradza jego pozycję

Łatwo go podejść gdy jest zajęty celowaniem

 

Spy :

Szpieg jest najtrudniejsza postacią do opanowania w tej grze i nauczyć się dobrze nim grać jest dużym problemem ... no chyba, że przechodzisz wszystkie części Splitner Cell z zamkniętymi oczami i jedną ręką w kieszeni. Szpieg jako taki jest bezużyteczny w bezpośredniej walce i niewiele bardziej wytrzymały od Skauta. To rzeczy które robi poza główną areną walki są dla drużyny najwartościowsze. Zamiast zabijać każdego w zasięgu wzroku, Szpieg dokładnie wybiera sobie ofiarę siejąc panikę i paranoję w szeregach wroga. Doprowadza on do tego, że każdy podejrzewa każdego i drużyna przeciwna zaczyna strzelać sama do siebie. Szpieg to samotnik, który ryzykuje życie by zrobić wyrwę w szeregach defensywy wroga, te za to mogą zostać wykorzystane przez jego całą drużynę do osiągnięcia ostatecznego sukcesu.

Zalety :

 

Dobry w ofensywie

Dobry w usuwaniu kluczowych obrońców

Może szybko zniszczyć konstrukcje Inżyniera

Dobrze sprawdza się w przejmowaniu Punktów Kontrolnych na mapie

Dobry w rozpraszaniu przeciwnej drużyny podejrzeniami każdego o bycie szpiegiem

Może stać się niewidzialny

Może przebrać się za wroga

Może uśmiercać 1 ciosem z ukrycia

Wady :

Słaby w obronie

Bezużyteczny w bezpośredniej walce

Słaba wytrzymałość

Nie może atakować będąc niewidzialnym

Sprytny przeciwnik utrzymujący komunikację w zespole łatwo zidentyfikuje szpiega

Pali, a Palenie powoduje Raka i Choroby Serca... I impotencję

 

 

Ok to by było na tyle.

Podziękowania za teksty dla TF.pl

 

Pozdrawiam, Lenart

Opublikowano

taaa już jest ok, po prostu kliknąłem zamiast podgląd posta, dałem zaakceptuj ;)

 

Btw. sam dopiero zaczynam przygodę z TF2 ;) więc na razie pogram sobie sam ;)

Opublikowano

Mi najlepiej się gra Inżynierem i Snajperem ;). Na starym koncie miałem 20 godzin grania każdą z nich :rolleyes:

1358809676-U384748.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mi najlepiej Pyro. Mam nim 57 zabójstw w jednym życiu. :D

Zbyt duża sygna

~Man

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

@Up

 

Daty, masz 1 postać a klasę możesz zmienić nieskończoną ilość razy w grze.

Thx masz +

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mi najlepiem na początku się grało Inżynierem, miałem 47 zabójstw dzięki działkowi w jednym życiu, ale teraz mi się już ta postać znudziła i szukam ideału :D

Opublikowano

@Lenart

 

Dodaj ss każdej postaci koło opisu i będzie bardzo fajnie :)

 

@Topic

 

Dla początkujących bardzo dobry poradnik +

 

Można było by podkleić.

Opublikowano

Dodaj do grubasa zaletę

Z medykiem jest silniejszy może być na 30 sekund niezniszczalny, po naładowaniu Ubercharge przez medyka

coś w tym stylu

PC: AMD Ryzen R5 2600 4.1GHz 1.3V /\ SPC Fortis 3 /\ MSI B450 Tomahawk /\ 16GB G.SKILL Aegis 3000MHz CL16 /\ Palit RTX 2060 GamingProOC 6GB  /\ IRDM Pro GEN2 240GB+ 2x 1TB /\ Seasonic Focus 550W /\ SPC Gladius GD8 TG ARGB /\ IIyama x2483hsu-b1 "24" /\ Win10 Pro
Laptop: Lenovo Y580 i7 3630QM /\ GTX660M 1Ghz 2GB /\ 8GB 1600Mhz /\ GoodRAM IRDM Pro GEN2 240GB + 500GB HDD /\ Win10 Pro
Mobilne: Xiaomi Mi 9T 6/128 Black Snapdragon 730, Konsola: PS3 Super Slim CECH4004A 320GB
Muzyczny sprzęt: Asus Xonar DGX + HyperX Cloud Core, Diora WS354+Imago Acoustic ima 383 70W+Logitech Bluetooth

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A ja pozwolę sobie wtrącić coś do szpiega... Nie jest on bezużyteczny w bezpośrednich starciach, bardzo lubię likwidować wrogów nie uderzeniem w plecy a strzałem z pistoletu. Grubasa z pełnym hp może nie ubije ale każdą inną klasę strzałami w głowę na bliskim bądź średnim dystansie spokojnie da radę.

Np. doświadczony inżynier rozbudowuje się w rogu z działkiem po 1 stronie i podajnikiem z 2 co uniemożliwi dostęp nożem, wtedy bardzo przydaje się jeden celny strzał w głowę z pistoletu i przy odrobinie szczęścia przeciwnik padnie.

Pistolet jest również idealny do likwidowania wrogów którzy ostatnim punktem życia wywinęli się śmieci.

Nie chcę sie dużo rozpisywać ale szpieg jest bardzo skuteczny w otwartej walce pod warunkiem że gra nim "fachowiec" a w połączeniu z ambasadorem 2 strzały w głowę zabiją prawie każdego.

Pozdrawiam.


sig--SXNIUGlOUDdwendqNmVkTjVqV09yWEJZc2l

Opublikowano

Duża wada Soldiera

Może zadać sobie obrażenia poprzez rakietowy skok i przez to dać się zabić

Ale i tak bardzo lubię nim grac.

PRZYDATNE. +

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Każda postać jest dobra :) Tylko trzeba wiedzieć, która postać jest dla nas przeznaczona (najlepiej przetestować wszystkie postacie). Dla Soldiera dobry jest "Black Box" można poczekać dłuższą chwile i go zdobyć, lub go samemu wycraftować. Black Box po każdym celnym trafieniu (w wroga) daje nam 15hp... Katana The Half-Zatoi jest bardzo przydatna kiedy mamy mało hp, możemy ją wyciągnąć i nawalać w kogoś i mieć nadzieje, że nas nie zabije ^^. The Half-Zatoi jest najlepszy dla Demo(mana) kiedy posiadamy tarcze, która daje nam możliwość szarżowania. Kiedy jej użyjemy (szarży) i odpowiednim momencie zaatakujemy możemy zabić jednym hitem. Szarża może również nam posłużyć jako ucieczka przed wrogie. Odpowiednie buty, które dają nam 100% możliwość sterowaniem podczas szarży dają nam niesamowite możliwości. Jeżeli chcemy skakać po mapie, lub być w niedostępnych miejscach. Przyda nam się odpowiednia bazooka, która ma dodatki do "rocket jump'ów" oraz buty, które mają % do odejmowania obrażeń od takiego rocket jump'a ... Poradnik niesamowicie dobrze opisuje wszystkie postacie, zasługujesz na plusa :)

 

Pozdrawiam

Lubisz To

troloh.jpg

Opublikowano

Napracowałeś się poradnik wykonany bardzo dobrze jest przejrzysty...

 

Mnie najlepiej gra się "Snajperem".

1315137143-U173186.png

 

"Ludzie mówią, że jestem pijakiem, chodnikowym równym chłopakiem..."

"Ale ja mam w sobie mordercę, wojownika, chcę zjeść Twoje serce..."

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Tak na prawdę to tylko 4 klas się warto 'uczyć'. Są to: żołnierz, skaut, demo i medyk. Dla tego jak się gra 6 v 6 to jest 2 skautów, 2 żołnierzy, 1 demo i 1 medyk.

 

Dobra rada od mnie: chcesz być pro to graj tymi klasami. Jak już będziesz PRO to napisz do mnie to zobaczymy na co Cię stać xD

Opublikowano

Poradnik jest nie do końca dopracowany , błędów ort nie widze.

Ale , niektóre wady i zalety źle dobrane - przykład Soldier - słaby przeciwko skautowi , podczasz przeładowania bezbronny.

Żartujesz sobie? :) , wrazie co wyjmujemy strzelbe i jazda , ta randomowa strzelba jest najlepsza , taka prawda , rozrzut dobry to i strzał mocny.

 

DO NOWYCH GRACZY ! NIE MA CZEGOS TAKIEGO JAK SOLDIER LEPSZY OD DEMO , CZY DEMO OD MEDYKA... -.- KAZDA KLASA JEST DOBRA W PEWIEN SPOSÓB ! WSZYSTKO ZALEZY OD WAS , OD SKILLA , NIE OD ITEMÓW !

Opublikowano

Poradnik jest nie do końca dopracowany , błędów ort nie widze.

Ale , niektóre wady i zalety źle dobrane - przykład Soldier - słaby przeciwko skautowi , podczasz przeładowania bezbronny.

Żartujesz sobie? :) , wrazie co wyjmujemy strzelbe i jazda , ta randomowa strzelba jest najlepsza , taka prawda , rozrzut dobry to i strzał mocny.

 

DO NOWYCH GRACZY ! NIE MA CZEGOS TAKIEGO JAK SOLDIER LEPSZY OD DEMO , CZY DEMO OD MEDYKA... -.- KAZDA KLASA JEST DOBRA W PEWIEN SPOSÓB ! WSZYSTKO ZALEZY OD WAS , OD SKILLA , NIE OD ITEMÓW !

 

W rzeczy samej !

Każda klasa jest równa ! Zależy to tylko od tego, kto przed tą klasą usiądzie !

Równość pomiędzy klasami kończy się kiedy zostaniesz zdominowany -BraciaMrok

(Cytat jeszcze dopracuje xD)

Opublikowano

mi sie najlepiej gra Medykiem szpiegiem i inzynierem ale juz tak naj naj to medykiem i nie prawda ze jest kiepski w walce besposledniej (1vs1) no chyba ze walczy ze sniperem na odleglosc ;d ja rozwalilem grubego ze mojej kuszy bylem bardzo dalego od niego on stal w miejscu i walil w kogos ja z dalega zasadzilem mu 128 i potem on uciekl ja polecialem za nim od sie prucil strzelilem jeszcze raz i 112 bylo potem podszedlem i z amputatora :):D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...