Skocz do zawartości

Łączenie serwerów Minecraft - Velocity


Polecane posty

Łączenie serwerów Minecraft

Poradnik, dzięki któremu w bezpieczny sposób skonfigurujesz serwer proxy w celu połączenia kilku serwerów Minecraft.
 

1. Wybór silnika proxy

Jest to bardzo ważne żeby wybrać dobry silnik proxy. Przedstawię tu kilka popularniejszych silników proxy:


image.png

BungeeCord

Pierwszy silnik proxy autorstwa twórcy Spigota. Posiada sporo błędów i luk bezpieczeństwa oraz jest mało wydajny. Nie zaleca się z niego korzystać.
 

Plusy:
- ogromna baza pluginów

Minusy:
- zasobożerny
- mało bezpieczny
 

Ocena: 2/10

------------------------------------------------------------------------------------------------------------


image.png

WaterFall

Fork (ulepszenie) BungeeCorda autorstwa twórców Papera naprawiający exploity crashujące i znacznie zwiększający wydajność. Jest najpopularniejszym silnikiem proxy.
 

Plusy:
- w miarę wydajny
- w miarę bezpieczny

Minusy:
- możliwość włamania się na konto dowolnej osoby jeśli serwer stoi na współdzielonym hostingu bez możliwości konfiguracji firewalla
 

Ocena: 7/10

------------------------------------------------------------------------------------------------------------


image.png

FlameCord

Fork WaterFalla zabezpieczający serwer przed atakami typu nullping. Jeśli twój serwer jest w trybie online, nie potrzebujesz tego silnika.
 

Plusy:
- zabezpiecza crackowane serwery przed atakami, które mogą taki serwer wywalić

Minusy:
- wspiera piractwo
 

Ocena: 6/10

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

image.png

Velocity

Silnik proxy napisany od zera przez oryginalnego twórcę waterfalla, jest od waterfalla dwukrotnie wydajniejszy i bezpieczniejszy.
 

Plusy:
- bardzo wydajny
- brak potrzeby konfiguracji firewalla dla bezpieczeństwa
- mniej podatny na exploity crashujące

Minusy:
- brak kompatybilności z pluginami pisanymi na bungeecorda
 

Ocena: 9/10
 

UWAGA! Unikaj jakichkolwiek płatnych silników proxy, przede wszystkim tych z mc-marketa. Oferują się jako "bardzo wydajne" i "zabezpieczone przed exploitami crashującymi", co jest zwykłym WaterFallem ze zmienioną nazwą.
 

Teraz gdy już znasz kilka silników, można wybierać. W poradniku zostanie przedstawiona konfiguracja Velocity, którego nic przez długi czas nie przebije.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

2. Instalacja silnika Velocity

Przyszedł czas na zainstalowanie silnika proxy. Żeby to zrobić, należy wejść na stronę https://velocitypowered.com/ , nacisnąć duży przycisk "Download Now" i wybrać albo najnowszą wersję, albo najnowszego builda (to już zależy od ciebie). Teraz możesz wrzucić silnik do wybranego folderu na twoim serwerze i uruchomić go w ten sam sposób co silnik serwera mc, lecz z tymi flagami: -XX:+UseG1GC -XX:G1HeapRegionSize=4M -XX:+UnlockExperimentalVMOptions -XX:+ParallelRefProcEnabled -XX:+AlwaysPreTouch -XX:MaxInlineLevel=15. Dla serwera proxy wystarczy 0,5gb pamięci RAM.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

3. Konfiguracja Velocity

Jeśli uruchomiłeś serwer proxy pewnie zauważyłeś, że wygenerowały się nowe pliki. Ważny dla ciebie jest plik 'velocity.toml'. Opiszę kilka ważniejszych opcji:
 

bind
Pozwala zmienić port serwera proxy.
 

motd
Pozwala zmienić napis wyświetlający się w liście serwerów. Są do tego zazwyczaj używane pluginy, można wpisać tu coś w stylu "Trwa uruchamianie serwera".
 

show-max-players
Wyświetlana w liście serwerów maksymalna ilość graczy.
 

online-mode
Jeśli posiadasz testowy serwer na swoim komputerze i nie posiadasz dostępu do internetu, ustaw na false. W przeciwnym wypadku nie zmieniaj tej opcji.
 

player-info-forwarding-mode
Bardzo ważna opcja, pozwala wybrać tryb przesyłu danych. Jeśli twój serwer wpuszcza graczy tylko z wersji 1.13 lub nowszych, ustaw ją na "MODERN". Jeśli jednak na serwer mogą wchodzić gracze z wersji starszych niż 1.13, wpisz tu "BUNGEEGUARD". Na każdej z tych opcji inaczej konfiguruje się serwery Minecraft żeby przyjmowały połączenia z serwera proxy, zostanie to opisane niżej.
 

forwarding-secret
Jest to "hasło" twojego serwera proxy, pozwala bezpiecznie łączyć się z serwerami Minecraft.
 

[servers]
Tutaj możesz dodać swoje serwery Minecraft. Jeśli serwer Minecraft stoi na tej samej maszynie co serwer proxy, jako adres użyj '127.0.0.1'. Jeśli nie, wpisz tam adres serwera Minecraft. Port możesz użyć jaki chcesz, ważne jest żeby nie był zajęty. Port w configu Velocity musi być taki sam jak port w server.properties wybranego serwera. Istnieje tutaj też opcja 'try', w której możesz ustawić serwer, na który gracz będzie przenoszony po dołączeniu przez serwer proxy.
 

[forced-hosts]
Możesz tutaj ustawić połączenia pomijające serwer lobby.
 

To są wszystkie ważne opcje, pamiętaj żeby poprawnie je ustawić.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

4. Konfiguracja serwerów Minecraft

To jeszcze nie koniec! Trzeba jeszcze poprawnie skonfigurować serwery Minecraft żeby połączenie było bezpieczne. Pierwszym plikiem będzie server.properties, w którym musisz ustawić port taki sam jak w configu Velocity oraz wyłączyć tryb online (online-mode=false). Pozostałe ustawienia są zależne od wersji:
 

Dla serwerów wpuszczających wyłącznie graczy z wersji 1.13 i nowszych
1. W velocity.toml ustaw 'player-info-forwarding-mode' na "MODERN"
2. W paper.yml w sekcji 'velocity-support' ustaw 'enabled: true' i 'online-mode: true' oraz wpisz hasło serwera proxy (to z configu Velocity) w opcji 'secret'
 

Dla serwerów wpuszczających graczy z wersji starszych niż 1.13
1. W velocity.toml ustaw 'player-info-forwarding-mode' na "BUNGEEGUARD"
2. W spigot.yml ustaw 'bungeecord' na 'true'
3. Zainstaluj plugin BungeeGuard na serwerach Minecraft
4. W configu BungeeGuarda wpisz hasło serwera proxy (to z configu Velocity) w opcji 'allowed-tokens'


Teraz możesz uruchomić swoje serwery! Jeśli wszystko dobrze zrobiłeś, będziesz mógł połączyć się przez adres serwera proxy.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

5. Przydatne pluginy na serwer proxy

Jak już wiesz, pluginy pisane na BungeeCorda nie działają na Velocity. Jest jednak sporo alternatyw. Opiszę kilka z nich:

LuckPerms - Pozwala zarządzać uprawnieniami i rangami.
PistonMOTD - Plugin pozwalający edytować MOTD swojego serwera w sposób bardziej rozbudowany niż opcja w configu Velocity.
Anti-VPN - Blokuje połączenia z vpnów.
LibertyBans - Rozbudowany system karania graczy.
 

Więcej pluginów znajdziesz na forum Velocity.
 

Edytowano przez Helios1993

Udostępnij ten post


Link to postu
33 minuty temu, Helios1993 napisał:

- wspiera piractwo

Bez sensu. Każdy silnik z ww. ma funkcję offline-mode, więc nie rozumiem ciebie, dlaczego akurat dopisałeś to przy FlameCordzie.
 

 

33 minuty temu, Helios1993 napisał:

UWAGA! Unikaj jakichkolwiek płatnych silników proxy, przede wszystkim tych z mc-marketa. Oferują się jako "bardzo wydajne" i "zabezpieczone przed exploitami crashującymi", co jest zwykłym WaterFallem ze zmienioną nazwą.

Niekoniecznie jest to prawda.
 

 

33 minuty temu, Helios1993 napisał:

Plusy:
- bardzo wydajny
- brak potrzeby konfiguracji firewalla dla bezpieczeństwa
- mniej podatny na exploity crashujące

Minusy:
- brak kompatybilności z pluginami pisanymi na bungeecorda

Z pewnością jest też trochę wad, wystarczy zrobić mały research.

Dodatkowo, nie podoba mi się:

Twoje subiektywne oceny w skali 1-10, nie zawsze są one adekwatne do sytuacji.
Zniechęcanie innych do zakupu płatnych silników. Fakt, te z MC-Marketa nie są dobrej jakości, ale są również silniki w które warto zainwestować.



Reszta poradnika jest przyjazna użytkownikowi.

Dziękuję i pozdrawiam.

Edytowano przez Jakubk15

Udostępnij ten post


Link to postu

 

Fajny poradnik,szczegolowy - mozesz tez napisac nastepny o silnikach standardowych - typu jakiego unikac a jakiego uzywac (np. wiele osob nie wiem dlaczego dalej korzysta z spigotow-paperow gdzie juz purpur tutaj jest o wiele wydajniejszy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Przed chwilą, a97ssjmc napisał:

 

Fajny poradnik,szczegolowy - mozesz tez napisac nastepny o silnikach standardowych - typu jakiego unikac a jakiego uzywac (np. wiele osob nie wiem dlaczego dalej korzysta z spigotow-paperow gdzie juz purpur tutaj jest o wiele wydajniejszy)

Zrobiłem już kiedyś tutaj spis, ale jest trochę stary i brzydki. Planuję go odświeżyć w wolnym czasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Dnia 15.07.2021 o 17:44, a97ssjmc napisał:

 

Fajny poradnik,szczegolowy - mozesz tez napisac nastepny o silnikach standardowych - typu jakiego unikac a jakiego uzywac (np. wiele osob nie wiem dlaczego dalej korzysta z spigotow-paperow gdzie juz purpur tutaj jest o wiele wydajniejszy)

Posiadam spis tego w moim poradniku na GitHubie.

https://github.com/Jakubk15/poradnik-minecraft

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 2 tygodni później...
5 minut temu, Ishubito napisał:

Zmień strone do velocity bo error 404 jest powinien być taki velocitypowered.com

A no, przecinek się tam wsadził, już poprawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
Okienko zamknie się za 5 sekund...