Skocz do zawartości

[Plugin] CraftserveRadiation

Polecane posty

CraftserveRadiation

 

Plugin do Spigota dodający strefę radiacji, taką jak na Kwadratowej Masakrze (październik 2019). Plugin działa na wersji Minecraft 1.14 (Java Edition) (wersja 1.0) i wymaga zainstalowanego pluginu WorldGuard.

 

Autorem pluginu jest TheMolkaPL.

 

Konfiguracja

 

# Czas trwania mikstury `Płyn Lugola` w minutach
potion-duration: 10
# Nazwa regionu WorldGuard wolny od radiacji, nie wymagający użycia mikstury
region-name: km_safe_from_radiation
# Lista nazwy światów w których działa plugin
world-names:
- world

 

Pierwsze uruchomenie

 

Przy pierwszym uruchomieniu pluginu potrzebujesz ustalić region w pluginie WorldGuard, który oznaczy obszar wolny od radiacji. W innym wypadku strefa radiacji nie będzie działać.

 

Potrzebujesz do tego różdżki WorldEdit, domyślnie jest to drewniana siekiera. Możesz ją sobie dać komendą //wand. Następnie używając tej różdżki musisz sobie zrobić zaznaczenie. Klikając LPM różdżką zaznaczasz pierwszy punkt, klikając PPM zaznaczasz drugi punkt. Gdy zaznaczysz oba punkty, a mają to być skrajne punkty, najdalej od siebie oddalone możesz powiększyć zaznaczenie, aby objęło całą wysokość świata - robisz to komendą //expand vert. W innym przypadku zaznaczenie będzie obejmowało wyłącznie obszar na wysokości którą zaznaczyłeś (czyli między oboma punktami).

 

Teraz posiadając zaznaczenie możesz sobie stworzyć region. Domyślna nazwa regionu to km_safe_from_radiation. Jeżeli ta nazwa nie została zmieniona w konfiguracji pluginu wpisujesz /rg create km_safe_from_radiation. Tak oto stworzyłeś region. Teraz musisz zdjąć z niego ochronę, ponieważ tylko OP może na nim budować i niszczyć. Robisz to komendą /rg flag km_safe_from_radiation passthrough allow.

 

Teraz po wyjściu z tego regionu powinien pokazywać się boss bar oraz gracze powinni otrzymywać obrażenia.

 

Pobieranie

 

Najnowsze stabilne kompilacje znajdują sie w https://github.com/Craftserve/CraftserveRadiation/releases

 

Kompilacja

 

Projekt korzysta z Apache Maven. Wykonaj mvn clean install aby go zbudować. Obecnie plugin zależny jest od NMS. Potrzebujesz sobie lokalnie zbudować Paper.


Q8eOMob.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pani Kasia

eee no szanuje za plugineek, sam chciałem go napisać bo nudno mi było ost ale nie musze już haha :) 


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pani Kasia

Dnia 20.12.2019 o 23:26, ziomal1220 napisał:

Będzie aktualizacja do 1.15.1 ? 🙂

 

wkrótce 🙂


Q8eOMob.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedy będzie aktualizacja do 1.15.1 bo nie mogę się doczekać, a wolę strefę niż border. Proszę o odpowiedź.

Edytowano przez Depogames

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pani Kasia

Witam,

Mam problem związany z tym pluginem. Na kwadratowej masakrze była widoczna granica strefy wolnej od radiaci. Strefy były oddzielone od siebie borderem przez który dało się przejść.  Bardzo prosze o pomoc chciałbym uzyskać ten sam efekt. 

Z góry dziękuję!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na Kwadratowej nie było widocznej granicy. Najwyżej była widoczna granica między wysoką urbanizacją w strefie wolnej, a dziką w strefie radiacji.

 

YmSyqIW.jpg


Q8eOMob.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

A czy dalo by się zrobić taki border przez który da sie  przejść bardzo bylo by dobrze gdyby granica strefy była widoczna.

Edytowano przez Wojtasek05
Ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Autor tematu Napisano (edytowany)

Jest już o tym issue na GitHubie 🙂https://github.com/Craftserve/CraftserveRadiation/issues/10

 

Generalnie nie jest to funkcja nad którą się skupiam do przyszłej aktualizacji. Border vanilla w Minecraft ma ten problem, że ma ograniczone kształty do kwadratu w rzucie. Jest to o tyle problematyczne, że w tym momencie obszar radiacji jest oznaczany specjalną flagą w pluginie WorldGuard. Sam nie do końca mam pomysł jak rozwiązać problem powiadamiania gracza oprócz tego co jest, czyli boss baru. Jeżeli masz jakieś propozycje to zachęcam do skomentowania tego issue na GitHubie.

 

Co do przyszłej aktualizacji. Ma ona kilka celów, przede wszystkim pluginie powinien być znacznie bardziej przyjazdy dla właścicieli serwerów, w tym celu przepisano cały system konfiguracji. Teraz praktycznie wszystko jest konfigurowalne, oprócz receptury Płyny Lugola. Strefa wolna od radiacji i strefa radiacji są od teraz flagami w WorldGuard, co pozwala na znacznie bardziej elastyczne definiowanie tych obszarów. Ostatnim celem, a chyba najważniejszym jest stworzenie pluginu działającego "out-of-the-box". To znaczy po instalacji powinien sam zdefiniować strefę radiacji i strefę wolną.

 

Opis wersji: https://github.com/Craftserve/CraftserveRadiation/milestone/1

 

Usunięcie zależności od NMS (ułatwia późniejsze aktualizacje):

* Issue: https://github.com/Craftserve/CraftserveRadiation/issues/6

* Pull request: https://github.com/Craftserve/CraftserveRadiation/pull/11

* Implementacja: https://github.com/Craftserve/CraftserveRadiation/commit/4e563a791fee9d4b75d2b5b145b7e50818fd29da

Podziękowania dla NorthPL.

 

Działanie out-of-the-box:

* Issue: https://github.com/Craftserve/CraftserveRadiation/issues/7

* Pull request: https://github.com/Craftserve/CraftserveRadiation/pull/9

Podziękowania dla CDFN, jednak wygląda na to, że autor porzucił pulla. Wkrótce go przejmę i dokończę implementację.

 

Flaga WorldGuard:

* Issue: https://github.com/Craftserve/CraftserveRadiation/issues/5

* Pull request: https://github.com/Craftserve/CraftserveRadiation/pull/16

* Implementacja: https://github.com/Craftserve/CraftserveRadiation/commit/f3b4f7c1a9f1a3c8f1a03a26b7fe2ab906e7206b

 

Większa konfigurowalność:

* Issue: https://github.com/Craftserve/CraftserveRadiation/issues/8 i https://github.com/Craftserve/CraftserveRadiation/issues/14

* Pull request: https://github.com/Craftserve/CraftserveRadiation/pull/17

* Implementacja: https://github.com/Craftserve/CraftserveRadiation/commit/2fcb27c975fdaed1063ef9fb2128ee90d44739c6

Edytowano przez PabloTL
na tym forum nie działają nawet linki....

Q8eOMob.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pani Kasia

Dobrze, dziękuje bardzo. ja nie mam pomysłu jak to rozwiązać bo ja ledwo skrypty pisze. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

PS: czy jest szansa na uzyskanie pomocy z pisaniem skryptu czy nie zbyt????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wleciał nowy update 😉

 

Jest to jeszcze wersja wczesna, pre-release. Zmiany są następujące:

- Wsparcie flag WorldGuard

- Nowy system konfiguracji

- Poprawka wsparcia dla wersji Spigot starszych niż 1.14.2

- Wsparcie dynamicznego ustawiania strefy wolnej od radiacji komendą

 

Plugin automatycznie postara się zmigrować starą konfigurację i dane, ale zaleca się zresetowanie pliku config.yml do najnowszej wersji.

 

https://github.com/Craftserve/CraftserveRadiation/releases/tag/v1.2-pre1

 


Q8eOMob.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wleciał nowy pre-release.

 

- Poprawka ładowania efektów z konfiguracji

- Nieskończone wertykalne regiony jeżeli zaczynają się na Y0 albo kończą na Y255

 

https://github.com/Craftserve/CraftserveRadiation/releases/tag/v1.2-pre2


Q8eOMob.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
Okienko zamknie się za 5 sekund...