Skocz do zawartości

CratePlus - Magiczne skrzynki?

Polecane posty

Autor tematu Napisano (edytowany)

image.png

 

Hej, użytkowniku! Widziałeś kiedyś na jakimś dużym serwerze skrzynki do których potrzebny jest klucz, a gdy go nie masz to Cię odrzuca? Myślałeś, że to jakiś autorski plugin za który trzeba płacić? Jesteś w błędzie, to jest darmowy plugin dostępny od wersji 1.7 do 1.13.2. Magiczne hologramy, nagrody ze skrzynek nie tylko w postaci przedmiotów, knockback i edycja zawartości skrzynki w grze to nie wszystkie możliwości tego pluginu. Zapraszam do poradnika :)

 

Przydatne linki:
CratePlus [LINK]
HolographicDisplays
- [LINK]
Wiki CratePlus
- [LINK]
Wiki HolographicDisplays
- [LINK]
PaperSpigot
- [LINK]

Vault - [LINK]

CSGO-CratePlus [LINK]

 

Poradnik jest tworzony w oparciu na wersji 1.12.2!

 

Po pobraniu trzech pluginów (HolographicDisplays i Vault  jest wymagany) wrzucamy je do folderu "/plugins" na naszym serwerze. Włączamy serwer i znowu wyłączamy. Większość sobie pomyśli "po co?", ale lepiej jest tak zrobić, ponieważ serwer ma czas na stworzenie plików, a potem na powtórne ich załadowanie. Kiedy mamy już wszystko załadowane, a konsola nie sypie nam błędami to wchodzimy do gry.

 

Komendy:
/crate reload - przeładowuje plugin
/crate settings - otwiera menu (GUI), w którym operujemy naszymi skrzynkami
/crate create <nazwa> - tworzy skrzynkę o podanej nazwie
/crate delete <skrzynia> - usuwa daną skrzynie
/crate rename <staraNazwa> <nowaNazwa> - zmienia nazwę danej skrzynki
/crate key <gracz/all> <skrzynia> [ilość] - daje klucz do danej skrzynki podanemu graczowi lub wszystkim graczom
/crate crate <skrzynia> [gracz] - daje daną skrzynie podanemu graczowi, gdy brak podanego gracza, to daje temu który wykonuje polecenie
/crate opener <skrzynka/default> <opener> - ustawia wygląd otwierania skrzynki lub wszystkich skrzynek

 

Uprawnienia:
cratesplus.admin - dostęp do wszystkich komend
crateplus.updates - każdy gracz z tym uprawnieniem zostanie powiadomiony o aktualizacjach

 

Openers:
Openers to nic innego jak wygląd otwierania skrzynki, domyślnie mamy do wyboru tylko dwie możliwości, jednak gdy wgramy plugin CSGO-CratePlus, to pojawia się nam nowy wygląd. Możemy zmieniać sposób otwierania komendą "/crate opener (patrz wyżej)". Wyglądy:

 

BasicGui:

BacisGui.PNG

 

CSGO:

CSGO.PNG

 

NoGui:

Bak wyglądu, po prostu po naciśnięciu na skrzynkę od razu przedmiot dostajemy do ekwipunku. 

 

Settings oraz dodawanie przedmiotów:

 

Mamy możliwość dodania do skrzynki przedmiotu oraz komendy wykonywanej przez konsole, np. po wyjęciu mobspawnera konsola wywołuje komendę 'spawner give %name% spider'. Obie opcje możemy dodać w configu lecz mamy możliwość dodania przedmiotu w grze, co jest z pewnością prostsze.
Wpisujemy komendę /crate settings i  pokazuje się nam takie okienko:

settings.PNG

Skrzynka - menu wyboru naszych skrzynek

Bariera - przeładowuje plugin

 

Po naciśnięciu na wybraną skrzynkę wyświetlają się opcje skrzynki:

settingsedit.PNG

Znacznik - zmieniamy nazwę skrzynki

Diament - zmieniamy przedmioty znajdujące się w skrzynce

Wełna - zmieniamy kolor skrzynki

Bariera - usuwamy skrzynkę

 

Przedmioty dodaje po prostu wsadzając je do skrzynki, a usuwamy wyjmując.

 

Omówienie plików:

Po zainstalowaniu pluginu powinny nam się stworzyć plik "Crates" a w nim:

pliki.PNG

config - plik w którym ustawiamy wygląd skrzynek, ich zawartość, szanse oraz inne ustawienia

data - lista miejsc wraz z koordynatami, w których znajdują się skrzynki

messages - lista wiadomości wysyłanych do gracza

 

W folderze openers znajdują się pliki:

openers.PNG

BasicGUI - możemy zmienić długość wybierania itemu

CSGO - możemy zmienić długość wybierania itemu

NoGUI - ustalamy, czy w sposobie "NoGUI" ma być dźwięk podczas otwierania

 

Edycja plików:

Config.yml:

Config Version: 6 #Wersja configu, pod żadnym pozorem nie edytujemy
Update Checks: true #Czy plugin ma wysyłać informacje o dostępnej aktualizacji
Update Branch: spigot #Na jaki silnik ma być aktualizacja, pod żadnym pozorem nie edytujemy
Metrics: true #Metryka, pod żadnym pozorem nie edytujemy
Default Opener: NoGUI #Jaki ma być styl otwierania skrzynki
Default Cooldown: 5 #Ile musi minąć czasu pomiędzy otwieraniem jednej skrzynki a drugiej
Crate Protection: false #Czy skrzynka ma być chroniona
Disable Key Swapping: false #Czy klucze mają być wyłączone
Default Hologram Text: #Tekst hologramu
- '%crate%' #Pierwsza linijka hologramu
- Right-Click to Open! #Druga linijka hologramu
- Left-Click to Preview! #Trzecia linijka hologramu
Crates: #Lista skrzynek,  pod żadnym pozorem nie edytować
  test: #Nazwa skrzynki
    Key: #Klucz, pod żadnym pozorem nie edytować
      Item: TRIPWIRE_HOOK #Przedmiot służący za klucz
      Name: '%type% Crate Key' #Nazwa klucza
      Enchanted: true #Czy ma być zaklęty
    Knockback: 0.0 #Odrzucenie gracza, gdy nie ma klucza
    Broadcast: false #Czy mają być ogłoszenia, gdy ktoś otworzy skrzynkę
    Firework: false #Czy mają być fajerwerki, gdy ktoś otworzy skrzynkę
    Preview: true #Czy skrzynia ma pokazywać listę przedmiotów do wylosowania
    Block: DIAMOND_BLOCK #Jaki przedmiot ma słyżyć za skrzynkę
    Color: RED #Kolor nazwy skrzynki
  Winnings: #Przedmioty do wylosowania
    '1': #Numer przedmiotu
      Type: ITEM #Jaki ma być typ nagordy (ITEM - przedmiot; COMMAND - komenda wykonywana przez konsole)
      Item Type: IRON_SWORD #Jaki to ma być przedmiot
      Item Data: 0 #W przypadku, np. wełny wybieramy kolor wpisując numer po dwukropku (35:2), czyli wpisujemy 2 
      Percentage: 25 #Szansa na wylosowanie przedmiotu
      Name '&6&lExample Sword' #Nazwa przedmiotu
      Amount: 1 #Ilość przedmiotu
      Enchantments: #Zaklęcia
       - 'DAMAGE_ALL-3' #Sharpness 3
      Lore: #Opis przedmiotu
       - 'The greatest sword!' #Opis...

W ten sposób dodajemy przedmiot.

 

Jak wcześniej wspomniałem jest możliwość dodania komendy:

  '2': #Numer przedmiotu
      Type: COMMAND #Typ przedmiotu
      Item Type: MOB_SPAWNER #ID przedmiotu
      Percentage: 25 #Procent na wylosowanie
      Commands: #Lista komend
       - 'spawner give %name% spider' #Daje graczowi spawner pająków
      Name: '&e&lSpider Spawner' #nazwa przedmiotu
      Item Data: 0 #Wyżej wytłumaczyłem
      Amount: 1 #Ilość
      Enchantments: #Zaklęcia
       - 'DURABILITY-1' #Niezniszczalność 1

Dodając komendę trzeba pamiętać, że jest ona wykonywana przez konsolę, a nie gracza!

Po wylosowaniu przedmiotu konsola automatycznie wywołuje komendę.

 

Data.yml:

Data Version: 2 #Wersja configu, pod żadnym pozorem nie edytować
Crate Locations: #Lokacje skrzynek, pod żadnym pozorem nie edytować
  mpcforum: #Nazwa skrzynki
  - world|-252|6|181 #Świat i koordynaty
  command: #Nazwa skrzynki
  - world|-252|6|183 #Świat i koordynaty
  - world|-254|6|185 #Świat i koordynaty
  - world|-252|6|177 #Świat i koordynaty

 

Messages.yml:

prefix: '&7[&bCratesPlus&7]' #Przedrostek pokazywany przy każdej wysłanej wiadomości
Command No Permission: '&cYou do not have the correct permission to run this command' #Informacja wysłana, gdy gracz nie ma uprawnień
Crate No Permission: '&cYou do not have the correct permission to use this crate'  #Informacja wysłana, gdy gracz nie ma uprawnień do otwarcia skrzynki
Crate Open Without Key: '&cYou must be holding a %crate% &ckey to open this crate' #Informacja wysłana, gdy gracz nie trzyma w ręce odpowiedniego klucza
Key Given: '&aYou have been given a %crate% &acrate key' #Informacja wysłana, gdy gracz otrzyma klucz do skrzynki
Broadcast: '&d%displayname% &dopened a %crate% &dcrate' #Informacja wysłana, gdy gracz otworzy skrzynkę
Cant Place: '&cYou can not place crate keys' #Informacja wysłana, gdy gracz próbuję położyć klucz na ziemi
Cant Drop: '&cYou can not drop crate keys' #Informacja wysłana, gdy gracz spróbuje upuścić klucz do skrzynki
Chance Message: '&d%percentage%% Chance' #Informacja ile dany przedmiot ma szans na wylosowanie
Inventory Full Claim: '&aYou''re inventory is full, you can claim your keys later using /crate' #Informacja wysłana, gdy gracz ma pełen ekwipunek
Claim Join: '&aYou currently have keys waiting to be claimed, use /crate to claim' #Informacja wysyłana, gdy gracz ma nieużyte klucze
Possible Wins Title: 'Possible Wins:' #Informacja o możliwych przedmiotach do wylosowania

 

W BasicGui.yml oraz CSGO.yml:

Length: 10 #Długość otwierania skrzynki

 

NoGUI.yml:

Chest Sound: true #Czy ma być dźwięk otwieranej skrzynki

 

Krok po kroku jak stworzyć skrzynkę:

1. Wpisujemy komendę /crate create <nazwa>.

2. Wpisujemy komendę /crate crate <nazwaSkrzyni> <nazwaGracza>.

3. Stawiamy skrzynkę.

3. Wpisujemy komendę /crate key <nazwaGracza> <nazwaSkrzyni>.

4. Wpisujemy komendę /crate settings i dodajemy przedmioty do skrzynki lub robimy to w configu.

5. Przeładowujemy plugin.

6. Skrzynka gotowa.

Edytowano przez sk8erace1

Udostępnij ten post


Link to postu
Pani Kasia

Poradnik czytelny i w sumie taki klasyczny.

Podoba mi się fakt, że przedstawiłeś nam akurat ten plugin CratePlus, który z pewnością niejednemu się przyda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Pani Kasia

Dzięki za dokladne wyjaśnienie , sam w sobie plugin jest genialny i fajnie mozna go wykorzystac w eventach na serwerze. 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
Okienko zamknie się za 5 sekund...