Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz
  • 0

Pisanie gier w javie

lolzown123

Pytanie

Opublikowano

Witam, otóż mam mały problem ponieważ czeka mnie 'wiekszy' projekt z zajec z programowania, postanowilem napisac gre ale nie mam pojecia jak sie do tego zabrac, jestem poczatkowym 'programista', dopiero zaczalem uczyc sie programow okienkowych. Mam pytanie czy napisanie prostej gry jest trudne ? Prosilbym o jakies porady.

7 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wszystko spoko tylko, ze ja jestem naprawde poczatkujacy. Jestem na poziomie layoutow w javie, dopiero co skonczylem uczyc sie konstruktorow i nie mam zbytnio pojecia jak sie do tego zabrac . Tak btw. uzywam itelliJ.

nie marudz tylko pisz, poradników jest masa, tylko nie przeklepuj z nich kodu bezmyślnie, tylko zawsze się zastanów co się dzieje i co możesz z tym zrobić, ale też nie musisz od razu wszystkiego rozumieć.

jak lwjgl to:

https://www.lwjgl.org/guide

wygląda strasznie... ale nie musisz znać polowy tego by napisać coś tak prostego jak arkanoida, insteresuje cię tak właściwe tylko to co jest w private void loop()

A tak to wszystko jest wyjaśnione w komentarzach, nie musisz się też tego uczyć na pamięć czy coś, po prostu zerkasz jak potrzebujesz, widzisz tutaj już jak śledzą wciskanie escape, więc tak samo już wiesz jak śledzić dowolny inny klawisz.

jak libgdx to strona projektu: https://libgdx.badlogicgames.com/ 

i tam też wszystko opisane.