Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wraz ze wspólnikiem ostro przykładamy się do stworzenia nowego serwera. Wszystko ładnie idzie, kilkaset złotych już poszło, a tutaj tak jakby znikąd pojawia się kwestia, czy prowadzenie tego serwera będzie zgodne z prawem..

Otóż nie mam zamiaru zgłaszania działalności gospodarczej do US, gdyż serwer z początku musi się przecież rozwinąć, a w ten sposób tylko narażę się na spore straty. Nie mam w ogóle doświadczenia w prowadzeniu firmy, a temat księgowości oraz wypełniania/podpisywania papierów mnie przerasta.. Jak i oczywiście odpowiedzialność, która na mnie spada.. Od kilku tygodni przeszukuję fora w znalezieniu odpowiedzi, jednak w żadnym wątku praktycznie nikt nie otrzymał jednoznacznej odpowiedzi (Tematy sprzed 2-3 lat, bo najwidoczniej w teraźniejszości nikt się tym nie interesuje)..

Tak więc pytania, które kieruję do bardziej obeznanych w tym temacie osób, bądź posiadaczy większych serwerów:

- Czy regularnie rozliczając się z Urzędem Skarbowym (bez DG) w PIT'cie, nie muszę się niczego obawiać i spokojnie prowadzić serwer?

- Czy jeżeli kwota wolna od podatku wynosi 3091 zł, to rozumiem, że póki moje roczne zarobki do tylu nie skoczą, nie muszę niczego opłacać?

- Czy działalność gospodarcza niesie za sobą jakieś korzyści? Czy prowadząc ją, da się uniknąć składek ZUS (oraz innych dupereli) i nie wyjść na minus?

Dziękuję.

Pytanie, ile masz lat, czy mieszkasz razem z rodzicami, czy pracujesz? Na czarno, czy na umowę zlecenie/o pracę? 

Znalazłem taką informację:
"Przy czym należy tu pamiętać, że nie ma znaczenia wysokość uzyskiwanych przychodów. Nawet małe zyski z działalności, np. polegającej na prowadzeniu bloga, strony internetowej, kanału na YouTube, sprzedaży w Internecie,  uzyskiwane regularnie i wymagające podjęcia szeregu czynności mogą zostać uznane za prowadzenie działalności gospodarczej."