Skocz do zawartości

Dodawanie nowych mobów i itemów

Polecane posty

Pisze ten poradnik z racji, że mi się nudzi i nie ma chyba takiego jeszcze w całym internecie (przynajmniej ja takiego nie widziałem) a może się komuś przydać.

Wszystko co poniższy poradnik ukazuje jest w 100% wiedzą zdobytą przeze mnie i małą podpowiedzią od @Sedron 'a.

Zabraniam kopiowania go na inne fora.

Co będzie nam potrzebne ?

 

- Sprite Editor

- Dat Editor

- Item Editor

 

Cała paczka do pobrania stąd:

https://speedy.sh/6eRyv/Programy.rar

 

Skan:

https://www.virustotal.com/pl/file/487b62d0940d85b90addf8f0ce4b283c2da15e4174b55bbde1f18087ec5be7c1/analysis/1435495278/

 

 

 

Na potrzeby poradnika dodam moba + jego ciało jako całkowicie nowy item.

Bez zbędnego przedłużania czas do roboty:

 

1. Musimy naszykować sprity w moim wypadku 13. 12 - ruch postaci + 1 jako ciało

Pamiętajmy o różowym tle którego editor nie czyta (dla niego jest przezroczyste)

 

fgqs11.jpg

Możemy je przygotować osobno 32x32 zapisane .bmp albo tak jak ja w ciągu.

Jedynym minusem przygotowania ich w ciągu jest taki że dodamy je na końcu spritów i nie sprawdza się to gdy chcemy jakiś już gotowy sprite podmienić naszym.

 

2. Odpalamy Sprite Editor i wczytujemy nasz plik Tibia.Spr

u43c8m.jpg

 

Gdy pojawi się to okienko z kolorami klikamy Ok i czekamy aż załaduje sprity

 

298ijm.jpg

 

Używając tego dziwnego "paska" przechodzimy na sam koniec

 

psdzna.jpg

 

Możemy zauważyć dużo pustych pól.

 

3. Następnie klikamy Add Sprite i wybieramy nasze sprity. Powinny dodać się na końcu.

 

e55fmg.jpg

 

4. Teraz klikamy Save Items i zapisujemy je sobie np. Tibia2.spr

5. Kolejnym krokiem jest przejście do Dat Editora, zmieniamy nazwę z Tibia2.spr na Tibia.spr a ten stary plik Tibia.spr albo gdzieś "schowajmy" albo usuńmy.

 

pvbifm.jpg

 

Klikamy Load i szukamy naszego pliku Tibia.dat

UWAGA !

Tibia.dat i Tibia.spr muszą być w tym samym miejscu. Jeśli nie zmieniłeś nazwy Tibia2.spr to nie wczyta nowo dodanych spritów.

 

 

Podobnie jak w sprite edytorze gdy pokaże się ta paleta z kolorami klikamy OK i czekamy aż nam się załaduje

64zn44.jpg

 

 

Wchodzimy w zakładkę Creatures i klikamy >| aby przejść na ostatni dodany looktype w moim wypadku 333

 

wz3ra1.jpg

 

Klikamy Add + dajemy Edit i ustawiamy tak jak na obrazku:

c8qcwv.jpg

Czyli:

X-repeat   4

Animation 3

Czyli:

X-repeat - postać porusza się w 4 kierunkach ^ > V <

Animation - po 3 animacje w każdym kierunku (efekt chodzenia)

 

Można sobie pokombinować z wielkością zmieniając Width i Height jeśli chcemy np. 2x2 SQM

 

 

 

Klikamy: Save Changes i dajemy znowu Edit

Jeśli wszystko zrobiliśmy dobrze powinno pokazać się 12 zer:

 

abbdch.jpg

 

Teraz wchodzimy znowu w sprite editor żeby sprawdzić jakie nr maja nasze sprity.

ye67b2.jpg

 

W sprite editorze jest napisane że mój nr to 30942 ale do tego numeru trzeba dodać 1 czyli tak na prawdę mój nr to 30943.

 

Kolejną ważna rzeczą jest kolejność układania spritów. Dokładniej najpierw układamy looktype zwrócony do góry, następnie w prawo, w dół i w lewo. Potem powtarzamy tą czynność z 1 animacja chodzenia i potem z 2 animacją chodzenia.

 

Taki mini schemat:

vtdwqd.jpg

 

 

Te zera usuwamy Del i w okienko wpisujemy nr sprita a potem klikamy Add

 

54mkvy.jpg

 

Gdy dodamy wszystkie najlepiej policzyć czy jest ich 12 i dajemy Save Changes

pfd2lo.jpg

 

W Editorze klikając Next View możemy sprawdzić czy animacja jest dobrze zrobiona dla każdej strony

 

b4pbub.jpg

 

Dobra, mamy już dodany nowy looktype ale jeszcze jego ciało.

 

Wchodzimy w zakładkę Items i przechodzimy na sam koniec i postępujemy analogicznie, czyli klikamy Add + i klikamy Edit.

Patrzymy jaki nr miał nasz sprite i uzupełniamy go.

 

654gf4.jpg

 

Tym razem nie ruszamy nic po lewej stronie tylko zaznaczamy Corpose i Container

 

Jest tu o wiele więcej funkcji, możemy się pobawić, z podstawowym językiem angielskim wiadomo o co chodzi.

 

Klikamy Save Changes.

Następnie Save, tutaj należy pamiętać żeby dopisać rozszerzenie .dat

tnae4o.jpg

 

Też zapisujemy plik Tibia2.dat i klikamy Zapisz.

 

Dobra mamy już pliki .dat .spr które możemy wkleić do naszego Clienta i już ze strony Clienta te itemy będą widniały.

Looktype potwora już jest gotowy i ma nr. 334 ale item jeszcze nie ponieważ nasz ots go nie znajdzie bo nie nadaliśmy mu ID.

 

Taka ciekawostka:

Jeśli zmienimy parametry itemu który już istniał np. weźmiemy sword i zrobimy z niego container to będzie nas to debugować jeśli nie dodamy tego też po stronie OTS. Nie wiem jak to działa w 2 stronę ale myślę że wtedy nic by się nie działo tylko nie mogli byśmy otworzyć sworda.

 

Kolejnym krokiem jest skopiowanie naszego Dat i Spr do folderu z item editorem.

Po tej czynności odpalamy Item Editor

Potem wchodzimy File > Load otb... > szukamy naszego items.otb z data/items i wczytujemy

Rozsuwamy zakładkę Containers i kopiujemy w moim wypadku ciało slima

5o8phc.jpg

 

qmlsbe.jpg

 

Podmieniamy cid na cid z Dat Editora z grafiką ciała pirata

xuxojm.jpg

 

9si412.jpg

 

sid to id itemku w grze.

 

Teraz wystarczy zapisać.

 

Edytujmy Moba w data/monsters i dodajmy ciało do data/items/items.xml

 

Items.xml:

	<item id="10606" article="a" name="death pirate">
		<attribute key="containerSize" value="15"/>
		<attribute key="decayTo" value="0"/>
		<attribute key="duration" value="900"/>
	</item>

Monster:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<monster name="Pirate Boss" nameDescription="a pirate boss" race="blood" experience="12000" speed="240" manacost="500">
	<health now="10000" max="10000"/>
	<look type="334" corpse="10606"/>
....

....

<look type="334" corpse="10606"/>

 

334 id looktype

10606 id ciała

 

Gdy wszystko gotowe pozostaje nam zrobić test na OTS

 

4z6np8.jpg

 

Wszystko działa :D

 

 

 

Myślę, że wyjaśniłem wam jak dodać nowy item do gry. Może zaczną powstawać jakieś ciekawe serwery nie tylko Dragon Ball, Naruto i Pokemony. Co prawda jest to czasochłonne ale można stworzyć na prawdę bardzo ładne rzeczy które nie będą wyglądały jak zwykła Tibia. Myślę ,że poradnik jest uniwersalny i będzie działał pod każdy protokół Tibi. A jeśli nie to trzeba zmienić program na nowszy/starszy zależnie od wersji.

Liczę na komentarze i napiszcie o czym chcieli byście jeszcze poradnik ? Może o magicznych efektach ? Jako prace domową mogę wam dać abyście sami postarali się dodać jakieś magiczne efekty i distance efekty. Nie jest to skomplikowane.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Pani Kasia

Szczerze? Poradnik genialny , i jesli szukasz roboty to móglbys wyjasnic funkcje owych programow.

Dodatkowo jesli sie znasz , to opisz proces tworzenia spritów bo to dosc wazne :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Pani Kasia

Mógłbyś chociaż opisać wszystkie funkcje działania Editora Noxitu, aby każdy wiedział co dana funkcja oznacza.

Tak czy siak poradnik dobry.

 

Pozdrawiam.

Jeżeli ktoś zna angielski to raczej sobie potrafi na 99%.

 

Szczerze? Poradnik genialny , i jesli szukasz roboty to móglbys wyjasnic funkcje owych programow.

Dodatkowo jesli sie znasz , to opisz proces tworzenia spritów bo to dosc wazne :D

Sprity to picture arty, nie każdy nadaje się na grafika. Odnośnie ich tworzenia - mogą być robione nawet w paincie.

Poradnik dobry, aczkolwiek na innym forum można znaleźć również odnośnie tworzenia mobów i itemów.


8LTfBGw.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu

Co do tego jak robić sprity to jestem kompletnie zielony, mogę ew nanieść jakieś drobne poprawki właśnie w paincie czy to zmienić kolor czy dodać jakąś prostą rzecz.

Jeśli będzie zainteresowanie tego typu poradnikami mogę podzielić się moją wiedzą ale nie w sposób jak to się mówi po chłopsku tylko trzeba będzie już coś się orientować.

Jeśli macie jakieś życzenia co do poradników to walcie śmiało może akurat się na tym trochę znam to coś napiszę :P

 

Ale co do tworzenia takich spritow czy jak tam @Crisey mówi picture artów bo potem będzie na mnie krzyczał ;c to akurat jest tego dużo w internecie.

 

//Crisey - Krzyczę na Ciebie xD?

Udostępnij ten post


Link to postu
Pani Kasia

Download:

https://www69.zippyshare.com/v/w39yDnxL/file.html

 

Scan:

https://www.virustotal.com/pl/file/3e346f4c3c490356742258ecee08c473cc9f44b846be307f8307b6a946e87836/analysis/1470397928/

 

ale jeśli nie chcecie się namęczyć to polecam Object Builder

sposób tu opisany jest sprzed paru lat kiedy nie było takich narzedzi

 

https://github.com/ottools/ObjectBuilder

Udostępnij ten post


Link to postu
Pani Kasia

Może ktoś pomoże otóż mam taki problem chciałbym wypakować spr z klienta, lecz pierwszy raz się spotkałem z takim czymś żeby ktoś wrzucił wszystkie pliki związane z serwerem do pliku cab i jakoś je zabezpieczył tak że no nie mam pojęcia jak to otworzyć; próbowałem przez cmd/winrara/7zip i za każdym razem błąd wyskakuje. Może ktoś z was będzie miał jakiś pomysł..

Udostępnij ten post


Link to postu

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
Okienko zamknie się za 5 sekund...