Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

Dzialanie procesora

olek222

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie znam się do końca na elektronice, ale mam rozkminę, o której wyjaśnienie proszę
Co będzie działać szybciej i kiedy:

jakaś i5 której wyłączymy 2 rdzenie i damy 4 ghz
czy
ta sama i5 z 4 rdzeniami po 2 ghz

(Kiedy tj. przy jakich procesach)

shoob.png

Opublikowano

Po pierwsze, nie da się tak wyłączyć rdzeni procesora, jedyne co możesz to wyłączyć dla danego procesu poszczególne rdzenie. Z logicznego punktu myślenia, można było by powiedzieć, że i to i to wychodzi tak samo 2x4Ghz(8Ghz) albo 4x2Ghz(8Ghz) ale jest jedna zasada, nigdy ale to nigdy nie dodaję się do siebie całej mocy obliczeniowej procesora.

Wyobraź sobie, że masz 2 samochody, które ciągną 8 ton i 4 samochody które ciągną 8 ton, które będą miały lżej, i które szybciej osiągną prędkość ?

Opublikowano

Po pierwsze, nie da się tak wyłączyć rdzeni procesora, jedyne co możesz to wyłączyć dla danego procesu poszczególne rdzenie. Z logicznego punktu myślenia, można było by powiedzieć, że i to i to wychodzi tak samo 2x4Ghz(8Ghz) albo 4x2Ghz(8Ghz) ale jest jedna zasada, nigdy ale to nigdy nie dodaję się do siebie całej mocy obliczeniowej procesora.

Wyobraź sobie, że masz 2 samochody, które ciągną 8 ton i 4 samochody które ciągną 8 ton, które będą miały lżej, i które szybciej osiągną prędkość ?

W tym wypadku te 2 samochody mają 2x więcej km

Więc dalej nie jestem pewien.

I, jestem prawie pewien, że da się rdzenie wyłączać.

shoob.png

Zarchiwizowany