Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

Tworzenie gry, logiczny plan wykonywania pracy na kodzie - pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Postaram się streścić do maksimum :)

Jak w życiu każdego gracza bywa, na mnie też przyszedł czas, na próbę napisania "czegoś" własnego. 

Do rzeczy. Jestem fascynatem gier VIA. Przez praktycznie 7 lat bez przerwy grałem w popularne plemiona mam pojęcie o ich mechanice.

Mając na karku +20 wiosen, sporo wolnego czasu i budżet, bo pracuję jako grafik, wykrzesałem w sobie ochotę napisania gry Via.

Przyznam, że do tematu podchodziłem już parę razy, z różnym skutkiem. Gdy byłem młodszy wyklepywałem w google hasła "jak zrobić grę".

Oczywiście, możecie domyślić się efektów takich działań.m Ale mijały lata, człowiek nabierał rozumu, wziął się od podstaw za siebie i podszkolił swoją wiedzę w php i sql. (o HTML`ach i CSS`ach nie mówię)

Wiedza ta pozwoliła mi na pisanie prostych skryptów rejestracji itp. Nic wielkiego, ale składnia języka PHP nie jest dla mnie czarną magią. W styczniu, zająłem się pierwszym poważnym ruchem w stronę napisania czegoś swojego, wziąłem pod lupę parę silników, uczyłem się je modyfikować, (między innymi devana, o-game) .  Poszło jak poszło, ochota przeszła bo były matury+egzaminy zawodowe, i hobby musiało odejść w cień.