Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz
  • 0

Komp mi pika

mikomiko209

Pytanie

Opublikowano

Witam , mam problemik. Od jakiegoś tygodnia/2ch komp mi zaczyna pikać. Pika pewnie dlatego że się przegrzewa , a nic przy nim nie robiłem (jedynie wczoraj zmieniałem paste na procku i czyściłem z kurzu) Noi przegrzewa się tylko przy grze w lola/mc. Tak jak gram od czterech lat w lola , tak nie miałem problemu , dopiero teraz zaczęło sie coś sypać. Komp 6cio letni , jedynie xp zmieniany na 7. Procek AMD athlon 64 x2 dual core processor 4200+ 2.20GHz , Ram 4GB ddr2 , system 32bit , karta graficzna to jakaś nvidia którą kupowałem rok temu za jakieś 400zł i zasilacz też jakiś ch*j wie jaki 550W za około 300zł. Jakieś pomysły?

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przykładowo Arctic Cooling MX-2, to zależy od budżetu. Resztkami sylikonu możesz sobie uszczelnić okno.

Ja pastę zawszę daję "na oko", leję na środek CPU, przykładam radiator, rozsmarowuję pastę kręcąc CPU i radiatorem na wszystkie strony. Później odpalam PC i sprawdzam temperatury po "n" czasu użytkowania. Myślę, że warstwa pasty ma coś ok. 1.5 - 2.5 mm, albo mniej.

Jak pisałem - jest to sposób "na oko" i na "może się uda". ;)

ㅈㅈ.

Opublikowano

Skoro częstotliwość pikania zwiększa się wraz z temperaturą, to chodzi wyłącznie o przegrzewający się CPU (zgaduję, że sygnał "pojawia się" przy 85 - 90 *C).

Koniecznie zmień pastę termoprzewodzącą, problem powinien zniknąć. 

ㅈㅈ.

Opublikowano