Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

Jaki Linux wybrać?

dudek7894

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć! smile.gif
8 kwietnia 2014 r. mój XP utraci wsparcie ze strony Microsoftu i nie tylko. W związku z tym przyszedł czas na zmianę mojego systemu. Wybrałem Linuxa, gdyż jest bezpłatny i (ponoć) wszystkie sterowniki instalują się w nim samoczynnie.
I tu mam problem... Nie wiem, jaką dystrybucje wybrać. Jestem kompletnie "zielony" w tej kwestii. Zawsze korzystałem z Windowsa (XP).

Specyfikacje sprzętu:
CPU: Intel Celeron D 355
GPU: Intel 82865G Graphics Controller
RAM: 0,99 GB (facepalm.gif)
HDD: WDC WD2500JB
Pozdrawiam. ;)

Opublikowano

Na taki sprzęt to mint... Ale jak byś miał coś mocniejszego i przesiadasz się z Windowsa to najlepiej wybrać Ubuntu.

O co chodzi z tym programowaniem? Gdy programujesz, uczysz najprawdopodobniej najgłupszą rzecz na świecie, czyli komputer, jak ma coś zrobić.

Opublikowano

To nie do końca prawda

http://www.chip.pl/news/oprogramowanie/systemy-operacyjne/2014/01/microsoft-przedluzyl-wsparcie-dla-windowsa-xp

Ale ja polecam od siebie Linuxa Mint, całkiem dobry system na słabszy sprzęt i mała ilość RAMu też mu nie przeszkadza, nawet można na nim w gry pograć. :P

Rozmyślałem nad Mintem i Ubuntu. :) Szybkość mojego obecnego systemu to koszmar ( po włączeniu systemu czekam ok. 4-5 minut na możliwość włączenia dowolnego programu). Chcę coś szybszego na tym sprzęci, łatwego i ładnego. :)

Opublikowano