Skocz do zawartości

Starbound - z czym to się je.


Lenartowy

Rekomendowane odpowiedzi

logo-george.png
Czyli gra o przygodach w kosmosie.

Na wstępie chciałbym powiedzieć jakie statystyki osiągnął Starbound w ciągu miesiąca od premiery na Steam Early Access
W ciągu miesiąca (z haczykiem) gra sprzedała się w milionie egzemplarzy


Wymagania sprzętowa gry.

Gra jest aktualnie w fazie tworzenia, i Twórcy ciągle pracują nad optymalizacją.
Jednak teoretycznie są one takie:

Windows OS: 
Windows XP or later 
Processor: Core 2 Duo 
Memory: 2 GB RAM 
Graphics: 256 MB graphics memory and directx 9.0c compatible gpu DirectX: Version 9.0c 
Network: Broadband Internet connection 
Hard Drive: 3 GB available space 

Mac OS: 
Os X 10.8.0 or later 
Processor: 64 bit Intel CPU 
Memory: 2 GB RAM 
Network: Broadband Internet connection 
Hard Drive: 3 GB available space 

Linux OS: 
Debian Stable or Ubuntu 12.04 LTS or later 
Processor: Core 2 Duo 
Memory: 2 GB RAM 
Graphics: 256 MB graphics memory and opengl 2.1 compatible gpu 
Network: Broadband Internet connection 
Hard Drive: 3 GB available space

Czym jest Starbound

Starbound jest Jednym z lepszych sandboxów w które grałem, posiada to, czego Minecraft i Terraria nie mają. (gdy ostatnio grałem, nie miały)
Olbrzymi wszechświat do eksplorowania.
Robimy to co w podanych wyżej sandboxach, chodzimy, bijemy moby, rąbiemy drzewo, kopiemy itp. itd.
niby nic nowego, ale jeśli ktoś lubi klimaty sci-fi, skoki między planetarne, itp. będzie zadowolony.
travelling.gif

W Starboundzie mamy 6 grywalnych ras:
Human
Avian
Apex
Florian
Hylotl
Glitch
characters.png
Nie jestem pewien czy czymś się różnią (poza wyglądem, oraz niektórymi itemami do craftingu),
ale grając z kumplem, wydawało nam się że ja jako Glitch "zamarzałem" szybciej niż on Apexem.


W grze znajdziemy od groma broni i innych itemków do craftowania.
Zaczynając od broni siecznej, po palną i ekstraktory mózgu, aż po kartonowe pudła na głowę :D

fightin6.gif

Wspominałem o galaktyce.
Galaktyka jest podzielona na 5 sektorów, które są co raz trudniejsze.
Sektor Alpha, Beta, Gamma, Delta oraz sektor X, na każdym z sektorów jest od groma układów planet (bądź samych planet)
1389171800-U651975.jpg1389171783-U651975.jpg
(mały wycinek sektora alpha)

Przemierzając wszechświat możemy spotkać inne rasy, bardziej lub mniej przyjazne.


W grze poza craftingiem jest też technologia, której niemożna wycraftować. Coś na wzór skilli.
Aktualnie jest ich 13. Działają one np. tak że jak klikniemy 2x A to przesuniemy się szybko w lewo, 2razy klikniemy spacje, zrobimy double jump itp. itd.

Gra jest zarówno Singleplayer, jak i multiplatformowym multiplayerem


Nie wiem co jeszcze mogę napisać i o czym zapomniałem, więc pytajcie, a odpowiedź dostaniecie.

Grę można zakupić tutaj:
Oficjalna strona Starbound
Steam
Sklep Humble Bundle

Wszędzie dostaniecie klucze Steam.


Screeny Galaktyki są moje, reszta jest własnością Chucklefish LTD.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

1394725204-U719057.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przypomina Terrarie.

Ja lubię takie gierki w każdym wydaniu.

Jestem szczęśliwym posiadaczem Terrari i gram w nią sporo czasu.

Mam nadzieje, że ten Starbound będzie miał ciekawy system multiplayer i w miarę okej reklamę.

Tego typu gry ciężko mają zdobyć popularność.

 

Ciekawe czy pobije Terrarie ;P

2w4gxes.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przypomina Terrarie.

Ja lubię takie gierki w każdym wydaniu.

Jestem szczęśliwym posiadaczem Terrari i gram w nią sporo czasu.

Mam nadzieje, że ten Starbound będzie miał ciekawy system multiplayer i w miarę okej reklamę.

Tego typu gry ciężko mają zdobyć popularność.

 

Ciekawe czy pobije Terrarie ;P

Jest podobna graficznie, bo przy grafice podobno pracują niektórzy graficy od Terrari.

Wg. mnie już pobiło ją o głowę, patrząc po statystykach które podałem ;)

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

1394725204-U719057.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więksi idioci oceniają gry po cenie i grafice.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

1394725204-U719057.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz znów poczuj się potrzebny, i napisz jeszcze w dziale Forge.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

1394725204-U719057.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To coś nie ma większego świata od minecraft ja na creativie lecę prosto zostawiłem budynek aby wiedzieć że się kręcę w kółko i z godzinę lecę i nadal jest coś innego

Twórcy Starbouda w przeciwieństwie od Mojanga czasem wychodzą z domu, i wiedzą że każdą planetę da się wreszcie obejść dookoła.

W starboundzie właśnie chodzi o to, żeby nie siedzieć na jednej planecie, tylko latać między nimi, czując jakiś postęp

(Każdy sektor posiada nowe biomy, moby, czy wyższy poziom trudności)

 

Majnkraft ma jeden losowo generowany świat, więc nawet jakbyś biegł przez rok, nie doszedłbyś do tego samego miejsca.

 

 

@down.

więc jest to tylko spowodowane tym że masz "słaby komputer" gdybyś miał pierdyliar ramu, 64 bitowy system to biegłbyś do usranej śmierci. Z tego co wiem (przestałem się interesować tą grą gdy wyszła z bety) majnkampf miał mieć nieskończony świat, a to że żre dużo pamięci itp. itd. to inna sprawa.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

1394725204-U719057.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twórcy Starbouda w przeciwieństwie od Mojanga czasem wychodzą z domu, i wiedzą że każdą planetę da się wreszcie obejść dookoła.

W starboundzie właśnie chodzi o to, żeby nie siedzieć na jednej planecie, tylko latać między nimi, czując jakiś postęp

(Każdy sektor posiada nowe biomy, moby, czy wyższy poziom trudności)

 

Majnkraft ma jeden losowo generowany świat, więc nawet jakbyś biegł przez rok, nie doszedłbyś do tego samego miejsca.

Odpowiedź redaktora mc, do wersji 1.6.4, po przebiegnięciu 30 mln kratek od miejsca spawnu (kordy 0,0), zapadałeś się pod bloki widmo do próżni, gdzie dedałeś. Świat jest całkiem płaski, a kordy końca bloków widmo zależy od tego ilu bitowy system ma twoja maszyna. Bo dostaniu się na te kordy (rzecz jasna poprzez edycje plików gry) powstaje crash, zwiecha systemu, i całkowita strata zapisu gry.

A na temat starbounda, gra wygląda ciekawie, może kiedyś spróbuje w nią pograć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To coś nie ma większego świata od minecraft ja na creativie lecę prosto zostawiłem budynek aby wiedzieć że się kręcę w kółko i z godzinę lecę i nadal jest coś innego

No wiesz ... Tylko Minecraft ... Generuje świat cały czas ... ( Prawdopodobnie ma ograniczenie 62 miliardów kratek czy coś takiego ) Przez co słabsze komputery będą miały problemy z generowaniem tyle struktur ... W Starbound jest to o tyle prostsze że świat generuje się od razu ... I nie trzeba czekać na wczytywanie się elementów. Świat Minecrafta jest duży ale i tak nie wykorzystasz go nigdy całego ... W Starbound też nie jest mały. Masz parenascie sektorów w jednym znowu parenascie planet ... Jestem pewny że będą updaty które dodadzą nowe planety, sektory albo jakieś DLC ...

2a0c2mq.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aktualnie masz 5 sektorów podzielonych na pierdyliard układów, w których jest kilka planet które mają jakby księżyce. Więc niech będzie 5 sektorów, po 1000 układów które mają z 4 planety i każda po 2 księżyce to i tak masz dużo do zwiedzenia.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

1394725204-U719057.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aktualnie masz 5 sektorów podzielonych na pierdyliard układów, w których jest kilka planet które mają jakby księżyce. Więc niech będzie 5 sektorów, po 1000 układów które mają z 4 planety i każda po 2 księżyce to i tak masz dużo do zwiedzenia.

No własnie ... Więc świat jest w huj ogromny ... Nareszcie coś odmiennego od Minecrafta co daje więcej możliwości ...

2a0c2mq.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś każe Ci płacić ?
albo i lepiej, ktoś Ci każe grać?
ew. pretensje możesz mieć do rządu o to że mało zarabiasz, PLN słabo stoi, a podatki są duże.
wyobraź sobie że w stanach czy innych europach kupujesz grę za dychę. Dużo ? A jako Twórca, też z czegoś musisz żyć.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

1394725204-U719057.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający forum Starbound   0 użytkowników
    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...