Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

[Pytanie] [C++] Co dalej ?

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem w II technikum i po szkole chce iść na studia z programowania, po których moim marzeniem jest zdobycie pracy w którym ze znanych producentów gier np: City Internative, Techland.

Mam pojęcie że to wymaga wiele poświęcenia.

Więc tak jak w temacie : Co Dalej ? Po roku czasu przeczytałem zrozumiałem całą Symfonię C++ nie mam problemów z niczym dlatego postanowiłem pójść o krok dalej. Niewiem co sie uczyć czy Sld, allegro, winapi, dlatego chcę się poradzić i z góry dziękuje za odpowiedź.

ywug.jpg

Smacznego

Opublikowano

Czemu akurat do Techland'u albo CI ? nie wolałbyś np. w Rockstar Games, albo Ubisoft ? ;)

Z tych trzech bibliotek co podałeś wyeliminował bym WinAPI

- przestarzałe

- i nie jest to biblioteka typowo pod tworzenie gier

SDL i Allegro są dobre na początek tworzenia gier 2D. A przecież od czegoś trzeba zacząć ;)

Osobiście wybrałbym SDL, bo słyszałem wiele więcej lepszych opinii niż o Allegro.

GrottyCracker22.png
Opublikowano

@Prime_bull

Stawiam sobie realne marzenia :)

@kwojt

Dzieki za rade odrazu biore sie do roboty.

ywug.jpg

Smacznego

Opublikowano

WinAPI KONIECZNIE na poziomie pozwalającym napisanie czegoś (nie dot. okienek) korzystając z dokumentacji.

Allegro 5/SFML/SDL - możesz od tego zacząć. 2d do tego jakiś lib do fizyki możesz dodać, np box2d

OpenGL/DirectX - direct jest bardziej niskopoziomowy. Nie wiem niestety co jest bardziej popularne 2d/3d

poza tym dobrze jest znać Boost