Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

Prąd.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy zna ktoś może jakieś strony gdzie mogę się pouczyć o tym jak działa prąd. Wiecie, coś w rodzaju przewodzenie, natężenie, napięcie, używane jednostki itp. Niestety w szkole nas nie uczyli na ten temat więc jestem kompletnie zielony w tej dziedzinie. Bardzo mi zależy, żeby to było od samych podstaw, bo jak można się domyślić nie znam prawie żadnych pojęć z tym związanych :E

Opublikowano

Wpisz podstawy elektyryki/elektroniki w google i szukaj ja chodze do tech na elektryka i jak czegos nie wiem wklepuje to ew na wikipedii wpisuje pojęcia jest również takie wielkie forum dla elektrykow (znajdziesz bez problemu) ale tam są o wiele bd zaawansowane rzeczy.

681731482015096381754.png

Czytaj uważnie, masz Boga na linii.

Opublikowano

Pisz śmiało kończę technikum elektryczne w tym roku i napewno pomogę i w jakim celu ci to potrzebna ta wiedza?

I-prąd stał, i-prąd przemienny U-napięcie R-rezystancja S-susceptancja (przewodność) itp itp Xl reaktancja indukcyjna

A jak na fizykę to myślę że potrzeba ci się nauczyć jedynie prawa Ohma i wiedzieć że przy szeregowym połączeniu rezystorów, rezystnację się do siebie dodaję, przy równoległym połączeniu dodaję się odwrotności,

Opublikowano

Chcę się nauczyć na ten temat, bo jest ciekawy. Nie jestem mi aktualnie potrzebna wiedza o prądzie, ale warto się czegoś nauczyć. Zresztą wiąże przyszłość z budowaniem i programowaniem robotów.