Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hello guys,powiedzmy ze mam proo kompa z ubuntu i chce zrobic z niego serwer dedykowany na 1 gre...

Czyli co powinienem zrobic? Jestem zielony wiec prosilbym o pelne odpowiedzi bez zostawiania np. 1pkt bo bedziecie myslec ze to kazdy wie :)

Nagroda za pomoc :4 like'i i 5 w profilu

Opublikowano

BSD/Debian + Mocny komp + Zewnętrzne IP + Postawiony serwer gry. Aha, i komp włączony na 24/h + internet. No i prąd.

Czegóż chcieć więcej?

No masz pojęcie trochę ale nie za dobrą po pierwsze to jaki masz internet bo bez tego to będziesz mógł grać ale z lagami...

Jaka to ma być gra ?

Twój net ?

Jakiego masz kompa ? (CPU,Ram)

Jakie masz chłodzenie ?

No to chyba wszystko a i jak powiesz jaka to ma być gra to ci powiem jaki OS wgrać najlepiej.

regular-banner-63404-4.png

Opublikowano

Kup sobie mały serwer np z allegro, wrzuć debiana i podepnij internet.

Jednak jest to nieopłacalne, łącze niesymetryczne + prąd. Taniej wyjdzie dzierżawa.

Były Moderator Metin2, kiedyś z obowiązku, dziś dla rozrywki.

icon-social-apple-outline-64.png

• 2 tygodnie później...
Opublikowano

po 1: "dedykowany" tzn kupujesz sobie na np exone.pl i on jest "dedykowany" Tobie. taki w domu jest poprostu serwerem.

po 2: zalezy jaką gre chcesz sobie na nim uruchomić ale gry typu "metin2" są uruchamiane na FreeBSD gdyż są mało zasobożerne itp. sam posiadam wolnego PC z prockiem 2.1 GHz ramem 1,5GB i jakąś tam grafiką. dla mnie wystarczy a nie obciążam swojego laptopa