Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

Chemia - Pochodne Weglowodorow

`Reebok4Fun

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema mam problem z chemia jestem w niej zielony...

Mialem sprawdzian ostatnio z ktorego dostalem 1

i musze isc na poprawe i napisac go na 2 zeby myslec o 2 na koniec roku.

Sprawdzian mam z weglowodorow pochodnych

3 klasa gimnazjum.

Sprawdzian polega na dokonczeniu zdan.

np : Jaki jest wzor ogolny ....

Jakie zastosowanie ma etanol .....

Prosilbym was o podanie mi kilku informacji z ktorych moglbym sie nauczyc

i zrobic sciage.Chodzi mi o ogolne informacje z tego dzialu.

Za pomoc daje limit +

Opublikowano

Mam z tego spr w piątek :).

Wzór ogólny kwasów karkoksylowych i pierwsze cztery:

-COOH (grupa karboksylowa)

R-COOH (wzór ogólny kw. karb) albo:

CnH2n+1COOH

HCOOH - kwas metanowy (kw. mrówkowy)

CH3COOH - kwas etanowy (kw. octowy)

C2H5COOH - kwas propanowy (kw.propinowy)

C3H7COOH - kwas butanowy (kw. masłowy)

Przy każdym kolejnym dodajesz jeden C i dwa H.

Wyższe karboksyle:

C15H31COOH - kw. palmitynowy

C17H35COOH - kw stearynowy

C17H33COOH - kw oleinowy

Na spr możesz mieć zastosowanie tych kwasów:

• produkcja świet
  • Kosmetyki (pomadki do ust)
  • mydła
  • przemysł gumowy (podeszchwy)

Daj znać, czy chcesz estry i aminy. No i ogólnie co jeszcze ci potrzeba - zastosowanie, otrzymywanie, bo nie chce mi się pisac tego wszystkiego raz że z głowy to dwa, że może Ci się nie przydać ;)

Opublikowano