Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

Kodeki i kompresja video.

Tubcio

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Jestem zielony w tych sprawach jak kodeki i kompresja.

Wiem że jest taki program który nazywa się virtualdub ale tam trzeba wybrać jakiś kodek do kompresji a ja nie wiem o co kaman.

Ściągałem jakieś kodeki z neta ale one mi się tam nie pokazują (w tej tabelce gdzie wybieram kodek do kompresji w virtualdub)

Jak kompresuje tymi które tam mam czyli np. Microsoft Video 1 to otrzymane wideo jest 2x zwolnione i tak samo jest gdy oglądam to video w virtualdub'ie.

Może gdzieś trzeba odznaczyć, ja nie wiem 1 raz ten program widze na oczy.

Opublikowano

Kodek jest skrótem od "koder/dekoder", co oznacza urządzenie lub program zdolny do przekształcania strumienia danych lub sygnału. Kodeki mogą zmienić strumień danych w formę zakodowaną (często w celu transmisji, składowania lub zaszyfrowania) lub odzyskać (odkodować) strumień danych z formy zakodowanej, by umożliwić ich odtwarzanie bądź obróbkę. Kodeki są często używane w wideokonferencjach oraz strumieniowaniu obrazu lub dźwięku.

Na przykład wiele multimedialnych strumieni danych potrzebuje zawierać jednocześnie dane dźwiękowe i obraz oraz często metainformacje opisujące np. synchronizację dźwięku i obrazu. Każdy z tych trzech fragmentów strumienia danych może być opracowany przez oddzielne programy, sprzęt i procesy, lecz aby strumień danych multimedialnych był użyteczny, musi być połączony. Do tego właśnie służą kontenery multimedialne.