Skocz do zawartości

[War Rock] Punkty / Asysty / Poziomy

Polecane posty

Punkty / Asysty / Poziomy

1. Jak mogę zdobyć kolejny poziom ?

Graj i kończ rozgrywki w których uczestniczysz. Na zakończenie zostaniesz nagrodzony dodatkowymi punktami doświadczenia. Jeśli jednak opuścisz grę wcześniej (lub zostaniesz wyrzucony z gry) nie dostaniesz punktów doświadczenia a w konsekwencji nie będziesz mógł awansować.

2. Ile w sumie mamy w grze poziomów ?

W obecnej wersji gry mamy 100 poziomów.

3. W jaki sposób mogę zobaczyć swój aktualny wynik ?

Wciśnij TAB. Zależnie od trybu gry zobaczysz ilość Twoich ofiar, ile razy zginąłeś, dodatkowe asysty, zdobyte flagi i sumę punktów

Jak mogę zdobyć dodatkowe punkty doświadczenia i czym one są ?

Kills = zabici wrogowie

Deaths = pokazuje ile razy zostałeś zabity

Flagi = Ustaw się koło wrogiej albo neutralnej flagi (w trybie Urban Ops albo Battle Group), poczekaj aż zmieni kolor (gdy wskaźnik % dojdzie do 100). Jeśli należała do wroga poczekaj aż zostanie przestawiona na neutralną, dopiero wtedy będziesz mógł ją przejąć dla swojej drużyny. (nie można przejmować flag, które są „flagami głównymi” dopóki nie jesteś w trybie Conquest. Nie można też przejmować żadnych w trybie Deathmatch)

Asysty = Tutaj sprawa jest trochę skomplikowana. Są uznawane w każdym z trybów (jednak wyświetlane na liście tylko w Close Quarters Combat). Punkty do asyst można zdobyć poprzez leczenie swoich towarzyszy (tylko gdy „krwawią” czyli tylko wtedy gdy jest wyświetlany nad nimi czerwony krzyżyk ), gdy przeciwnik trafi na minę ogłuszającą, podanie komuś z drużyny paczki z amunicją oraz poprzez inne warianty wspierania drużyny (jest to trudne do rozstrzygnięcia ponieważ nie można wyświetlić zdobytych asyst w trybach BG oraz UO, jednak nawet kierowca lub pilot zdobywa punkty do asyst gdy towarzysz z którym jedzie/leci kogoś zabija).

Można zdobyć również zdobyć ujemnie punkty do asyst: za upadek z dużej wysokości i w konsekwencji śmierć, rozbicie pojazdu (gdy wybuchnie), poprzez użycie klawisza F4 do popełnienie samobójstwa.

Powyższe czynności negatywnie odbijają się na naszej punktacji jednak najbardziej szkodliwym dla graczy jest celowe samobójstwo.

4. Czy zatem dostanę punkty gdy ktoś mnie zabije ?

Tak. Jeśli zostaniesz zabity to otrzymasz 1 punkt za swoją śmierć. Jeśli zabijesz siebie to również zostanie policzone do śmierci jednak dodatkowo dostaniesz ujemne punkty za samobójstwo, przez co twój wynik zostanie obniżony. Twój stosunek zabici/twoja śmierć (wyświetlany poprzez najechanie wskaźnikiem myszy na Twoje imię w grze w lobby pokoju) zawiera wszystkie sposoby w jakich zostałeś zabity.


5. Dlaczego otrzymam 1 punkt za swoją śmierć ?

Ponieważ uczysz się na błędach. Dodatkowo motywuje to do gry fair. Wyobraź sobie, że za każdego zabitego dostajesz 5 punktów. W związku z tym śmierć nie jest efektywną metodą zdobywania punktów (wszak otrzymasz wtedy tylko 1 pkt). Jeśli ktoś próbuje nacisnąć klawisz F4 aby uniemożliwić przeciwnej drużynie zdobycie dodatkowych punktów nie otrzymasz wtedy 1 punktu (tak jakby to była zwykła honorowa śmierć) lecz stracisz 5 (drużyna z KTÓREJ pochodzi osoba która popełniła samobójstwo, ufff) co niweluje ilość punktów zdobytą gdy następna osoba zostanie zabita w „normalny” sposób.

Samobójcy, oraz osoby, które wyskakują z samolotów i umierają będą miały znacznie trudniejszą drogę do zdobyć dodatkowych punktów (oraz analogicznie – problemy przy zdobyciu kolejnego poziomu), niż osoby które grają w duchu uczciwego współzawodnictwa

6. Zatem ile punktów dostanę za zabicie przeciwnika lub przejecie flagi ?

Standardowo otrzymujesz 5 punktów za zabicie przeciwnika. Więcej punktów dostaniesz za zabicie przy użyciu pojazdów.

W przypadku flag, punkty są zależne od trybu gry. Zdobędziesz 2 punkty (co najmniej) za zmianę koloru flagi (oznacza to, że nawet jeśli zmienisz stan na neutralny to również otrzymasz punkty, więc zmiana z neutralnej na kolor własnej drużyny dodaje dodatkowe 2 punkty: 2+2 = 4 ). Więcej punktów zdobywa się w trybie Conquest niż Deathmatch.

7. Czy dostanę więcej punktów za “heady” lub zabicie graczy na wyższym poziomie ?

Nie. Za zabicie w przeciwnika w taki sposób nie otrzymasz więcej punktów.
Jednak headshoty w pewnym stopniu wpływają na stan punktów doświadczenia jakie otrzymasz na zakończenie mapy.

8. ***Czy zatem punkty i doświadczenie to jest to samo ?***

NIE! Chociaż są ze sobą bardzo blisko związane to, jednak gdy wciskasz TAB punkty pokazują jak dobrze radzisz sobie w trakcie gry. Ostateczna nagroda w postaci XP jest znacznie bardziej skomplikowana do obliczenia

9. Więc w jaki sposób są liczone punkty doświadczenia? Czy istnieje jakaś konkretna metoda ew. wzór na ich obliczenie ?

Nie, nie istnieje żadna metoda.

Poniżej napiszę jednak kilka pomocnych rzeczy przy uzyskiwaniu wyniku do punktów doświadczenia.

W samej grze NIE JEST możliwe abyś za zabicie przeciwnika otrzymał TYLKO sztywnie ustalone 5 punktów. Zależne jest to również od tego jak długą serię zabójstw miałeś pomiędzy Twoimi śmierciami. Jak dużo miałeś headshotów oraz jak szeroki zakres innych akcji wykonałeś podczas gry (np. asysty).

Gracz który zabił 10 wrogów zanim sam padł otrzyma więcej punktów doświadczenia – jest to dodatkowa premia za serię zabójstw. Dodatkowo jest to zależne od tego czy zabił przeciwnika przy użyciu pojazdu lub broni indywidualnej.

Przykład:


 

  • Gracz A. zabił 12 wrogów zanim sam padł
  • Gracz B. zabił 4 zanim oni go sprzątnęli

więc Gracz A. otrzyma więcej punktów XP ponieważ miał dłuższą serię zabójstw.

W samej mechanice zdobywania doświadczenia jest sporo rzeczy związanych z matematyką jednak Digital Execution nie wysłało nam (K2) pełnej listy zagadnień.
Jeśli opierasz zdobywane punkty doświadczenia jedyna na podstawie zabitych przeciwników a gracz który ma mniej fragów otrzymuje więcej XP to nie jest to błąd. Ważnym czynnikiem przy zdobywaniu punktów jest seria zabójstw.

Sytuacje w których dochodzi do różnicy w punktacji:
 

  • Pojazd vs Gracz
  • Pojazd vs Pojazd
  • Pojazd vs Samolot/Śmigłowiec
  • Pojazd vs Statek
  • Gracz vs Gracz
  • Gracz vs Pojazd
  • Gracz vs Samolot/Śmigłowiec
  • Gracz vs Statek
  • Samolot/Śmigłowiec vs Samolot/Śmigłowiec
  • Samolot/Śmigłowiec vs Gracz
  • Samolot/Śmigłowiec vs Pojazd
  • Samolot/Śmigłowiec vs Statek
  • Statek vs Statek
  • Statek vs Gracz
  • Statek vs Pojazd
  • Statek vs Samolot/Śmigłowiec

W każdej z powyższych sytuacji mamy inny system punktacji.

Wynik starcia rozpoczyna się od bazowej ilości punktów, sytuacji do jakiej doszło (wymienione powyżej) dopiero wtedy dodawane są bonusy w postaci serii zabójstw.
Dodatkowo wszyscy towarzysze dzielą się zdobytym wspólnie doświadczeniem. Zatem gdy jedna drużyna ma więcej fragów bonusy otrzymują WSZYSCY ze zwycięskiego teamu. Jeśli znajdujesz się w drużynie w której jest mniej graczy niż u przeciwnika również otrzymacie dodatkowe punkty ze względu na nierówność związaną z ilością osób w drużynie.

Wszystkie punkty sumowane są dopiero na zakończenie gry.

Wszystko jest skomplikowane i nie wynika ze wzoru jak np. 1+1=2. wygląda to bardziej na 1+X+Y*B=Z. A to i tak jest uproszczone. Mówiąc po ludzku: nie ma sztywnych ram na ustalenie ilości zdobywanych punktów doświadczenia.

10. Więc jak się ma to do gry ?

Nie jest to trudne – graj fair wobec siebie i innych. Nie szukaj sposobów w jakich mógłbyś oszukać drużynę przeciwnika (np. popełniając samobójstwo lub wyskakując z samolotu).

Nie wykopujcie graczy na wyższych poziomach nawet jeśli twoja drużyna jest wkurzona o to, że jest za dobry. I tak i tak otrzymacie dodatkowe punkty doświadczenia tylko za ukończenie gry z takim. Wystarczy, że zostaniecie z nim do końca (a tak to nie będzie bonusów – bo zostanie wywalony! I kto otrzyma wtedy premię za zabicie iluśtam wrogów pod rząd, ha ?).

Nie kończ gry ponieważ źle Ci idzie. Lepiej zostać i poczekać (i dostać), niż iść (i nie dostać), proste.
Nie bój się pomagać drużynie ! Ot tego przecież jesteście aby sobie pomagać, żołnierzu. Jeśli będziesz prowadzić pojazd a twój kumpel zdobędzie fraga to na zakończenie również otrzymasz dodatkowe punkty. No i oczywiście lecz swoją drużynę. Wszystko to na dłuższą metę pomaga w zdobyciu dodatkowego doświadczenia.

Reasumując: im lepszym towarzyszem broni jesteś, tym więcej punktów doświadczenia zdobywasz. Nie baw się w jakieś matematyczne bzdury tylko skup się na grze!


11. Więc dlaczego nie można wyświetlać aktualnego stanu doświadczenia w trakcie gry ?

Ponieważ czynniki, które są używane do zliczenia są po prostu bardzo proste i polegają na odejmowaniu lub dodawaniu dodatkowych czynników w trakcie gry. Ile raz robiłeś to albo tamto? Ostateczny wynik jest uzależniony od tego czy ukończyłeś daną rozgrywkę czy też nie. Po prostu gra jest zbyt skomplikowana aby w trakcie jej trwania podać dokładny wynik. Skoro dotarłeś aż dotąd czytając ten tekst to widzisz że to wcale takie proste nie jest.
W związku z tym aktualny WYNIK jest jak najbliższy prawdzie jeśli chodzi o zdobyte punkty doświadczenia.

12. Ile punktów doświadczenia potrzebuję aby zdobyć kolejny poziom ?

W chwili obecnej nie ma ustalonej ilości punktów doświadczenia potrzebnej na zdobycie następnego poziomu.

Suma XP jaką musisz zdobyć na każdy następny poziom czasem się zwiększa.

Przykładowo, suma punktów doświadczenia pomiędzy poziomem 1 oraz 2 wynosi 2,200 XP.

W związku z tym aby zmienić poziom z 21 na 22 potrzeba więcej niż 20,000 XP.

Tak na marginesie: nie jest to gotowy tryb multiplayer. Na poziomy powyżej 50 ilość XP potrzebna do awansowania idzie w miliony

Najlepsza rada jaką mogę Ci dać to grać fair, 4fun, być dobrym towarzyszem a wtedy poziomy będą zdobywane w regularnych odstępach czasu.

13. Więc ile czasu zajmie zdobycie setnego poziomu ?

Jak do tej pory jeszcze nikomu się to nie udało (tylko GM się udało) , ze względu na ilość punktów doświadczenia potrzebnych do zdobycia wyższych poziomów. W obecnej wersji gry na zdobycie poziomu 100 przeciętny gracz potrzebowałby 5 do 7 lat.

14. Ale to zajmie wieki !!!

Najpierw w kwestii merytorycznej...to nie jest pytanie, mimo wszystko postaram się odpowiedzieć. Tak, zabierze to dużo czasu jednak jakby nie patrzeć nikt nie potrzebuje tego setnego poziomu. Nie dostajesz dodatkowych punktów zdrowia, magicznych zdolności, itp. za zdobywanie kolejnych poziomów. Jedyne co daje Tobie awansowanie na wyższe poziomy to:
 

  • Odblokowanie lepszych broni. Jednak żadna z nich nie wymaga setnego poziomu do obsługi. Wszystkie bronie można obsługiwać już od 16 poziomu, aczkolwiek możliwe warianty broni mogą wymagać już 21 poziomu. Takie poziomy można uzyskać po kilku tygodniach a w większości przypadkach po kilku miesiącach.
  • Chwalenie się swoją rangą. Im wyższy level tym większy szpan i szacuneczek . Poza zdobywanymi dinarami wraz ze wzrostem poziomu nie dostajesz już tak naprawdę nic.

15. Czy są sposoby na szybsze zdobycie doświadczenia ?

Najlepsza rada: patrz jak grają najlepsi gracze, pytaj się ich o rady itp. Patrz jak grają może akurat zauważysz coś szczególnego. Naucz się walczyć głową, wykorzystywać otoczenie i korzyści jakie daje mapa (przejmowanie flag, fragowanie za pomocą pojazdów itp.).

Lub jeśli idziesz na skróty kup konto premium! Pakiety Bronze, Silver, Gold wszystkie one dają dodatkowe punkty doświadczenia.
Ponadto, jako posiadacz konta premium masz dostęp do innych rzeczy normalnie niedostępnych. W zakładce „PX” możesz zakupić specjalne przedmioty jak np. „Super Master”. Ten przedmiot daje Tobie (oraz innym osobom grającym w Twoim pokoju) dodatkowe punkty doświadczenia na zakończenie każdej mapy ( o ile masz oznaczenie „Super Master”)

16. W jaki sposób doliczane są dodatkowe punkty doświadczenia? Nie sądzę abym dostał tyle ile powinienem...

Jeśli zostałeś nagrodzony 1000 punktów a twój bonus za doświadczenie wynosi 20%, wówczas w sumie otrzymasz 1,200 XP. Jak dużo to dodaje do procentów potrzebnych na nowy poziom to zależy od obecnego poziomu na którym się znajdujesz oraz jak dużo potrzebujesz.

Na poziomie pierwszym 1000 – 1200 XP stanowić będzie około 50 % . Z kolei na poziomie dwudziestym 1000 XP stanowić będzie już tylko 4 lub 5% ilości punktów doświadczenia potrzebnych do awansowania.

17. Jestem na poziomie “X” ale dostaję tylko Y% za każdą grę, o co chodzi ?

Na każdy następny poziom potrzebujesz więcej punktów doświadczenia, to oczywiste. Im wyżej tym trudniej o lepszy wynik w %, nie znaczy to jednak, że zdobywasz mniej XP. Prawdziwe doświadczenie zdobywa się zresztą nie poprzez nabijanie poziomu w grze, lecz poprzez to jak wykorzystujesz zdobytą już wcześniej wiedzę.

18. Czy mogę jakoś “doładować” swój aktualny poziom w grze? Czy jest to sprzeczne z zasadami ?

Z technicznego punktu widzenia nabijanie dodatkowych punktów (a w konsekwencji również doświadczenia) nie jest sprzeczne z zasadami dopóki jednak nie dochodzi do zdobywania poziomów za pomocą cheatów). Jednakże takie metody ze względu na dość skomplikowany system punktacji w grze jest dobry ale tylko na początku. Na dłuższą metę jest to nieopłacalne. Jednym z popularniejszych sposobów nabijania doświadczenia jest walka
„1 vs 1” . Na zakończenie dodam, że szkodzisz sam sobie. W ten sposób nie nauczysz się żadnych taktyk walki z przeciwnikiem. Zresztą po pewnym czasie sam zobaczysz XP zdobywane w ten sposób nie jest za wielkie.

Z mojego doświadczenia wynika, że skilled gracze łatwiej zdobywają doświadczenie w pokojach o dużej liczbie osób, niż gracze którzy uczestniczą w walkach jeden na jeden.

19. Wiec jednak istnieje jakaś metoda? Dlaczego więc jej nie ujawnią ?

Z prostego powodu, DE nie przekazał jak na razie K2 dokładnej metody obliczania zdobytych punktów doświadczenia. Chcielibyśmy aby ludzie skupili się na zabawie jaką daje im gra w drużynie a nie bawili się w nabijanie dodatkowych XP w rytmie jakiegoś wzoru. Tak naprawdę nie ma się o co martwić.

20. Dlaczego więc został stworzony ten dział FAQ ?

Ponieważ ludzie często zadają pytania, a znajomość podstaw nie jest oczywista dla wszystkich. Wiedząc, że system punktacji został stworzony aby nagradzać grę fair i w drużynie można skupić się na samej rozgrywce. Poznanie każdej zmiennej która coś określa odciąga ludzi od tego co najważniejsze.



Skopiowałem to Ponieważ może się przyda jakimś początkującym .

Wiem , że znowu będą narzekania z powodu skopiowania , ale nie chciało mi się pisać własnej wersji o 1:39 .

Jak się przyda to się przyda . Jak się nie przyda i będzie zamknięty temat to spokojnie przeżyje to ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pani Kasia

Początkującym bardzo sie przyda.

 

łap tego + ale ctrl+v to nic nadzwyczajnego ^^

 

 


Pierwsza osoba, w historii MPC Forum.pl która przekroczyła kamień milowy 100d online.


32Aef.png


By Alicexcullen


"So many people will idolise, while their own success is in their reach... Don't forget, you're able to design your own universe."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pani Kasia

ahh wrzucac nie swoja robote ;/

ciekawe czy wlasciciel posta na warrock.com.pl bylby zadowolony z tego ;/


Zipperrr.png

 

 

 

########## HaSh ########## <3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Być może nie jest zadowolony , ale nie napisał ktoś z tamtego forum , że nie można kopiować bez jego zgody ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pani Kasia

a no chyba ze tak . :)

Zwaracam honor :)


Zipperrr.png

 

 

 

########## HaSh ########## <3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko że taki "poradnik" bywał na forum i co ok. pół roku ktoś go kopiował i wstawiał na forum, więc nie wiem po co to wstawiałeś ;]


Headshot TV

Gram w Crysisa 2, CS 1.6, Fifę 11, GTA SA:MP, CoD BO-Zombie, Soldata 1.5, Combat Arms i czasami w War Rocka

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników, to osoby z zaburzeniami psychicznymi

modhv.jpg <= Haha pro obrazek ^^

||today real FPS skill: ~79,24%

Pomogłem ? kliknij na + !

1248991649.gif

Dziękuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pani Kasia

Skopiowane, ale fakt, przyda się. Nie podepnę bo nie bardzo mamy miejsce, ale dodam do spisu przydatnych tematów, może nie zaginie.


Historia stworzenia Mańka


27.08.2009 Moderator War Rock


08.01.2011 Global Moderator


03.05.2012 Administrator


 


Now Elita

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla Ciebie + dla początkujących napewno się przyda


Dziękuję T H C za ... eeee.. za to, że zapominam

Dziękuję M O C za to, że to moja rodzina

Dziękuję moim starym za to, że po prostu jestem

Dziękuję życiu za to, że jest dla mnie wielkim questem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Thx wszystkim za + . A co do kopiowania to z tego co ja szukałem nigdzie tego na MPC nie było...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ehh... przejebane słowo w słowo nie dam + ani minus bo jak ja robiłem podobny temat też wzorowałem się na tym... Wymaga wielu poprawek. Asysty to już stare czasy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skopiowane, ale fakt, przyda się. Nie podepnę bo nie bardzo mamy miejsce, ale dodam do spisu przydatnych tematów, może nie zaginie.

 

Przypnij ten temat bardzo cie proszę . Znając życie i to forum to góra 2 dni i tego TUTA nie będzie ....

A to , że go dodałeś do Spisu przydatnych tematów to mało będzie się rzucał w oczy <_< .

 

Więc jak byś go podpioł to bym był bardzo wdzięczny .:unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nom przydało mi się. Jestem doswiadczonym graczem, a kilku info tu zawartych nie znałem :D Przyda się ne tylko początkującym ! :D:D:D


09071535498836998897.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Juz kiedyś na forum było. Ale to dawno i gdzieś przepadło.


snikersproject1.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
Okienko zamknie się za 5 sekund...