Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

Karta graficzna do około 3000zł +-10% (i RAM?) głównie do gier i trochę do programów CAD 2D i 3D.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

Od razu zaznaczę że jestem mocno zielony w temacie, ale kompletnym analfabetą cyfrowym też nie jestem. Tak jak w tytule chciałbym kupić kartę graficzną głównie do gier ale i do sporadycznej zabawy na prostych elementach w programach CAD 2D i 3D.
Jeśli chodzi o gry to w sumie mało przepadam za wyścigówkami (np. przeróżne symulatory), sportowymi (np. fifa etc) czasem popykam w jakiegoś FPS'a (COD, battefield etc.). Głównie podobają mi się strategie, RPG, gry z otwartym światem (np. cała seria Wiedźmina, RDR2, Baldurs gate, God of war, Skyrim etc.)

Jeśli chodzi o programy CAD to głównie Autocad, Solidworks i Inventor proste elementy, póki co bez MES, symulacji etc.

Gdybym miał rozłożyć w procentach to komputer będzie raczej w 90% do gier a w 10% do programów CAD.

Mam złożony taki zestaw:

Monitor Dell U2518D (2560x1440), ALE MOCNO zastanawiam się nad przejściem na rozdzielczość 3440x1440 więc fajnie by było gdyby karta podołała również w tej rozdzielczości.

1. GPU: i5-12500
2. MOBO: Gigabyte B660 GAMING X (w wersji ATX)
3. RAM: 2x8GB Patriot Viper 3600Mhz CL17 DDR4 (Chciałbym wymienić na 4x8GB albo 2x16GB)
4. SSD: Kioxia 1 TB M2 NVMe 3.0 Exceria (Zmiana na Kingston 2 TB M2 NVMe 4.0 KC3000 już zakupiona jeszcze nie wymieniona)
5. PSU: MSI MPG A850GF 850W 80 Plus Gold
6. OBUDOWA: be quiet! Pure Base 500DX Black
7. Chłodzenie GPU: SilentiumPC Fera 5