Skocz do zawartości

Jaki VPS pod survival 1.17?


Polecane posty

Dzień dobry, planuję otworzyć serwer minecraft Survival+Działki na wersji 1.17. Na serwer mam zamiar wpuścić ok. 70 graczy. Silnik to oczywiście purpur, pełna optymalizacja oraz 2 chunki render distance, a syfu w pluginach zbyt dużego nie będzie.
Przychodzę z pytaniem, jaki hosting vps byłby najlepszym wyborem pod taki serwer. Podejrzewam, że przyda się coś koło 3-4 wątków 3-4ghz + 12-16gb ram, lecz są to tylko moje przypuszczenia.
Z góry byłbym wdzięczny jakiejś osobie, która była by w stanie polecić mi jakąś ofertę vps pod taki serwer minecraft. Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pakiet performance+ 12gb z blooma sobie z tym poradzi, możesz też spróbować z minehostem i jego pakietem professional, jeśli ograniczysz kilka funkcji to powinien sobie poradzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Helios1993 napisał:

Pakiet performance+ 12gb z blooma sobie z tym poradzi, możesz też spróbować z minehostem i jego pakietem professional, jeśli ograniczysz kilka funkcji to powinien sobie poradzić.

Zastanawiałem się nad minehostem, choć cena oferty professional nie wydaje się jakoś szczególnie opłacalna. A co sądzisz o hetznerze? VPs'y wydają się w miarę opłacalne, jednak nie mogłem się doszukać na stronie dokładnych informacji na temat ghz procesorów. Jeśli mógłbyś podać mi dokładnie informacje na temat ich procesorów oraz twoją opinię na temat vpsow od hetznera, to byłbym bardzo wdzięczny.

Edytowano przez Michal67

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Vpsami na hetznerze się nie interesowałem, ale mają dobre i tanie dedyki. Minusem hetznera jest słaba ochrona przed ddosami i konieczność zakupienia oddzielnej ochrony (np. tcpshield). W swojej cenie vpsy z minehosta są dobre, procesory nie są jakieś bardzo stare, warto z niego skorzystać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Helios1993 napisał:

Vpsami na hetznerze się nie interesowałem, ale mają dobre i tanie dedyki. Minusem hetznera jest słaba ochrona przed ddosami i konieczność zakupienia oddzielnej ochrony (np. tcpshield). W swojej cenie vpsy z minehosta są dobre, procesory nie są jakieś bardzo stare, warto z niego skorzystać.


Oferta minehost professional wygląda kusząco. Może i na samym procku wycisnęło by się te chociaż 50 graczy, jednak trochę zniechęca mnie mała ilość ramu, a dokładniej 8gb. Natomiast oferta "expert" z 16gb ram, jest w miarę droga, porównując ją do pakietu "starter" oraz "professional". Dopłacać 60zł za jeden wątek? Serio? Oferta "starter" za 30zł ofertuje 2 wątki na start... No ale z drugiej strony 120zł za 4 wątki i 16gb ram to nie jest też jakoś bardzo dużo, patrząc na ceny vpsow - zwłaszcza, że mamy tutaj kontakt z cpu 4ghz.

Jeśli mowa o ofercie od blooma 12gb ram to wydaje się w miarę spoko. Przeliczając na pln wychodzi 113zł. I teraz pytanie czy sensowniej nie było by już zainwestować w minehosta "expert" kilka złotych droższego, więcej ramu, więcej ghz oraz dodatkowy wątek.
A decydując się na specyfikację 16gb ram bloomie będzie trzeba zapłacić 150zł (40$). Ufff, za taką cenę można by kupić dedyka z dwa razy większą ilością wątków...

Zatem podsumowując - żaden vps nie jest opłacalny, najlepiej zainwestować w dedyka, a pieniążki wezmą się z nieba. Niestety zatrzymałem się po raz kolejny w tym samym miejscu, czyli w dylemacie wybierania vpsa. Tym razem postaram się tego uniknąć i bardzo możliwe, że zastanowię się nad kupnem dedyka z hetznera. Ceny najtańszych dedyków podobne do vps z troszkę wyższej półki, a patrząc na zasoby, to wychodzi w praktyce 2 razy bardziej opłacalnie. Na takim dedyku można by postawić na luzie 2 tryby, zatem dedyk szybciej by się zwrócił.

Bez antyddosa się nie obejdzie. Prawdopodobnie postawię bungeecorda(waterfalla) na jakimś tanim vps z antyddosem i do tego dorzuci się lobby. No i gitara kwestia antyddosu załatwiona.

Jeśli ma pan jakieś doświadczenia na temat dedyków, najlepiej tanich to będę bardzo wdzięczny za pomoc w wyborze odpowiedniego. Niemniej, jednak obecnie zainteresowały mnie dedyki z hetznera. Z góry dziękuję za pomoc, życzę miłego dnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Michal67 napisał:

trochę zniechęca mnie mała ilość ramu, a dokładniej 8gb

Zanim zużyjesz tyle ramu, procesor nie wyrobi. 8gb może wystarczyć dla nawet 150 graczy. Największe serwery, te po 200 graczy, nie przypisują na serwer więcej niż 16gb, a zazwyczaj jest to 12gb. Jeśli przypiszesz z tego pakietu 6gb to ci na spokojnie starczy dla 70 graczy.

 

5 godzin temu, Michal67 napisał:

A decydując się na specyfikację 16gb ram bloomie będzie trzeba zapłacić 150zł (40$). Ufff, za taką cenę można by kupić dedyka z dwa razy większą ilością wątków...

Zauważ, że na bloomie są najnowsze ryzeny.

 

5 godzin temu, Michal67 napisał:

Prawdopodobnie postawię bungeecorda(waterfalla)

Waterfall już jest trochę stary, aktualnie najlepszy jest velocity (autorstwa tej samej osoby co zrobiła waterfalla). Jest dwukrotnie wydajniejszy i nie wymaga konfiguracji firewalla dla bezpieczeństwa przed włamaniami.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Helios1993 napisał:

Zanim zużyjesz tyle ramu, procesor nie wyrobi. 8gb może wystarczyć dla nawet 150 graczy. Największe serwery, te po 200 graczy, nie przypisują na serwer więcej niż 16gb, a zazwyczaj jest to 12gb. Jeśli przypiszesz z tego pakietu 6gb to ci na spokojnie starczy dla 70 graczy.

 

Zauważ, że na bloomie są najnowsze ryzeny.

 

Waterfall już jest trochę stary, aktualnie najlepszy jest velocity (autorstwa tej samej osoby co zrobiła waterfalla). Jest dwukrotnie wydajniejszy i nie wymaga konfiguracji firewalla dla bezpieczeństwa przed włamaniami.

 

Z tym ramem może trochę przesadziłem. Tworząc serwery zawsze miałem ramu pod dostatkiem - pewnie dlatego uznałem, że taka ilość ramu się nie nada.

 Jako silnik proxy wypróbuję velocity, tak jak powiedziałeś

A co sądzisz o testowaniu wydajności serwerami botami? 🤢 Na pierwszy rzut oka wydaje się głupie, ale jakby zrobić to z głową, to w praktyce coś z tego by mogło sensownego wyjść. Mam kolegę, który ma dedyka 4 rdzenie 3.80ghz, 32gb ram - w nocy na luzie mógłby mi użyczyć maszyny na godzinkę do testów.

Nie mam na myśli tutaj bezsensownego wpuszczania kilkudziesięciu botów na jeden chunk. Mam na myśli coś bardziej sensownego, choćby porozrzucanie botów po całej mapie, a sama mapa była by w miarę duża. Oczywiście boty by się przemieszczały, co chwilę generując nowe chunki. Dodatkowo zrespił bym w miarę sporo mobów oraz postawił kilkanaście spawnerów. Jako samo wykończenie, zrobiłbym na szybko skrypt, dzięki któremu boty wykonywały by co jakiś czas losowe komendy.

Co sądzisz o tego typu testach? Miały by one prawo w jakikolwiek sposób odwzorowywać realnych graczy?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, Michal67 napisał:

A co sądzisz o testowaniu wydajności serwerami botami?

Bardziej nadaje się to do testowania wydajności między hostingami/silnikami/wersjami, ciężko w ten sposób sprawdzić ile graczy utrzyma serwer. Serwer z odpowiednimi zmianami w configach zazwyczaj ciągnie 40 graczy na 1 rdzeń jakiegoś nowszego procesora, do 6 rdzeni. Najskuteczniejszym, lecz nie najprostszym sposobem jest wpuszczenie graczy przed startem na jakiś event (np. osoba z największą ilością diamentów dostaje vipa na starcie serwera). Do testowania botami możesz użyć mineflayera razem z playerspreaderem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, Helios1993 napisał:

Bardziej nadaje się to do testowania wydajności między hostingami/silnikami/wersjami, ciężko w ten sposób sprawdzić ile graczy utrzyma serwer. Serwer z odpowiednimi zmianami w configach zazwyczaj ciągnie 40 graczy na 1 rdzeń jakiegoś nowszego procesora, do 6 rdzeni. Najskuteczniejszym, lecz nie najprostszym sposobem jest wpuszczenie graczy przed startem na jakiś event (np. osoba z największą ilością diamentów dostaje vipa na starcie serwera). Do testowania botami możesz użyć mineflayera razem z playerspreaderem.


Coś w stylu betatestów, lub eventów na pewno będzie robione przed startem, jednak przyda się to stricte pod szukanie błędów lub ewentualnie ostateczne poprawki w optymalizacji

Bardzo ubolewa mnie fakt, że większość hostingów nie oferuje opcji kupna serwera na np. tydzień. Wtedy by można taniutko przetestować wydajnościowo vps, a jak będzie dobrze działał, to przedłużyć okres działania.

Taki titanaxe np. ma pakiet tygodniowy 😂😂

Z góry dziękuję za wszelką pomoc, na prawdę bardzo mi pomogłeś. Czasami lepiej popytać się osób bardziej siedzących w temacie. Na pewno będzie to lepsze, niż czytanie losowych postów jakiś osób pod jakimś forum zagranicznym. W razie pytań będę jeszcze pisał.

Jeśli są jeszcze jakieś osoby wtajemniczone w temat wyboru vps do serwera minecraft, to będę wdzięczny za jakieś wskazówki lub polecenie sprawnych vps. Czasami wiedzę warto czerpać z kilku źródeł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli co w końcu wybrałeś, bo nie mogę się zbytnio doczytać. 

 

Dedyk na start jest raczej mało opłacalny, ponieważ jest z nim masa roboty, a dodatkowo nie masz gwarancji, że chociaż trochę się zwróci. 

Minecraft podobno jest też jednowątkowy, więc liczba wątków nie robi zbytniej różnicy (chodzi o liczbę większą niż dwa), no, chyba że tak jak u mnie, będzie masa innych rzeczy doinstalowanych, albo chociażby strona WWW, którą sobie sam zrobiłem, więc wiem, że nieco wymaga XD

 

Do tego oczywiście pregenerowanie mapy, żeby wyeliminować w znaczącym stopniu lagi, oraz odpowiednia konfiguracja serwera. Nie wiem jak u Heliosa, ale u mnie można dostać najbardziej optymalnie skonfigurowane pliki serwera, więc możesz śmiało pisać albo tutaj na forum, albo na Discordzie gdzie znajdziesz mnie o wiele częściej (Anioł#3879)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, AlexsanderARG napisał:

Minecraft podobno jest też jednowątkowy, więc liczba wątków nie robi zbytniej różnicy (chodzi o liczbę większą niż dwa)

Minecraft może korzystać z do 6 wątków, powyżej tej ilości mało to zmienia, ponieważ w tym momencie główny wątek zostaje maksymalnie obciążony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, AlexsanderARG napisał:

Dedyk na start jest raczej mało opłacalny, ponieważ jest z nim masa roboty, a dodatkowo nie masz gwarancji, że chociaż trochę się zwróci. 

Minecraft podobno jest też jednowątkowy, więc liczba wątków nie robi zbytniej różnicy (chodzi o liczbę większą niż dwa), no, chyba że tak jak u mnie, będzie masa innych rzeczy doinstalowanych, albo chociażby strona WWW, którą sobie sam zrobiłem, więc wiem, że nieco wymaga XD


Nie jest to mój pierwszy serwer, mam w miarę jako tako doświadczenie, jednak czasami warto popytać się innych na forum. Nawet o najprostsze rzeczy.

Jeśli zainwestuje się odpowiednie pieniądze w reklamę oraz maszynę to oczywiście, że się zwróci. Nawet syfiasty survival z komunikatem "player joined the game" z kilkoma pluginami, może mieć po 100 graczy online. Inwestując w serwer minecraft zawsze jest ryzyko. Tak niestety jest, ale raczej kilkaset złotych zainwestowanych w edycję nie spowoduje, że stanę się bankrutem.

Serwer minecraft nie działa tylko i wyłącznie na jednym wątku, choć mimo wszystko ghz są w miarę ważne. Na pewno 4 wątki po 3.70ghz będą lepiej działać, niż jeden wątek 4.00ghz.

 

14 godzin temu, AlexsanderARG napisał:

Do tego oczywiście pregenerowanie mapy, żeby wyeliminować w znaczącym stopniu lagi, oraz odpowiednia konfiguracja serwera. Nie wiem jak u Heliosa, ale u mnie można dostać najbardziej optymalnie skonfigurowane pliki serwera, więc możesz śmiało pisać albo tutaj na forum, albo na Discordzie gdzie znajdziesz mnie o wiele częściej (Anioł#3879)y strona WWW, którą sobie sam zrobiłem, więc wiem, że nieco wymaga XD

Brak syfu w pluginach, configi pluginów odpowiednio skonfigurowane pod najlepszą wydajność, brak skripta. Mapa będzie generowana. Pliki pokroju spigot,paper.yml odpowiednio zoptymalizowałem - nie mam zamiaru korzystać z plików od innej osoby. A mimo wszystko zapewne nie różniły by się one za bardzo od moich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
Okienko zamknie się za 5 sekund...