Skocz do zawartości

Gry działają gorzej po czyszczeniu PC

Polecane posty

Odkąd załatwiłem sobie budżetowego PCta, czyli ponad rok temu, postanowiłem go przeczyścić poraz pierwszy (niedbalstwo, wiem). Użyłem do tego sprężarki powietrza, i upewniłem się że nie ma żadnej wilgoci lub powietrze nie jest za mocne aby przesunąć i uszkodzić jakąś część. Po podłączeniu zauważyłem problemy z pewnymi grami, lecz poza nimi nie widzę różnicy:
CS:GO - Ładowanie mapy jest wolniejsze, FPSy znacząco mniejsze i gra lubi bardzo często crashować.
Red Orchestra 2 - Gra crashuje od razy po załadowaniu menu głównego.

Sprzęt(nie znam się na sprzęcie ale te części chyba najważniejsze):
Dell OptiPlex 790
Processor: Intel(R) Core(TM) i3-2120 CPU @ 3.30GHz (4 CPUs), ~3.3GHz
Dell Radeon HD 7470

I zanim ktoś 100-procentowo wyjdzie z twierdzeniem(bo już mam dosyć odpowiadania na to), miejmy to już z głowy: NIE, mój PCet nie jest za słaby na wspomniane gry, jest w stanie spokojnie je uciągnąć ze stałymi i płynnymi klatkami, przez ponad rok nie było żadnych problemów z płynnością. Usterki pojawiły się dopiero teraz, po pierwszym razie gdy postanowiłem go przeczyścić.
Nie, "Kup nowego PC-ta" nie jest opcją, chyba że sprzęt nieodwracalnie zniszczony, w co szczerze wątpie.

Jakieś pomysły co mogło się stać? Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.

Jestem ciekaw na jakim forum wciskali Ci takie złote rady.

Zacznijmy od początku: Zawsze mógł to być zbieg okoliczności.

1) Uruchom CMD jako Administrator

2) Wykonaj poniższe komendy

sfc /scannow
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

3) Uruchom komputer ponownie

Dodatkowo zalecam zainstalowanie MSI Afterburner wraz z RivaTunerStatisticsServer, uruchomić nakładkę ze statystykami (Użycie CPU, Pamięci, Temperatury itd.) i potem monitorować podczas gier np. CSGO. Najważniejsze jest pilnowanie temperatur oraz użytej pamięci.

https://linustechtips.com/main/topic/977649-guide-how-to-setup-msi-afterburner-on-screen-display-using-rtss/