Skocz do zawartości
  • 0

Problem z internetem - Windows 7


Pytanie

Hej, od dłuższego czasu (12.01-13.01) mam problem z połączeniem internetowym. Z nocy 12.01 na 13.01 straciłem całkowicie połączenie z internetem (na tym monitorku na pasku zadań był czerwony X). Szukałem każdego możliwego sposobu by to naprawić, bo kiedy wszedłem w menedżera urządzeń na karcie sieciowej Toredo Tunneling pokazał mi się kod 10. Znalazłem na YouTube pierwszy poradnik który pokazał edycję rejestru (disabledcomponents - zmiana szyfru 8e na 0 i restart komputera). Podziałało mi to do kolejnych kilku godzin, później znów to samo. Poradziłem się przywracaniem systemu do 03.01 (2020). 13 stycznia wszystko od rana do nocy działało - niestety zmieniła się karta sieciowa z Toredo Tunneling na nVidia nForce 10/100/1000 Mbps Ethernet, choć wtedy nie miałem pojęcia czy to dobrze czy źle. Na następny dzień (14.01) kiedy włączyłem komputer znów pojawił się ten problem, wtedy już całkowicie zniknęły mi karty sieciowe (były tylko WLAN itd). Próbowałem wszystkiego i chyba wyczerpałem wszystkie możliwości do naprawy tego problemu który jest po prostu dla mnie udręką. Próbowałem instalować starsze karty sieciowe, jednak to nie pomagało. Próbowałem odinstalować i zainstalować na nowo kartę sieciową, też nie pomogło: karta sieciowa się instalowała z powodzeniem, jednak nie chciało mi połączyć sie z internetem (sieć niezidentyfikowana). Próbowałem ustawić BIOS do ustawień fabrycznych, nie pomogło, żadne przywracanie systemu też nie pomogło. Używanie programów (typu drive booster) też nie pomogło, choć zniknął mi kod 10 to pojawił się kod 39, po użyciu tego programu karta zadziałała, jednak wciąż pojawiał się kłopot sieci niezidentyfikowanej. Próbowałem rozbierać komputer, czyścić go, zmieniłem też pastę termoprzewodzącą - jednak też nic to nie dało.

 

Moja płyta główna to GIGABYTE - M68M S2P, System Windows 7 Professional x86 (64), karta sieciowa jest zintegrowana - czyli taki mały metalowy kwadracik przy złączu z kablem internetowym.

 

Próbowałem też kombinacje z przepinaniem kabla w różne strony od routera, nic nie pomogło. Obecnie jak uruchamiam komputer i próbuję wyszukać (skanuj w poszukiwaniu zmian sprzętu) kartę sieciową też nic nie pomaga. Mam też gorszy problem - nie wiem jak się to stało ale po prostu nie mogę otworzyć Centrum Sieci i Udostępniania - po prostu mam tak jakby białą kartkę A4 z zagiętym rogiem (jako ikonke) i po próbie właczenia po prostu nie ma żadnej reakcji, nie działa mi też wejście z panelu sterowania (i zmieniła mi sie nazwa na Angielską). Czy to mogłaby być wina mojego Windowsa, czy samej płyty głównej która jest odpowiedzialna za zintegrowaną kartę sieciową? chcę nadmienić że po wpięciu kabla od routera do karty, świeci się na zielono. Możecie coś doradzić? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1 odpowiedź na to pytanie

Polecane posty

  • 0

Na samym początku powinieneś sprawdzić czy to nie problem po stronie routera i dopiero się bawić, ale w takim przypadku najpierw:

 

1. Uruchom CMD jako Administrator

2. Użyj poniższych komend:

sfc /scannow
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

3. Zrestartuj Komputer i sprawdź czy nadal nie możesz przejść do Centrum sieci i udostępniania

 

Po powyższych czynnościach przejdź na stronę płyty głównej i pobierz najnowsze sterowniki (np. na jakimś urządzeniu, jeżeli nadal nie masz dostępu do internetu i potem prześlij). Przejdź do Menedżer urządzeń -> Karty sieciowe -> Wybierz niedziałającą -> Zaznacz usuń oprogramowanie sterownika dla tego urządzenia -> Potwierdź. Po instalacji uruchom komputer ponownie i sprawdź czy nadal jest ,,sieć niezidentyfikowana''. Jeżeli nadal występuje problem, to wyłącz automatyczne uzyskiwanie adresu IP, wprowadź ręcznie (oczywiście wolny) wraz z DNS np. Cloudflare (1.1.1.1 / 1.0.0.1), zrestartuj router i spróbuj pingować brame.

 

Dodatkowo możesz spróbować tryb awaryjny z obsługą sieci.

Edytowano przez Vosly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
Okienko zamknie się za 5 sekund...