Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
sk8erace1

ASkyBlock- to nie są tylko wyspy

Polecane posty

Autor tematu Napisano

Plugin ASkyBlock jest przeznaczony na serwery typu SkyBlock.

Został on stworzony przez doświadczonego programistę Javy i w ostatnim czasie została wydana wersja ukończona w 100%. Plugin

wspiera wersję od 1.7.10 do 1.12.2. Posiada wiele innowacyjnych funkcji, które postaram się przedstawić, np. ranking wysp,

minishop w gui, warpy i drużyny. Na zachętę dodam, że używa go większość serwerów i jest łatwy w obsłudze.

 

cooltext318226109247767.png

 

1. Pobieramy plugin ASkyBlock [LINK].

2. Pobieramy plugin Vault [KLIK].

3. Wklejamy pliki .jar do folderu plugins.

4. Zatrzymujemy serwer.

5. Włączamy serwer.

(Uwaga: jeżeli edytujesz pliki w pluginie, to tylko przy wyłączonym serwerze)

 

cooltext319016489021371.png

 

Zapewne wielu z Was chciałoby stworzyć swoją oryginalną startową wyspę. No, bo przecież 

gdy ktoś pojawia się na zwykłym latającym prostokącie z drzewem i skrzynką, to może się zdenerwować. Na

szczęście mamy możliwość zrobienie wyspy taką jak chcemy. Jedynym ograniczeniem jest nasza wyobraźnia.

Cała praca potrwa około 10 minut. Do dzieła:

 1. Pobieramy plugin WorldEdit [KLIK].

2. Tworzymy nową wyspę.

3. Ulepszamy naszą wyspę.

4. Tam, gdzie chcemy aby gracze się spawnowali stawiamy bedrock

(pod najniższym blokiem, bo i tak pojawimy się na powierzchni)

5. Stawiamy pustą tabliczkę.

6. Stawiamy pustą skrzynkę.

7. Zaznaczamy całą wyspę za pomocą drewnianej siekierki.

8. Wpisujemy komendę //copy.

9. Wpisujemy komendę //schematic save island.

10, Wyłączamy serwer.

11. Z folderu /plugins/worldedit/schematics kopiujemy plik island.schematic.

12. Wklejamy plik do folderu plugins/askyblock/schematic.

13. Staremu plikowi island.schematic zmieniamy nazwę na old.schematic.

14. Włączamy serwer.

 

Świetnie! Stworzyliśmy naszą startową wyspę, ale czy to wszystko? Ta startowa krowa jest na wszystkich innych

serwerach, chcemy czegoś innego. A ta skrzynka? Te przedmioty znam już na pamięć, dodamy coś nowego. Zaczniemy od zwierzątka:

1. Wyłączamy serwer.

2. Szukamy w pliku config.yml linijek:

# Default island companion. Set schematic-specific companions in the schematicsection
# Recommended are: COW, PIG, SHEEP, CHICKEN, VILLAGER, HORSE, IRON_GOLEM, OCELOT,
# RABBIT, WOLF, LLAMA or NOTHING. Default is COW.

companion: COW

3. Zmieniamy "cow" na nazwę zwierzęcia, które chcemy aby się pojawiało.

(uwaga: nazwa musi być po angielsku. Spis dozwolonych masz w drugiej linijce kodu)

4. Włączamy serwer.

 

Fajny widok, co?  Teraz przechodzimy do startowej skrzyni:

1. Wyłączamy serwer.

2. Szukamy w pliku config.yml linijek:

# Items that will be in the chest when the player starts an island
# Must be in Bukkit Materials format. Format is <Material>:<Qty>
# or <Material>:<Data>:<Qty>
# Use <Data> to set the durability of a item or to select sub-items/colors.
# 
# Spawn Eggs must be defined by name, e.g., MONSTER_EGG:PIG
#
# The format for POTIONS is as follows:
#
# Format POTION:NAME:<LEVEL>:<EXTENDED>:<SPLASH/LINGER>:QTY
# LEVEL, EXTENDED, SPLASH, LINGER are optional.
# LEVEL is a number, 1 or 2
# LINGER is for V1.9 servers and later
# Examples:
# POTION:STRENGTH:1:EXTENDED:SPLASH:1
# POTION:INSTANT_DAMAGE:2::LINGER:2
# POTION:JUMP:2:::1
# POTION:WEAKNESS::::1   -  any weakness potion
# 
# Valid potion names are:
# WATER, REGEN, SPEED, FIRE_RESISTANCE, POISON, INSTANT_HEAL, NIGHT_VISION, WEAKNESS,
# STRENGTH, SLOWNESS, JUMP, INSTANT_DAMAGE, WATER_BREATHING, INVISIBILITY
# For V1.9 these are also available:
# LUCK, MUNDANE, THICK, AWKWARD
#
# Check console for errors and guidance after reloading configuration
# Schematics can override this - see schematicsection

   chestItems: 'ICE:2 MELON:1 TORCH:2 BONE:1 LAVA_BUCKET:1 PUMPKIN_SEEDS:1 SUGAR_CANE:1 RED_MUSHROOM:1 BROWN_MUSHROOM:1 CACTUS:1 BREAD:1 WHEAT:1 LEATHER_BOOTS:1 LEATHER_HELMET:1 LEATHER_CHESTPLATE:1 LEATHER_LEGGINGS:1'

3. Linijka chestItems: '' odpowiada za przedmioty znajdujące się w skrzynce.

4. Między ''  są wymienione itemy. Możemy je usunąć i wpisać własne.

5. Wzór powinien być taki: 'nazwa:ilość nazwa:ilość'  np. 'DIAMOND:3 GOLD_ORE:1'.

6. Przy dodawaniu mikstur powinieneś zachować wzór: 'POTION:NAZWA:LEVEL:EXTENDED:DŁUGOŚĆ:ILOŚĆ' np. 'POTION:STRENGHT:1:EXTENDED:SPLASH:1'.

7. Włączamy serwer.

 

Przykładowe wyspy:

images (2).jpeg

 

images (1).jpeg

 

 

cooltext319030031277107.png

Kolejną niesamowitą funkcją są wyzwania. Wszystko jest stworzone w gui i mamy możliwość tworzenia, usuwania

oraz zmieniania ustawień w pliku challenges.yml. Wszystko jest dosyć proste. Dodatkowo mamy funkcję rozdziałów, tzn. że, aby zacząć zadanie z 

rozdziału x trzeba ukończyć wszystkie zadania z rozdziału y. Komendy, które nam pomogą:

/challenges - wyświetla gui zadań.

/challenges complete <nazwa> - ukańcza dane zadanie.

/asadmin completechallenge <nick> <nazwa> - ukańcza podanemu graczowi dane wyzwanie.

/asadmin resetchallenge <nick> <nazwa> - resetuje podanemu graczowi dane wyzwanie.

/asadmin resetallchallenges <nick> - resetuje podanemu graczowi wszystkie wyzwania.

/asadmin challenges info <nick> - wyświetla informacje o wyzwaniach danego gracza.

 

pobrane.jpeg

 

Wielkim plusem jest to, że po wykonaniu zadania jego ikona zmienia wygląd na magiczną. Te książki, które

widzicie, to rozdziały o których wspomniałem wcześniej. Dobra, znacie już komendy i wiecie jak to wygląda, ale nadal

nie macie pojęcia jak tworzyć takie wyzwanie? Już wyjaśniam:

1. Zatrzymaj serwer.

2. Otwórz plik challenges.yml w folderze plugins/askyblock/.

3. Stwórz zadanie według tego schematu:

dyemaker: //Nazwa zadania
      friendlyname: 'Dye Maker' //Nazwa wyświetlana w gui
      description: 'Craft 32 cactus green dyes' //Opis zadania wyświetlany w gui
      icon: INK_SACK:2 //Przedmiot wyświetlany jako ikona zadania w gui
      level: 'Novice' //Rozdział do którego należy zadanie
      type: inventory //Rodzaj zadania
      requiredItems: 'INK_SACK:2:32' //Wymagany przedmiot do ukończenia zadania
      takeItems: true //Ustawienie czy serwer ma zabierać itemy
      itemReward: 'SAPLING:0:2 SAPLING:1:2 SAPLING:2:2 SAPLING:3:2' //Nagroda rzeczowa
      rewardText: '2 oak, 2 birch, 2 jungle and 2 spruce saplings' //Tekst wyświetlany po ukończeniu zadania
      moneyReward: 10 //Nagroda pieniężna
      expReward: 30 //Nagroda w postaci expa
      permissionReward: '' //Nagroda w postaci uprawnienia
      repeatable: true //Czy zadanie można powtarzać 
      repeatItemReward: 'SAPLING:0:1 SAPLING:1:1 SAPLING:2:1 SAPLING:3:1 SAPLING:4:1 SAPLING:5:1' //Wymagane przedmioty do wykonania zadania po raz kolejny
      repeatRewardText: '1 of each kind of sapling' //Nagroda rzeczowa po następnym wykonaniu zadania
      repeatMoneyReward: 5 //Nagroda pieniężną po następnym wykonaniu zadania
      repeatExpReward: 10 //Nagroda w postaci expa po następnym wykonaniu zadania
      # Max times limits how many times a challenge can be done. Comment out to make unlimited
      maxtimes: 100 //Ile razy można powtórzyć zadanie

4. Jeżeli nie chcesz aby zadanie się powtarzało to ustaw repeatable na false i usuń dalsze linijki.

5. Włącz serwer.

 

Zadania już mamy ogarnięte, ale co z rozdziałami? Wiemy, że każde wyzwanie możemy dopasować do

rozdziału. Postaram się wam przedstawić możliwości tej funkcji. Za ukończenie rozdziału możemy dostać różne nagrody, nawet

polecenie wykonane przez konsolę. Do dzieła:

1. Wyłącz serwer.

2. Otwórz plik challenges.yml w folderze plugins/askyblock.

3. Znajdź linijkę:

 # Challenge levels - list as many as you like. If a challenge's level is '' it can
 # be done anytime. You cannot name a challenge the same as a level.
 levels: 'Novice Competent Expert Advanced Elite'

6. Wypisz swoje rozdziały, od najłatwiejsze do najtrudniejszego.

7. Każdy rozdział stwórz w ten sposób:

Competent: //Nazwa zadania
      message: 'Congratulations - you unlocked the &9Competent level!' //Wiadomość wysyłana po osiągnięciu levelu
      rewardDesc: 'A diamond!' //Opis nagrody
      itemReward: 'DIAMOND:1' //Nagroda rzeczowa
      moneyReward: 100 //Nagroda pieniężna
      expReward: 100 //Nagroda w postaci expa
      permissionReward: '' //Nagroda w postaci uprawnienia
      commands: //Komendy wykonywane po ukończeniu levelu
      #- kit tools [player]
      #- some other command

 

cooltext319034235878011.png

Kolejny symbol SkyBlocka to właśnie minisklep. Jak to działa w tym pluginie? Już wyjaśniam. Po wpisaniu

komendy /island ms wyświetla nam się sympatyczny sklepik w gui. Możemy go dostosować pod swoje potrzeby:

1. Wyłącz serwer.

2. Otwórz plik minishop.yml w folderze /plugins/askyblock.

3. Znajdź te linijki:

items:
   item1:
      material: LAVA_BUCKET
      quantity: 1
      price: 100
   item2:
      material: DIRT
      quantity: 1
      price: 100
      sellprice: 10
   # You can add a user-friendly description to the item if you like
   # Use & for color codes.
   item3:
      material: IRON_INGOT
      quantity: 3
      price: 100
      sellprice: 30
      description: '&bIron bars'
   item4:
      material: GRASS
      quantity: 1
      price: 150
   item5:
      material: DIAMOND
      quantity: 1
      price: 200

One właśnie tworzą nasze gui. Aby dodać nowy przedmiot należy postępować według wzoru.

W przypadku zwykłych przedmiotów:

item5: //Numer przedmiotu
      material: DIAMOND //Nazwa po angielsku
      quantity: 1 //Ilość 
      price: 200 //Cena

W przypadku mikstur:

item6: //Numer przedmiotu
      material: POTION //Nazwa po angielsku (przy miksturze piszemy tylko POTION)
      quantity: 1 //Ilość 
      extra: WATER_BREATHING //Efekt 
      description: Potion of water breathing //Opis przedmiotu
      price: 50 //Cena

W przypadku jaka spawnującego:

item7: //Numer przedmiotu
      material: MONSTER_EGG //Nazwa (w przypadku jajek wpisujemy zawsze MONSTER_EGG)
      quantity: 1 //Ilość 
      extra: PIG //Nazwa zwierzęcia 
      price: 300 //Cena
      description: A pig //Opis przedmiotu

Na koniec zostawiłem wisienkę, możliwość sprzedawania. Podejrzewam, że większość wie iż PPM służy do sprzedawania,

a LPM do kupowania. Zabieramy się do roboty:

   allowselling: false

Zmieniamy na:

   allowselling: true

Teraz wystarczy dodać cenę sprzedaży:

item2:
      material: DIRT
      quantity: 1
      price: 100
      sellprice: 10 //Cena sprzedaży

cooltext319040126138359.png

 

Panel kontrolny to ładne i proste w obsłudze menu wyspy dla gracza. Wpisując komendę /island cp 

pojawia się menu. Będzie ono wyglądało tak jak ustalimy. Let's do it:

1. Wyłącz serwer.

2. Otwórz plik controlpanel.yml w folderze /plugins/askyblock.

3. Aby dodać lub zmienić wygląd postępujemy według wzoru:

0: //Numer przedmiotu (zaczynamy liczyć od zera)
      material: GRASS //Nazwa przedmiotu po angielsku
      description: 'Go to your island' //Opis 
      command: '[island] go' //Komenda wykonywana przez gracza
      nextsection: ''

Czy wszystkie wyspy muszą być na tym samym biomie? Otóż nie. Możemy łatwo zmieniać

biom w panelu, ale tam jest wszystko po angielsku. Łatwo to zmienić:

1. Wyłącz serwer.

2. Otwórz plik config.yml w folderze /plugins/askyblock.

3. Szukamy linijki:

biomes:

4. Jak zapewne zauważyliście po dwukropku jest spis wszystkich biomów z panelu.

Co znaczą te linijki:

HELL: //Nazwa biomu (pod żadnym pozorem nie zmieniamy)
    icon: LAVA_BUCKET //Ikona przedmiotu
    cost: 1000 //Koszt użycia 
    permission: askyblock.biomes.hell //Wymagane uprawnienie
    friendlyname: "&cNether" //Nazwa przedmiotu w gui
    description: "&eWarning - all water,|&esnow and ice will|&ebe removed." //Opis przedmiotu w gui

Jeżeli chcesz, aby biom był za darmo, to po prostu usuń linijkę cost.

 

cooltext319042613382395.png

Spis poleceń gracza:

/island - tworzy nową wyspę, gdy już mamy wyspę to nas na nią teleportuje.

/island help - spis komend.

/island go - teleportuje na wyspę.

/island biomes - otwiera menu biomów.

/island cp - otwiera panel kontrolny.

/island expel - usuwa gości z wyspy.

/island reset - resetuje naszą wyspę.

/island lang - zmienia język pluginu (niezalecane).

/island level - pokazuje poziom Twojej wyspy.

/island level <gracz> - pokazuje poziom wyspy danego gracza.

/island lock - blokuje teleportacje innych graczy na wyspę.

/island minishop - otwiera mini sklep w gui.

/island sethome - ustawia dom.

/island home - teleportuje  domu.

/island settings - pokazuje ustawienia wyspy.

/island warps - pokazuje listę warpów.

/island warp <warp> - teleportuje do danego warpu.

/island invite <gracz> - zaprasza danego gracza do wyspy.

/island accept - akceptuje zaproszenie do wyspy.

/island reject - odrzuca zaproszenie do wyspy.

/island team - wyświetla informacje o drużynie.

/island leave - opuszcza drużynę.

/island kick <gracz> - wyrzuca danego gracza z drużyny.

/island makeleader- zmienia lidera grupy.

/challenges - pokazuje menu wyzwań.

 

Spis poleceń administratora:

/asadmin reload - przeładowywuje plugin.

/asadmin delete <gracz> - usuwa wyspę danego gracza.

/asadmin completechallenge <nick> <nazwa> - ukańcza podanemu graczowi dane wyzwanie.

/asadmin resetchallenge <nick> <nazwa> - resetuje podanemu graczowi dane wyzwanie.

/asadmin resetallchallenges <nick> - resetuje podanemu graczowi wszystkie wyzwania.

/asadmin challenges info <nick> - wyświetla informacje o wyzwaniach danego gracza.

/asadmin purge <liczba> - usunięcie wszystkich wysp z brakiem aktywności od miesiąca.

/asadmin info <gracz> - wyświetla informacje na temat gracza.

/asadmin topten - generuje top 10 wysp, jeżeli nie zrobiono tego wcześniej.

/asadmin untegister - usuwa gracza z wyspy.

/asadmin setbiome <gracz> <biom> - zmienia biom wyspy danemu graczowi.

/asadmin clearreset <gracz> - odnawia możliwość resetowania wyspy danemu graczowi.

/asadmin team kick <gracz> - usuwa gracza z drużyny.

/asadmin team join <gracz> <lider> - dodaje gracza do drużyny lidera.

/asadmin tp <gracz> - teleportuje na wyspę danego gracza.

 

Do dodania:                                 

- uprawnienia                              

- warpy                                         

-  wyjaśnienie linijek w configu

Udostępnij ten post


Link to postu
Pani Kasia

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


×
Okienko zamknie się za 5 sekund...