Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

Podkręcanie na P5Q-VM DO

arteczek77

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, tak jak w temacie, chciałbym podkręcić procesor (intel core 2 quad q9400) na płycie głównej Asusa P5Q-VM DO. Posiadam GPU gtx 660, czy procesor ją mocno ogranicza? Jeśli tak to po podkręceniu już mniej, tak? O chłodzenie się nie martwię bo mam dość potężny radiator, ale z malutkim wentylatorkiem, lecz niedługo będę zmieniał na większy (oryginalny się spalił). Idzie coś na tym MOBO podkręcić? Tak szczerze to jestem w tym zielony, ale chciałbym z 2.66 ghz zrobić tak 3.3 ghz. Możliwe to na tej płycie i procku? O zasilacz też się nie martwię, ma duży zapas mocy.

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

Ja bym na tej płycie nie próbował. Słaba sekcja zasilania, ogólnie brak chłodzenia przy mostku procesora.

Czy uda Cię się podkręcić do 3,3GHz? Nie wiadomo, każdy procesor inaczej się kręci.

Odpowiadając na twoje pytanie to tak, im procesor ma większe taktowanie, tym karta graficzna może więcej z siebie dać.

Opublikowano

Nawet z dobrym przepływem powietrza w obudowie? :D A jakaś płyta na której podkręce tego cdq? Popatrzył bym na rynku wtórnym. Tak do 100zł

Opublikowano

jak chcesz usmażyć płyte to podkręcaj :D ja na niej wiecej niz 300-400mhz bym nie probowal.. tylko 4 fazy + niechlodzona sekcja. zamiast bawic sie z plytami lepiej wyjdziesz kupujac i3 2100 + plyte na h67/h61. dodatkowe 500mhz + ogolem wydajniejszy procesor.. przy tej i3 juz by nie bylo takiego bottlenecka :)