Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

C++ Program / Jak napisać?

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem amatorem programowania. Nie wiem czy takie coś wgl jest możliwe, ale czy da się tak zroobić by po wpisaniu odpowiedniego słowa w cmd(oknie zrobionego już programu) , wyświetlał się tekst przypisany do danego słowa? Np.

Wpisuję np.  "Cześć" 

I cmd odpowiada mi np. "Witaj, co u Ciebie?"

^ Da się takie coś zrobić? xD

madhc sygnatura.png

Opublikowano

Oczywiście, wyglądało by to tak:

#include <iostream>

using namespace std;

int main()
{
    string odebrana;                                     //deklarujemy zmienną w której przechowamy otrzymaną wiadomość
    cin>>odebrana;                                       //odbieramy wiadomość z konsoli
    if (odebrana=="Czesc") cout<<"Witaj. Co u ciebie?";  //sprawdzamy jaką wiadomość otrzymaliśmy i jeśli jest nią "Czesc" to odpowiadamy "Witaj. Co u ciebie?"
}
Opublikowano

Oczywiście, wyglądało by to tak:

#include <iostream>

using namespace std;

int main()
{
    string odebrana;                                     //deklarujemy zmienną w której przechowamy otrzymaną wiadomość
    cin>>odebrana;                                       //odbieramy wiadomość z konsoli
    if (odebrana=="Czesc") cout<<"Witaj. Co u ciebie?";  //sprawdzamy jaką wiadomość otrzymaliśmy i jeśli jest nią "Czesc" to odpowiadamy "Witaj. Co u ciebie?"
}

A gdy bym chciał w jednym pliku np zacząć prowadzić dialog?