Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zabieram sie powoli do stworzenia gry typu FPS ale z mozliwoscia rozgrywki online (tworze czysto dla relaksu i nauki). Jednak tu rodzi sie zagwostka. Jak trzeba zmodernizowac kod gry i jak wrzucic juz sama gre na serwer.

Zmacie moze jakiekolwiek poradniki na ten temat??

P.S. W sferze gier online jestem calkowicie zielony :/

Opublikowano

Wlasnie kurcze zdaje sobie sprawę, ze jest spora roznica miedzy single a multi jednak kie moge n8gdzie znalezc poradnikow na ten temat.

Edit: gre posze od poczatku.

Opublikowano

A więc.. Projekt podzielony jest na jakieś API, Core?

W jakim języku piszesz grę?

Czym jest client, a czym jest serwer... Mówiąc w skrócie i przykładowo: client pobiera informację z serwera o innych graczach, wysyła informację do serwera o Tobie, jest odpowiedzialny za wyświetlanie grafiki, oddtwarzanie audio na podstawię informacji jakich udziela serwer. Powiedzmy client zwraca się do serwera: "Daj mi listę wszystkich graczy + informację gdzie się znajdują, co robią", a następnie wykorzystując tę informację jest w stanie dodać nowe entity do lokalnej sceny i wyrenderować graczy na wyznaczonych pozycjach. Serwer nie jest odpowiedzialny za renderowanie grafiki, za odtwarzanie audio, tylko za zbieranie, przetwarzanie danych, przekazywanie ich clientowi i wiele więcej. 

Trudno jest mi to tak po prostu wytłumaczyć swoimi słowami.

Edit: