Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

Klawisze, a pętla (C++)

elMati

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

int main()
{
    int i=1,x=10,y=10,mx,my;

unsigned char znak;
    while(i==1){
        genMap(x,y,mx,my);
        znak = getch();
        system("cls");
       switch(znak){
        case 100: genMap(x+1,y,mx,my);break;
        case 119: genMap(x,y-1,mx,my);break;
        case 97: genMap(x-1,y,mx,my);break;
        case 115: genMap(x,y+1,mx,my);break;
        }
    };

Witam. Jestem trochę początkujący w C++. Mam taką rozkminę(powyżej przykladowy kod). W powyższym przykładzie, jak dobrze sądzę, znak=getch(); stopuje pętle, która jest tak jakby grą. Stopuje ją do czasu, gdy nie pobierze znaku z klawiatury. I teraz moje pytanie brzmi jak zrobić takie coś, że gra żyje własnym życiem, w sensie jakieś "potworki" przesuwają się po konsoli nie czekając na mój ruch(=pobranie klawisza). Nie wiem czy zrozumiale wytłumaczyłem :D

...

Opublikowano

Polecam skorzystać z jakiejś biblioteki do tworzenia gier, tam do pobierania inputów masz specjalne funkcje. Żeby gra żyła poza tymi ruchami po prostu w głównej pętli dodajesz funkcję która np. porusza potworami.

Bot do gry NosTale:

[bOT] NosBota 1.3v

Opublikowano

Czyli w suchym c++ i podstawowych bibliotekach nie idzie tego zrobić? No nic. Odpalam google i szukam jakiejś biblioteki do tworzenia gier :D Dzieki za odp

...

Opublikowano

@elMati

Da się