Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

Tworzenie gier.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

Jestem laikem jeśli chodzi o programowanie. Moja wiedza pozwala mi, jak na razie na korzystanie z tablic w C++ (funkcje i instrukcje warunkowe pomijając), czyli nic szczególnego.

Pytanie jest następujące: Co muszę jeszcze umieć, żeby poradzić sobie z pisaniem skryptów jak i całych gier?

Jeśli to nie ten dział to bardzo przepraszam.

I3-4130 10GB DDR3 Geforce GTX 760 2GB GDDR5 | PS2 Fat SCPH-30004 FMCB 1.8 | PS3 Super Slim 500GB CECH-4004C | Microsoft Lumia 550

Opublikowano

Przede wszystkim, niezależnie od tego czy będziesz pisał w gotowej bilbiotece c++ czy też silniku typu Unity, musisz poznać podstawy języka i to bardzo dokładnie bo bez tego ani rusz. Na początek polecałbym Ci przeczytać i zrozumieć kurs "Od zera do gier kodera".

2mmtzeu.jpg

Opublikowano

@AdirasOwns

No nie wiem czy "Od zera do gier kodera" to dobry wybór, chyba że myślimy o czymś innym :P Chodzi ci o taką książkę, czy to jakiś kurs na necie? 

@toppic

No musisz ogarnąć na pewno podstawy C++ i potem zgłębiać się trudniejsze działy, myślę że podstawy ogarniesz korzystając z tego kursu: 

http://cpp0x.pl/kursy/

Dodatkowo masz tam też dużo kursów do bibliotek (przydatne do tworzenia np. gier) więc zawsze możesz się czegoś więcej nauczyć!

Z książek to Symfonia C++ J.Grębosz, aczkolwiek są na jej temat podzielone opinie jedni chwalą drudzy hejtują. Była też jeszcze jedna książka ale nie pamiętam jej nazwy ani autora więc nie podam.