Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema!

Zacząć chcę przygodę z programowaniem :)

Tylko:

• Jaki wybrać język programowania?

Interesuje mnie C++ lecz podobno jest trudny i łatwiejszy jest Delphi :P Co wy na to?

Jeśli już wybiorę język jaką książkę polecacie kupić? (tak, chcę się uczyć z książki)

I polećcie mi jakąś łatwą :) Ponieważ wiele osób podaje jakieś tutoriale dla początkujących z których szczerze gówno wiem, bo jestem TOTALNIE zielony.

Kolorem pomarańczowym (prócz powitania) zaznaczyłem pytania na które chce odpowiedzi :)

Dumny członek MPCforum od 09 czerwca 2009 ;)

Opublikowano

Spróbuj pouczyć się każdego języka po trochę i sam wybierz, jaki będzie dla Ciebie najlepszy. Co do książek najlepsze są ebooki,

c++: "Od zera do gier kodera" (GameDev) albo "Symfonia C++",

co do delphi to "Kompendium programisty Delphi 7" (wersja online: 4Programmers).

Btw tutoriale dla początkujących = dla zielonych...

YOU MUST DIE

- Ganon, Koridai

Opublikowano

Ja proponuję zacząć od najprostszego języka jaki chyba istnieje - AutoIT, zrozumiesz przedewszystkim jak to wszystko funkcjonuję. Oczywiście znajomość języka angielskiego jest niezbędna. I jedną złotą radą jest fakt że samouki często przeskakują materiał twierdząc że czają ocb. a potem i tak przerywają naukę. Musisz poddać się lekturze, zrozumieć co każde polecenie znaczy i w jakich celach je wykorzystać bo kucie kodów na pamięć to bezsens i nigdy nie napiszesz nic sam.