Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

Aktualizowanie pozyji mojej postaci i wyswietlanie innych graczy

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie :)

Jestem początkującym, młodym "programistą". W przyszłości chciałbym napisać własną grę MMORPG 2d via www coś typu Margonem ( tak wiem, dużo klanów tej gry teraz powstaje ) :)

Na sam początek dodam, żeby nikt się nie czepiał że grę robie w php :D To co teraz chcę zrobić w grze nie będzie, chcę porostu wiedzieć jak to zrobić aby rozwinąć swe umiejętności :)

Mam do was parę pytań!

1. Pytanie bardziej techniczne - Czy zapisywać pozycję gracza do bazy gdy się poruszy i co 5 sekund sprawdzać czy dane się równają? ( jeśli nie to zamienia dane ) czy co sekundę zapisywać aktualną pozycję gracza?

2. Wyświetlanie innych graczy - I z tym mam problem. Czy innych graczy (aktywnych) wyświetlać normalną pętlą w php + co x sekund aktualizować ich pozycje i wyświetlać na mapie? ( ajax ). 

Teraz za bardzo nie wiem jak zrobić to w ajaxie ( zapisywanie co x sekund i wyświetlanie co x sekund ). Mógłby mnie ktoś nakierować jak to zrobić?

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi! Za pomoc oczywiście + :)

Chcę przerobić ten skrypt*: http://forum.gammo.pl/showthread.php/11083-chodzenie-po-mapie 

* - Nie wiem czy to jest forum konkurencyjne i czy mogę dać ten link! Nie dałem go w celach reklamy innego forum tylko w celach poinformowania. 

sygnatura.png

Opublikowano