Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

Autorski Silnik Gry - Proszę o pomoc

Gość edzio2678

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

(Na wstępie chciałem napisać że proszę o nie pisanie : "daj sobie spokój bo nie dasz rady" ponieważ naprawdę mam zapał i to nie słomiany.) Witam. Chciałem spróbować swoich sił w napisaniu swojego autorskiego silnika gry. Otóż wiem że ta czynność jest bardzo trudna i może mi zająć nawet kilka lat ale chce spróbować. Na wstępnie muszę przyznać że jestem można powiedzieć zielony w temacie programowania, miałem już niby styczność z tym ale to były podstawy podstaw. Nie znam także całej budowy silnika więc też będzie kłopot. Dlatego proszę o pomoc. Nie chce mieć wszystkiego odrazu podanego na talerzu, bo to nie o to chodzi. Chce po prostu prosić o pomoc ludzi którzy są w to chociaż trochę zagłębieni. Za jakąkolwiek mądrą i pomocną odpowiedź, naprawde bardzo dziękuję.

Opublikowano

1) kup, przeczytaj i zrozum jakąś książkę o programowaniu w c++

2) kup, przeczytaj i zrozum jakąś książkę o algorytmach i strukturach danych

3) naucz się pisać wydajny kod - czyli duuuużo praktyki w małych i średnich projektach

4) poeksperymentuj z dużymi opensourcowymi projektami gier

5) (opcjonalnie, jeśli zamierzasz robić silnik gry 3D) Przerób materiał z przedmiotów matematycznych dla 1, 2 i 3 semestru studiów informatycznych

6) (opcjonalnie, jeśli zamierzasz robić silnik gry 3D) Przeczytaj i zrozum książkę "GPU Gems" wydana przez nvidię.

7) Napisz grę. Od zera!