Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

Wentylator od komputera

Klawishpl

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka

Od jakiego czasu mam taki problem gdy właczam komputer to wiatraczek z tyłu rozpedza sie i coraz głosniej chodzi i nie wiem co zrobic.pomoze ktos ?

Weteran
Opublikowano

Nie znam się, to się wypowiem, według mnie to:

- może być zepsuty,
- szybko ci się przegrzewają podzespoły,
- powinieneś pobrać program do regulacji prędkości wiatraczka.

Dziękuję, pozdrawiam.

1329036830-U154499.png
Opublikowano

Nasmaruj łożysko wentylatora.

Ew. podłącz do mniejszego napięcia (5 V, albo do 12 V z jakimś rezystorem). 

Ale najpierw sprawdź temperatury. ;)

ㅈㅈ.

Opublikowano

Jak się sam rozpędza to rozumiem że ma sterowanie PWM. Sprawdź temperatury i ewentualnie programem lub w biosie spróbuj zmniejszyć obroty. Ale najpierw zerknij do obudowy bo może masz tam tonę kurzu który utrudnia chłodzenie. A śrubki raczej same się nie obluzowują i nie powodują przyśpieszenia wentylatora.

Opublikowano

Miałem taki sam problem, musisz odkręcić wentylator od radiatora, odkleić naklejkę (taka okrągła na środku wiatraczka) a następnie wyjąć gumową zaślepkę, znajduje się tam tłok wiatraczka, wlej tam troszeczkę WD-40 lub jakiegoś innego podobnego preparatu (poczekaj z 5 minut) następnie go wylej. Złóż wszystko i powinno działać bezproblemowo. Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.

Opublikowano