Skocz do zawartości
  • 👋 Witaj na MPCForum!

Przeglądasz forum jako gość, co oznacza, że wiele świetnych funkcji jest jeszcze przed Tobą! 😎

• Pełny dostęp do działów i ukrytych treści
    • Możliwość pisania i odpowiadania w tematach
    • System prywatnych wiadomości
    • Zbieranie reputacji i rozwijanie swojego profilu
    • Członkostwo w jednej z największych społeczności graczy

👉 Dołączenie zajmie Ci mniej niż minutę – a zyskasz znacznie więcej!

Zarejestruj się teraz

MVC w grach

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Jestem nowym programistą języków webowych (a raczej webmasterem) i mam pytanie.

Zauważyłem,ze do języków webowych jest tak zwany wzorzec MVC. Stosujecie go w grach?

Opłaca się go stosować w takowych grach dajmy na to przeciętna klikanka i przeciętna gra 2D ?

Opublikowano

Niekoniecznie musisz się stosować do tego wzorca. 

Ważne jest jednak żeby warstwa przetwarzająca dane była oddzielona od widoku. Bo to jest chyba podstawa w programowaniu jakiejkolwiek aplikacji.

Edit:

Domyślam się że mówimy tutaj o PHP? Prawda? Z poprzedniego tematu wyniosłem tylko to, że nie masz zielonego pojęcia o tym języku.

A jeśli mówimy o grach 2D to nie wchodźmy na temat PHP, bo nie jest to język do tego przeznaczony. Najlepszymi językami do pisania gier 2D w przeglądarce są: Java, JavaScript i ActionScript. We wszystkich tych językach można zastosować wzorzec MVC lub jeśli nie chcemy należy się stosować do tego co napisałem w drugiej linijce.

Aha, Chyba w większości języków można zastosować ten wzorzec, nie tylko webowych.

gamedevmania.com

Opublikowano

jeżeli klikanka TAK jak najbardziej. Gra klikanka jest to to samo co aplikacja inna webowa, można śmiało brać. Jeśli 2D NIE i nie myśl o php nawet. Do gier 2D ma byc realtime PHP tego nie obsłuży. Poczytaj w temacie "Fantasy World" cała dyskusje zobaczysz dlaczego.

hcq0.png

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.